Recenze

10 Majitel

Jeep Grand Cherokee ZJ 5,9 Limited LX

9.48 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Jeep Grand Cherokee, foto 1 Jeep Grand Cherokee, foto 2 Jeep Grand Cherokee, foto 5 Jeep Grand Cherokee, foto 6 Jeep Grand Cherokee, foto 8 Jeep Grand Cherokee, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta Jeep Grand Cherokee Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:147000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 8 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 5899 výkon [kW]: 183 kroutící moment [Nm]: 468 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8 počet rychlostí: 4 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 15

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Harley5,9".

Po čtyřletém jezdění s Jeep Cherokee 4,0L I-6 jsem přešel ke Grand Cherokee.Jedinej a hlavní důvod byl relativně malej motor ale hlavně nebylo to V8. Moje představa tedy byla Grand Cherokee ZJ a roky 96-98. Náhodou byl v tý době ve výběru i speciální model 5,9LX kterej se dělal jen v 98roce jako závěr série ZJ. Krom převrtanýho motoru Magnum 5,2 má i dizajnový změny jako jiná maska chladiče,větrací žábry na haubně,jiný tvary prahů,16" pětipaprskový kola,interiér je v černý kůži,sedačky jsou celokožený,né kombinace s vynilem,180W aparatůra a stropní konzole s reproduktory.
Má vše co mohl mít Limited plus i věci,který v běžným Ltd.v tý době nebyly ani příplatkově.
Moje ZJ je evropská verze vyráběná v Rakousku,v Gratzu,takže přesný označení je ZG.
Auto jsem koupil loni na jaře a od začátku jsem s auta nadšenej,jak jezdí a jen se utvrzuju,proč jsem chtěl V8 a že jsem uděla dobře.
S autem jezdím denně,jak pracovně tak soukromě po nákupech a pod.Většinou město.

Silné stránky

silnej motor
ideální na upravování a tuning
Laciný a velmi dobře dostupný díly a doplňky
není moc velkej ale taky né moc malej
ideální rodinný auto do města ale i cestování
Možnost silniční 4x4
Relativně bezpečný
Velká akcelerace
i v sérii slušná průchonost terénem

Slabé stránky

Vyšší spotřeba ale úměrná velikosti motoru a typu auta.
Full time 4x4 systém Quadra Trac
Celkem malej kufr ve kterým je navíc rezerva
5,9 má předepsaný 98+ oktanový benzín.na 95okt.klepe.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

servisuju komplet sám,jen na diagnostiku a geometrii navštěvuju servis.
Zhruba po 100 až 150tis.Km odchází vizkospojka v přídavný převodovce.Buď výměna jen samotný vizko spojky a nebo komplet výměna přídavný,za jinej model,s možností manuální volby režimů.Oboje celkem jednoduchá oprava/výměna.

moje úpravy

Tak první věc kterou jsem udělal po koupi byly výměny náplní,kotoučů a destiček.Taky jsem vyměnil přední světlomety,blinkry a obrysovky za nový,nevybledlý. Motor dostal komplet nový sání s filtrem K+N ,kit FIPK. Podle grafů s brzdy prý přínos 27Hp,kdyby půlka,jsem spokojenej.Každopádně jeden litr na spotřebě dolů.Svíčky platinový Champion,kabely k nim Accel Extreme9000,vysokonapěťová cívka taky Accel.180°F termostat.V 98 roce z nějakýho neznámýho důvodu přestaly dávat přídavnej chladič automatu.Tak jsem si pořídil vlastní.Současně jsem přidal i chladič servořízení.
Vizkospojka v přídavný mě trápila od začátku,tak jsem udělal konverzi přídavný s Quadra Trac na Selec Trac,na kterej jsem byl zvyklej s předchozího Jeepa.Mechanickej mezinápravovej diferák s možností uzávěrky je lepší než automatický připojování předku.
Původně jsem auto zvedl kitem Explorer Procomp, zhruba o 8cm a dal plechový disky American Racing.Pneu A/T BFG 31".
Momentálně podvozek předělávám.Né že by to nefungovalo ale pro můj styl ježdění to potřebuju jinak.

 


Přidat názorDiskuse: Jeep Grand Cherokee ZJ 5,9 Limited LX

Další vozy Jeep Grand Cherokee



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Pokud se někdo neodborně v autě nevrtá ,je to za deset.

praktičnost
10

Pro mě velice praktický auto. Silný,rychlý,obratný,bezpečný,vše co potřebuju,odvezu.

prostornost
8

O proti Cherokee je to v zádu plnohodnotný pohodlný auto.Někomu těsnej kokpit nemusí vyhovovat.Kufr je ale malej

jízdní vlastnosti
7

je to auto na tuhejch nápravách,tak se k tomu musí přistupovat. Jinak je jízda celkem luxusní

jízdní komfort
9

Tuhý jsou znát ale díky interiéru a pohodlnejm sedačkám a automatu,je to velká limuzína.

provozní náklady
10

Nic nutnýho

náhradní díly
10

Laciný,velkej výběr jak novejch tak použitejch,vše snadno dostupný.

výkon motoru
8

Dávám za osm,neboť koní není nikdy dost. je ale fakt,že 460Nm je už slušný číslo

spotřeba
9

Spotřeba odpovídá typu auta a velikosti motoru.kdo jezdí s SUV nebo offroadem,se spotřebou pod patnáct moc nepočítá

hlučnost motoru
10

Tichej. Zvuk V8 je nenapodobitelnej

kvalita sedadel
10
brzdy
7

Jdou ale mohly by bejt silnější.

zavazadlový prostor
5

Malej






Blesk.cz

Rakovina střev z „babek“? Toxikolog vysvětlil, co se může stát!

Rakovina střev z „babek“? Toxikolog vysvětlil, co se…

Hřiby žlutomasé neboli babky patří mezi naše nejhojnější hřibovité houby. Objevují se ale názory, že je…

Nové varhany pro chrám svatého Víta: Stále jsou v dílně ve Španělsku, brzy je rozmontují a pošlou do Prahy

Nové varhany pro chrám svatého Víta: Stále jsou v…

V obci El Papiol nedaleko Barcelony se minulý týden rozezněly varhany, které postavil Němec Gerhard Grenzing pro…

 

iSport.cz

Trailer filmu Zátopek: Víc než fyzická proměna, herec hledal Emila v sobě

Trailer filmu Zátopek: Víc než fyzická proměna,…

Půjde o jeden z nejočekávanějších filmů roku. Zátopek vběhne do kin 26. srpna. Film Davida Ondříčka ukazuje…

Plakát k filmu Davida Ondříčka Zátopek: Tajemství slavného polibku!

Plakát k filmu Davida Ondříčka Zátopek: Tajemství…

Film Davida Ondříčka Zátopek vstoupí do českých kin 26. srpna. Světovou premiéru bude mít již 20. srpna na…

 

Reflex.cz

Úchvatné portréty nahých těl vnořených do medu. Podívejte se

Úchvatné portréty nahých těl vnořených do medu. Podívejte se

Losangeleský fotograf Blake Little znovu uveřejnil svou fotografickou sérii, a opět tím uchvátil nejednoho…

2+2 že se rovná 4? To je kampááň! Orwella je třeba číst stále dokola, třeba i v komiksové podobě

2+2 že se rovná 4? To je kampááň! Orwella je třeba…

Chování knižního trhu se dá zčásti vysvětlit matematikou. Sedmdesát let od úmrtí autora jeho dílo pozbývá…