Aby už to ale nebylo u tebe ve fázi,že vizko už nedokáže sevřít a nemáš svornost mezidifu. Ale nemám se starším modelem zkušenosti.
Samosvor Trac lock je soustava lamel na každý straně koše na poloose.Je tam základní předpětí,který dělá první lamela,která je jako talířová pružina a samotná tlouška lamel.Ty jsou železný a vyžadujou speciální přísadu do diferenciálů se samosvorem.Jen olej nestačí. Lamely se taky stlačují přirozeným odtlačováním ozubených kol diferenciálu,satelity -boční kola. Takže čím větší záběr,tím větší přítlačná síla. Ale jsou-li lamely už sjetý,tak je přítlak malej.Když zvedneš kola jedný nápravy a vyřadíš,tak se obě kola musí točit stejným směrem.Jestli diferujou,tak je samosvor za zenitem. Je dost nebezpečný jezdit se sjetým samosvorem,hrozí jeho vysypání do diferenciálu a auto i při rozjezdech škube .Prostě jak se kola netočí při zvednutí spolu,tak je čas na výměnu.Teda pokud je v nápravě samosvor,není to pravidlo,byla to příplatková věc.
Výměna je jednoduchá a lamely stojí asi 3tis.Kč.