Recenze

5 Majitel

Jeep Cherokee 2.8 CRD

9.89 Uživatelé

Hodnoceno: 37× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Jeep Cherokee, foto 1 Jeep Cherokee, foto 2 Jeep Cherokee, foto 3 Jeep Cherokee, foto 4 Jeep Cherokee, foto 5 Jeep Cherokee, foto 6 Jeep Cherokee, foto 7 Jeep Cherokee, foto 8
Jeep Cherokee, foto 9 Jeep Cherokee, foto 10 Jeep Cherokee, foto 11 Jeep Cherokee, foto 12 Jeep Cherokee, foto 13 Jeep Cherokee, foto 14 Jeep Cherokee, foto 15 Jeep Cherokee, foto 16 Jeep Cherokee, foto 17 Jeep Cherokee, foto 18 Jeep Cherokee, foto 19 Jeep Cherokee, foto 20 Jeep Cherokee, foto 21 Jeep Cherokee, foto 22 Jeep Cherokee, foto 23 Jeep Cherokee, foto 23 Jeep Cherokee, foto 24 Jeep Cherokee, foto 24 Jeep Cherokee, foto 25 Jeep Cherokee, foto 26 Jeep Cherokee, foto 27 Jeep Cherokee, foto 28 Jeep Cherokee, foto 29 Jeep Cherokee, foto 30 Jeep Cherokee, foto 31 Jeep Cherokee, foto 32 Jeep Cherokee, foto 33 Jeep Cherokee, foto 34 Jeep Cherokee, foto 35 Jeep Cherokee, foto 36 Jeep Cherokee, foto 37 Jeep Cherokee, foto 38 Jeep Cherokee, foto 39 Jeep Cherokee, foto 40 Jeep Cherokee, foto 41 Jeep Cherokee, foto 42 Jeep Cherokee, foto 43 Jeep Cherokee, foto 44 Jeep Cherokee, foto 45 Jeep Cherokee, foto 46
 

Technické info

Přezdívka auta Jeep Cherokee Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:200900 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2768 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 370 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.5 maximální rychlost [km/h]: 175 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 900 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 10.3

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "IDDQD".

„That which does not kill us, makes us stronger.“

Obecně

Jeep Cherokee/Liberty v modré metalíze, vyroben v USA roku 2003, poté exportován do Švýcarska, odkud se po pěti letech intenzivní služby dostal do mé bezprostřední blízkosti. Jde o téměř čistokrevný Off Road. Pevná zadní náprava, redukční převodovka a pohon 4x4 dělají z tohoto vozu cenného pomocníka, pokud vás osud zavane na rozbahněné cesty s vyjetými kolejemi od traktorů (neplést s D1), kde se musíte brodit skrze říčky a překonávat vysoké nájezdové úhly (Cherokee zvládá 36 stupňů při výjezdu a 31.5 stupně při sjezdu, přechodový úhel činí 22.6 st.). Jediné, co vozu chybí, je rám, tento model disponuje pouze samonosnou karosérií, což mi přijde zarážející, ale vskutku tomu tak je. I přes tento nedostatek musím ovšem říci, že jsem s Jeepem zatím nikde „nezapadl“ a ani se nepřevrátil, což se dá přičíst k dobru stroji samotnému, protože já osobně nejsem zrovna talentovaný terénní jezdec. Pokud mohu soudit, tento vůz je mimo silnice lepší než současná generace Suzuki Grand Vitara, kterou jinak považuji za velmi schopný vůz, i když jde spíše o SUV-road. Jeepu velice pomáhá jeho robustnost a příznivější světlá výška (22cm). Standardně poháněná je zadní náprava, s možností připojení předku. Tento konkrétní Cherokee je také celkem slušně vybaven. Nechybí klimatizace, centrální zamykání, 4 airbagy, autorádio, které umí přehrávat jak kazety, tak i CD (?), elektrické stahování předních i zadních oken + elektrické ovládání zpětných zrcátek s možností odmražování. Jediné, co mi chybí, je hadsfree a komplexnější palubní PC, ale bez toho přežijete. Vše výše uvedené zní moc pěkně, věc se ovšem má tak, že já tohle auto nemám moc rád a rozhodně to není způsobeno faktem, že by se mi kategorie SUV a Off Road nelíbila. Vše vám hned vysvětlím.

Chyby

První věc, která mi vadí, je enormní váha vozu. 2160 Kg je vzhledem k rozměrům (4496/1806/1860 mm) vskutku kolosální hodnota. Samozřejmě to částečně způsobuje přítomnost dieselového agregátu pod kapotou, ale tohle je prostě moc. Američané se v tomto případě nejspíše vrátili ke svému starému zvyku – svařování podvozků ze starých kolejnic. Když k tomu přidáte automatickou převodovku, asi vám dojde, že Jeep se po našich silnicích nepohybuje zrovna moc svižně. Fabii HTP sice ujedete, ale nejspíše pak v první zatáčce uděláte kotrmelec. Tím se dostáváme k dalšímu problému, značnému náklonu při prudších změnách směru, což mimochodem není způsobeno opotřebovanými tlumiči, ty byly před půl rokem vyměněny. Pokud to porovnám s jinými vozy této kategorie, nevede si Cherokee nejlépe. Aby toho nebylo málo, nelíbí se mi moc ani motor (2.8 CRD od VM Motori; Common Rail; Turbo s proměnou geometrií lopatek), jeho chod je hrubý a doprovázený hlukem, který by jste spíše očekávali od vozů značky LIAZ. Často se mi stává, že když trochu prudčeji dupnu na plyn, tak se kolemjdoucí s výrazem strachu v očích otáčejí, aby se podívali, jaký Leviathan se to řítí jejich směrem. Navíc výkon agregátu není, vzhledem k váze automobilu, dostatečný.

Vážné chyby

No, tohle mi na Jeepu celkem vadí a teď se podíváme na věci, které mě pravidelně dohánějí k zuřivosti. Na prvním místě jednoznačně dominuje dokonale idiotské rozmístění ovladačů v interiéru. Např. elektrické stahování oken, očekávali byste ho na dveřích, ale tam se nachází pouze ovladač, který dané dveře uzamkne (asi kdyby vás přepadli ganxtas v Litvínově). Samotné přepínače stahování jsou pak umístěny pod opěrkou pravé ruky, v mezeře mezi předními sedadly. Čí to byl proboha nápad? Dále pak redukční převodovka, ve středovém tunelu, ale příliš vepředu, takže když se k ní natahujete, máte slušnou šanci přivodit si poranění páteře. Další výqět techniky představuje pětistupňový automat (W5A400) od MB, který se sofistikovaností může směle měřit s pazourkovým nožem. Přeřazuje buď příliš brzo nebo příliš pozdě. Často se stává, že v prudkém kopci pak vozu dochází dech, poněvadž automat zbytečně rychle řadí nahoru. Toto není ideální ani během předjíždění. Jinak pohyb řadicí páky mezi pozicemi (N,P,D,R,1,2), pokud zrovna stojíte, probíhá s výrazným škubáním, stejně tak jako za jízdy, při změně jednotlivých stupňů. Když už jsme v interiéru, nesmím zapomenout na jeho příšerné zpracování. Odevšad se ozývá skřípění a povrzávání. Plasty nelícují přesně a vypadají příšerně. Někdy mi přijde, jako by se v palubovce ukrývalo hnízdo sršňů. U sedadel chybí výraznější boční vedení, což bych ocenil zejména v terénu, ale jinak jsou celkem pohodlná.

Přednosti + shrnutí

Abych ale jenom nekritizoval, Jeep je stejnou měrou dobrý v terénu, jako je špatný na silnici plné ostrých zatáček. Pokud máte k dispozici bržděný přívěs, utáhne náklad o váze 2250 Kg. Je velmi prostorný a pohodlný. Když sklopíte zadní sedadla, získáte nákladový prostor o objemu 1950 l, což je dle mého názoru slušně využitelná hodnota. A ačkoliv se to nemusí na první pohled zdát, tento vůz velmi dobře zvládá delší trasy. Podvozek je příjemně měkký, takže dobře žehlí nerovnosti, rádio částečně dokáže zamaskovat hluk přicházející od motoru a klimatizace se vám postará o přijatelnou teplotu. Řízení není, díky bohu, přeposilované a brzdy jsou překvapivě účinné. Samozřejmě tento potenciál je srážen, jakmile se dostanete do oblasti plné ostrých zákrut, ale na rovině se vám Cherokee postará o celkem příjemnou cestovní atmosféru. V zimě se navíc nemusíte bát, že někde nevyjedete, protože Jeep prorazí téměř všude. Co se týče bezpečnosti, ehm, jedna hvězdička za ochranu chodců, tři za náraz z boku, pět za čelní kolizi. Celkové skóre se tedy rovná třem hvězdám.
Abych to shrnul, tohle auto hraje zejména na praktičnost a strpí i drsnější zacházení, je hrubé a robustní, navrženo hlavně pro tvrdou práci. Jak říká staré moudro, život je otázkou priorit…ty moje jsou naneštěstí někde jinde. Jeep Cherokee není auto pro každého. V zásadě jde o vůz, který by se velmi zamlouval dělnické třídě ve Viktoriánské Anglii, žel v té době se ještě nevyráběl.

Silné stránky

-Průchodnost terénem
-Dobře využitelný vnitřní prostor
-Schopnost odtáhnout či uvést těžší náklady
-Možnost pohodlného cestování
-Dosti účinné brzdy

Slabé stránky

-Rozmístění ovladačů v interiéru
-Velmi hlučný a nedostatečně silný motor
-Příšerná automatická převodovka
-Kvalita zpracování kabiny
-Vysoký náklon karoserie v zatáčkách
-Enormní hmotnost

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Do budoucna se zeptám mechaniků, ale zatím (cca 3/4 roku) se nic nestalo. Pokusím se někde vyhrabat servisní knížku a pak jsem přepíšu historii.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Netuším, odkud přesně se nám to do firmy dostalo...tak jsem dnes trochu slídil a zjistil jsem, že vůz byl zakoupen u AAA, vše prý proběhlo bez problémů.

Ke zrychlení

Výrobce ho neudává, takže jsem jako výchozí zdroj použil recenzi, která byla před pár lety zveřejněna na IDnes (verze Renegade, ale motor byl stejný, stejně jako převodovka). Každopádně číslovka 12.5 mi přijde optimistická, osobně bych řekl, že vůz se na stovku dostane tak za 13.5 až 14.0 sec. Možná by vás také mohly zarazit parametry motoru, protože v současnosti se u 2.8 CRD uvádí 120 Kw a 400 Nm, ovšem tato čísla platí až od roku 2005, kdy agregát prošel modernizací, předtím měl pouze 110 Kw. Jinak Cherokee samotný prodělal, těž v roce 2005, facelift, tím pádem najdete 2.8 CRD se sto dvaceti kilowatty pouze u novějších typů. Na anglické wikipedii se také píše, že tento vznětový motor byl dodáván pouze pro verze Sport(?) a Limited v rozmezí let 2005-2006, což se ovšem týká pouze optimalizovaného pohonného ústrojí. Slabší verze byla k dostání samozřejmě i předtím. Zajímavostí je, že 2.8 CRD byl v roce 2007 v USA stažen z nabídky, protože nesplňoval emisní normy, které tehdy vešly v platnost.

 

Novinky v recenzi

6.1.2009 00:00

Zdravím, můj výchozí zdroj pro některé tech. údaje (recenze na IDnes) se ukázal jako naprosto dementní. Šlo o číslovky u nájezdových úhlů, které mi připadaly hrozně nízké...a také byly. Nyní už je vše opraveno. Za svůj přehmat se poníženě omlouvám, měl jsem si to ověřit.

5.12.2008 00:00

Přidány nové fotky.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy značky Jeep



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
5

Po 200 000 km, bylo nutno vyměnit tlumiče, převodovku a klikovou hřídel + několik dalších drobností. Víceméně se to všechno sesypalo najednou.

praktičnost
9

Značná, vůz odveze a utáhne většinu toho, co běžný člověk potřebuje odvézt nebo utáhnout. Navíc to zvládne i v zimě.

prostornost
9

Dostatek místa pro pět osob bez toho, aby se dotyční cítili nepříjemně.

jízdní vlastnosti
4

V zatáčkách se vůz nechová zrovna přívětivě. V terénu za 9, tam je mnohem lepší.

jízdní komfort
9

Velmi pohodlné auto. Měkký podvozek se bez problémů poradí s valnou většinou nerovností.

provozní náklady
8

Nafta a občasné mytí, nic hrozného.

náhradní díly
5

Pokud vím, tak servis je celkem drahý. Update: Servis je zatraceně drahý + dlouhá čekací doba na některé součástky.

výkon motoru
5

Vzhledem k váze vozu? Nedostatečný. Do terénu ale postačí.

spotřeba
6

Díky přítomnosti automatu to není tak slavné. Oficiální údaje mluví zhruba o 10.3 litrech, v reálu se ovšem pohybujete spíše mezi hodnotami 11-12.5 l.

hlučnost motoru
3

Neuvěřitelná. Agregát má projev nákladního vozu.

kvalita sedadel
7

Chybí výraznější boční vedení. Jinak jsou ale celkem příjemná.

brzdy
9

Velké překvapení. Rozjetý Jeep dokáží zkrotit velice účinně a bez zbytečných dramat. Pedál ovšem vyžaduje citlivější zacházení...když jsem s vozem jel poprvé, málem jsem na volantu nechal obtisk čelisti. Jinak k nim ale nemám výhrad.

zavazadlový prostor
9

900 l. Slušné. 1950 l se sklopenými sedačkami, ještě lepší.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…