Recenze

9 Majitel

BMW řada 7 735i

9.89 Uživatelé

Hodnoceno: 38× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 7, foto 1 BMW řada 7, foto 2 BMW řada 7, foto 3 BMW řada 7, foto 4 BMW řada 7, foto 5 BMW řada 7, foto 6 BMW řada 7, foto 7 BMW řada 7, foto 8
BMW řada 7, foto 9 BMW řada 7, foto 10 BMW řada 7, foto 11 BMW řada 7, foto 12 BMW řada 7, foto 13 BMW řada 7, foto 14 BMW řada 7, foto 15 BMW řada 7, foto 16 BMW řada 7, foto 17 BMW řada 7, foto 18 BMW řada 7, foto 19 BMW řada 7, foto 20 BMW řada 7, foto 21 BMW řada 7, foto 22 BMW řada 7, foto 23 BMW řada 7, foto 24 BMW řada 7, foto 25 BMW řada 7, foto 26 BMW řada 7, foto 27 BMW řada 7, foto 28 BMW řada 7, foto 29 BMW řada 7, foto 30 BMW řada 7, foto 31 BMW řada 7, foto 32 BMW řada 7, foto 33
 

Technické info

Přezdívka auta Harrold Rok výroby 1988 Koupeno ojeté najeto [km]:240000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 3430 výkon [kW]: 155 kroutící moment [Nm]: 305 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.3 maximální rychlost [km/h]: 230 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 12

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Michelin1".

Vozidlo jsem zakoupil vlastně náhodou. Jelikož jsem bažil po modelu 740iM. Bohužel sehnat 4litr s manuální převodovkou je opravdu nadlidský úkol a tak jsem skončil u běžnější "3apůle". Vozidlo jsem kupoval od fandy BMW a tudíž i přes vyšší počet bývalých majitelů bylo v celkem rozumném stavu. Už když jsem auto kupoval byl jsem obeznámen s horším stavem převodovky.

Z výbavy bych vyjmenoval: ASC, ABS, nezávislé topení,vyhřívané př. sklo, kožené sedačky v el., v předu loketky, vzadu roletka, el. šíbr, originál BMW Becker autoradio, výškové repro v zrdcátkách, ostřik. světel, skivak, vzadu čtecí lampičky, dřevo, chrom. vnitř. kliky, tempomat, centrál na DO. Na 20 let staré auto si myslím vcelku slušná.

Základní technické specifikace:

Objem: 3430 ccm
Počet válců: 6
Vrtání/zdvih: 92/86
Výkon: 155kW (211k) při 5700 ot/min
Kroutící moment: 305 Nm při 4000 ot/min
Spotřeba: 90/120/město - 7,7/9,6/16,8 l/100km
Zrychlení 0-100km/h: 8,3 s
Max. rychlost: 230 km/h
Délka: 4910 mm
Šířka: 1845 mm
Výška: 1411 mm
Rozvor náprav: 2832 mm
Pohotovostní hmotnost: 1598 kg
Baterie: 12V, 85Ah - já používám 95Ah
Rozměr pneu: 225/60/15 - já používám 225/55/16 letní a 205/65/15 zimní
Palivo: Natural 91 - jezdím klasicky Natural 95
Pořadí zapalování: 1-5-3-6-2-4

Pořadí jsem si "vypůjčil" od uživatele petrzel1, jen jsem upravil pár nepřesností a rozdílu mezi Automatem a Manuálem.

Silné stránky

Velké, spolehlivé a vcelku svižné auto s perfektně vyváženým podvozkem. I přes jeho vyšší hmotnost se díky hbitému podvozku dá bezpečně vodit po silnici i ve sportovním duchu, kdy mnohé dnešní automobily nestíhají držet tempo. Nehodlám tu samozřejmě tvrdit že má lepší jízdní vlastnosti než M3 a to na jakékoliv cestě. Přičemž se toto sportovnější nastavení nijak nepodepsalo na komfortu jízdy, kdy se přez příčné nerovnosti přenesete jako na parníku. Vnitřní prostor a pohodlí je díky vnějším rozměrům a útulnému interiéru staré školy na vysoké úrovni. Aerodynamický hluk se hlásí o slovo až kolem 180 km/h. Díky objemovému motoru není až tak rychlý v přímce s pevným startem, ale exceluje v pružném zrychlení. Předjíždění na 3ku při přesáhnutí 4000 ot/min je opravdu lahůdka. Cestovní tempo se dá v poklidu udržovat na 160 km/h a ani Vám to vzhledem k rozměrům nepřijde. Maximální rychlost podle tachometru je 250 km/h, ale přičítám to na vrub proměřování. Nehodlám si honit triko jako někteří jiní.

Slabé stránky

Mnoho lidí si stěžují u tohoto typu vozu na spotřebu. Není to až tak hrozné jak to mnoho lidí podává. Ve městě si sice nárokuje kolem 14-16l/100km, ale při dálkových trasách na které je tento vůz určen především se spokojí s 9-11 l benzínu podle stylu jízdy a potkaných provokatérů. Řídím se heslem: každého koně musíte nakrmit.
Povinné ručení neřeším, protože kdo chce sežene si takové jaké potřebuje, já platím cca 6500 Kč ročně.
Další slabou stránkou je samozřejmě jizda ve zhoršených podmínkách. Když to přeženu tak jakmile ucití vlhkost nejraději by skočil do příkopu. Jízda na sněhu je úplně kritická i když se Vám ASC snáží pomoci jak může.
Někomu by dále mohli vadit velké vnější rozměry, ale pro mě to představuje jen výhodu, mám rád velká silná auta, kde cítíte bezpečí na každém kousku.
No nakonec bych ještě zmínil kufr, jenž je přes svůj papírově velky objem 500l celkem špatně využitelný díky jeho mělkosti a vysoké nakládací hraně.
Vnejší elektroinstalace a přední světlomety, které má každá druhá e32 vypálené a tudíž skoro nesvítí jsou další známou slabinou.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Podle budíků má můj vůz najeto momentálně něco kolem 240tkm. Ale nedělám si iluze a předpokládám že reálné číslo může být i 2x větší.
Nejvážnější závada jak už jsem v úvodu naznačil byla špatně fungující převodovka. Po přezkoumání se došlo k závěru: špatný synchron na 3ce a načatý na 4ce. Oprava by byla finančně neefektivní. Tudíž vyřešeno koupí převodovky v perfektním stavu z jiného vozu.
Další porucha přišla asi po 10tkm. Cestou z práce domů praskl chladič, ale auto mě dovezlo domů za což sem vděčný. Po přezkoumání se došlo k závěru: Nefunkční přetlakové víčko chladící soustavy, jež způsobilo zvýšení tlaku v systému a prasknutí chladiče. Vyřešeno koupí nového.
Pak jsem u auta dělal jen běžnou údržbu: výměna kotoučů, destiček, výměna oleje, filtrů, těsnení olej. vany a víka ventilů. A menší repase přední nápravy: ramena, čepy, tyčky řízení, stabilizátory. Tlumiče

Nyní trochu rozepíši investice za dobu provozu:

Př. brzdové kotouče+destičky: 5000 Kč ATE

Převodovka+výměna: 3000 Kč+2000 Kč

Menši repase př. nápravy: cca 8000 Kč

Olej, filtry, náplně, těsnění: cca 3000 Kč, vzhledem k olejové náplni 5,75 l. Používám polo-synth 10w40 Total, poněvadž do tak starého motoru si netroufnu dát plnou syntetiku.

Samozřejmě sem v autě proinvestoval daleko více, ale to už je nad rámec údržby a byli to věci pro mé potěšení. Výfuk, pneumatiky, kola atp. :)
Jak říká můj otec BMW je pan servis, protože ho chcete mít dokonalé.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Perfektní jednání. S bývalým majitelem jsem dodnes v kontaktu. A pokud potřebuji radu ochotně mi poradí.

Tuning ne, vylepšení ano

Jelikož mělo auto načaté zadní lemy(častá nemoc e32) nechal sem je opravit a nastříkat, bohužel sem nenatrefil na dobrého lakýru, takže i přez použití originál barvy to nedopadlo nejlépe. Dále sem na autě vyměnil originální výfuk 2x50mm za 1x90mm. Nepotřebuji 4 výfuky abych mohl machrovat jakou mám káru. Nyní nejnovější úprava jsou snížené přední pružiny, díky nimž auto získalo na agilnosti, což sem upřímně nečekal. Ale rozdíl je značný. Do budoucna bych chtěl pořídit nová přední světla a k nim xenonové výbojky.

 

Novinky v recenzi

4.12.2009 14:37

Rok 2009

Auto nakonec dostalo lestena kola, nove calouneni stropu, nove obuti a potom na konci roku 2008 jsme spolu v Jesenikach zazili tukanec, prorazili vanu a nakonec sem auto prodal a vymenil za novejsi e39 a kdybych to mohl vratit udelal bych to...

24.5.2008 00:00

24.5.2008
Léto 07: Koupě vozu
Podzim 07: Nutné opravy: převodovka, náprava, brzdy
Zima 07: Období klidu, lakování karoserie
Leden 08: Výměna výfuku, po 14 dnech výfuk ukraden na parkovišti, koupen znovu stejný typ.
Únor 08: Výměna náplní, těsnění
Březen 08: Výměna pružin
Nyní: Pracuji na leštění 16" kol, snad do 14 dnů bude výsledek


Přidat názorDiskuse: BMW řada 7 735i

Další vozy BMW řada 7



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Vždy mě dovezlo kam sem potřeboval, i pokud se vyskytla závada(chladič).

praktičnost
9

Mohl by mít lépe využitelný kufr

prostornost
10

Všude místo, kam se podíváš.

jízdní vlastnosti
8

Zima a vlhko je prostě kritické. Na suchu bezkonkurenční.

jízdní komfort
10

Perfektní, na tu dobu.

provozní náklady
9

Jsem možná divný, ale mě přijde levné na provoz i údržbu.

náhradní díly
8

Když člověk ví kde hledat, sežene všechno levně.

výkon motoru
7

Výkon tam sice je, ale po čase si přejete víc...

spotřeba
8

Nepřijde mi že by si za své výkony nárokoval nějak moc...

hlučnost motoru
10

Ani ne tak hlučný, jako sportovně agresivní zvuk chytne každého. Zlaté R6 od BMW.

kvalita sedadel
8

Postrádají výraznější boční vedení, jinak nemám co vytknout.

brzdy
8

Brzdí to pekelně, ale každý by si přal aby brzdili ještě lépe.

zavazadlový prostor
8

Až na využitelnost obr.






Blesk.cz

Stáňa Lekešová (†63) by slavila narozeniny: Náhlá smrt rodinu stále nepřebolela!

Stáňa Lekešová (†63) by slavila narozeniny: Náhlá…

Před pěti měsíci, dva dny po Štědrém dnu, zemřela na agresivní typ rakoviny moderátorka pořadu Sama doma…

Monika Bagárová tři dny po císaři: Nová fotka dcery a slova o porodním personálu!

Monika Bagárová tři dny po císaři: Nová fotka dcery…

Zpěvačka Monika Bagárová (25) se v porodnici stále zotavuje z porodu. Dceru Rumiu přivedla na svět 26. května…

 

iSport.cz

Přestupy NHL ONLINE: Mladý Čech se na dva roky upsal Chicagu!

Přestupy NHL ONLINE: Mladý Čech se na dva roky upsal…

Aktivnímu hraní je zatím konec poté, co byla NHL kvůli pandemii koronaviru 12. března pozastavena. Přesto se…

Nový brankář Sparty Holec? Guľa ho nechtěl, zaujal Arsenal i v USA

Nový brankář Sparty Holec? Guľa ho nechtěl, zaujal…

Velká žilinská loupež za bílého dne pokračuje. Poté, co dva bývalé hráče klubu zadarmo získala plzeňská…

 

Reflex.cz

Vidím verze filmů, které vy nikdy neuvidíte. Za vyzrazení děje mi hrozí děsivá pokuta, říká překladatel

Vidím verze filmů, které vy nikdy neuvidíte. Za…

Vojtěch Kostiha bývá častován titulem „dvorní překladatel společnosti Disney“. Překládá a tvoří české verze…

Adame, končíme! Průšvihy ministra Vojtěcha při koronavirové krizi jsou jen malou částí jeho špatné práce

Adame, končíme! Průšvihy ministra Vojtěcha při…

Jak zneužít koronavirus k zakrytí vlastní personální neschopnosti? To předvádí premiér se svým ministrem…