Recenze

10 Majitel

BMW řada 7 740d xDrive

9.90 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 7, foto 1 BMW řada 7, foto 2 BMW řada 7, foto 3 BMW řada 7, foto 4 BMW řada 7, foto 5 BMW řada 7, foto 6 BMW řada 7, foto 7 BMW řada 7, foto 8
BMW řada 7, foto 9 BMW řada 7, foto 10 BMW řada 7, foto 11 BMW řada 7, foto 12 BMW řada 7, foto 13 BMW řada 7, foto 14 BMW řada 7, foto 15 BMW řada 7, foto 16 BMW řada 7, foto 17 BMW řada 7, foto 18 BMW řada 7, foto 19 BMW řada 7, foto 20 BMW řada 7, foto 21
 

Technické info

Přezdívka auta sedma Rok výroby 2013 Koupeno ojeté najeto [km]:132000 palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2993 výkon [kW]: 230 kroutící moment [Nm]: 630 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5.5 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8.4

Popis vozu

Jak si vybrat BMW 740x xdrive ze všech aut?

Nebojte, na to nemám jednoduchou odpověď, typu “proto”, nebo rozvinutější, že je ze všech nejlepší :.) Bude to řekněme složitější, ale možná Vám to pomůže při Vašem výběru dalšího vozidla.

Stav vozového parku 03/2020 aneb začátek COVID-19

Poslední stav vozového parku před nákupem BMW byl VW Touareg 3.0 TDI r.v. 2013 (kupován jako nový), kterým jezdila manželka, a já jsem jezdil s Peugeot Traveller 2.0 Allure r.v. 12/2016. Tím, že se nám rodina zmenšila na čtyři stálé členy, tak pro nás byl Traveller zbytečně velký. Pro jednu z firem ale byl již zase malý z pohledu počtu přepravených osob. Vybíral jsem si náhradu za Travellera pro své potřeby. V práci, v rodinných firmách, případně jako osobní vůz jsme měli docela pestré portfolia značek a modelů viz. seznam na konci. Proto jsem se při výběru vozidla žádnou značkou neomezoval.

Potřeby a rozpočet = value for money?

Potřeby, které auto mělo splňovat, bylo pohodlné dojíždění do práce cca 20 km cesta, k tomu obchodní schůzky po ČR tak jeden krát týdně, plus dovolené po Evropě a občas delší cesty Ukrajina někdy Rusko. Z pohledu částky to byla suma cca 600.000 s DPH, a nechtěl jsem nové auto. Proč? Až na výjimky jejich hodnota nejvíce klesá v prvních třech až pěti letech. Pak už je pokles hodnoty takřka lineární a tvoří 3 až 5% z původní hodnoty vozu. Vycházel jsem z dostupného kalkulátoru pojištění http://www.eurogap.cz/kalkulace/krok-3/ kde pro ročníky 2016-17 vycházely násleudující poklesy hodnot:
Model pokles v letech (1,2,3,4,5 let)
Octavia -16% -34% -48% -54% -57%
Superb -19% -38% -49% -56% -63%
C-HR -20% -34% -46% -53% -64%
Camry -24% -35% -52% -60% -65%
BMW X1-13% -28% -43% -51% -58%
BMW 7 -13% -28% -43% -51% -60%
Ano, jsou tam rozdíly, ale v zásadě nejsou po 5-ti letech dramatické v procentním vyjádření. Při přepočtu na skutečné peníze to je přeci jen již výrazný rozdíl, neboť u vozidla za 500.000 je ztráta 250-300.000 Kč a hodnota je na cca 200-250.000 Kč

Parametry a kritéria - až na design se dá vše změřit :-)

Proti výběru ojetého auta jsou zastaralost technologií, komfort a hlavně záruka. Takže kromě ceny jsem přidal parametr záruky, tj. na vozidlo jsem chtěl alespoň nějakou záruku, aby v případě nějakých fatálních závad nedošlo k navýšení provozních nákladů (kupuji na firmu). Také ideálně po prvním majiteli, se servisní knížkou a s odpočtem DPH.
Z pohledu techniky jsem chtěl adaptivní tempomat, vyhřívané sedačky, automat, světlý interiér (všude jsem měl tmavý a obzvláště kůže v létě) a velmi nízká hlučnost uvnitř auta. Hlučnost byla asi jeden z mála parametrů, který je subjektivní a tak jsem i na to jsem si taky udělal tabulku z neměckých testů ADAC nebo z dalších zdrojů. V hlučnosti 130 km/h je včele Audi A6 a A8, WV Touareg, Passat, Mercedes S, E, BMW 5 a 5, Lexus GS, Ford Mondeo, Volvo V80 a V90 a Škoda Superb.
K tomu nájezd do 150.000 a ročníky 2013 a výše. Kupodivu před více než rokem byl výběr v autech třídy D a výše docela malý a SUV jsem nechtěl, protože Touarega již máme. Probíhala následně selekce:-)

Jak to bylo v praxi - když dva dělají totéž, není to totéž :-)

Začal jsem od tzv. nejlevnější varianty a projel jsem si Ford Mondeo, kde byly mizerné sedačky a dílenské zpracování a design vnitřku jej bohužel vyřadil. Škodu Superb III. Volvo V90 jsem krátce jezdil a není to již to Volvo, bylo to neosobní (bez pohlavní), subjektivně subtilně zpracované,nic moc výkon a komfort a obří televize na výšku. Lexus GS a Audi nemělo žádný program záruky (nyní prý již mají). Passata se zárukou jsem moc neviděl. Mercedesy nebyl se zárukou a po zkušenostech s místním servisem bych to bez záruky asi nechtěl. Zůstala tedy Škoda Superb, a BMW 5 a 7.

Na obhlídku jsem vzal kamaráda fanouška BMW a majitele GT5 a nyní X5. Jeli jsme jeho BMW 5GT a pro srovnání jsme si prošli Superb úplně nový iV. Při zavírání dveří řidiče případně kufru jsme měli oba pocit, že se dveře v BMW jsou dvakrát těžší a bytelnější - nevážili jsme :-) Nedošlo ani na testovací jízdu. V té době se ročníky 2016 a výše pohybovali na 500-600.000 plus. Takže nic, žádné auto? Musím změnit kritéria výběru? Otevřel jsem poslední naději a na stránkách Cartec Ostrava jsem zjistil, že mají na vybrané ojeté BMW program BMW Premium Selection. Záruka na dva roky, s tím že kryje hodně důležitých věcí. Co v praxi nekryje bude dále, ale nečekejte žádnou tragédii :-)

Koukl jsem na všechny vozy a z nich u nás v Ostravě v BMW Cartec byla k odběru 740d xDrive za cca 629.000 bez DPH. Proběhl jsem recenze a testy na internetu třeba i zde na auto https://www.auto.cz/bmw-740d-xdrive-aktovka-x-54339 kde je předfacelitová verze. Projížďka mě utvrdila, že je auto perfektně splňuje moje požadavky a když to má 2 roky záruku, není co řešit. COVID-19 v březnu, kdy jsem auto vybíral a kupoval, zamíchal kartami, ale podařilo se mi prodat Peugeot Traveller a koupit moje první BMW. Věřím, že novému majitel dělá Traveller dobrou službu (byla na něm záruka 5 let a 160.000km) a tímto zdravím do BMW Cartec v Ostravě :-)

Jak to vidím já a co na to moje žena?

Klasická limuzína má kouzlo pro všechny, jen pro některé je pohodlnější nastupovat a jezdit v SUV. Design auta mě ze začátku minimálně ze předu nenadchnul, silueta z boku, krása, zadní partie se mi taky líbí, ale přední část se mi líbí buď starší verze před příchodem Bangela, nebo pak nové od roku 2016. Design auta z venku u mě nebyl nikdy hlavním kritériem, protože je důležité jak funguje a jak se cítím, když řídím. Na pracovišti řidiče nebo spolujezdce trávíme násobně více času než “okukováním” z venku. U mě je to jako s ženami, musí být hezké, ale hlavní je jak se s nimi žije :-) Když už jsem u hezčí části populace, tak moje žena chválí černou barvu, světlé sedačky, komfort a automat :-) Pro sebe by to nechtěla, je zvyklá nastupovat výše, ocení lepší výhled (z výšky), a menší auto na parkování (skončila u BMW X1).

Jízdní vlastnosti - perfektní, na hraně s tím nejezdím

Až když jsem si auto vybral a projel, tak jsem zjistil že 313 koní koní umí 2015 kg provozní hmotnosti rozhýbat na 100 km za 6 sekund. Takže auto je dost rychlé, ale rychlost v něm nevnímám tak intenzivně. Odhlučnění je na velmi dobré úrovni, je velmi nízká a podobná VW Touareg, což potvrdilo to mé srovnávací měření na mobilu. Díky nízké hlučnosti nejvíce oceňuji dva pomocníky. Prvním je adaptivní tempomat, který umí sám i zastavit (neumí se již automaticky rozjet, musí se přidat plyn).

Druhý HUD promítající na čelní sklo, který promítá rychlost vozidla, stav tempomatu a i upozornění na vozidlo vpředu, ukazatele navigace. Není to žádný to auto na žádné “vlásenky”, ty projede, nebude se u toho tvářit nadšeně, ale nevytřese Vás jako “Startku”. Na všech ostatních komunikací tedy silnice druhá a vyšší třídy je to v pohodě. Zajímavostí je, že to má Dynamic Drive - aktivní stabilizátory na obou nápravách. Nejezdím nijak sportovně, ale mám pocit, že se auto v zatáčkách jakoby méně naklání, jak se dočtete zde, tak je to asi pravda :-). Obzvláště po přesednutí z jiných aut je ten rozdíl velmi cítit.

K hlučnosti aktuální zkušenost, kdy jsem dal našemu “servisákovi” klíč, ať vymění olej a on mi volá, že neví jak to má nastartovat. Dal jsem mu po telefonu instrukce a on mlčí a je ticho. Po pár sekundách se ho ptám “Už Ti to nastartovalo Tome?” a on odpovídá ano. Ten start při hovoru nebyl slyšet a když s lidmi telefonuji tak se mi ještě nikdy v BMW neřekli “jé slyším, že řídíte mám zavolat za ...!”

Jízdní režimy - Sport+ nebo plachtění?

Standardně se auto startuje v posledním režimu, a já teké nejběžněji použítám COMFORT. Nejvíce šetřivý je Eco mód, na kterém je zajímavé, že 8 stupňová automatická převodovka od ZF vyřazuje na neutrál, když sundáte nohu z plynu. Využívá tak maximálně kinetickou energii dvou tun. V tomto režimu Vám tachometr nabídne ukazatel rychlosti do 130km/h a nabádá Vás graficky k úsporám paliva. COMFORT+ režim odpovídá názvu, je to na absolutní pohodu. Jak motor, tak řízení a tlumiče. Můžete jet a kochat se :-)

Běžný uživatelsky kompromisní je COMFORT, ve kterém tráví nejvíce času, vše je tak “průměrně” i budíky jsou klasika. V režim SPORT citelně ztuhne podvozek, řízení, a motor drží vždy minimálně cca 2.000 rpm. Auto jde rychleji za plynem, motor se více vytáčí, ale rozměry a hmotnost to nezhodí, není to žádný sporťák. SPORT+ režim vypne navíc jen stabilizaci. Zajímavé je, že i v řežimu SPORT+ si auto při rozjedu nikdy “nehrábne”. Občas bych asi ocenil Launch Control, kvůli efektu, protože jinak si sprint 6s na 100km/hodin ani nevšimnete :-)

Běžný provoz, start/stop a parkování

Tím, že jsem přesedlal z “autobusu” tak mě velké rozměry nepřekvapily, a parkování řeším stejně. Je to podobné i jako s Touaregem (Travellerem), prostě se člověk u obchoďáku na parkovišti když tak trochu projde. Kamerový systém zobrazuje na slušně velké obrazovce téměř celé okolí auta. Jen vepředu nejsou kamery, ale jen čidla. V Touaregu to mají na celých 360 stupňů.

Bezklíčový vstup na všech čtyřech dveřích a kufru, startování bez klíče a soft close (dovírání dveří) to kompenzují. Můžu mít buď volné ruce nebo v nich držet telefon :-) U startování má většina BMW vedle tlačítka start i tlačítko pro vypnutí start stop systému. Chválím a vypínám ho vždy. V Touaregu jsem musel od palubovky šahat pod páku automatu a ne vždy jsem to udělal. U Travelleru to bylo peklo, tlačítko vedle panelu navigace a pak dotykem na panelu vybrat, takže myslím, že 3 dotyky celkem. Nepotřeboval jsem HUD, bezklíčový přístup a soft close, ale velmi rychle jsem si zvykl a nechtěl bych jinak. Jen většina lidí s těmi dveřmi stejně mlátí jak dveřmi od kadibudky :-)

Světla, multimédia, navigace, zvuk

Světla jsou podle mě tzv. základní. Tj. LED denní svícení, kdy auto kouká čtyřma očima a pak xenon výbojka na dálkové i potkávací světla. Druhá dvojice světel, ty které jsou blíže prostředku vozidla nesvítí nic mimo LED “kroužků”. Touareg má sice jen taky xenony, ale v noci lepší osvětlení a navíc má natáčecí světla. Po čase jsem objevil tlačítko autoamticky přepínající dálkové a potkávací světla (High Beam assistant). Zatím na mě nikdo neblikal, funguje to krásně, jen se to musí po každém nastartování znovu spustit.

Multimediální systém a navigace je za mě vkusně zakomponovaný do palubovky, ovládání přes iDrive je super, téměř to ne odvádí pozornost od řízení. Uvažuji, že si nechám udělat upgrade na verzi s Android auto, tak aby jako hlavní navigace byla Google Maps nebo Waze. Integrovaný systém funguje perfektně, jen nemá aktualizované mapy. Příjemné je, že když je přepnuto na navigaci a nemám ji nastavenou (jedu trasu co znám), tak to vyhodnocuje dopravní zprávy a zobrazuje upozornění na aktuální problémy v okolí případně na cestě po které jedu.
BMW HiFi professional je podle mě docela slušný zvukový systém, nejsem zvukofil, ale z aut co jsem jezdil nejlepší, Je fakt, že hodně tomu pomáhá asi i odhlučnění, výplně, poctivé materiály do kterých jsou reproduktory uchyceny. Předpokládám, že to mají precizně zpracováno a nedochází ke zkreslení.

Doopravdy první třída?

Po nastoupení má každý cestují (já mám 183 cm) dostatečný prostor na šířku, výšku i délku. Jsem rád, když mě manželka nebo někdy dcery svezou a nejlepší je to doopravdy vpravo vzadu. Sedačky jsou vpředu vyhřívané a ventilované, elektricky stavitelné (bez masážních funkcí). Ventilaci sedadel pouštím jen v létě a jen na chvíli, obvykle tak na 10 minut, než se teplota stabilizuje jak ve voze, tak “na sedadle”. Vyhřívání je perfektní, tuto zimu “jelo” pokaždé, ale po chvíli se na nejvyšší úrovni nedá sedět, takže na jedničku a nebo vypnout.

Zajímavé je, že BMW docela rychle a dobře topí, minimálně se srovnání s Touaregem (Traveller než nahřál ty kubíky vzduchu - bez přídavného topení, tak byl většinou konec jízdy).
Synovi se na zadním okně líbí elektrická záclonka, mě osvětlené prahy s nápisem BMW. Světlá kůže je zatím v pohodě, jednou byla na čištění a ošetření u profíků.

Spotřeba - podle techničáku za 6 litrů. Je to tak?

Spotřeba je populární měřítko “kvality” aut. Jezdím mírně nad povolené limity tak většinou +10 až 20 Km/hodinu, a nebo dle předpisů. Když chytnu čtyřproudové silnici, kde pravidelně jezdím červenou a jsem první “na startu” a není velký provoz ani v protisměru tak dávám sprint na “vyčištění” spalovacích cest :-) Dlouhodobá od léta na cca 7.000 km je 8,4 l/km. Odpovídá to výsledkům z Spritmonitor.de. Chorvatsko cca 7,3 mírně nad předpisy. Pokud je dle předpisů tak se dá prvních 20 km (okraj Havířova - centrum Ostravy) za 6,8 l cesta tam (zrovna včera) a po jednom spritnu 7,8 l celková . Pro srovnání VW Touareg dlouhodobá cca 8,9.

Při cestě na výměnu oleje v automatické převodovce, jsme jeli dvěmi auta za sebou, a po cca 30-ti km byl rozdíl ve spotřebě cca 0,4 litrů ve prospěch BMW (7,3-7,7). Identická cesta, řežim a to jsem jel v BM jako první :-) Odpovídá to asi rozdílu čelní plochy, aerodynamice a rozdílu v motoru. Zajímavé je, že na začátku trasy byly rozdíly úplně brutální a po cca 20 km se stabilizovaly. S nádrží cca 80 litrů je to tak na 900-1100 km dojezd, takže až doopravdy na dálkové trasy tankuji na naší Shellce jejich prémiovou naftu SHELL V-POWER DIESEL

Ti co šetří budou argumentovat v Superbu v dieselu by to bylo za méně viz zde, tj. cca 7 litrů. P při nájezdu cca 30.000 km (nyní ne, CORONA to omezila tak na 15-20.000) je rozdíl cca do 10.000 kč na palivu za rok. Ta “úspora” mi za to vůbec nestojí a to je jasný rozdíl v komfortu (převodovka nechává časti motor v té části spektra, kdy duní) a dynamice. Vybíral jsem ovšem Škodu Superb v Benzínu a ta by jezdila za cca 10 litrů viz.

Pojištění - je na BMW drahá pojistka?

Havarijní a povinné pojištění tento vůz od Alianz Allrisk je cca 24.000 za rok včetně skel, spoluúčast 10% nebo, 10.000. To odpovídá asi 4% z hodnoty vozidla. Vyšlo to o dost levněji na Superb v prakticky stejné ceně (byl dokonce levnější). Když jsem prodejci z programu Škoda Plus volal, jestli se nespletl, tak mi řekl, že to prověří. Přistála na stole nová nabídka, s ještě dražším pojištěním. Vycházelo na cca 7,3% z hodnoty vozu ročně, tímto zdravím prodejce a pojišťovnu Generali :-). Možná tím, že auto bylo mladší ročník, nebo se více krade, nebo s nim častěji bourají, logiku jsem tam nenašel :-)

Servis - jak je to s tou opicí a banány?

Jedinou skutečně nákladnou položkou je a asi bude originální BMW servis. Se servisem a i s prodejci ojetých vozů na Ruské ulici BMW Cartec v Ostravě mám velmi dobré zkušenosti. Předběžné ceny jsem asi pochopil, myslím, že v D3 si mohou podat ruce :-). Zkušenost s Mercedes servisem - spíše negativní a zkušenost s bývalým Auto Heller servisem VW negativní (nečekám, že servis Audi provozovaný stejnou firmu bude jinak).
Lidé v BMW CARTECu na Ruské jsou příjemní, nejsou arogantní, na nic si nehrají. Navíc si myslím, že většina z nich jsou “srdcaři”.

Mě jako poločnímu ajťákovi se moc líbí, když po servisním úkonu přijde na mail kratičké video s umytým vozem a hlasovou zprávou, že je vše hotovo a mohu si jej vyzvednout. Věcí co mě nadchla a souvisí se servisem je BMW klíč. Když přijdete na servis, tak jej položí na speciální čtečku a vyčtou z nich všechny aktuální informace. Nemusíte tedy hlásit kolik je tam km, kolik v nádrži, co Vám tam svítí atd. Vyčtou toho opravdu hodně. (možná je to nyní i zbytku D3)

Kola, pneumatiky, stěrače

Tak jako správný chlap, nečtu manuály :-) Stěrače jsem objednal BOSCH AEROTWIN, sada 650 + 450 mm (BO 3397007523) BMW za cca 600,- (výměna minimálně 1-2 krát ročně) a že si je vyměním. Je to jedna z mála věcí do si “amatér” může udělat sám nemusí dávat třikrát tolik za originál vyměněný v service. Naštěstí mi pomohl youtoube.com, ale dlouho jsem to nechtěl vzdát :-)

Původně bylo auto na zimních 19 palcových kolech, s pneu 245/45 (nyní po zimě mají 5 a6 mm vzorku). Kola byly designově nic moc a bylo vidět, že jsou dost jeté. Prodejce jsem požádal, aby u původního majitele zjistil, zda k tomu nemá letní gumy. Nakonec se ukázalo, že jsou letní docela dobré a k tomu na hezkých 19” kolech.
Nedávno jsem je znovu nasazoval a u letní variant má BMW ve velkém TP předepsáno 245/45/19” přední a 275/40/19” zadní (ty musím vyměnit, bratru 5.500 jedna). Samozřejmě jsou to RunFlat, což mi vyhovuje a po zkušenostech kdy mě ve 160 km/h začla předbíhat levá zadní pneumatika a jen díky štěstí, svodidlům a duchapřítomnosti jsem ohobloval levou stranu Octavie Scout, je promě prvek bezpečnosti. Vzduchový podvozek neduh vyšší tuhosti těcho gum napravuje.

Silné stránky

- velmi vysoký komfort cestování, kdy za všech cestovních podmínek (stav vozovky, vrtochy počasí).
- vysoká aktivní a pasivní bezpečnost, podpořená robusnou konstrukcí a hmotností.
- velmi slušný výkon motoru, perfetkní převodovka.
- klasický tvar karoserie sedanu, prostě hezké auto, obvzláště zboku a ze zadu.

Slabé stránky

Míst pro zlepšení není mnoho, a některé z nich by mohly být odstraněny konfigurací daného modelu. Pokud by to šlo, tak bych ocenil světla s vyšším světelným výkonem. Ze strany komfortu přemýšlím o namontování teplovodního vytápění, jednak z důvodu komfortu (parkuji doma pod přístřeškem, v práci venku), ale také proto, aby byl motor před nastartováním z mrazů zahřátý.
Náklady na servis a náhradní díly, zatím v "normě".
V ČR občas v lidech přežívá pocit, má "bavora", jezdí jako hov..o, apod., ale za to BMW nemůže.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Před koupí na náklady prodávajícího udělali nové brzdové destičky, olej a ještě nějaké drobnosti, takže zatím jsem jen toto za cca rok provozu.

Již od převzetí občas nefungovalo vždy zamykání a odemykání dotykem na klice v levých zadních dveřích, neřešil jsem. Bral jsem, že se občas špatně dotknu. V jednu chvíli to přestalo fungovat úplně asi tzv. “zkratovalo” a pak nešlo odemykat a zamykat nic - celé auto. Pomohl fyzický klíč pro zamykání a odemykání a také to, že se dá hrdlo nádrže otevřít potažením z kufru.

Když se mi podobná věc stala na Touaregu (odešel z ničeho nic zámek nádrže a zůstal v poloze zamčeno), tak to byla past. Z kufru se to nedalo otevřít a pomohl až autorizovaný servis (naštěstí jsem měl v nádrži dost na dojetí k servisu). Po diagnostice vyměněno na záruku.
Časem jsem pochopil proč zrovna tyto technika v těchto dveřích. Já a asi i bývalý majitel přicházíme k autu a nejříve odemknu potažením kliky dveře za řidičem. Položím si tašku na zem za sedadlo spolujezdce, a při vystupování v opačném postupu :-) Tj. asi byla “uklikáno”

Po návratu z Chorvatska jsem souběžně řešil svítící žlutou kontrolku. V BMW si v menu můžu najít docela dost info o případných problémech, ale i opakované spuštění “self diagnostiky” psalo, že vozidlo je OK. V servisu zjistili, že špatně funguje snad čidlo NOx, takže objednat, výměna, zase ze záruky. Nepřekvapilo mě to, na Peugeotu podobné čidla měnili snad dvakrát to mělo auto max 4 roky a max 80.000.

Za nějakou dobu zase kontrolka, zase bez info, takže znovu servis. Tady jsem si uvědomil, že servis mám jednu zastávku tramvají do práce, takže si nemusím půjčovat auto a nikoho brát na zavezení a dovezení. Myslím, že to bylo něco zaneseno ve výfukové části, zpětně to přičítám krátkým trasám. Vyčištění cca 4.000,-

Výměna oleje v automatické převodovce, kterou jsem udělal preventivně, přestože ji BMW v servisních předpisech nedoporučuje. Taky na to nemají zařízení, takže řešeno u BMW specialisty. Celé s pořádným proplachem 14.000 Kč. Předpokládám, že dalších cca 130.000 km klid a pak znovu.

Po roce od výměny oleje (03/2020) jsem nechal našeho “servisáka” udělat výměnu motorového oleje po roce a budu to dělat i nadále. Obzvláště, když jsou jen relativně krátké nájezdy. Nevím kolik by to stálo v originál servise BMW (asi ranec), ale originál 8 litrů oleje (7,6 je olejová náplň, nešetřili s ní :-) včetně filtru (výměnná vložka) za cca 2.500,- Kč je úplně v pohodě.

Nyní manžeta na prvé přední poloose. Tím, že je to pryžové, tak bez záruky, oprava za cca 7.000,-, kdy podstatnou částí nákladů byla samotná práce.

Další plánovaný servis - brzdové destičky vzadu, čidlo ukazuje dojezd 4.900 km :-)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Cartec Ostrava na Ruské ulici v Ostravě, kde jsem našel ochotné prodejce. Dojednali jsme velmi zajimavé podmínky a obchod proběhl přesně jak jsme se domluvili.
Zkušenosti se servisem velmi dobré, přijímací technici mají dost zkušeností, navíc i dost informací dostanou z auta. Auto vyždy vracejí umyté, připravené.

Bude moje další auto BMW?

Výběr vozidel vždy řeším podobně, tj. stanovuju si účel k jakému jej budu potřebovat. Stanovím si minimální měřitelné parametry, které musí auto splňovat. Jak vidíte, neřešil jsem v tomto případě motor (diesel, benzín, hybrid, elektřina), protože v tomto případě to pro mě není kritický parametr.

A následně finance. Ano mohl jsem koupit nové vozidlo (VW Tourag za 1,5M byl nový), ale v tomto případě parametry včetně záruky splnilo BMW 740d xDrive (nepotřeboval jsem 4 kolku). I u ojetiny bude padat hodnota vozidla, ale výrazně (3-5krát) pomaleji než u nového. Pokud objevíte zachovalý kousek tak se nebojte případných servisních nákladů, protože šetříte na propadu hodnoty.

Po zkušenostech s aktuálním vozem, je docela vysoká pravděpodobnost, že se znovu podívám k modré vrtuli :-) A proto píši recenzi až teď s odstupem téměř jednoho roku, abych se pokusil být co nejvíce objektivní a dodal i info z provozu (zima, léto) a provozních nákladů.

 


Další vozy BMW řada 7



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

drobnosti související s elektronikou

praktičnost
8

pro běžné používání v pohodě, nečekám od takového typu auta "praktičnost"

prostornost
10

pro 4 cestující v pohodě, páté místo uprostřed je přeci jen vhodnějí na vyklopení opěrky :-)

jízdní vlastnosti
9

výborně sedí na cestě, perfektní přenos výkonu, čitelné chování

jízdní komfort
10

aktivní stabilizátory, vzduchové odpružení, podovzek a ticho :-)

provozní náklady
7

servis je dražší, kompenzuje to relativně dobrá pojistka

náhradní díly
6

cena náhradních dílu je vyšší, obvláště u orginálu od BMW

výkon motoru
10

motoricky špička

spotřeba
9

spotřeba je asi ok cca 8,4 dlouhodobá, na tuto třídu, pohon 4x4

hlučnost motoru
10

hezký zvuk šestiválce,

kvalita sedadel
10

asi nejlepší ve kterých jsem seděl

brzdy
10

neunaví se, ale netestováno na okruhu. Pro "dobíjení" akumulátoru brzdím občas motorem

zavazadlový prostor
8

500 litrů kufr na dovolenou stačí, pro kola a lyže jsou originální střešní lyžiny originál BMW Nadrozměrné věci jednou za čas odvezu jiným autem, nebo si nechám přivézt.






Blesk.cz

Dnes slavíme Den matek, nezapomeňte potěšit na tu svou. Jak dlouhou má svátek historii?

Dnes slavíme Den matek, nezapomeňte potěšit na tu…

Na dnešek připadá Svátek matek, který má vzdát úctu a vděk všem matkám a který se v Česku slaví podle amerického…

Tipy na víkend: Hrady a zámky otevírají! Vyrazit můžete i za madonou nebo na Špičák

Tipy na víkend: Hrady a zámky otevírají! Vyrazit…

Konečně! Po měsících tvrdých opatření se začínají pomalu otevírat nejrůznější aktivity. To, co jsme dříve…

 

iSport.cz

Druhý start, druhá trefa pro Jeníka! Pastrňák překonal Orra, Vrána 1+1

Druhý start, druhá trefa pro Jeníka! Pastrňák…

Hokejový útočník David Pastrňák vstřelil dvoustý gól v NHL, ale neodvrátil porážku Bostonu 4:5 s New Yorkem…

Nechtěný Červenka: Nehroutím se, v týmu jsou mladší. Konec nevyhlašuje

Nechtěný Červenka: Nehroutím se, v týmu jsou mladší.…

Za národní tým odehrál Roman Červenka 157 zápasů, reprezentoval na třech olympijských turnajích, na Světovém…

 

Reflex.cz

Vařit kafe při přípravě dobrýho projektu je lepší než být ředitel blbýho projektu, říká architekt Adam Gebrian

Vařit kafe při přípravě dobrýho projektu je lepší…

Před lety úspěšně dokončil postgraduální studium architektury v Los Angeles a rozhodl se, že se nikdy nenechá…

Mussoliniho útěk z vězení: Odkud a jak prchal italský fašistický vůdce?

Mussoliniho útěk z vězení: Odkud a jak prchal…

Dne 12. září 1943 vyhlíží Benito Mussolini z okna apartmánu v hotelu Campo Imperatore, kde je držen v domácím…