Recenze

10 Majitel

Ford Galaxy Ghia 2.0 TDCi

9.88 Uživatelé

Hodnoceno: 45× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Galaxy, foto 1 Ford Galaxy, foto 2 Ford Galaxy, foto 3 Ford Galaxy, foto 4 Ford Galaxy, foto 5 Ford Galaxy, foto 6 Ford Galaxy, foto 7 Ford Galaxy, foto 8
Ford Galaxy, foto 9 Ford Galaxy, foto 10 Ford Galaxy, foto 11 Ford Galaxy, foto 12 Ford Galaxy, foto 13 Ford Galaxy, foto 14 Ford Galaxy, foto 15 Ford Galaxy, foto 16
 

Technické info

Přezdívka auta Galaxy Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:20 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.5 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 1019 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Dirtpete".

Náš starý Ford Escort combi z roku 1991 už před pár týdny, i přes veškerou snahu taťky udržet ho v provozu, dosloužil a bylo jen otázkou času, než si rodina pořídí tak dlouho toužebně očekávané, nové, navoňené fáro.
Naše klasická česká rodina, tedy táta, máma, brácha, ségra a pes by se určitě spokojila s klasickým českým rodinným vozem typu nové Octávie kombi, třeba v Rsu, to by byla pohádka, ale tátova vize o důchodovém cestování po Evropě s plnou cestovní, turistickou a sportovní výbavou, tuto "klasiku" zavrhla.
Nutnost "něčeho většího" byla patrná a tak padaly návrhy typu Mercedes Vito, Viano, trojlístek Sharan-Galaxy-Alhambra. Tato fáze proběhla přibližně před dvěma lety. To Escort pořád ještě tak tak sloužil, takže nic netlačilo na koupi nového auta. To se ale brzy mělo změnit.
Pak přišlo nové Galaxy a já věděl, že i tátově vizi o velkém autě bude učiněno za dost. Galaxy se mi líbilo na první pohled, trávil jsem noci na webu Fordu skládáním různých kombinací barev karoserie, vnitřního čalouňení a litých disků.
Před 14 dny jsme se konečně dočkali a nové Galaxy bylo doma. Vysněnou černou nahradila neméně slušivá stříbrná metalíza a audiosystém s LCD obrazovkami v opěrkách hlavy nahradila skromná navigace Blaupunkt kombinovaná s autorádiem s CD (umí i MP3) Ale jinak bylo přesně podle představ.
Exteriér se Fordu velice povedl, nový směr tzv. kinetického designu, ať už se pod tím skrývá cokoli, Galaxy každopádně sluší - dozadu protáhlé přední světlomety, masivní mhlová světla i uzavřená linie bočních oken se zatmavením sloupků a dominantní zkosené zadní lampy, patří určitě k tomu nejlepšímu a z Galaxy, narozdíl od její první generace, to dělá auto na první pohled od Fordu. A to je dobře.
Interíér je velice přívětivý, krásný kůží obšitý multifunkční volant padne skvěle do ruky, bíle podsvícené budíky přístrojové desky lemované chromovými rámečky působí vkusně a uhlazeně. Stejný dekor lemuje i dolní uchycení manžety řadící páky a výdechy klimatizace.
Materiály jsou na první, druhý i třetí pohled kvalitní a měkčené plasty jsou opravdu znát. JEdiný neduh vytýkaný novým Fordům je špatná ergonomika ovládacích tlačítek. Já tento názor nesdílím, již po pár svezeních jsem si s rádiem, navigací i ovládáním klimatizace skvěle rozuměl a s orientací na středovém panelu jsem neměl sebemenší problém.
Na první pohled výrazná ruční brzda je designovou lahůdkou vnitřího prostoru Galaxy. Imitace letadlové palivové páky se povedla a v žádném případě nepůsobí kýčovitě, právě naopak.
Výbava Ghia zahrnující 3 zónovou klimatizaci, 10 airbagů, automatická světla a stěrače, ESP, vyhřívaná přední sedadla, tónovaná boční skla, 4dílné panoramatické střešní okno a spoustu dalších věcí je praktickým luxusem za který se vyplatí připlatit.
Motor je dvoulitrový turbodiesel Duratorq poskytujících slušných 140 koní při 4000 otáčkách a 320 Nm při 2000 otáčkách dopněno přechodně o dalších 20 Nm díky funkci overboost. Toť vše co říká velký technický průkaz, ale jaký je motor v praxi? Popravdě řečeno bez chyby, táhne krásně na všechny stupně od nízkých otáček a při silné akceleraci Vás mile překvapiví zatlačením do velice pohodlných sedaček. V kombinaci se šesti stupňovou manuální převodovkou tvoří opravdu zdravé a silné srdce auta. Nevím jak se bude chovat při plně naloženém autě, infromace se budu snažit doplnit jakmile se naskytne příležitost.
Podvozek naladil Ford na jedničku, od svého sportovního bráchy S-Maxe si vypůjčil skvělou stabilitu v zatáčkách a při náhlém předjíždění auto sedí jako přibité na silnici, takže v běžném provozu jen stěží narazíte na jeho limity. Příčné nerovnosti našich tankodrom připomínajících silnic nižších tříd tlumí spíše průměrně, ale to zdaleka neznamená, že intenzita otřesů přesáhne míru pohody posádky. Co říci závěrem?
Z Galaxy jsem nadšený a máme zaděláno na velmi vřelý vztah. Samozřejmě nepopírám, že srovnání v tomto segmentu nemám, nikdy jsem delší dobu nevyužíval služeb jiného MPVéčka a rozhodně nejsem zkušeným recenzentem, přesto doufám, že moje recenze Vám ukázala tento nový Ford ve světle, které mu patří.

Silné stránky

Design
Motor
Podvozek
Krásná litá kola
Spotřeba

Slabé stránky

Lehce zhoršený výhled vpředu do stran
Obligátní nepohodlnost parkování ve městě

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím nic a doufejme, že to tak i dlouho zůstane

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejcem byl autosalon Faria.cz, vše proběhlo bez problémů, auto bylo doveženo z Německa, prodej proběhl hladce.

 

Novinky v recenzi

17.7.2008 00:00

Aktualitka o spotřebě :
Dnes jsem jel krátký úsek 20 kilometrů klasickou středočeskou krajinou - okrsky a kousek města - a snažil jsem se dodržovat rychlosti a moc motor nevytáčet a v cíli se podívat na spotřebu. Čekal jsem hodnotu okolo 6l/100km, když jsem ale na displeji našel hodnotu rovných 5l/100km tak jsem byl mile překvapen.


Další vozy Ford Galaxy



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím skvělá, ťuk ťuk ťuk

praktičnost
10

Pro své účely skvělá

prostornost
10

Je to Galaxy :D

jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
10
náhradní díly
9
výkon motoru
10
spotřeba
10

Krásných 6 kombinovaných

hlučnost motoru
10

Odhlučnění skvělé, klasické chrochtání dieslu zde nenajdeme

kvalita sedadel
10
brzdy
10

Rychlé, přesné, bez známek vadnutí

zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Tipy na víkend: Na Pražský hrad zdarma a Českým Krumlovem projde historický průvod

Tipy na víkend: Na Pražský hrad zdarma a Českým…

Po dvouměsíční odstávce se mnohá muzea, vědecká centra, hrady a zámky  a další turistické cíle otevírají…

Co si šéf nesmí dovolit v době nouzového stavu? Advokát jasně o právech zaměstnavatele

Co si šéf nesmí dovolit v době nouzového stavu?…

Mimořádná situace, jako je nouzový stav, sice vyžaduje mimořádná opatření, ale zákoník práce platí i v době…

 

iSport.cz

Leverkusen po pauze válí. Vyhrál ve Freiburgu a posunul se na třetí místo

Leverkusen po pauze válí. Vyhrál ve Freiburgu a…

Fotbalisté Leverkusenu porazili v předehrávce 29. kola německé ligy Freiburg 1:0 a před víkendovým programem se…

Nový brankář Sparty Holec? Guľa ho nechtěl, zaujal Arsenal i v USA

Nový brankář Sparty Holec? Guľa ho nechtěl, zaujal…

Velká žilinská loupež za bílého dne pokračuje. Poté, co dva bývalé hráče klubu zadarmo získala plzeňská…

 

Reflex.cz

Vidím verze filmů, které vy nikdy neuvidíte. Za vyzrazení děje mi hrozí děsivá pokuta, říká překladatel

Vidím verze filmů, které vy nikdy neuvidíte. Za…

Vojtěch Kostiha bývá častován titulem „dvorní překladatel společnosti Disney“. Překládá a tvoří české verze…

Adame, končíme! Průšvihy ministra Vojtěcha při koronavirové krizi jsou jen malou částí jeho špatné práce

Adame, končíme! Průšvihy ministra Vojtěcha při…

Jak zneužít koronavirus k zakrytí vlastní personální neschopnosti? To předvádí premiér se svým ministrem…