Recenze

8 Majitel

Ford Mondeo

7.39 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Mondeo, foto 1
 

Rychlá navigace

Technické info

Přezdívka auta Ford Mondeo Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:240000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 17 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 138 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 172 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 540 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.4

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "libor2".

Ford Mondeo 1.8 TD


Ke koupi mondea na jaře 1998 jsem se dostal tak, že mého původního favorita, po 610 000 km nájezdu ,již nebylo v lidských silách držet provozuschopného.

Recenze bude rozdělena do několika části:
1. koupe auta a následné opravy po ní
2. závady vyskytle se za rok používáním (cca rok a 40000 km najety km) (zajímavé snad pro ty který by chtěli obdobné auto koupit jinak přeskočte)
3. hodnoceni částí auta (motor, převodovka, spojka, brzdy, karoserie, podvozek, exteriér interiér)
4. celkové zhodnocení

at.1 koupě

Požadavky na auto byli:
- maximální cena 60000 Kč (dalších 10000 bylo jako rezerva na opravy)
- možnost dopravy 5 lidi do 160 km vzdálené školy
- maximální staří vozu 10 let
- kastle v dobrem stavu (technicky ne vzhledově)

Do Konečného výběru se dostali 4 auta peugot 306, citroen xsara, opel vectra, ford mondeo. Po zhlédnuté všech vytipovaných vozu, vyhrálo stavem právě mondeo.

Co jsem vlastně koupil?
Ford Mondeo kombi 1.8 TD 66 Kw, černá metalíza, v roce 1998 prodáno v Holandsku, v roce 2006 dovezeno do ČR, na tachometru 190 000Km (auto je ale stočené našel jsem v něm lístek s holandskou výměnou oleje při 220000km. (tipnul bych o 50000-100000)
Výbava je základní. Obsahuje pouze airbag řidiče, stavitelný volat ve dvou osách, výškově stavitelné sedadlo řidiče, originální rádio a nadstandardní manuální klimatizaci.
(okna se stahují kličkou, to samé i zrcátka, chybí ABS a dokonce i hlavové operku vzadu)

(je tu třeba uvědomit, že v době nákupu ještě nebyla krize auto a toto bylo nejlevnější auto daného tipu)

Věci kvůli kterým jsem auto nakonec koupil:
- kastel bez sebemenšího náznaku koroze
- nebyla vážně havarovaná
- motor který jel vzhledem v hmotnosti a výkonu šel moc pěkně (nekouřil v žádném režimu otáček, studený ani teplý) ( k porovnání jsem mel ještě rodinou oktávii 1.9 TDi 81 kW)
- podvozkové díly, až na čep řízení a kostici, v dobrem stavu
- klimatizace
- evidentně nedávno měněné tlumice (Motorcraft Originální Díl Ford)
- nová baterie
- tažné zařízení
- auto ani na kostkách nikde nevrzalo
- cena 50000 Kč

Ovšem auto mělo dost ´´mušek´´:
- výfuk zralý na výměnu
- nefunkční brzdová světla
- oba nárazníky rozbité (zadní na dvě části slepeny izolepou)
- chybějící kód k autorádiu
-. vytržena kostice zadního stabilizátoru
- sjeta kola
- na několika místech špatný lak
- spatný jeden cep řízení
- prasklý plast kolem radia
- nevracející se klika zadních dveří
- velmi špatně opravený přívodní kabel k žhavicím svíčkám. (přechodový odpor) Kabel se diky tomu vypaloval (při žhavení se z něj kouřilo hořela izolace!!)
- chybějící koberec v kufru
- nefunkční otevírání 5 tich dveří zmáčknutím zámku
- interiér byl po kuřákovy
- chyběla povinná výbava krom rezervy

Velký mínusem byla pro mně karoserie kombi, ovšem s jiné karosářské varianty byli inzerovány minimálně o 15000 draž, takže vyhrála logika a auto jsem koupil.

Po té následoval týden čekání na TP a další týden se nesl v duchu oprav (v tento moment bych měl upozornit že většinu oprav si dělám sám a uvádím jen cenu materiálu)

- na auta byli svařeny oba nárazníky a plast kolem radia a nalakovány do barvy auta (cena 300 za metalízu, zbyli materiál z domácích zásob odhaduji jeho hodnotu na 300 Kč)

- na internetu jsem zjistil kód k radiu (zdarma)

- rozebral zadní dveře vymontoval kliku a promazal ji opětovně složil (cena tak 2kč)

- rozebral zámek kufru, rozhýbal a promazal (diky tomu jde otevírat kufr, pokud je auto odemčeno, pouze zmáčknutí zámku) (cena opět kolem 2 Kč)

- vyměněny žárovky v brzdových světlech, čím se obnovila jejich funkce (100 Kč dvě do zadních světel a 5 do třetího) (dlužno podotknout, že jsem koupil i sadu náhradních žárovek a pojistek( 200kč) zbytek povinné výbavy jsem mel z favorita)

- kusem kabelu a dvěmi svorkami opraven kabel žhavení (opět domácí zásoby cena tak 15Kč)

- výfuk byl demontován a auta a pořádně zavařen (původní majitel jej vařil CO2, ale po demontáži jsem zjistil, že opravdu funkční svár měl tak 1 cm. Zbytek byl naprskaný kov okolo praskliny) (cena tak 300kč, ale na rovinu vám řeknu ze v servise se s tím nikdo drbat nebude měnila se tam i části trubek, trvalo to celí den levněji přijde namontovat replikový výfuk)

- výměna kostice stabilizátoru 250 Kč

- vyměněný čep řízení 300kč

- udělaná geometrie podvozku 500Kč (servis)

- vyměněny oleje v převodovce, v motoru, filtry (olejový, naftový vzduchový a v klimatizaci jež byla ještě prostříkaná proti bakteriím sprejem) cca 2000 za vše

.- přes inzerát zakoupena sada litých kol. Obutých do pneu 205/55 R15 za 4500 Kč včetně matic. Dvě pneumatiky byli, už ovšem sjeté, takže byli koupeny ještě dvě pneu matotador 1950kč/kus) (tyto gumy uz bych po druhé nikdy nekoupil jedna se vyboulila, ale vyřešilo přes reklamaci a dostal jsem novou, ale po cca 20000 jsou co jsem najel na nich jsou sjeté na minimum) (ráfky ještě převáženy 400Kč)

- dále koupen koberec do kufru (800 Kč)

- kompletní vyčištění interiéru a koupu vůně do auta (cca 500Kč)

- po zkoumání jsem zjistil ze rozvody není nutné měnit, neb byli od původního majitele nové.

V tomto týdnu auto bylo také pojištěno, prošlo evidenční kontrolo, a přihlášeno na mně

A začalo se jezdit.

at2. závady jež se objevili za provozu

-Velmi záhy se začala projevovat závada že při dešti přestávali fungovat stěrače (opravdu velmi nepříjemná závada) na vině byl bimetalový jistič umístěni v pojistkové skřínce oprava 100 Kč

- po 5000 dobu začalo v krajích polanách cukat řízení při parkování. Oprava spočívala ve výměně drážkovaného řemenu, jez byl už setřelý, a klouzal a jeho napnuti problém ustal (250 Kč)

Po cca 10000 km se začalo ozývat ložisko pravého předního kola nove 800Kč

Po 16000 měněný olej v motoru + olejový filtr (cca800kč)

Na podzim koupena sada pneu sava eskymo 185/60 R14 jez přišli na původní plechové ráfky cena 1450 Kč/kus. Koupena ještě sada poklic na kola (za 400 K)č a vše přezuto a vyváženo (za 500 Kč)

Kolem 18000 km se začal propadat brzdový pedál oprava byla přegumičkování sada gumiček za cca250Kč

Někdy kolem 20 000 km po koupi začalo jít špatně otáčet spínací skřínkou. Byla rozebrána opravena. Náklady netuším některé vnitřní časti se museli být vyrobeny nové. (v servisu by namontovali novou skřínku)

Ve 25000 někdo šikovný do auta nacouval a ujel. Odnesl jen již jednou spraveny zadní nárazník.

Toutéž dobou přestali fungovat vzpěry kufru do dnes neopraveno (je nutná výměna cca 1200 za obě)

Ve 30 tisících praskal žárovka tlumených světel v předním světle (cca 100Kč)

Ve 32 méně opět olej s flitrem (cca800 Kč)

Zároveň měněny brzdové destičky na přední nápravě (1050 Kč Ferdo)

Ve 35 jsem srazil zajíce. Zajíc zaplatil životem nárazník taky.

Po 42 tisíc se začala ztrácet voda na vině je vodní pumpa (nyní se opravuje 3200Kč)


Neb mám prázdny tak jsem toho využil k celkové větší opravě auta
- nátěr podvozku auta barvou k tomu určenou 500 Kč
- opět svařeny a nalakovány nárazníky (cca 600Kč)
- opraven ťuklý zadní blatník (ještě od původního majitele cca 200Kč)
- udělány rozvody 4500 Kč
- výměna druhá kostice stabilizátoru 300Kč (zdražili :))
- uložení předního stabilizátoru taky 300Kč
- ale nezbili peníze na vzpěry kufru :( snad příští měsíc

Dále byli v průběhu roku dokoupeny koberce do interiéru 600Kč, Kožený volant 200kč (z vrakoviště) loketní opěrka 200kč (také z vrakoviště) a vyměněny stěrače 400Kč

at3. hodnoceni častí automobilu

Motor

Motor byl pro mně opravdu příjemným překvapením a to i zvlášť kvůli jeho spatné pověsti.
Můj se asi povedl (zaklepat)
Jde o 1.8TD 66KW předkomůrkový přeplňovaný litinový naftový motor o objemu 1753ccm. Používá vstřikovací čerpadlo Lukas rozvody jsou řešeny dvojici ozubených řemenů s automatickou napínací kladnou (toto řešení je inovaci s roku 1997 a mělo by být spolehlivější jak předchozí)
- S prokázaným nájezdem 230000 (skutečnost je větší) si patrně udržuje hodnoty výkonu a kroutícího momentu výrobcem deklarované. (na brzdě jsem nebyl)
- Nebere olej (za 15000 což je jeho předepsaná životnost nemusím vůbec dolévat)
- Dlouhodobá spotřeba je cca 6,4 litru nafty na 100km při poměrně svižné jízdě)
- Auto se s touto pohonou jednotkou je schopno uhánět až 190km/hod dle tachometru, což by mělo odpovídat 172km/hod reálné (tachometr má 10% odchylku pokud beru ze radary v obcích ukazují správně, a za předpokladu ze je odchylka lineární, což muže, ale taky nemusí)
Ted nějaké jeho negativa
-je koncepčně zastaralý (u čehos si nejsem moc jist jestli je to negativum v pravém slova smyslu)
- má traktorový projev (dáno koncepcí)
- Silný turboefekt při 2100ot
- Na velké a těžké auto je hodně slabý s čehož plyne horši dynamika vozu, zvlažte při předjíždění (určitě s tohoto hlediska budou lepši volbou motory benzínové)
-Pro mě největší úskalí tohoto motoru je servisní přístupnost. Ten motor byl proste udělán pro to aby byl a aute podélně a jeho příčné uložení v mondeu znamená to, že je velká část věci na něm špatně přístupných, ale je 99% lidi toto vadit nebude :)
- pruběh výkonu je takoví ze motor ožívá v cca 1800 otáčkách ve 2100 jde výkon prudce nahoru (turbo) po té se do 3000 zvětšuje téměř ideálně přímkově a dost rychle po této hodnotě nachází ustrnutí a jen pomale zvýšení výkonu motor po té se cca 4000 výkon zase začne prudčeji růst aby u 4500 úplně spadnul a nad tuto hodnotu jde už s nelibosti)
nejlépe se cítí mezi 2000-3000ot/min

Převodovka:

Je pětistupňová manuální. Řazení je přesné. Osobně si myslím ze by mohl byt menši skok mezi prvním a druhým převodovým stupněm (na jedničku se musí dost vytočit aby se dvojka chytla) na dálnici při 130ti točí motor cca 3000 což umožňuje dokonce nějakou dynamiku při těchto rychlostech ale na druhou stranu asi i zvyšuje spotřebu

Spojka:

Je sucha jednolamelová ovadána hydraulicky, ač proti zvyku z jiných aut vypíná víš žádný problém jsem s ni nezaznamenal. Je dobře dávkovatelná a ovládací sila na ni je malá

Brzdy:

Dvojkruhové bez ABS. V předu jsou kotouče s vnitrním chlazením v zadu bubny. Dle mě jsou na auto dostatečné, ale nikterak ostré nejsou. Absence ABS v zimně znatelná, ovšem s favorita jsem zviklý jezdit bez něj. (do zatáček věštčinou brzdím motorem)

Karoserie:

V mém případe je naprosto prosta jakékoliv koroze i lemy zadních blatníků mám v pořádku. V tomto případě ovšem bude asi moc záležet na tom kde auto jezdilo. Vídávám mondea, která jsou shnilá úplně. K praktičnosti je prostorné ve všech směrech obrovský kufr. Co bych ji vytknul jsou krátké zadní dveře (mam babičku chodicí o holích a dostat se pro ni do zadu je nemožné, ale to je hold daň za dobu vzniku počátkem 90-tich let Ke vzhledu se vyjádřím niž.

Podvozek:

Přední náprava McPherson Zadní víceprvková. Podvozek je spise laděn komfortně. Dle mého mínění i po letech naprosto vzorné z zatáčkách si dlouho drží neutralitu a náklon je uměrný (nejde říct ze by se nepohlo, ale zase výrazným nebo dokonce nepříjemným náklonem bych to také nenazval) Po překročeni určité hranice se ovšem začne projevovat těžká zad auta (kombi) a zadek vás začne předbíhat nebo naopak přední náhon a nedotáčivost auta (závisí na zatáčce a rychlosti) vozu, ale stačí korekce plynem a auto se opět vratcí k neutralitě). Příčné nerovnosti zvládá bravurně. Hodně jsou znát použité pneumatiky, ale to u všech aut.

Exteriér(design):

Toto je snad nejvíce individuální záležitost ze všeho. Jak se vám líbí no po pravdě přední kapota světla maska nárazník se mi u MKII (po faceliftu v roce 96) líbí moc u kombi je ovšem hodně znatelná zad počátku 90-tých let, jež je dost chudá zadní světla dost male a nárazník také strohý ( kombi bylo při změnách MKI na MK II dost ošizeno zbyle verze dostali i kompletně nový zadek, jez je i po letech líbiví kombi dostalo pouze jiné 5-té dveře kde byl přepracován prolis pro SPZ) to boční profil klasicky kombi jež se dnes již téměř nevyskytuje (opravdu nejsem zastancem komiku a to ani dnešních sportwagon :)) Jako celek ,i když jednotlivé části jsou rozličné, působí ovšem uceleně a nekostrbatě.

Interiér:

Prostor, prostor a zase prostor. Všechno co je potřeba k ovládání vozu je po ruce. Spousta místa jak v předu tak i vzadu dokonce i přeprava 5-ti dospělých je pohodlná i na větší vzdálenosti. Kufr obrovský. Je pravda ze po usednutí jsme si proti oktávii připadáte že interiér je méně hodnotný (možná tomu napomáhá kombinace šedé, šedomodré, a černé co v něm oproti komplet černé oktávii). Ve skutečnosti jsou si oba rovni a krom prvního dojmu spíše vyniká mondeo. Palubní deska je vyrobena s měkkého plastu. V aute nic nevrže a vše je tam kde si to přeji, velmi oceňuji ovládaní rádia pod volantem, originál rádio na kazety je na tom o něco hůř (ale běžnému poslechu v aute plně dostačuje to platí i použitých reproduktorech) Chod všech spínačů a hlavně pacek pod volantem je příjemně krátký. Kontrolky a ´´palubní ukazatele´´ jsou dobře čitelné. Co opravdu kazí dojem je hrubá potahová látka čalouněni dveří, ale ta se používala jen pro nejlevnější verze. U ostatních vypadá o hodně lépe. Další minus pro mně je, že není nastavitelná bederní opěrka v sedadlech, jinak je auto opravdu velice pohodlné i po cestě 450 km v jednom dni nejsem z auta zničený a to hodně co říct. :)

at5. Celkové zhodnoceni

Mondeo je z mojí zkušenosti velké, pohodlné a spolehlivé auto. S motorem 1.8TD dost lenošné, ovšem pokud se smíříte s tím, že si každé předjetí musí 3x rozmyslet dá se s ním vegetovat velmi dobře. Karoserie kombi je opravdu velmi prostorná (například jsem v něm odvezl celou kuchyňskou linkou zaráz (tedy bez spotřebičů). Cestovaní v 5 ti lidech se zavazadly není problém.
Tuto recenzi jsem psal pro lidi co zavazují koupi ojetého mondea MKII. Pro to jsem se tak podrobně zaměřil na servis auta. Dnes tyto auta jdou koupit od cca 30000 Kč tudíž pro případného budoucího kupce je toto dle mého názoru opravdu to nejdůležitější. Auto bych doporučil lidem co zakládají rodinu připadne menším řemeslníkům nebo studentům, jako poměrně finance nenáročného společníka. Za dobré peníze jdou sehnat i velmi vybavené vozy (výbava gia). Samozřejmě zaleží na stavu konkrétního auta a u mondea hlavně na korozi. Jinou opravdu opakující se závadu nemá.

 


Další vozy Ford Mondeo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
8
náhradní díly
9
výkon motoru
5
spotřeba
6
hlučnost motoru
4
kvalita sedadel
7
brzdy
8
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Brýle chrání oči před koronavirem, jenže...Jak zabránit jejich mlžení kvůli roušce?

Brýle chrání oči před koronavirem, jenže...Jak…

Kvůli zamezení šíření koronaviru se Česko opět zahalilo do roušek, na ochranu očí se ale často zapomíná. Experti…

Před 5 lety zemřel Jiří Krytinář (†68): Před smrtí řešil skandál s obnaženými fotkami i potrat

Před 5 lety zemřel Jiří Krytinář (†68): Před smrtí…

Zemřel 29. září 2015 na infarkt, bez peněz a bez rodiny, která ho zavrhla kvůli jeho nevěrám a prostopášnému…

 

iSport.cz

Ševčík: Minulá sezona nás obrovsky motivuje. Nervozita není na místě

Ševčík: Minulá sezona nás obrovsky motivuje.…

Když Slavia hrála o Ligu mistrů naposledy proti Kluži, nevešel se do nominace ani k jednomu utkání. Od té doby…

West Ham akutně shání beka. Prahne po Coufalovi, ten do Anglie chce

West Ham akutně shání beka. Prahne po Coufalovi, ten…

Klid okolo možných odchodů ze Slavie trval jen pár týdnů. Podle anglických médií chtějí West Ham United přivést…

 

Reflex.cz

Úctyhodnou armádní kariéru ukončila poprava. Před 130 lety se narodil protektorátní předseda vlády Alois Eliáš

Úctyhodnou armádní kariéru ukončila poprava. Před…

Vedle Emila Háchy a Edvarda Beneše mají protektorátní dějiny ještě jednu postavu, na kterou se často zapomíná.…

Během demonstrace proti rouškám zemřelo sedm demonstrantů na covid. Jsou to hrdinové, tvrdí organizátoři

Během demonstrace proti rouškám zemřelo sedm…

V neděli se v Praze sešlo několik set odpůrců roušek, aby demonstrovali proti vládním opatřením a aby se v davu…