Recenze

9 Majitel

Škoda Fabia 1.2 HTP

9.44 Uživatelé

Hodnoceno: 19× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8
Škoda Fabia, foto 8 Škoda Fabia, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta Fóbie :) Rok výroby 2003 Koupeno nové najeto [km]:30000 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1198 výkon [kW]: 40 kroutící moment [Nm]: 106 zrychlení 0-100 km/h [s]: 17.1 maximální rychlost [km/h]: 151 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 260 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Volf-M".

Hned v úvodu bych chtěl zmínit, že auto není moje. Patří příbuzným - staršímu páru. Přesto jsem se rozhodl něco o "fóbii" napsat. Jedni ji totiž milují a druzí zase zatracují, takže jsem si chtěl udělat svůj vlastní názor.

Předchozí auta majitelů byla Škoda 100L (r. 1971) a Škoda Favorit 136L (r. 1989). Díky předchozím víceméně kladným zkušenostem (kromě koroze Favoritu) padla volba znovu na značku Škoda. Díky určení vozu - cesta do města na nákup a o víkendu návštěva, hřbitov nebo něco na ten způsob nehrála výbava velkou roli. Proto byla zvolena základní verze s označením JUNIOR. V roce 2003 již nemá "plastový sportovní paket" tedy nárazníky v černé barvě, takže na první pohled jde rozeznat pouze díky 13" ocelovým diskům. Co se týká výbavy tak chybělo snad úplně vše. Dokonce i kryt zavazadlového prostoru (dokoupeno) nebo kastlík. Chybí také ABS, centrální zamykání, posilovač řízení a veškerá elektronika. Z nabídky příplatkové výbavy je ve voze autorádio Škoda s kazetovým přehrávačem a tažné zařízení.

Co se týká motorizace, tak podle slov majitelů byly u této základní verze dostupné tři. Litrový čtyřválec o výkonu 37kW, pak dvanáctistovka 1.2 HTP o výkonu 40kW a čtyřválec 1.4 o výkonu 44kW. Výběr padl na tříválec, který byl do nabídky zařazen právě v roce 2003. Prodejce jej doporučoval jako pružný a úsporný. Pravdou je, že vzhledem k určení vozu odvádí svoji práci dobře. Pokud bych ho měl srovnat se svoji Felicií, jde určitě ochotněji vytáčet a působí na první dojem silnější než ve skutečnosti je. Jak se však objeví táhle stoupání ztrácí docela rychle dech. Motor je podle mého názoru docela hlučný, hlavně ve vyšších otáčkách. Spotřeba záleží docela silně na stylu jízdy, podle majitelů dosahuje hodnoty kolem 7 litrů na krátké vzdálenosti. Při jízdě vyšší rychlostí (dálnice) nebo naopak ve městě snadno překročí 10 litrů.

Při prvním usednutí za volant mi hodně vadila divně tvarovaná palubní deska, díky které jsem si musel sedačku šoupnout více do zadu než jsem zvyklý. Jinak bych měl problém schovat do auta nohy, to i přes to, že jsem vysoký kolem 180cm, což je stále ještě průměrná výška. Nakonec jsem ale vhodnou pozici našel a cestuje se mi docela příjemně. Volant má o něco širší věnec než ve Felicii, jeho rozměr je příjemný a padne skvěle do ruky. Řadící páka vypadá na pohled dobře, ale do ruky mi nějak nesedla. Hlavně se mi nelíbí řazení zpátečky (jsem ale naučený z Oktávie, kde jsem zezačátku místo zpátečky občas řadil jedničku).

Tak a co jízda? Pokud Fabku držíte v otáčkách nad 2500 jede poměrně svižně a ochotně zrychluje (na svůj výkon samozřejmě). Výhled z vozu je horší než u Felicie, je to daň za vyšší bezpečnost takže to beru. Co je ale podle mě úplná zhovadilost je zrcátko na straně spolujezdce, které je z mě neznámého důvodu malé a není v něm nic vidět. Jezdil jsem převážně ve městě, dlouho jsem váhal nad tím, jestli používat čtvrtý rychlostní stupeň (kvůli nižší spotřebě). Závěr je asi takový, že se to vyplatí jen na rovných úsecích kde se jede stále 50km/h, jinak je zbytečné tam čtyřku cpát a motor se akorát dusí. Mimo město se chová o něco lépe než Felicie, hlavně menší náklony v zatáčkách a celkově si ve Fábii připadám jistěji. Díky 13" kolům si však člověk nemůže mnoho dovolit, výrobce měl i u tohoto "sociálního" modelu raději použít 14" kola.

A závěr? Oproti Felicii se jedná o znatelný pokrok v kvalitě zpracování. Daní za tuto evoluci je však menší vnitřní prostor a horší výhled. Dokonce i kombi má o dost menší zavazadlový prostor než ten ve Felicii. Motorizace 1.2 HTP do města a na krátké cesty dostačuje. Přesto bych si Fábii jako ojetinu (dokud nebudu mít po škole na nové si nenašetřím) nekoupil. Raději bych zvolil Oktávku, která podle mého názoru působí dospělejším dojmem. Auto se pokusím hodnotit tak jako kdybych ho vlastnil.

Silné stránky

Spolehlivost (nikdy žádná oprava)

Bezpečnost

Drží si stále cenu

Slabé stránky

Špatný výhled z vozu

Vnitřní a zavazadlový prostor

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Na voze se nikdy nic neporouchalo, takže zatím žádné.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Vše proběhlo v pořádku, auto si majitelé nakonfigurovali podle přání a za měsíc bylo připraveno.

 


Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia 1.2 HTP

Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Nikdy žádný problém, auto má však najeto pouhých 30 tisíc.

praktičnost
8

Větší vnitřní a zavazadlový prostor by neuškodil, jo a taky kastlík :)

prostornost
7

Auto působí z venku docela velké, uvnitř mám pocit opačný.

jízdní vlastnosti
10

Ve své kategorii jsou na velmi dobré úrovni.

jízdní komfort
9
provozní náklady
10

Jen benzín a olej.

náhradní díly
9

Nebylo zatím nutné nic kupovat, ceny už ale nejsou tak nízké jako u Felicie. S dostupností problém nečekám.

výkon motoru
9

Na určení auta dostatečný.

spotřeba
9
hlučnost motoru
5

Podle mě by mohla být nižší.

kvalita sedadel
9
brzdy
10

Brzdí dobře.

zavazadlový prostor
6





Blesk.cz

Brýle chrání oči před koronavirem, jenže...Jak zabránit jejich mlžení kvůli roušce?

Brýle chrání oči před koronavirem, jenže...Jak…

Kvůli zamezení šíření koronaviru se Česko opět zahalilo do roušek, na ochranu očí se ale často zapomíná. Experti…

Před 5 lety zemřel Jiří Krytinář (†68): Před smrtí řešil skandál s obnaženými fotkami i potrat

Před 5 lety zemřel Jiří Krytinář (†68): Před smrtí…

Zemřel 29. září 2015 na infarkt, bez peněz a bez rodiny, která ho zavrhla kvůli jeho nevěrám a prostopášnému…

 

iSport.cz

Ševčík: Minulá sezona nás obrovsky motivuje. Nervozita není na místě

Ševčík: Minulá sezona nás obrovsky motivuje.…

Když Slavia hrála o Ligu mistrů naposledy proti Kluži, nevešel se do nominace ani k jednomu utkání. Od té doby…

West Ham akutně shání beka. Prahne po Coufalovi, ten do Anglie chce

West Ham akutně shání beka. Prahne po Coufalovi, ten…

Klid okolo možných odchodů ze Slavie trval jen pár týdnů. Podle anglických médií chtějí West Ham United přivést…

 

Reflex.cz

Úctyhodnou armádní kariéru ukončila poprava. Před 130 lety se narodil protektorátní předseda vlády Alois Eliáš

Úctyhodnou armádní kariéru ukončila poprava. Před…

Vedle Emila Háchy a Edvarda Beneše mají protektorátní dějiny ještě jednu postavu, na kterou se často zapomíná.…

Během demonstrace proti rouškám zemřelo sedm demonstrantů na covid. Jsou to hrdinové, tvrdí organizátoři

Během demonstrace proti rouškám zemřelo sedm…

V neděli se v Praze sešlo několik set odpůrců roušek, aby demonstrovali proti vládním opatřením a aby se v davu…