Recenze

10 Majitel

Škoda Fabia

9.74 Uživatelé

Hodnoceno: 14× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 0 Škoda Fabia, foto 0 Škoda Fabia, foto 0 Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 4
Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8 Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 12 Škoda Fabia, foto 13 Škoda Fabia, foto 14 Škoda Fabia, foto 15 Škoda Fabia, foto 16 Škoda Fabia, foto 17 Škoda Fabia, foto 18 Škoda Fabia, foto 19 Škoda Fabia, foto 20 Škoda Fabia, foto 21 Škoda Fabia, foto 22
 

Technické info

Přezdívka auta Fábka Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:50000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1390 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Thomas_cz".

K Fabii jsem se dostal tak trochu náhodou. Dlouho jsem vybíral nějaké rodinné auto, které bude bezpečné, bude mít malou spotřebu a bude pohodlné na dlouhé cestování ...
Mé první auto je Opel Astra 1,7 diesel. Rok výroby 1997, kombík, velká spokojenost ale 220000 kilometrů mi každý den při cestě do práce připomínalo, že už to není nejspolehlivější auto na dlouhé cestování.
S autem jsem jezdil 350 kilometrů na Moravu, jednou za měsíc do Polska, což vyžaduje bezpečné a pohodlné auto. To mi Astra postupem času přestala nabízet. Rok 2009 pro ní byl rokem "nemocí".
Olejová vana tekla, odešly tlumiče, baterka, přívody k baterce, prvky nápravy, převodovka, alternátor, brzdy špatné, no, bylo toho opravdu hodně, přestalo se mi vyplácet tak staré auto opravovat a riskovat s ním dlouhé cesty.
Začalo poohlížení po druhém autě ....
První auto, po kterém jsem pokukoval, byl Mercedes-benz třídy E, jelikož mám omezené finanční prostředky, měl to být bazarový kousek, diesel, ostatní jsem neřešil.
Jenže přišly první návštěvy autobazarů, kde jsem začal zjišťovat, že koupit zachovalého méďu s relativně málo ujetými kilometry bude oříšek. Po týdnu jsem potkal kamaráda, zajeli jsme na kávu a k mému překvapení přijel v Mercedesu třídy E...
Auto mi po krátkém váhání půjčil na den, abych si vyzkoušel, jak takové autíčko jezdí. Bylo to příjemné svezení, auto je těžké, sedí krásně na silnici, máte pocit bezpečí ...
Když jsem auto vracel, dostali jsme se k otázce provozních nákladů, servisu a tak. Úsměv mi chladnul. Auto bylo koupeno před půl rokem v bazaru po prvním majiteli se servisní knihou a přeci, po dvou měsících začal téct olej, auto bylo na prohlídce díky elektronice, která po vyjetí z myčky se zbláznila, i po tom servise elektronika zlobí, no, nebudu popisovat.
Prostě staré auto, připomnělo mi to, že se asi úplně nevyplatí u drahé luxusní značky jezdit co chvíli do servisu. Jsou to kvalitní auta ale zub času se objeví časem všude ...
Řekl jsem si, že musím přistát na zemi a vybrat něco s malou spotřebou, něco, co mi opraví všude a za pár korun... Tak jsem od Mercedesu úplně ustoupil s tím, že jsem si řekl, že budu vybírat max. 4 roky staré auto.
Jelikož jsem z Prahy, rozhodnul jsem se sjet do AAA Auto, abych se zorientoval, jaká je nabídka, jak je to s cenami a tak.
Protože jsou pro mě rozhodující provozní náklady, spotřeba, servis, vybral jsem Škodu Fabia... Na delší cesty jsem chtěl určitě kombíka.
Z počátku jsem chtěl motor 1,2 tříválec ale po otevření prvních stránek s auty jsem se dočetl o lenosti těchto motorů a o časté poruchovosti. Možná to tak není vždy, ale toto mě odradilo, rozhodl jsem se tedy pro 1,4. I za cenu vyššího povinného ručení.
Diesel bych vybral do většího auta, nevím proč ale přijde mi to na relativně lehké auto, těžký diesel, no, nevím.
K výbavě jsem chtěl elektrická okna, dálkové otvírání, rádio s CD a klimatizaci.
Ta klima se později ukázala jako celkem náročný prvek.. :-)
V AAA Auto se mě ujal pán, se kterým jsme vybírali a vybírali a vybírali. Fabií tam mají opravdu hodně moc ale Fabii 4 roky starou s kilometry do 100tisíc a motorem a výbavou jsme našli jen jednu, ještě ne úplně podle mého. Auto jsem si ale rezervoval s tím, že si to nechám projít hlavou a přijdu za týden a popřípadě koupím.
Mezitím mi přišel od AAA Auto velký technický průkaz, malý techničák a děkovný dopis, že jsem si zakoupil auto. Ignoroval jsem to, jako administrativní chybu.
Jenže jsem za ten týden hovořil s několika lidmi, kteří se shodli, že kupovat auto v AAA Auto není nejlepší volba, že jsou drazí, že reklamace u nich je sebevraždou a tak.
Po týdnu jsem jim tedy techničák vrátil s tím, že auto neberu. :-)
Postupem času jsem přicházel k názoru, že Fábia je malé auto, že je nepohodlná a že bych užil spíše něco většího při zachování mých požadavků na nízkou spotřebu a náklady.
Pokukoval jsem tedy dlouho po Octavii, která se zdála jako ideální řešení. Ideální řešení se ovšem vytratilo v den, kdy jsem potkal kamarádku, která si koupila Superba a potřebovala se zbavit své Škody Fabia.
O auto se bylo pečováno, ježděno s citem, málo najeto. Během 5ti minut jsem si Fabii opět oblíbil.
Auto je relativně nové, koupené v červnu 2008, což řeší mé obavy s poruchami…
V tu chvíli jsem měl rozhodnuto. Kupuji Fabii.
Mé auto je tedy nakonec Škoda Fabia Combi, 1,4 16V ve výbavě Sport. Auto je v modrošedé metalíze, má originální alu kola, úzkoprofilové šestnáctky.
Ve výbavě nechybí originální autorádio Škoda, klimatizace, počítač.
Hodně lidí říká, že Fabia je golfový vozík, že je to malé, nepohodlné auto. Přiznám se, že jsem si to také myslel, ale tato nová Fabia mě okamžitě přesvědčila o opaku.
Co se týče designu, musel jsem si zvykat… Rozporuplný názor. Ale pozitivní je, že se mi postupem času líbí víc a víc. Spor výbava doplnila Fabii tmavší skla, mlhovky, projektorové halogenové světlomety.
Na autě mě překvapil příjemně vysoký posaz. Co se týče pohodlí, od staré Fabie je to posun obrovský. Sportovní sedadla Vás podrží, i když vlétnete do zatáčky sedmdesátkou.
Kožený paket dodává celému vozu příjemnou vůni… Hodně mě překvapilo autorádio Dance. CD přehrává MP3, zvuk je velmi dobrý, rozhodně srovnatelný s audio ve Škodě Superb.
Pro mě novým prvkem je počítač, který měří spotřebu, ujetou vzdálenost, průměrnou rychlost atd.
Líbí se mi automatické svícení, 3x bliknutí blinkrů, automatické zamykání po nějaké době, otvírání kufru.
K jízdě…
Auto má relativně tvrdý podvozek. Je to příjemné na okreskách, na dálnici, horší to je ve městě. Jak bylo řečeno, auto je obuto do nízkoprofilových kol, takže cítíte každý hrbol, díru, no, je to zkrátka sranda na českých silnicích. :-)
1,4 má k mému překvapení celkem dobrou dynamiku, je to bezpečné auto na předjíždění. Od dieselu je nezvyk neslyšet motor na neutrál v autě. Je to příjemné.
Auto je perfektně odhlučněné.
K spotřebě toho zatím moc neřeknu, vůz mám dva týdny. Ale na dálnici si Fabia řekne o 7 litrů při 140ti kilometrové rychlosti. Ve 160 si řekne o 7,5 litru, ve 190ti si řekne o 8.. :-)
Mimo dálnici na silnicích první třídy si řekne auto o krásných 5,5 litru. Ale jakmile jezdíte ve městě, stoupne spotřeba opět na 7 litrů.
Závěrem musím říct, že mě Fabia překvapila. Překvapen jsem byl v kvalitě zpracování, dobrým motorem. Je vidět, že Škoda dělá obrovské pokroky. Musím říct, že nová Fabia už není jen přibližovadlo a druhé auto do rodiny ale dokáže posloužit jako plnohodnotné moderní auto.

Silné stránky

- Pokrok oproti první generaci
- Prostor
- Kvalita zpracování
- Podvozek
- Jízdní vlastnosti

Slabé stránky

- Spotřeba na dálnici
- Nepraktická kola

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné, výměna oleje v autorizovaném servise byla v pořádku. :-)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno od soukromé osoby - spokojenost

 

Novinky v recenzi

25.3.2010 21:10

Po delší odmlce nahrávám aktuální foto

Přes zimu Fábia krásně startovala, rychle topila a dlouhodobá spotřeba je 7,1 L. Nutno podotknout, že jezdím velmi sportovně.


Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9
provozní náklady
8
náhradní díly
9
výkon motoru
8
spotřeba
7
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
9
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Brýle chrání oči před koronavirem, jenže...Jak zabránit jejich mlžení kvůli roušce?

Brýle chrání oči před koronavirem, jenže...Jak…

Kvůli zamezení šíření koronaviru se Česko opět zahalilo do roušek, na ochranu očí se ale často zapomíná. Experti…

Dara Rolins naměkko: O tomhle snila jako dítě a utratila za to první vydělané marky!

Dara Rolins naměkko: O tomhle snila jako dítě a…

Sen se může stát realitou! Zpěvačka Dara Rolins (47) stále nemůže pochopit, že se dostala na titulku módního…

 

iSport.cz

Midtjylland - Slavia v televizi. Kde sledovat rozhodující boj o Ligu mistrů

Midtjylland - Slavia v televizi. Kde sledovat…

Zápas roku? Pro fotbalovou Slavii zcela jistě středeční duel play off Ligy mistrů proti Midtjyllandu. Po úvodní…

SESTŘIHY: Liberec skolil Spartu s Chlapíkem. Hradec zničil Olomouc 6:1

SESTŘIHY: Liberec skolil Spartu s Chlapíkem. Hradec…

Ani čerstvá posila z NHL nepomohla k vítězství. Hokejisté Sparty posilněni útočníkem Filipem Chlapíkem nestačili…

 

Reflex.cz

Úctyhodnou armádní kariéru ukončila poprava. Před 130 lety se narodil protektorátní předseda vlády Alois Eliáš

Úctyhodnou armádní kariéru ukončila poprava. Před…

Vedle Emila Háchy a Edvarda Beneše mají protektorátní dějiny ještě jednu postavu, na kterou se často zapomíná.…

Během demonstrace proti rouškám zemřelo sedm demonstrantů na covid. Jsou to hrdinové, tvrdí organizátoři

Během demonstrace proti rouškám zemřelo sedm…

V neděli se v Praze sešlo několik set odpůrců roušek, aby demonstrovali proti vládním opatřením a aby se v davu…