Recenze

7 Majitel

Škoda Fabia

9.62 Uživatelé

Hodnoceno: 20× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8
Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 12 Škoda Fabia, foto 13 Škoda Fabia, foto 14
 

Technické info

Přezdívka auta Fabia 1,4 16V 74 kW Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:119000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1399 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 125 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.4 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Dr. Zoidberg".

Koupě:
Dlouho jsem vybíral, hlavně kvůli omezeným financím. Projel jsem největší autobazar, potom bruntál a když jsem stále nenacházel to pravé, tak jsem nakonec koupil od autorizovaného prodejce Fabii 1.4 16V 74 kW, rok výroby 2000, najeto 103.000 km, výbava elegance, po servisní prohlídce a vypadala velice hezky, hlavně interiér byl v supr stavu. Po zkušební jízdě jsem byl rozhodnut, že si auto povezu domů. Přišla mě na pěkných 130.000 Kč.

Servis:
Prodejce z Kravař dal na auto záruku 6 měsíců, naštěstí, kdyby byla bez záruky, tak by se asi vyplatilo hodit auto ze skály. Po pár dnech ježdění jsem náhodou zkontroloval olej a na rysce nebylo nic, tak jsem dolil, to se opakovalo několikrát, takže jsem zamířil za prodejcem, že to auto žere olej (1l/1000km), což mě celkem udivilo, po přečtení pár diskuzních for, jsem zjistil, že je to typická závada. Byly vyměněny pístní kroužky a gufera a od té doby nedolévám ani kapku.
Další závada co se vyskytla bylo klepání někde od motoru, nakonec stačilo vyměnit silentblok motoru. Potom zase uložení tlumičů, výměna ložiska, nový práh a podběh předního kola. Nakonec mi vytekl přední tlumič, takže i komplet tlumiče, to vše na záruku.
Od této servisní akce jsem s autem najezdil 16.000 km a s autem jsem maximálně spokojen. poslední věc co jsem měnil byly komplet brzdy, protože původní kotouče i desky byly na vyhození :-)

Motor:
Jezdil jsem prakticky skoro všemi motorizacemi co se do Fabie nabízejí, krom 1.0 MPI a SDI, takže jsem věděl co očekávat. Na naftu finance nezbyly a když už se objevila 1,4 TDI, tak mi zase nešel po chuti nekultivovaný projev motoru, ono taky co by člověk chtěl po třívalci s PD. Dále jsem sháněl 1.2 HTP 47 kW. Teď jsem rád, že mám alespoň trošku silnější 14ku, auto alespoň trochu jede. O tomto motoru se napsalo již dost, takže ve zkratce.
Motor je ve spodních otáčkách dost líný a moc se mu nechce, ale zase se odvděčí tichem a nízkou spotřebou. Pro lepší svezení stačí podřadit, rafičku otáčkoměru poslat přes 3.500 otáček, kde se motor začíná probouzet, ve 4.500 otáček příjde nárust výkonu a ani se nenadějete a v 6.500 otáčkách začne motor krotit omezovač.

Spotřeba se drží při plynulé jízdě okolo 6 l/100 km, známou cestu bez provozu dokážu zajet i pod 5 l/100 km :-D Pokud se začne využívat potenciál motoru a dá se tomu tak se spotřeba šplhá i přes 10 l/100 km. Dlouhodobý průměr mám 7 l podle tankování i počítače.

Výbava:
ABS, 2x airbag, servo, elektrické ovládání oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a sklopným klíčem, klimatizaci, vyhřev předních sedaček, elektrické ovládání zrcátek s vyhříváním, tažné zařízení, světle béžový interiér, kontrolka hladiny kapaliny ostřikovačů, kazetový přehrávač a 8x repro, zamykání zpátečky, letní alu kola s novými pneumatikami a zimní pneumatiky na plechových discích taky skoro nové, odnímatelné tažné zařízení, ... a spouta dalších užitečných či neužitečných věcí.

Úpravy:
- KN vzduchový filtr
- rádio CD Symphony, teď se přidá ještě AUX
- subwoofer Aviator s Rodekem zesilovačem :-)
- kožená ručka, řadička kůže a chrom plaketka
- kožený face volant i s bagem :-D
- facelift budíky
- změna podsvícení na bílo-červenou
- lakování brzdových třmenů na RS zelenou
- samozatmavovací zrcátko z passata, možná budou časem i vnější
- difuzní osvětlení interiéru jako má Superb
- tempomat- s tím jsem si užil, po montáži nefungoval, tak jsem auto zavezl do autorizovaného servisu, ať mi přeflashují ŘJ motoru, po vyzvednutí auta mi řekli, že zkotrolovali montáž, ale že páčka je na Superb, což bych jim řekl a že prý to nemůže fungovat, že mi prodají jejich páčku za pěknou cenu, tak jsem se sebral a začal shánět ŘJ motoru, jedna byla v Polsku, tak jsem pro ní zajel, vyměnil, přizpůsobil a hned tempomat frčel a skoro zmizela prodleva plynu :-)
- Angel Eyes světla s žárovkami Night breaker
- Zadní face světla
- podsvícení klik červenou
- loketní opěrka z Octávy :-), béžová se do Fabie nemontovala
Do budoucna:
Pokud si auto nechám delší dobu, tak mu dodělám RS nárazníky, 16ky kola a možná snížení stavitelnými pružinami, ale to je zatím budoucnost, kdo ví co bude za rok :-D




Silné stránky

- zábavný motor
- slušná spotřeba
- výbava, která je hodně bohatá a přibyly věci, které se ve Fabii běžně nevyskytují :-D

Slabé stránky

- kvalita motoru 1,4 16V 74 kW, aby něco po 100.000 km žralo tolik oleje, prý za to mohou měkké pístní kroužky, po výměně jsem s motorem maximálně spokojen, smaozřejmě by se mi líbilo něco co má objem alespoň 2000ccm a turbodmychadlo nebo bez turba a víc hrnků :-D. Ale na 1,4ku to je de fakt dobře.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

- kvalita motoru 1,4 16V 74 kW, aby něco po 100.000 km žralo tolik oleje, prý za to mohou měkké pístní kroužky, po výměně jsem s motorem maximálně spokojen, smaozřejmě by se mi líbilo něco co má objem alespoň 2000ccm a turbodmychadlo nebo bez turba a víc hrnků :-D. Ale na 1,4ku to je de fakt dobře.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

- se servisem jsem maximálně spokojen ( autorizovaný prodejce v Kravařích ve Slezsku)

 


Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
5

Auto nemám od novoty, takže nevím, jak s ním původní majitel zacázel nebo jestli sedí km :-), ale servsiku mám, takže by to mělo být ok.

praktičnost
6
prostornost
8

Na melé auto je místa v interiéru relativně dost.

jízdní vlastnosti
9

Řízení je přeposilované, bohužel. Fabia je velice dobře čitelná, v zátačce se jen tak neutrhne a když už ano, tak lze velice jednoduše donutit ke spolupráci :-)

jízdní komfort
8

Relativně tvrdý podvozek, ale mě vyhovuje.

provozní náklady
6

Pokud se nic nekazí, tak jsou provozní náklady slušné :-)

náhradní díly
10

Perfektní dostupnost.

výkon motoru
8

Na 1.4ku velice pěkný.

spotřeba
8
hlučnost motoru
8

V nízkých otáčkach neruší, ve vysokých dává o sobě vědět pěkným zvukem :-)

kvalita sedadel
10

Špica.

brzdy
10

Jsou nové, nevadnou, nepískají.

zavazadlový prostor
4

Malý :-), když nedostačuje, sklopím sedačky :-)






Blesk.cz

Rozbitá držka a odřená kolena. Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2 přináší sladké vzpomínky

Rozbitá držka a odřená kolena. Tony Hawk’s Pro…

Nostalgie je mocná čarodějka a u videoher to platí dvojnásob. Jen málokterý dospělý pařan neprožil mládí nebo…

Kosmetička si po dvou dětech nechala spravit prsa v Turecku: Upadla jí bradavka!

Kosmetička si po dvou dětech nechala spravit prsa v…

Z těchto snímků se „zvedne nejeden kufr“. Cherrise Massayová (23) ze Salfordu v Manchesteru podstoupila operaci…

 

iSport.cz

Vítězná premiéra Bledé! Francouzku ubila ve 2. kole. Boráros cedil krev

Vítězná premiéra Bledé! Francouzku ubila ve 2. kole.…

Popelka českého MMA potvrdila kouzelné schopnosti i v prvním profesionálním zápase. Tereza Bledá zastavila…

Trpišovský slaví ligovou výhru č. 100! Pořád si připadám jako začátečník

Trpišovský slaví ligovou výhru č. 100! Pořád si…

Do první ligy vstupoval teprve v létě 2015, už teď si ale připisuje výhru číslo 100. Za pouhých 165 zápasů...…

 

Reflex.cz

Po stopách svatého Václava: Kde bezpečně oslavit zítřejší státní svátek?

Po stopách svatého Václava: Kde bezpečně oslavit…

Nadcházející státní svátek, Den české státnosti, připomínaný v souvislosti s přemyslovským knížetem, patronem…