Recenze

10 Majitel

Dacia Logan Laureate

9.39 Uživatelé

Hodnoceno: 12× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Dacia Logan, foto 1 Dacia Logan, foto 2 Dacia Logan, foto 3 Dacia Logan, foto 4 Dacia Logan, foto 5 Dacia Logan, foto 6 Dacia Logan, foto 7 Dacia Logan, foto 8
Dacia Logan, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta Dacia Logan Rok výroby 2005 Koupeno nové najeto [km]:65000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1390 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 114 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13 maximální rychlost [km/h]: 170 / 200 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 510 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.6 / 8.6 *

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Šmoula Mrzout".

Popisem notoricky známých faktů tohoto auta se zde nebudu zabývat. Popíšu jen moji zkušenost za 2,5 roku provozu.
Před třemi lety jsem vlastnil česko-německou Škodu Felici combi 1,9D. Klasickej komůrkáč, co vyjede snad i na Mount Everest. Jenže zub času a cena německých náhradních dílů tomu chtěly, abych škodověnku nadobro odstavil. Začal jsem brouzdat po internetu a rozhlížet se co kde a jak a hlavně za kolik. Bazarová auta jsem zavrhl, nikdy totiž člověk neví, jaký zajíc se v tom pytli schovává a nejsem tak bohatý, abych si mohl dovolit ojeté auto. Do schránky mi pořád někdo házel letáky s novou Dacií, prý nějaký Logan! Manželka, která je šetřivá, mi říkala:"Jdi do toho!". Jelikož jsem kdysi vlastnil jednu Dacii 1310, tak jsem to zamítl. Byl jsem si v autosalonu prohlédnout Fabii 1,4 kombi a když mi řekli cenu, tak jsem se osypal. No a 1,2 HTP nepřipadala v úvahu. Německá Škodovka mne nenadchla. Tak jsem se vrátil k internetu, kde jsem se dočetl, že Fabia v době svého vzniku dostala v bum-testu 2 nebo 3 hvězdičky (nevzpomínám si kolik to bylo přesně) a Logan po 8-mi letech po Fabii, kdy se tyto testy zpřísnily dostal to co ta Fabie. Další data mluvila proto, abych alespoň reinkarnovanou značku naštívil, mimo jiné dřív než Logan se v Rumunsku kompletovaly i motory pro Renault.
V autosalonu jsem se nerozpakoval, sedl do předváděcího auta a s prodejcem jsme vyrazili. Prostě láska na první pohled :) . Velký auto s nízkou pořizovací cenou a zárukou na 3 roky! To prostě Škoda nedá a nedá. Tak jsem vzal Logana 1,4 Laureate zelená chameleon, vlastně mimo klimatizace s maximální výbavou od Dacie. Ta nejlacinější verze fakt odpovídala pomlouvačným řečem z webů. Pokud budete někdy kupovat Logana, tak si těch pár korun připlaťte, ať nemáte pocit jako z Fabie Junior.

První, co jsem nedodržoval, byly pokyny pro zajíždění, co mi prodejce kladl na srdce. Prý prvních 1.500 km nevytáčet a max. 3.500 otáček. Na starý 8-mi ventilový motor? Auto jsem zajel klasicky, tj. jednou kartáč, podruhé cukr. Další věc, které jsem řekl ne a sbohem byly pneumatiky. Já to auto dostal na rumunskejch gumách! Byly moc tvrdé, a tak do trojky hvízdaly, no a na mokru to bylo jako na ledě. Vyměnil jsem je za Klébery a byl klid. Jak jsem svého Klokana (hold jsem mu dal jméno) poznával víc a víc, tak jsem se utvrdil v názoru, že jsem koupí tohoto auta neprohloupil. Na více než dostatečný výhled z Logana si přece zvykne každý, to, že když pořebujete vytáhnout zakutálenou petku z kufru a i při mých 180 cm výšky na ni s obtížemi dosáhnete, to taky přetrpíte, ale co mi vadilo byl fakt, že když couváte do řady stojících vozidel a máte třeba za sebou Fabii, tak ji mnohdy vzadu nevidíte jak je úzká a tak nevíte, jak daleko můžete ještě couvnout.
Další zkušenost mne potkala po půl roce ježdění. Zastavím na křižovatce a bác! Zezadu rána jak z děla! Octavia 1,9 TDI kombi. Prej že mne neviděl a že stál na plynu. Údajně mi rozesmál kufr v 60-ti kilometrové rychlosti. Logan, krom upadené SPZ na první pohled ničím neutrpěl. Otevřel jsem kufr, abych zhodnotil škody. Mimo toho, že už nešel zavřít jinak než násilím, jsem nic poškozenýho neviděl. A co ta oktávka? Pomačkaná maska, pravý světlomet v blatníku hlouběji, než původně a palubní deska odskočená 20cm od okna. V servisu mi bylo řečeno, že to zpraví 60.000,- Kč a ten kufr, včetně podlahy, nového víka, nárazníku a laku bude jako nový.
Postupně jsem si přestával hrát s palubním počítačem, kde mne nejvíc fascinoval údaj s okamžitou spotřebou 28 litrů, naučil jsem se couvat s pocitem, že menší auta vzadu nejsou vidět atd. Prostě Logan zevšedněl.

Daň, kterou si nese velký vnitřní prostor je velký odpor vzduchu. Nebudeme si nalhávat, Logan není zrovna módní výstřelek a to se někde muselo projevit. Další "nepříjemná" věc je ta, že omezovač otáček vám jakoby vypne motor v maximu, což se projeví citelným škubáním auta, pokud dosáhnete maximálních otáček motoru. U 1. rychl.stupně je to cca. 5.700 otáček, dále pak 6.000. Jak se již psalo v mnoha recenzích, vydává Logan od 3.500 otáček nelíbezný zvuk, něco jako bučení :) Zapříčiňuje to vzduchový filtr.Ten motor brzdí a nedovolí mu nasát vzduch, který potřebuje. To jsem vyřešil výměnou za bavlněný filtr Green a motor jede líp jak před tím. Co se motoru týče, tak poslední 2 roky mu dávám jenom 100 oktanový Shell V Pover. Této kombinaci už nekonkuruje Logan s motorem 1,6. A jak mi v servisu sdělili, po tomto palivu je motor jako nový, prostě soja v podání supermarketových benzinek do motoru nepatří. Zrychlení jsem neměřil, ale jen pro zajímavost:
rychlostní stupně a max.rychlosti
1. 50 km/h
2. 90 km/h
3. 120 km/h
4. 160 km/h
5. 200 km/h (dle navigace 193)
Dle sloganu zn.Porsche "Z 0 na 100 za 4 vteřiny, nazpět za polovic." se asi řídili i u Dacie. Samozřejmě nemyslím to zrychlení. Brzdy má Logan prostě perfektní. Nebýt v autě pásy, tak vás brzdný účinek katapultuje ven předním oknem.
Spotřeba benzínu v mém podání není vypovídající. Jezdím denně po Brně a ekonomika jízdy je tím pádem pryč. Stylem brzda plyn mi počítač ukazuje 8,6 litrů na 100 km po městě. Párkrát jsem zkoušel jezdit i ekonomicky a na nádrž po městě jsem najel cca. 950 km, tj. 6,8 litrů na 100 km. Že se nějak nemůžete dopočítat? Bylo mi divné, když jsem poprvé tankoval "plnou", což je dle TP 55 litrů, že mi po vyjetí od pumpy šplouchá benzín v nádrži. Nebudu to natahovat, nejvíce, co jsem do svého auta natankoval je 64,7 litru. Po vypnutí tankovací pistole ji pak stačí povysunout a dotankovat cca. 16 litrů až po hrdlo. Možná je to "vada" mého kusu, ale pro zajímavost to zkuste i vy. Spotřeba mimo uzavřenou obec je cca. 6,5 litru. Kdo se rozhodne pro rychlejší jízdu třeba po dálnici, tak se pak nestačí divit. Při 160 km/h na 5 rychl.stupeň a s 5-ti členou posádkou mi počítač ukazoval až 14 litrů průměrné spotřeby.

Jízdní vlastnosti auta jsou standartní. Podvozek, jehož rozvor je větší než u Octavie vám nabídne víc, než očekáváte. České vrásčité silnice nejsou žádný problém. Sice nesedíte v Tatře 613, ale ani neskáčete ve Fabii. Auto si nechá líbit dost hrubé zacházení a ani rychleji najetá zatáčka pro vás nekončí v lese, nýbrž jste pořád na silnici a Logan vás bezpečně veze dál. To mi můžete věřit, jelikož jsem tak trochu blázen, mám rád zatáčky, tak jsem Dacii provedl takovými cestami, brrr.. Kdo to zná z Boskovic směrem na Prostějov, myslím, když vyjíždíte z Boskovic ke kopci Valchováku, tak nejdřív jedete pravou zatáčku, pak máte krátkou rovinku, po které následuje prudká vlevo a do kopce. Tu levou zvládá (někdy musí) můj Logan v 90-ti km/h ve svém pruhu, nepřejíždím do protisměru. A když na věc přijde, tak nahoře na kopci mám 130. To jen pro ty co ví, co je Valchovák zač.

Co je u Logana jednou z mnoha předností je topení. Auto vám začne topit chvíli po nastartování, ranní jízda se zamlženými nebo zamrzlými okny vás nečeká. Když zapnete vyhřívání zadního okna, zapne se i vyhřívání vnějších zrcátek.

Interier auta je sice strohý, ale laciný plast? Osobně nevím jak ho definovat, vždyť i třeba Fabie má tvrdý plast. Jenom ten otvor vpravo před spolujezdcem! To je bída! Aby palubní deska vypadala tak jak má, tak jsem si tam doobjednal airbag. Jeho výhodou je to, že ho můžete vypnout otočným vypínačem, který je umístěn vravo na palubní desce a je přístupný po otevření předních pravých dveří. Vypnout nebo zapnout jde jen při vypnutém zapalování. Už jsem si vzpoměl, jedna věc mi fakt otrávila život. Je to odkládací prostor před spolujezdcem, který je sice veliký, ale vypínač jeho vnitřního osvětlení je umístěn tak nešťastně, že i když je schránka uzavřená, tak vám začne čas od času prostě sama svítit. V noci je to na zbláznění.
Co ocení rodiny s malými dětmi jsou potahy. Jsou z omyvatelného materiálu, takže zablácené ratolesti vás o nervy nepřipraví.
Jako poslední úpravu jsem provedl zatemnění skel atestovanými foliemi, takže kombinace tmavých skel a tmavě zelené metalízy...

To je zatím vše. Logan dostál mé potřeby a to je mít auto, ke kterému ráno příjdu, vždy ho nastartuji a které mne doveze nejen tam, ale i zpět.

Další moje auto bude Logan MCV 1,6 7 míst. Už jsem s tím korábem z půjčovny něco najezdil a těším se, až mi bude říkat pane, ne ten z půjčovny, ale úplně novej.

P.S. Fotky budou později.

Silné stránky

Vnitřní prostor (Octavia by záviděla, 3 dětské autosedačky na zadní řadě sedadel vedle sebe!).
Kufr, jak jinak.
Cena.
Záruční doba.
Brzdy.
Výhled z auta.
Topení v zimě.

A nikdo vám ho neukradne! možná...

Slabé stránky

Absence navigace.
Absence háčku v kufru na tašku s nákupem.

A teď vážně:
Lehký auto se silným sklonem k přetáčivosti.
Malá vnější zpětná zrcátka, a ten vzhled! Při jejich zklápění máte pocit, že je ulomíte a když je vracíte do původní polohy, tak naberou 1.kosmickou rychlost.
Výměna rozvodů a řemenů v 60.000 km! U Thalie se stejným motorem až při 120.000 km.
Otevírání kufru klíčkem. Jelikož nejsem příznivcem domácích kutilů, kteří by museli dodělávat i Ferrari, jsem to nechal jak výrobce udělal :)
Ovládání výšky předních světlometů. to je umístěno vlevo pod řidičovým kolenem a srovnat světla je adrenalínový sport.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Porucha 1x. Elektroinstalace zadních světel. Plus pol má každá žárovka vlastní, mínus pol je JEDEN pro všechny zadní žárovky včetně světel, blinkrů a osvětlení SPZ. Mínus pol mi zoxidoval a když jsem při zapnutém blinkru šlápl na brzdu, tak to ze zadu vypadalo jako na železničním přejezdu (dle kamaráda, co jel za mnou). Tato závada se projevila při najetých 50.000 km.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Bez výhrad.

Motor

Výměna vzduchového filtru za sportovní, bavlněný Green se životností 100.000 km. Cena cca. 2.100,- Kč. Motor se už nedusí. Použití víceoktanového benzínu má za následek menší spotřebu s lehkou nohou a v obráceném případě trestné body do kartotéky.

 

Novinky v recenzi

13.8.2009 18:18

Kdo ho chce?

Lidi, kdo by o toto konkrétní auto měl zájem, může se na něj mrknout v Brně-Líšni na ul.Sedláčkova v Renaultu Opportunity, který už je jeho majitelem. Mají ho tam za 89.000,- Kč

23.7.2009 21:48

Konečná

20.7.2009 jsem ho nechal v Opportunity v Brně Líšni a odjel jsem novým MCV 1,6 16V. 23.7.2009 si ho někdo koupil, ať mu slouží tak jako mně.

2.7.2009 22:28

Po 100 000 km a 4 letech

Auto potřebuje vyměnit všechny 4 tlumiče a čepy řízení, jenže na to už kašlu, páč mi za 5 dní přijede MCV 1,6 16V Artica v modré mineral + nějaký tý serepatičky k tomu.
Jinak pohoda-jazz, žádnej problém mimo škrábanců a bouchanců, co k nim člověk přijde na parkovišti supermarketu.


Další vozy Dacia Logan



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
8
provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
7
spotřeba
8
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
8
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Tipy na víkend: Týden vědy, krampusové v ulicích a mimořádné prohlídky paláců v Praze

Tipy na víkend: Týden vědy, krampusové v ulicích a…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

Vzkříšená legenda. Recenze The Legend of Zelda: Link's Awakening

Vzkříšená legenda. Recenze The Legend of Zelda:…

Kvalita nestárne! Legendární akční RPG The Legend of Zelda: Link's Awakening, které vyšlo poprvé na kultovním…

 

iSport.cz

Bartošák v průšvihu? Oceláři prověřují alkohol za volantem, řeší se i odchod

Bartošák v průšvihu? Oceláři prověřují alkohol za…

Kolem brankáře Patrika Bartošáka je dusno. Podle neoficiálních zpráv, které kolují na sociálních sítích, měla…

Český tajfun a směr EURO! Král odstartoval smršť a spustil oslavy

Český tajfun a směr EURO! Král odstartoval smršť a…

Dlouho se to nedařilo, jenže famózním závěrem to Češi dokázali! V Plzni porazili brankami Alexe Krále a Ondřej…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Chvála 30 let polistopadového vývoje

Vladimír Pikora: Chvála 30 let polistopadového vývoje

Není dne, kdy bych se na některé sociální síti nedočetl řečnický výkřik typu: „Za všechny ty polistopadové…

Alexandra Udženija: Elektroauta jako nový solární průšvih

Alexandra Udženija: Elektroauta jako nový solární průšvih

Každá doba má svá pozitiva a negativa. Dnešní nás obohacuje neuvěřitelným technologickým pokrokem. Léčíme dříve…