Recenze

9 Majitel

Seat Leon

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 113× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Seat Leon, foto 1 Seat Leon, foto 2 Seat Leon, foto 3 Seat Leon, foto 4 Seat Leon, foto 5 Seat Leon, foto 9 Seat Leon, foto 10 Seat Leon, foto 12
Seat Leon, foto 13 Seat Leon, foto 18 Seat Leon, foto 19 Seat Leon, foto 20 Seat Leon, foto 21 Seat Leon, foto 22 Seat Leon, foto 23 Seat Leon, foto 24 Seat Leon, foto 25 Seat Leon, foto 26 Seat Leon, foto 27 Seat Leon, foto 28 Seat Leon, foto 29 Seat Leon, foto 30 Seat Leon, foto 32 Seat Leon, foto 33 Seat Leon, foto 34 Seat Leon, foto 38 Seat Leon, foto 39 Seat Leon, foto 40 Seat Leon, foto 41 Seat Leon, foto 42 Seat Leon, foto 43 Seat Leon, foto 44 Seat Leon, foto 45 Seat Leon, foto 46 Seat Leon, foto 47 Seat Leon, foto 47 Seat Leon, foto 48 Seat Leon, foto 49 Seat Leon, foto 51 Seat Leon, foto 52 Seat Leon, foto 53 Seat Leon, foto 53 Seat Leon, foto 55 Seat Leon, foto 56 Seat Leon, foto 57 Seat Leon, foto 58 Seat Leon, foto 59 Seat Leon, foto 60 Seat Leon, foto 67 Seat Leon, foto 68 Seat Leon, foto 69 Seat Leon, foto 70 Seat Leon, foto 71 Seat Leon, foto 72 Seat Leon, foto 73 Seat Leon, foto 74 Seat Leon, foto 75 Seat Leon, foto 76 Seat Leon, foto 77 Seat Leon, foto 78 Seat Leon, foto 79 Seat Leon, foto 80 Seat Leon, foto 81 Seat Leon, foto 150 Seat Leon, foto 160 Seat Leon, foto 170
 

Technické info

Přezdívka auta cupřice! Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:31000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1984 výkon [kW]: 177 kroutící moment [Nm]: 300 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.2 maximální rychlost [km/h]: 247 / 265 * počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 341 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 11.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "CupraK (Hot-Hatch)".

CUPRA neboli CUP RAcing-(v překladu zavodní pohár)
!!!(po prichodu faciliftove verze pozici nejostrejšího vozu v hystorii znacky SEAT prebira nova Cupra R ktera dispomuje 265HP)!!!
při koupi se jednalo o nejsportovnější a nejostřejší model značky SEAT. Jeho základ tvoři sportovní podvozek, který je v původním slova smyslu stvořený pro rovný povrch zavodni dráhy. Je sice tvrdší, na naše děravé silnice možná až moc, ale jsem s ním spokojeny. Motor 2.0 TFSI je slabší, ale typově shodný s vozem AUDI S3. Ale není stejný jako ten, který najdeme v útrobách Leona FR nebo u Octavie RS, i když označení používá stejné. Cupra má v základu 241koni (177kW) a solidní krouticí moment 300Nm při 2200ot/min. Z mého pohledu jediná horší (asi pro většinu lidi ale velmi důležitá) hodnota je spotřeba která přes udávanou průměrnou spotřebu výrobce 8,3 l/100km překračuje o 1,5 l při hodně lehké jízdě. Cupra se ale nestydí při sportovní jízdě požádat o 12-14 l. Dosti důležitou věci u takto nadopovaného vozu jsou brzdy (také z Audi S3), které fungují špičkově a nevadnou ani po zahřátí (ale pár ostrých kol na okruhu by jim asi dalo trochu zabrat). Jejich průměr je 345mm spolu s "gigantickými" třmeny mají za následek krom brutálního brzdného účinku to, že nejmenší kola která jdou na vůz nasadit jsou 18"( po faceliftu nebo urcite typy kol v 17" se tam vleze je to novy poznatek pro me) .Ale tato velikost dává autu šmrnc a vůbec by mi nevadily 19". Další, pro Cupru charakteristickou věcí, je sportovní interiér ve kterém na první pohled zaujmou krásné sportovní "skořepiny" s rudým nápisem Cupra a tříramenný sportovní kožený volant prošívaný červenou nití. Další emocí je při pohledu řidiče přístrojový panel s velikým rychloměrem cejchovaným do 280 km/h a menším, ale ve středu situovaným otáčkoměrem, kde červené pole začíná před hranicí 7000 ot/min. Samozřejmostí je palubní PC s velkým LCD "Maxi-dot". Střední panel není moc líbivý ale zvyknout se na něj dá.
Ale jeho tvar má jeden hlavni důvod – jeho tvar totiž kopíruje testovací polygon či "oval" přímo v SEATU v Martorellu a má naznačovat sportovnost a to nejen modelu Cupra

Silné stránky

podle mého názoru hlavní silnou stránkou tohoto vozu jsou:
1) podvozek který v zatáčkách sedí jako přilepený a stopu vede s milimetrovou přesností, super je zpětná vazba do volantu, celková reakce auta dává řidiči znát, na čem je, tudíž je to vozidlo čitelné
2) motor táhne odspoda, okolo 3000 otáček nastane 1. razantni záraz do sedačky a auto zrychluje neuvěřitelně, k cca5000 ot.kde si uvědomíte že auto dokaze este vice ožít a pocitite záraz do sedačky podruhé. pak už řadím, jelikož auto je nové, tak k omezovači zatím ne!(ted už to dávám k omezovači a rafička dokaže přelist hranici 7000ot/min
3) brzdy jsou ostré, dalo by se říci i jedovaté! zprvu sem si musel zvykat hodně jemně sešlapovat brzdový pedál, dost často se mi při nižších rychlostech nedařilo správně dávkovat brzdný účinek. Brzdy fungují skvěle i po zahřátí!. Brzdný systém je vybaven speciálním čidlem, které při velice ostrém brždění automaticky spustí výstražná světla
4) vzhled vozu má zaklad v sexy kabátu Leona, dominancí Cupry je ale interiér, jehož základ tvoří perfektní supersportovní sedačky, přes které proudí do zad sebemenší reakce Cupry. Další skvělou věci je tříramenný volant, který jako by říkal, jak správně ho držet! Sám velice oceňuji perfektní pozici při řízení. Dost lidi nadává na plasty v Leonu, ale v porovnání s moji bývalou Fabií je tento interiér luxusní a v tomto autě ani není důležité mýt ho pošitý alcantarou:o))
5) cena nového vozu SEAT Leon Cupra s hodně dobrou výbavou už od základu je 735 900,- + „povinných" 27 000,- za adaptivní bi-xenony!. Ale furt se pohybujeme lehce nad hranici ¾ milionu. Za tak úžasné autíčko? Super!! Kdyby nebylo zlevněného Civika typeR byla by Cupra nejlevnějším výkonným hot-hatchem

Slabé stránky

jak již je v popisu napsáno, slabou stránkou tohoto vozu je spotřeba paliva, která bude pro většinu ekonomicky zaměřených řidičů dost vysoká. Pohybuje se při razantní jízdě okolo 14 litrů a v mém případě Cupře dopřávám 100 oktanový benzin, což zrovna jízdu nezlevňuje. Další slabší stránkou by pro vyznavače pohodlné luxusní jízdy mohla být tuhost podvozku, která je na hodně hrbolaté silnici a při vyšších rychlostech dosti tvrdá a může odskakovat! slabou stránkou je i to, že se prodraží provoz tohoto vozu v zimě, jelikož minimální velikost kol je 18". doplnim že u po faceliftove verze dou dat 17" kola ale asi to je kolama či jincima brzdičema nevim

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Takže auto servisuji v Seat Auto Hobby, tam kde jsem zprvu chtěl koupit auto ale nedohodli Jsme se! Prvni našteva kuli objednani kokerecku taky stala zato pan majitel se mracil jako kysely okurek takrka ani nepozdravil. tady ze mam servisovat auto? jsem si zprvu pomyslel.. uprime sem stoho mel spatny pocit! 1. nastevou vylo na podzim prezuti na zimni pneu! pan prejimaci technik se zemne snazil vypacit proc sem auto nekoupil unich a po zjisteni mich argumentu rekl tak uznavam ze chyba byla na nasi strane "nase skoda".... od te doby se ze zamraceneho muze stal docela solidni usmevavy chlapik ktery ma velke srce pro auta a motorsport a krom seatu tihne k "sesterske" Audi! takze atmosfera se uvolnila i pan majitel(a prodejce novych vozu) uz odpovidal na zdraveni ale vzdy se sklopenou hlavou... no nic 2. nasteva byla syce bezplatna ale auto muselo zustat pres noc slo o vymenu poskozeneho čelniho skla kryty pojistovnou! okno bylo nalepeno paradne ale tapecir "A" sloupku u spolujezdce nebyl radne nacvaknut a dokonce chybel jeden upinaci segment ale na vyzvu vse daly doporadku! 3. moje nasteva byla vymena oleje a prvi kontrola po 15 000km! zatim co jsem byl v bufetu obslouzen kavou a zakuskem mel sem moznost nahlednout jak peclive se treba resi jaky olej nalit a vyjevene sem koukal kolik je treba Castrolu GTX Profesional 5w40 >>> este je asi 5 specivikaci! vyznat se v tom je mazec TAKZE SPOKOJENOST A CENA 4500Kč ME TAKTEZ PRIJEME PREKVAPILA 25.1.2010 jsem absolvoval dalsi prohlidku po 30 000km s vymenou oleje a brzdovky a cena me zase prijeme prekvapila 5280kc

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Náhodné seznámení to vyřešilo.
Zkušenosti z prodejcem z blízkého okolí dopadlo špatně. Původně jsem chtěl auto z vedlejšího města, jenže po mě požadovali zálohu 300 000 a abych mohl dostat nějaké zvýhodněni, čekal bych 3 měsíce na auto z výroby a další 3měsíce by ho měl na salóně a vozil vtom možné zákazníky a pak by mi dal bonus a cpal mi GSM alarm, rušičky laseru, antiradary a takové věci! Další věcí bylo, že mi slíbil předváděcí jízdu, že půjčí Cupru od importu, či co a že se mi ozve, což se nestalo!! Tak jsem si řekl, že se porozhlédnu jinde! V té době se můj kámoš rozhodl pro koupi ojetého auta v AAA Brno, tak jsme si udělaly výlet a já využil doby, kdy on vyřizoval papíry, že jsem jel do SEATu, kde měli testovací vůz SEAT Leon Cupra! Takže po jízdě až za Brno jsem řekl, že jiné auto nechci! Byl jsem doslova nadšený! Nemohl jsem ani spát!
Na jednom serveru jsem měl v profilu fotky cizí Cupry! Jednoho dne jsem měl vzkaz od slečny a tam byla otázka, jestli je auto moje nebo ne! A já jsem upřímně napsal, že ne, ale že po tomto vozu toužím a chci ho. Ona mi poté napsala, ať se stavím, že mi dá cenu! Tenkrát jsem to ještě nechápal, ale pak mi došlo, že asi auta prodává. A taky že jo. Je to prodejce v Auto Exner v Praze, dala mi info, co mají na salóně, co a jak zvýhodněný a mohl jsem vybírat ze dvou. Bílá či černá! Volby i co výbavy se týká byla jasná. Cca do měsíce byla Cupra doma se zvýhodněním, byla salónová, tak že neježděná a byla hned! Všechna čest Exnerům - má perfektní prodejkyni, posílá mi různé materiály, zve na různé akce spojené s auty! má zájem o své zákazníky!! Jsem vážně spokojený!!

 

Novinky v recenzi

28.1.2010 16:59

upravene info

ehce upravene info k autu diky faceliftove cupra a novemu modelu leon CUPRA R

12.10.2008 00:00

nove fotky v galerii

26.9.2008 00:00

http://www.stream.cz/video/150429-cupra-laudon
NOVINKA MOJE VIDEJKO NA STREAMU


Přidat názorDiskuse: Seat Leon

Další vozy Seat Leon



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

je to nove tak doufam ze to bude jako nove i po dvou letech kdy zkonci zaruka

praktičnost
9

promoji osobu je az na zpotrebu

prostornost
10

pro 4 luxus

jízdní vlastnosti
10

ze spotrovniho hlediska super

jízdní komfort
6

tvrdsi

provozní náklady
8

hlavne benzin sem nako casto na shellce

náhradní díly
9

co jsem koukal tak az na specificky Audi dily to je v celku dobry

výkon motoru
8

uz sem si na tech 240kobilek zvykl chce to nakou upravičku

spotřeba
6

no "sportak" no

hlučnost motoru
10

super ale ve vysich otackach by to mohlo prave hucet vic!

kvalita sedadel
10

super

brzdy
10

jedovaty

zavazadlový prostor
10

nepotrebuju kofr nejsem stehovak






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…