Recenze

9 Majitel

BMW řada 3

9.84 Uživatelé

Hodnoceno: 23× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 3, foto 1 BMW řada 3, foto 1 BMW řada 3, foto 2 BMW řada 3, foto 3 BMW řada 3, foto 4 BMW řada 3, foto 5 BMW řada 3, foto 6 BMW řada 3, foto 7
BMW řada 3, foto 8 BMW řada 3, foto 9 BMW řada 3, foto 10 BMW řada 3, foto 11 BMW řada 3, foto 12 BMW řada 3, foto 13 BMW řada 3, foto 14 BMW řada 3, foto 15 BMW řada 3, foto 17 BMW řada 3, foto 18 BMW řada 3, foto 19
 

Technické info

Přezdívka auta BMW 325i Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:49000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2494 výkon [kW]: 141 kroutící moment [Nm]: 245 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.9 maximální rychlost [km/h]: 233 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: zadní

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "pppp".

BMW 325i E36 je představitelem toho lepšího, co automobilový průmysl mohl nabídnout ve své době. Automobil je z pohledu dnešních výrobků ve většině parametrů dávno překonán. V jednom důležitém však ne tak úplně, možná má i navrch. Jde o těžko definovatelný parametr. Někdo řekne radost z jízdy, jiný bude na celou věc vymýšlet romány. Každopádně dnešní vozy jsou v mnohém velmi dokonalé, ale příliš syntetické. Neumějí zprostředkovat to, co většina (alespoň doufám) těch kteří slídí po motoristických serverech, od auta očekává. Jde o zábavu za volantem.
BMW E 36 je, dle mého názoru, jedním z těch aut, které řidiče potěší a svojim technickým řešením stále nepředstavuje středověk. To ovšem pouze za předpokladu že jde o auto v dobrém technickém stavu. A zde je kámen úrazu. Stav většiny vozů tohoto stáří odpovídá právě jejich věku. U vozů BMW je pak problémem pro stávající majitele cena za údržbu.
K mému vozu. Před rokem jsem si chtěl udělat radost bavorákem (podmínka) alespoň 15 let starým, ale v perfektním stavu. A za rozumné peníze (to je hrozně relativní - pro někoho je 1000 korun spousta peněz, druhý nemá problém rozhazovat miliony). Po dlouhém hledání se naskytla příležitost jejíž znění odpovídalo typickému prolhanému bazaristovi: po důchodkyni ročník 1921 (kupé je typickým autem pro takovou zákaznici, že...), garážovaný, nekuřácký, udržovaný, servisní knížka…. najeto 49.000 km. Nechal jsem si e-mailem poslat veškeré možné doklady které by potvrzovaly uvedené a když vše sedělo, vyrazil jsem pro auto do Německa. Výsledek prosím posuďte z přiložených fotografií.

Silné stránky

-perfektní stav konkrétního vozu (ovšem i tak vyžaduje péči a slušné zacházení)
-je příjemné s ním jezdit
- překvapivý komfort i z pohledu moderních vozů. Auto "nevymetá" díry tak jako drtivá většina koncernových vozů. Zejména pak těch s nápisem TDI na zádi… To je dáno koncepcí pohonu, kdy těžiště vozu (v podélné ose) je více ve středu, než-li u zmíněných passatů a superbéček
-motor - zvuk, výkonová charakteristika s gradací nad 6000 RPM, pohled pod kapotu, rozumná spotřeba (v závislosti na způsobu jízdy od 8l/100 km až po libovolné číslo)
-klasická koncepce - motor za přední nápravou, pohon zadních kol

Slabé stránky

popisovat u takhle starého auta slabé stránky je velmi těžké. Vše je poplatné době kdy bylo vyrobeno a v té patřilo ke špičce. Z dnešního pohledu to může být (asi) pasivní bezpečnost
- v porovnání s předchozí E30 přece jenom větší izolovanost od motoru a silnice, což je většinou fajn, ale když jde o emoce, tak nikoli
- uměl bych si představit podstatně strmější převod řízení (třeba jako i Alfy 156, ovšem je pravděpodobné, že by řízení mohlo přijít o část citu
- nemá diferenciál se zvýšenou svorností. Ten se sice nabízel za příplatek, ovšem původní majitelka se pro něj bohužel nerozhodla.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Vše servisuji svépomocí.

 


Přidat názorDiskuse: BMW řada 3

Další vozy BMW řada 3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
7
prostornost
7
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
8
provozní náklady
7
náhradní díly
9
výkon motoru
8
spotřeba
8
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
7
brzdy
9
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Googlu trvalo 16 měsíců, než do Stadie přidal vyhledávání. Sklidil za to hromadu vtípků

Googlu trvalo 16 měsíců, než do Stadie přidal…

Když se řekne Google, asi si představíte vyhledávač. Obě dvě slova už jsou tak trochu synonyma. Proto je trochu…

Oscarová móda očima módní kritičky Blesku Iny T.: Okázalá prestiž poněkud vyčpěla!

Oscarová móda očima módní kritičky Blesku Iny T.:…

Nejprestižnější filmové ceny se letos sice konaly ve značně komornějším počtu celebrit, ani tentokrát však…

 

iSport.cz

Plavšič ve Spartě pod sedmi trenéry: opora i odstřižení, Ital ho moc nevyužil

Plavšič ve Spartě pod sedmi trenéry: opora i…

Srdjan Plavšič je ve Spartě ani ne čtyři roky, ale zažil už sedm různých trenérů. Někteří na něm stavěli, jiní u…

Dobrá výplata? V lize začíná na 100 tisících. Struktura smluv je složitá

Dobrá výplata? V lize začíná na 100 tisících.…

Zlaté časy jsou pryč, koronavirus i další okolnosti nutí české kluby najíždět na úsporný režim. I v divné době…

 

Reflex.cz

Elektrické sedmimílové boty: Exoskeleton zrychlí chůzi o 42 procent

Elektrické sedmimílové boty: Exoskeleton zrychlí…

V kultovním sci-fi filmu Vetřelci Jamese Camerona astronautka Ellen Ripleyová na vzdálené planetě bojuje proti…

Hejlík: Čekají nás české prázdniny, mám 555 tipů na výlety. V Africe mi nebylo dobře, radši mám Chorvatsko

Hejlík: Čekají nás české prázdniny, mám 555 tipů na…

Herec a autor projektů Listovaní nebo Gastromapa Lukáš Hejlík připravil další knihu, která má lidem poradit, kam…