Škoda Octavia (2000)
26.3.2010Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Catt". Konečně bych Vám milí uživatele moje-auto.cz představila nástupkyni mé bývalé nesmrtelné Felicie…
Škoda Octavia (Catt)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
GTS 05.04.10 22:08
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Octavia již po kompletním faceliftu.
Ja myslím, že nevýhoda bubnů se pozná např. při krizovém brzdění z vysoké rychlosti (třeba na dálnici v DE), nebo takový sjezd z Alp ty čelisti taky pěkně potrápí.
Jinak Octa před FL by dosáhla (asi) na dvě hvězdy (možná tři, ale ta jedna by byla škrtlá).
Boční bagy výsledek trochu zlepší, ale na pátou hvězdu to ani u Octy FL stejně nestačí.
-
"-- skrytý --" 03.04.10 13:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Octavia již po kompletním faceliftu.
Brzdy se dělaji v sérii takový, aby měly zhruba 10x takovej výkon co má motor. To je tak velká rezerva, že při dodržování rychlostních limitů ti i v autě s přehledem stačí brzdy ze základního modelu... -
Jack1989 03.04.10 09:08
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Octavia již po kompletním faceliftu.
ale ano, já to beru že kotouče jsou lepší, na to jsem nestudoval školu abych to věděl i z konstrukční stránky. Ale chci tě ujistit že proti mé 81 v kombíku se tato lehčí 82 v liftbacku zastaví ve městě, nebo do té devadesátky hodně podobně, alespon bez změření to jako řidič nepoznáš, že by to nějak slaběji brzdilo.
P.P.S: no já vím že to platí pro facelift. A ty víš kolik by měla předfaceliftovaná? A ty víš když už jsme u těch narážek že facelift neměl při zkouškách boční vaky které vždy body a ochranu zvednou? -
GTS 02.04.10 23:16
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Octavia již po kompletním faceliftu.
Jacku, ono totiž platí jednoduché pravidlo: motor nesmí být 'rychlejší' než podvozek. Čili pokud je zvedán výkon motoru měl by být náležitě upraven i podvozek.
S tím silnějším motorem (lepší akcelerace, vyšší dosahovaná rychlost) se dá snadněji dostat do krizové situace.
P.S. Nic o zeslábnutí brzd jsem nepsal, jen si myslím, že na takový výkon jsou určitě bezpečnější 4x kotouče- vždyť i Octavie I. 1.6 74 kW, resp. 1.9 TDI PD 74 kW už mají z výroby vzadu kotouče.
P.P.S. Ty čtyři hvězdy v EuroNcap platí jen pro Octavu facelift víš o tom ? :-O -
Jack1989 02.04.10 19:31
« Re: Re: Re: Re: Re: Octavia již po kompletním faceliftu.
K těm brzdám, nechápu tyto otázky. Copak 66-tka brzdí po úpravě výkonu slaběji? No ale asi tak, ve městě, nebo při deceleraci ze 1OOkm/h jsem zatím nepocítil nějaký rozdíl, možná kdyby se to odborně změřilo rozdíl by tu byl, to si ale myslím že až nad těch 90.
Takže pořád mi připadá, alespon podle toho jak někdo položí tuto otázku, jakoby si myslel že po navýšení výkonu zeslábnou brzdy >:D ale né z dané rychlosti to brzdí stejně a jde jen o to že silnější kotouče se dávají protože se počítá s tím, že silnější auto bude dosahovat vyšších rychlostí rychleji,častěji ;-) -
GTS 31.03.10 22:28
« Re: Re: Re: Octavia již po kompletním faceliftu.
Plně s tebou souhlasím a ještě doplním, že po faceliftu se změnila grafika přístrojů na palubovce a u výbav Ambiente a Elegance se již nepoužívala kombinace černo-šedých plastů, což je tady vidět na několika fotkách z interiéru.
Podobné 'přestavby na facelift' jsou občas k vidění i u Vecter B.
Vždyť úspora nákladů by byla pro automobilky výrazná.
Dnešní moderní auta mají skoro pro každou motorizaci jiné provedení brzd (mnohdy se výkony motorů a hmotnost jednotlivých provedení od sebe tolik neliší).