Škoda Octavia (2000)
26.3.2010Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Catt". Konečně bych Vám milí uživatele moje-auto.cz představila nástupkyni mé bývalé nesmrtelné Felicie…
Škoda Octavia (Catt)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
"-- skrytý --" 02.06.10 17:51
« Re: Chip
Ahoj, nooo spokojená jsem, je to opravdu silnější než než 66kw a když se turbo chytne má to opravdu potah, akorát že na rozdíl od origo 81-ičky v menším rozsahu otáček. Jinak ale paráda. Auto jsem už takto koupila, je to děláno jako origo chip od ABT, je to i v poznámkách v TP. Poruchy zatím nebyly žádné, a nebo neměli spojitost z chipem. Musí to tedy být opravdu uděláno kvalitně třeba jak to udělali v ABT, ani to nekouří víc než sériovka -
"-- skrytý --" 07.04.10 09:46
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Octavia již po kompletním faceliftu.
Ano, taková auta tam samozřejmě existují. Ale neni to až tak moc běžné.
Proč si pak Němci stěžují, že když si z Jů Es dovezeš Nissan 350Z, tak se mu na Autobahnu přehřeje diferenciál? ;-) -
GTS 06.04.10 23:49
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Octavia již po kompletním faceliftu.
Možná ty americký káry trochu podceňuješ, auto s malym chladičem si třeba v rozpáleném L. A. nedovedu představit.
Myslím, že existuje dost sportovních amerik, který mají odpovídající odpružení dostatečně účinné brzdy.
U některých lze najít např.: sportovní brzdy BREMBO- přední kotouče: 380mm /6 pístků, zadní kotouče: 373mm /4 pístky
A s autem se dá vyřádit i v Americe- je tam spousta okruhů a soukromých tratí, nebo ty jejich vyschlá solná jezera taky nejsou k zahození... >:D -
GTS 06.04.10 23:19
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Octavia již po kompletním faceliftu.
U Octy I. se při FL myslím zesilovala přední a boční část.
Právě ten B sloupek má při bočním nárazu velký význam. Pokud není B sloupek dostatečně pevný, má to celkem zásadní vliv tuhost celého skeletu. Boční airbag je sice chvályhodná položka výbavy, ale jeho ochranná funkce může být snížena třeba právě poddimenzovaným B sloupkem.
A u novějších aut je mnohdy B sloupek nejpevnější částí skeletu...
-
Jack1989 06.04.10 19:45
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Octavia již po kompletním faceliftu.
Jo? Já vím úpravy tam byly, ale zas tak výrazné ne. Podle mě by měla minimálně tři, ale to je taková debata co by, kdyby, takže tvé přesvědčení ti nechám. Jo a těmi vaky jsem myslel to že je lehce modifikovaný B sloupek, ale při testech u sebe neměl vaky, naše auta ale vaky mají. A někdy mají dost velkou zásluhu, kolikrát se opakují testy z důvodu toho že nevystřelily a proto auto dosáhlo málo bodů ;-) -
"-- skrytý --" 05.04.10 23:00
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Octavia již po kompletním faceliftu.
Protože jsme v Evropě, kde jsou různé podmínky, a hlavně Německo - tedy oblast, kde můžeš potenciál auta využít naplno. Naproti tomu v Americe, kde se smí v přepočtu stovkou, maji skoro všechna auta (i sportovní) tak slabé brzdy, že to na tváři Evropana takřka vždy budí úsměv :-) Taky mívaji menší chladiče, měkčí odpružení, americké verze automatických převodovek často postrádají chladič převodového oleje atd. atd. -
GTS 05.04.10 22:37
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Octavia již po kompletním faceliftu.
Ano, tohle je sice hezká teorie, ale proč se tím tedy výrobci neřídí ???
Vždyť úspora nákladů by byla pro automobilky výrazná.
Dnešní moderní auta mají skoro pro každou motorizaci jiné provedení brzd (mnohdy se výkony motorů a hmotnost jednotlivých provedení od sebe tolik neliší).
-
GTS 05.04.10 22:08
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Octavia již po kompletním faceliftu.
Ja myslím, že nevýhoda bubnů se pozná např. při krizovém brzdění z vysoké rychlosti (třeba na dálnici v DE), nebo takový sjezd z Alp ty čelisti taky pěkně potrápí.
Jinak Octa před FL by dosáhla (asi) na dvě hvězdy (možná tři, ale ta jedna by byla škrtlá).
Boční bagy výsledek trochu zlepší, ale na pátou hvězdu to ani u Octy FL stejně nestačí.
-
"-- skrytý --" 03.04.10 13:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Octavia již po kompletním faceliftu.
Brzdy se dělaji v sérii takový, aby měly zhruba 10x takovej výkon co má motor. To je tak velká rezerva, že při dodržování rychlostních limitů ti i v autě s přehledem stačí brzdy ze základního modelu... -
Jack1989 03.04.10 09:08
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Octavia již po kompletním faceliftu.
ale ano, já to beru že kotouče jsou lepší, na to jsem nestudoval školu abych to věděl i z konstrukční stránky. Ale chci tě ujistit že proti mé 81 v kombíku se tato lehčí 82 v liftbacku zastaví ve městě, nebo do té devadesátky hodně podobně, alespon bez změření to jako řidič nepoznáš, že by to nějak slaběji brzdilo.
P.P.S: no já vím že to platí pro facelift. A ty víš kolik by měla předfaceliftovaná? A ty víš když už jsme u těch narážek že facelift neměl při zkouškách boční vaky které vždy body a ochranu zvednou? -
GTS 02.04.10 23:16
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Octavia již po kompletním faceliftu.
Jacku, ono totiž platí jednoduché pravidlo: motor nesmí být 'rychlejší' než podvozek. Čili pokud je zvedán výkon motoru měl by být náležitě upraven i podvozek.
S tím silnějším motorem (lepší akcelerace, vyšší dosahovaná rychlost) se dá snadněji dostat do krizové situace.
P.S. Nic o zeslábnutí brzd jsem nepsal, jen si myslím, že na takový výkon jsou určitě bezpečnější 4x kotouče- vždyť i Octavie I. 1.6 74 kW, resp. 1.9 TDI PD 74 kW už mají z výroby vzadu kotouče.
P.P.S. Ty čtyři hvězdy v EuroNcap platí jen pro Octavu facelift víš o tom ? :-O