Recenze

10 Majitel

Renault Safrane Biturbo Baccara Quadra

9.87 Uživatelé

Hodnoceno: 137× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Safrane, foto 1 Renault Safrane, foto 3 Renault Safrane, foto 3 Renault Safrane, foto 3 Renault Safrane, foto 4 Renault Safrane, foto 5 Renault Safrane, foto 6 Renault Safrane, foto 7
Renault Safrane, foto 8 Renault Safrane, foto 9 Renault Safrane, foto 9 Renault Safrane, foto 10 Renault Safrane, foto 12 Renault Safrane, foto 13 Renault Safrane, foto 14 Renault Safrane, foto 16 Renault Safrane, foto 18 Renault Safrane, foto 21 Renault Safrane, foto 22 Renault Safrane, foto 23 Renault Safrane, foto 24 Renault Safrane, foto 25 Renault Safrane, foto 27 Renault Safrane, foto 28 Renault Safrane, foto 29 Renault Safrane, foto 30 Renault Safrane, foto 30 Renault Safrane, foto 31 Renault Safrane, foto 32 Renault Safrane, foto 33 Renault Safrane, foto 34 Renault Safrane, foto 36 Renault Safrane, foto 37 Renault Safrane, foto 38 Renault Safrane, foto 39 Renault Safrane, foto 40 Renault Safrane, foto 41 Renault Safrane, foto 42 Renault Safrane, foto 43 Renault Safrane, foto 44 Renault Safrane, foto 45 Renault Safrane, foto 46 Renault Safrane, foto 47
 

Technické info

Přezdívka auta biturbo Rok výroby 1995 Koupeno ojeté tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2963 výkon [kW]: 193 / 230 * kroutící moment [Nm]: 365 / 420 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.1 / 6 * maximální rychlost [km/h]: 250 / 285 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 380 pohon kol: 4x4

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "_NeviM_".

Jedna z 806 továrně upravených luxusních limuzín :) Pod tímto mistrovským kouskem jsou podepsány firmy RENAULT se svým luxusním, útulným, pohodlným, perfektně vybaveným a prostorným interiérem a elegantním exteriérem, HARTGE se svou úpravou motoru, převodovky a brzd, KKK se svými turby, IRMSCHER se svými nárazníky a koncovkou výfuku dodávajícimi vozu elegantně sportovní vzhled, OZ se svými ultratvrdými koly, BOGE & SACHS se svým pneumatickým podvozkem propůjčujícím vozu neskutečné jízní vlastnosti...
Hezky sem to řek :D

Silné stránky

motor, podvozek, pohodli, vybava, design, nahon 4x4, jízdní vlastnosti

Slabé stránky

predni brzdy (teda zatim.. auto jsem totiz koupil bohuzel s prednima brzdama z obyc safrana s 280mm kotoucema, misto origo 320mm) ne ze by tyhle spatne brzdily, ale chronicky se jim vlnej kotouce :(

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

co ho mám tak servis ještě neviděl a jestli uvidí, tak jen kvůli diagnostice, je to moc vzácný auto na to abych opravy a úpravy svěřil někomu jinýmu než sobě, navíc je to můj koníček, takže nevím proč bych to dělal..

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

soukromá osoba, bez nejmenších problémů

Renault Safrane Baccara Biturbo Quadra

Základní info
Tato omezená série celkem 806ti kusů vznikala od 4/94 do 10/96. Většina jich vznikla ve verzi Baccara (plná výbava s jedinou příplatkovou položkou – šíbr) a jen pár desítek kusů pro francouzký trh v chudší výbavě RXE. Nevím proč, ale Renault svěřil úpravu auta do rukou německého úpravce vozů BMW a Renault, firmy s bohatými závodními zkušenostmi Hartge. Ta se postarala o motor a převodovku, o změny na vzhledu (nárazníky a koncovka výfuku) se postaral další německý úpravce Irmscher. Původně mělo mít Biturbo přes 300 koní při plnícím tlaku 0.8 bar, ale kvůli emisním normám a obavám o výdž převodovky byl nakonec sériový výkon 263 PS/5500 rpm (od 4/95 268 PS) a točivý moment 363Nm/2500rpm. Po původním záměru zbyly aspoň palivové mapy v ECU do 0,8 bar a fuelcut také na této hodnotě. Cena nového vozu byla v čr skoro 2,5mil. (prodali se tu 4). Současná hodnota se pohybuje někde mezi 5 a 20 tisíci Eur, taková standardní cena za vůz v dobrém stavu je 11000eur.
Rozhodně to není auto pro někoho kdo chce silné pohodlné auto, nebo jen silné auto, nebo jen pohodlné, je to prostě jen pro toho kdo chce Renault Safrane Biturbo a ví co obnáší takové auto vlastnit a provozovat. Dalo by se říci že provozní náklady jsou u toho auta extrémě vysoké, ceny originálních dílů astronomické (např.: IC-115 tkc, přední tlumič 28 tkc, zadní tlumič 35 tkc, komplet výfuk 192 tkc, zadní nárazník 25tkc, přední nárazník 70tkc, mříž do něj 11tkč, mlhovky obě 15 tkč, převodovka 450tkč a půl roku čekání, turbo 2x50tkč, přední kotouče a desky 26tkč, atd…) když člověk ví jak na to, tak se dají provozní náklady snížit na úroveň trochu dražšího koníčka…

Proč zrovna on?
Protože je exkluzivní (806 vyrobenych kusů je míň než třeba porsche carrera GT, kterych se vyrobilo 1111), extrémě pohodlný, poměrně spolehlivý (když se o něj člověk důsledně stará), nenápadný a extrémě rychlý ruku v ruce s perfektními jízdními vlastnostmi.. jinak mezi nejznámější majitele patřili Michael Schumacher nebo Jaques Villnevue.

Motor
Z7XL726 odvozen od klasického Z7X ( PRV )
Celohliníkový V6 (úhel 90°), 2963ccm (vrtání x zdvih = 93x72,7mm), rozvod řetězem 2x SOHC, 6 sodíkových ventilů, 2x turbo KKK K04, vodou chlazená (přídavné čerpadlo běžící kvůli dochlazení ještě 12min po zhasnutí motoru), paralerní zapojení, z dvojitého IC už jen jedna roura ke klapce, plnící tlak 0.4-0.55 bar, el. Tlakový regulátor, sériový uzavřený BOV

Přenos síly
Pětistupňová převodovka pk9, náhon 4x4 (viskózní spojka, základní poměr 60/40 měnící se podle potřeby), el. Uzávěrka zadního diferenciálu
Převodové poměry:
stálý: 23/79
1.: 11/43
2.: 19/42
3.: 31/43
4.: 41/40
5.: 41/31
R: 11/40
jinými slovy 1. a 2. je stejně dlouhá jako u N/A V6, 3. 4. a 5. jsou o dost delší (3.- cca 165km/h, 4.-cca 235km/h a 5. teoreticky cca 295km/h všechno při 6300rpm-omezovač)

Podvozek:
kombinace vinuté pružiny+měchy+tlumiče s měnitelnou charakteristikou tlumení, elektronicky řízené odpružení s korekcí světlé výšky a tuhosti tlumičů (buď elektronicky podle stylu jízdy, povrchu, náklonu atd.) nebo manuálně tlačítky vedle šaltpáky - jeden čudlík na přizvednutí, jeden na „ztvrzení“ tlumičů. Auto jde samo o pár cm dolů při jízdě rychlostí nad 120km/h, pokud to povolí stav silnice, naopak průjezd terénem auto taky pozná a podvozek samo přizvede. Stejně tak tuhost tlumičů si auto mění samo a to jednak podle stavu silnice a jednak podle stylu jízdy řidiče ve třech úrovních od komfortní, kdy se auto jen pohodlně pohupuje přes střední po sportovní a v případě potřeby se dá zmáčknout tlačítko u šaltpáky a podvozek se nastaví na nejtvrdší úroveň, to pak auto na nerovnostech poskakuje jak motokára, perfektně sedí a jen minimálně se naklání jak v zatáčkách tak při akceleraci/decelaraci. Zadní náprava víceprvková (dvě příčná ramena, jedno podélné a mcpherson), přední náprava - jednoduché spodni rameno a mcpherson. Podvozek udržuje stálou světlou výšku bez ohledu na zatížení. To hlídají potenciometry na nápravách, jejichž posouváním (vepředu na stabilizátoru, vzadu na vlečných ramenou) se dá korigovat zakladní světlá výška Myslím si že tímto podvozkem renault předběhl dobu tak o 10 let, vždyť až posledních pár let se mercedes a podobně tasí se svými vzduchovými podvozky které pracují prakticky úplně stejně, akorát že ještě spolupracují s různými stabilizačními systémy atd. Tomuto elektronickému podvozku u Safranů bývá vyčítána jeho poruchovost, ale neprávem, podvozek by byl spolehlivý, problém je v ceně nových tlumičů, protože jsou tak drahé, že je skoro nikdo nekoupí a žádné tlumiče nemůžou vydržet věčně že..

Brzdy:
Přední – jednopístkové (60mm), chlazené kotouče 320mm
Zadní – pístek 36mm, plné kotouče 265mm

Kola:

5dvojitých paprsků, velmi tvrdá slitina (neohnou se ale rovnou rozštípou), výrobce OZ, 7,5Jx17" ET 44mm
pneu 235/45 ZR17

Výbava
Tak výčet všeho na co si vzpomenu:
Elektrická všechna okna, zrcátka, sedačky (i zadní), volant – 3 paměti na nastavení řidičovi sedačky+volantu+zrcátek, pravé zrcátko má ještě paměť na nastavení při zpátečce, dvouzónová digitální klimatizace, el.vyhřívané zadní sklo, přední sklo, zrcátka a přední sedačky, ukazatel venkovní teploty, hodiny, přední sedačky každá s pěti dofukovacími zónami, kožené čalounění (včetně dveři, středového tunelu a spodku palubky)+obložení z pravého ořechového kořenového dřeva, el. podvozek, posilovač řízení s variabilním účinkem, mluvící kontrolní systém (upozorní na nedovřené dveře, prasklou žárovku, docházející provozní kapaliny, závady na motoru a podvozku atd.), sedmifunkční palubní počítač ( okamžitá, průměrná a celková spotřeba, ujetá vzdálenost, dojezd k benzince, průměrná rychlost, km do příští výměny oleje ), 2DIN hi-fi renault-philips na CD+kazety 4x20watt (udávaný výkon nevypadá nijak úchvatně, ale podání zvuku je výborné například díky propracovanému rozmístění reproduktorů, nebo díky tomu že když člověk rozebírá dveře, tak se diví proč je všude tak hodně šroubů, ale jejich smysl je právě aby ve dveřích nic nerezonovalo a nekazilo hudební reprodukci hudební znalec tento audiosystém ocení určitě lépe než nějaké ušmudlané X-plody stavěné na co největší „tuc-tuc“ a ne na co nejčistší a nejvěrnější podání zvuku), roletka zadního okna, osvětlená kosmetická zrcátka ve slunečních clonách, 2x výstup na sluchátka + tlačítko na vypnutí zadních repro, a podobné „píčovinky“. Tempomat se do Biturb kvůli jejich sportovnímu zameření nedával vůbec, přestože ho lze nalézt i u jinak chudě vybavených safranů. Jo a ještě autotelefon, standadně se do Baccary dával jeden dopředu, za příplatek i jeden dozadu, ale v reálu jsem ho v životě neviděl, v dnešní době je to asi trochu zbytečnost, takže jsou téměř vždy už dávno odstraněny a jako památka na ně slouží anténa na autě a na centálním displeji jsou z některých úhlů vidět symboly jako síla signálu atd…

MOJE AUTO

Safrane Biturbo byl můj sen v podstatě od doby co jsem se dozvěděl že něco takového existuje… někdy v roce 99 když jsem ještě neměl papíry a otec sháněl asi rok třílitra safrana s manualem a plnou výbavou v perfekt stavu jsem při prolézání inzerce narazil na inzerát „koupím safrane biturbo“ což jsem hned zadal na netu do vyhledávače a už to se mnou šlo z kopce

Co s ním mám v plánu? Ve zkratce: uvézt ho do dokonalého technického (ale i optického) stavu, na vzhledu upravit opravdu jen pár detailů a jinak upravovat technicky, můj cíl (během několika příštích let) je postavit z toho spolehlivou bestii s minimálně 600ps tak, aby za výkonem nazaostávalo nic se zbytku auta (brzdy, převodoka, poloosy, podvozek…). Už teď je jasné že to bude cesta dlouhá a trnitá

Pořídil jsem si ho až letos v červenci, auto bylo v nic moc stavu, ale hlavní a nejdražší věci jako turba, převodovka a podobně byly v pořádku a tak jsem auto koupil. Je to rok 1995, verze baccara a vůz byl dotažen z Belgie.
Nejdřív jsem s autem hlavně jezdil (je to droga) a věnoval se maximálně menším opravám, kvůli kterým auto není nepojízné víc než pár hodin. K dnešnímu dni (3.12.07) je auto odstavené a čeká až mu vyměním klikovku a nechám nastříkat opravené nárazníky, prahy a boční lišty.

Jízda
To je na něm to nejlepší .. ve zkratce: je to velké poměrně těžké auto (1695kg), ale jízdní vlastnosti má perfektní. Náhon 4x4, pneu široké 235mm a aktivní podvozek umožňují neskutečně rychlý průjezd zatáčkou, abych pravdu řekl tak mi moje odvaha ještě neumožnila najít hranice… Auto je stavěné spíš na vetší rychlosti, např v rychlostech kolem 250 je mnohem stabilnější než většina aut ve 150 a bez stresu se dá řídit jednou rukou, takovou směrovou stabilitu jsem ještě u jiného auta nezažil (je teda fakt že jsem zatím neměl čest poznat moc těch lepších aut)…jinak celkově se auto chová na silnici jasně a předvídavě, asi jediná věc na kterou si musí dát člověk pozor je ulítnutí zadku následkem jeho odlehčení při prudkém zabrždění v zatáčce, jednou se mi to stalo na okresce asi ve 200km/h a docela jsem se zapotil, ale stačí pustit brzdu a pořádně držet volant a hned se to srovná.. navíc až budu mít na autě origo pneumatický podvozek tak tento jev zmizí asi skoro úplně..to se ale prakticky týká jen situace kdy člověk neodhadne zatáčku, moc rychle do ní vlítne a musí v ní brzdit, protože jinak je nejlepší s biturbem brzdit před a zatáčku už projet celou pod plynem, to se pak všechny kola zakousnou do asfaltu a auto za dost značného bočního přetížení projede zatáčku jak po kolejích a čím víc toho plynu člověk přidá, tim víc se diví jak to může takhle držet.. Co se dynamiky týče, tak vzhledem k velikosti auta je u něj mnohem zajimavější akcelerace ve větších rychlostech, napriklad kdyz pri zarazene trojce a rychlosti kolem 100km/h clovek slapne na plyn tak je to nadherny zazitek, predjizdeni je opravdu parada, navic tu trojku tam muzu nechat az do 160... Co se pohodlí týče, v pohodlnějším autě jsem ještě nejel, málo aut vás umí převézt třeba 500km v kuse aniž byste pak vylezli celí rozlámaní.. Jinak celý interiér se mi líbí, je teda pravda ze prapuvodne se mi u safrana nelibil ten "ksilt" na palubce zasahujici az pres stredovy panel, ale na to uz jsem si nejak zvykl a jinou vytku k interieru nemam, kazdy detail v interieru se mi zda promysleny a krasny :).. vzadu je místa víc než v superbu, vepředu taky spoustu místa, ale i tak je interiér velice útulný a příjemný.

Opravy a úpravy:
Seznam přibližně chronologicky od koupi vozu doteď

-Strhání všech samolepek
-Výměna nějaké „tuning“ hlavice šaltpáky za koženou ze Safrana rxe (ta origo dřevěná stojí 11500kc a na vrakáči se shani blbě:) a navíc se mi ani moc nelíbí)
-demontáž tažného
-výměna brzdového obložení
-výměna tyček stabilizátoru
-demontáž zadního stěrače (zase na zimu nandam)
-demontáž polorozpadlého „tuning“ třetího brzdového světla
-výměna kožených sedaček za jedny v mnohem lepším stavu (řidičovu budu muset převlést protože ta z té „nové“ sady je zkroucená po bouračce)
-oprava a vystužení předního nárazníku + odstranění znaku z masky + zakytování prolysů v bočních lištách a příprava na lak, prahy taky připraveny na lak, zadní nárazník opraven a připraven na lak
-výměna spousty dílů za lepší/nepoškozené - mám na chalupě takové svoje soukromé vrakoviště na safrany
-instalace MBC (Bidrin)

+dalších X drobností na který si už nevzpomenu

…ještě přede mnou někdo nainstaloval bavlněný vzduchový filtr a odstranil katalyzátor a omezovač rychlosti na 250km/h..jo a xenonový přestavbový kit tam dal taky uz nekdo predemnou..

Během příštích pár dní mě čeká:

-Nechat nastříkat, nasadit, slícovat
-Vyměnit termostat a silonové kolečko náhonu tachometru, které na mě už čekají v Renaultu
-vyměnit kliku a šály
-nový olej, filtry

Příští týdny:

-nechat zrenovovat kola
-Vyměnit komplet přední brzdy za větší (jsou tam teď bohužel z normál safrana s 280mm kotouči který se chronicky vlněj a´t jsou od bremba či feroda
-využít prostory za mříží v předním nárazníku mezi mlhovkama a IC pro přívod vzduchu k brzdám a pokud bude dost místa tak možná ještě sání a vzduch k zadnímu turbu kterému se díky příčnému uložení motoru dýchá mnohem hůř než přednímu a to mu úměrně krátí životnost
-vyměnit zadní ložiska kol
-vyměnit olej v převodovce, rozvodovce, zkontrolovat stav kardanu, poloos
-nainstalovat origo tlumiče s měchy aby plně fungoval el. Podvozek

Budoucnost:
plánů spousta, ukáže čas... každopádně plán pro příští rok jednoduchý: perfektní stav a pokořit 300km/h


To je asitak všechno na co jsem si vzpomněl že bych měl napsat, tak jestli jsem na něco zapomněl, nebo vás zajímá něco dalšího, tak se ptejte.. Jinak bych tu měl asi taky poděkovat svému mladšímu bráchovi Robinovi, který mi pomáhá a většinou zastane takové ty zdlouhavé nezábavné práce jako je broušení, laminování, kitování atd.

 

Novinky v recenzi

15.12.2008 00:00

vubec nemam cas to tu aktualizovat, udelam to vsechno najednou az bude biturbo zase jezdit, ted si skladam zgeneralkovany motor a pomalu pripravuju karoserii na novy celolak :)

17.8.2008 00:00

tak motor uz je hotovy, v pondeli si pro nej jedu. Pak jeste koupit spojku (jeste nejsem rozhodnuty jestli rovnou keramika nebo jen nejaka trochu lepsi smes), doresit a objednat silikonove hadice, vyzvednout turba a muzu to poskladat... celolak zatim odkladam, chci se zucastnit jedne akce, takze momentalne to vidim tak, ze auto slozim, tak mesic dva budu jezdit abych zajel motor a nastavil plnici tlak a pozoroval co je spatne a co udelat lip a pak auto pujde zase na spalky a pustim se do zbytku (celolak + repase zadni napravy + znovuoziveni originalniho elektronickeho podvozku s mechy a tlumici s promennou tuhosti) predni brzdy bych chtel zvladnout jeste ted v prvni vlne :)

25.2.2008 00:00

přidávám pár fotek... zvrtlo se mi to v to, že žádný díl co jsem z auta sundal/sundám nepřijde zpět dokud nebude vypadat a fungovat jako nový... pár nových věcí už mám nakoupenych (těsnění pod hlavy a další tesneni, čepy, silentbloky...)..budou se dávat nová bu"d celá turba a nebo jen příruby, rozebral jsem a vyčistil řízení, komplet přední náprava je dole, zadní jsem si chtěl nechat "na pak" ale už to vypadá že to udělm taky pri jednom... kola pujdou na renovac.. do laku asi tretina karosarskych dilu, plus novy lak motorovyho prostoru.. všechno se čisti, lakuje, odrezuje, odmaštuje, lakuje... sám jsem zvšdav kam až zajdu :D

22.1.2008 00:00

v nedeli jsem konecne vyskubnul motor... ted uz je celkem rozebranej, holej motor a spousta veci kolem... az to vsechno bude dokonale vycisteno, opraveno, vymeneno, nastrikano, pretseneno atd. tak pujde zpatky... chtel bych to stihnout do nedele, ale asi nestihnu... namatkou veci co tam prijdou nove: klika, saly, setrvak, lamela, pritlacak, ruzne hadice a hadicky, gufera, motexpasky, silentbloky, tesneni, filtry, oleje a tak dale:) takze spis az pristi vikend pujde zpet do auta, podle toho kolik bude casu, musim na to vsechno taky nekde vydelavat :D

13.1.2008 00:00

motor jde ven :) puvodne kvuli vymene klikovky, ale neverim tomu ze budu schopen pouze vymenit klikovku a dat motor zpatky, kdyz uz bude venku tak toho asi bude rovnou vic, takze se zacinam obavat, ze si jeste par tejdnu nezajezdim :-/

2.1.2008 00:00

na popud nekterych rejpalu:) pridavam na youtube 2 videa, jsou z telefonu, cemuz odpovida kvalita, ale pro predstavu myslim staci:)
0-200 jen otackomer:
http://www.youtube.com/watch?v=gCGL0HmjgEY
0-170 otackomer+tachometr:
http://www.youtube.com/watch?v=mEp3rPM9UCk

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Renault Safrane Biturbo Baccara Quadra

Další vozy značky Renault



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

jako s kazdym autem, kdyz se o nej clovek stara, tak je spolehlivej :)

praktičnost
8

oproti obyc safranu mensi kufr (4x4), mnohem nizsi a dopredu vysunutej predni naraznik, parkrat uz jsem si skrtnul a potom nutnost dochlazeni turb na volnobeh po ostre jizde, to jsou asi jednina omezeni co se prakticnosti tyce :)

prostornost
10

vzadu vic nez v new S-klasse, vepredu taky hafo mista, co dodat :)

jízdní vlastnosti
10

4x4, elektronicky podvozek, pneu 235/45/17, obcas az neuveritelne jiste jizdni vlastnosti

jízdní komfort
10

v pohodlnejsim aute na dlouhe cestovani jsem jeste nejel... ted nemluvim o perovani, to je nastaveno spis "aby to drzelo" nez aby "se to houpalo" :)

provozní náklady
5

kdyby vse na aute delal znackovy servis s origo dily tak by byl provoz extremne drahy

náhradní díly
5

kdyz nejsou stejne jako u normal V6 tak celkem problem vzhledem k cene novych a poctu vyrobenych aut (asi v cele evrope neexistuje vrakac kde by biturbo meli, ale na ebayi se da obcas narazit na pouzite dily a nekdy i za rozumny peniz)..

výkon motoru
9

brutalni :)

spotřeba
8

podle toho jak jedu, bylo by to na dalsi clanek, takze proste rozmezi 9-20/100 :)

hlučnost motoru
8

kdyz mu clovek nenaklada tak pomerne dost tichy a kdyz se mu nalozi tak se umi radne ozvat :)

kvalita sedadel
10

kuze, elektricky nastavitelna predni i zadni, predni jeste s dofuky a ridicovo s pametmi, ani po nekolikasetkilometrove jizde v kuse cloveka nic neboli, co dodat? :)

brzdy
8

brzdi dobre, ale momentalne tam jsou predni z n/a safrana a ty se chronicky vlni:(

zavazadlový prostor
9

diky nahonu 4x4 a kompresoru s rj od el. podvozku v kufru o 100 litru mensi nez v klasickem safranu, ale me staci bohate :)






Blesk.cz

Letecké eso ze staré školy. Recenze Sega Ages: G-LOC: Air Battle

Letecké eso ze staré školy. Recenze Sega Ages:…

Série novodobých konverzí starých dobrých hitů Sega Ages se opět rozrostla. Přilétla do ní klasická letecká…

Mrzačení, vraždění a odporná mutace! Recenze děsivého retro hororu Daymare: 1998

Mrzačení, vraždění a odporná mutace! Recenze…

Máte už po krk dnešních herních hororů, které jsou buďto jen střílečky s příšerami, nebo nudné walking…

 

iSport.cz

Po 14 letech sešup. Sokolov putuje do ČFL, odchází od něj hlavní sponzor

Po 14 letech sešup. Sokolov putuje do ČFL, odchází…

Aktuálně poslední tým druhé fotbalové ligy Baník Sokolov v soutěži po sezoně skončí bez ohledu na konečné…

Tribuny štafle a strom. Kotel Bohemky byl prázdný, i tak koukalo půl Vršovic

Tribuny štafle a strom. Kotel Bohemky byl prázdný, i…

Jasně, restartovanou FORTUNA:LIGU můžete sledovat prostřednictvím televizních přenosů, ale naživo je to jiná…

 

Reflex.cz

Soňa Peková: Moje původní myšlenka, že koronavirus není přírodní izolát, se stále potvrzuje

Soňa Peková: Moje původní myšlenka, že koronavirus…

Molekulární genetičku a viroložku Soňu Pekovou „proslavil“ zkraje pandemie vzdor proti lživému osočení ministra…

Kádrováci neuspěli: Lipovská i Xaver prošli do Rady ČT. Změní ji v televizi skutečně pro všechny?

Kádrováci neuspěli: Lipovská i Xaver prošli do Rady…

Volba zbývajících tří členů Rady České televize, v níž uspěli Hana Lipovská, Pavel Matocha a Luboš „Xaver“…