Recenze

10 Majitel

Škoda Felicia

9.58 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Felicia, foto 1 Škoda Felicia, foto 2 Škoda Felicia, foto 3
 

Technické info

Přezdívka auta Babicka Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:60000 palivo: benzin počet válců: 4 výkon [kW]: 50 kroutící moment [Nm]: 100 převodovka: manuální pohon kol: přední

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "adulka".

Neco malo na uvod
Nebudu tady rozepisovat nejake detailnejsi specifikace auta a dalsi podobne nesmysly, protoze to uz za me udelalo spousta dalsich. Proste jen osobni pocity a zazitky s touhle "raketou".
Kdyz se jednoho dne vybiralo, spis nevybiralo "auto" na premistovani z bodu A do bodu B ne-li do bodu C tak me to prilis nezajimalo. Prisel jsem k hotovemu, vybralo, nevybralo se tohle. Melo to najeto nejak 25tis km, ne-li min. Slo takrka o nove "zihadlo", ktere vlastnil asi nejaky duchodce, ktery s tim nehodlal objevovat vsechny krasy tehdejsiho sveta a tak najezdil cestou do kostela a zpet po dobu nekolika let par tisic km.
Auto vetsinou vyuzivam na cestu do skoly, nekam, do obchodu nebo na "akci". Myslel sem si, ze do tohoto auta se leje pouze benzin, olej, a dalsi ruzne kombinace vody. Moji kamaradi jsou opacneho nazoru. Nesmi chybet vodka, slivka a chlast na 1000 zpusobu, kterym je nasakla cela zadni sedacka. Kdybyste ji dali vyvarit tak se muzete z vyvaru ozrat na rok ...

Trosku popisu
Kdyz k autu prijdete tak uvidte modrou barvu, 4 kola, celni sklo, zrcatka, proste to co byste od obycejneho auta znacky SKODA cekali a umi to dokonce i zatacet a jezdit. Na prvni pohled vas zajume asi ... asi nic. Po super drobnem prozkoumani zevnejsku nasedneme dovnitr. Strcite do dveri klic, otocite s nim, otevrete dvere a muzete se posadit do "kresla". To si samozrejme elektronicky v kazdem smeru nastavit nemuzete, pouze posunout dopredu, dozadu nebo vice ci mene sklopit "oporu" zad. V zatackach vas taky nepodrzi, bocni vedeni, ktere vede asi 5 cm nad uroven sedacky tam opravdu, ale opravdu neni. Musite se radsi pevne drzet volantu nebo byt kolenama zapriti o dvere a dalsi mista kde to auto dovoluje abyste nevypadli ze sedacky. A nakonec si jeste nastavite operku hlavy. Pri pohledu vpred vas zaujme "kaplicka" s budiky. Jsou tam ctyri, "tachometr", otackomer, teplota motoru a nakonec budik s benalem. Ten je spise orientacni a vy muste spolehat na vlastni zkusenosti. Natankujete plnou, ujedete 2km a rucicka spadne skoro o pul budiku dolu. Premyslite, jestli nahodou nemate diru v nadrzi a benzin netece nekde do kanalu. Netece. Hned vedle najdete par tlacitek, kteryma muzete zapnout jen ty nejdulezitejsi veci jako svetla, zadni mlhovky, vystrazne a vyhrivani zadniho okna. V letnich horkych dnech si klimatizaci urcite nezapnete, protoze to zadnou nema, a kdyz nastavite tlacitka topeni na studeny vzduch tak beztak fouka teply, takze jedina moznost, otevrit ruckou okno. Pri priblizsim prozkoukami uvidite volant. Ten si nahoru, dolu nebo podelne nenastavite, takze idealni polohu za volant najdete velice snadno a rychle. Sedite skoro jako ve starem kombajnu. Mezi bezpecnostni prvky teto rakety moc veci nepatri. ABS, ESP nebo dokonce nejake vystuhy byste hledali marne. Mate dve moznosti, bud s tim jezdit "normalne" a nebourat. A kdyz nahodou bourate tak se poradne modlit, protoze misto toho aby tam "vybouchl" 4xAIRBAG se maximalne tak ridic bouchne poradne do volantu a spolujezdec do kastliku, ktery je pred nim. Takze pred rizenim si radsi zopakujte heslo: "Řiť ať jedeš lip". Zbytek vozu asi dobre znate, vedle ridice je sedadlo pro spolujezdce, a za nimi jsou jeste dalsi 3 mista na sezeni. Mista vzadu je docela dost, neni to nejhorsi, ale taky necekejte ze si nohy natahnete.

Motor a veci okolo
Tuhle krasku privadi do pohybu zazehova "jedna trojka" s vykonem 50kw. Abych rekl pravdu pod kaptou tech koni moc nehledejte. Ve skodovce asi v te dobe kone byly nedostatkove zbozi a tak tam namontavali jen par zdechlych poniku, kterym jeste 2 nohy urezali. Prevod plazmoveho motoru s laserem vybrousenou ostrou vackou zajistuje manualni 5ti° prevodovka. Razeni jde docela z tuha. V zime to pocitite nejvic. Kdyz chcete zaradit dvojku bojite se, aby vam prevodovka nevyskocila do klina. Jak se pak auto zahreje tak uz to jde dobre. Kvalty jsou ale hodne kratke. 1 do 50km/h, ale tahne to tak jen prvnich 30km/h pak to je huci a nejde to, 2 se mi zda do 80km/h a zbytek radsi do maximalky netestuje. Nejlip se jezdi asi na trojku, ctverka se taky da, jednicka a dvojka se hur radi tak s tim radsi moc nejezdim a petka je prepychovy kvalt. Davat jen v nutnych pripadech. Z 0 na 100 to rozhybe za kosmickych 14 vterin, a nez se to opravdu rozjede se jeste stihnete podivat na vsechny baby v Maximu, zavolat duchodcovi coze to v 5 rano potreboval nebo zahrat se spolujezdcem pexeso. "Kroutak" by mel byt prej 100nM, ten vam udela masivni zatah maximalne tak v penezence a ne v aute. Kdyz ale v aute jedete sam, tak to docela fici. Chce to mit ale nechat mozek nekde doma a nebat se tuhle kocicku potahat za vlasy :D. Jednou sem takhle jel z kopce okolo 150km/h (bylo to v "Nemecku" xD) a do toho foukal silny bocni vitr. Prislo mi, ze nejedu, ale letim. Auto se naklanelo na vsechny strany, na ceste se vlnilo jak had a ja se ve vnitrku malem ... Kdyby do me zboku narazila treba beruska tak me prevali a uz me nikdo nikdy nenajde.
O zkroceni techto rozzurenych poniku se staraji vpredu 2 kotoucove a vzadu 2 bubnove brzdy. Brzedni neni vubec ostre, po presednuti z mamineho auta sem pri prvnim seslapnuti brzdoveho pedalu myslel, ze mi brzdy nekdo odpojil. Chce si to vzit pravou botu trosku tezsi at nemusite tolik slapat. Pokud uvidite za sebou ve zpetnem zrcatku felicii a je dost blizko tak nikdy prudce nebrzdete, nevite do ceho jdete...

Jizdni vlastnosti.
Nevim jestli, se to da nazvat vlastnosti, spis je to sama "bozi vule", ktera drzi auto na silnici. Jestli ste nikdy podobne auto neridili tak prichazite o ten pravy temer zadnou elektronikou nemaskovany a nefalsovany pocit z jizdy.
Seriove vyrabeny podvozek je tak strasne mekky, nemyslete si, ze je komfortni a kombinace se 13tkami pneumatikami je opravdu vrazedna. Kdyby misto volantu dali kormidlo, myslite si, ze jeste kapitan nejakeho zaoceanskeho tankeru, ktery se neustale naklani z jedne strany na druhou a vy se ho snazite ukocirovat. Auto je taky velice nedotacive. Kdyz si se odhodlate trosku slapnout na plyn a auto se po nekolika minutach poradne rozjede do zatacky tak se snazite tocit, prvni co vas napadne je, ze premyslite jestli nahodou ve skodovce nezapomneli volant napojit na kola. Nezapomneli! Auto jede temer skoro rovne a pak to najednou zacne trosku zatacet a nakonec vyleti ze zatacky jako duchode "bezici" do tesca na slevnenou kacenu. Vy mate radost jakym "rallye" stylem jste tu zatacku neprojeli. Co se tyce jizdy, je to asi nejvetsi poteseni co auto prinasi.

Tunning
A nakonec muj tuning. Nejsem tuningar, nic takoveho. Tuning. Strasne slovo!!! Urcite jsem na auto nedal, a ani nebudu davat zadne radoby nahrazky prahu, prednich a zadnich narazaniku, ze bych s tim mohl v zime ohrnat sneh misto sypacu a poradne kridlo, jake nema ani bojing aby mi to pri te rychlosti nahodou nevzletlo. Jedine co jsem udelal je, ze jsem koupil radio na usbcko, nove repraky do prezdnich dveri a do plata. Jen proto aby mi z toho do tedka mohlo aspon trochu piskat v uchu ... xD

"Rezime"
Urcite jste cekali nejakou dobre propracovanou recenzi plnou bajecnych a skvelych rad jak s timhle chirurgicky presnym nastrojem zachazet. Nic takoveho. Je to jen prach obycejny text, ktery sem vymyslel po par letech prozitych s touhle krasavici. Abych pravdu rekl, sportak to urcite neni, rodinne kombi taky, nakladak uz vubec, je to stara dobra ceska skodovka, ktera vas na misto urceni dopravi v 99,99%.

Silné stránky

Levne nahradni dily, sezenete je skoro vsude, levna oprava
Kdyz se k tomu pekne chovate tak je to bezudrzbovy stroj, dolevate pouze kapaliny
Spousta dalsich ...

Slabé stránky

Chybi tomu par koni
Seriovy podvozek a gumy nejsou na zavodeni xD
Spousta dalsich ...

 


Další vozy Škoda Felicia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…