Recenze

10 Majitel

Ford Fiesta

9.61 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Fiesta, foto 1 Ford Fiesta, foto 2 Ford Fiesta, foto 3 Ford Fiesta, foto 4 Ford Fiesta, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta Autí Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:60000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1399 výkon [kW]: 50 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.2

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "martinus.org".

Je to moje autíčko. Koupil jsem jí z Němec, lehce bouranou. Je jako nová :-)
Je to Ghia výbava, stříbrná metalíza, alu kola, klimatizace, 4x airbag a spoustu dalších věcí.

Než jsem jí koupil, pokukoval jsem po Focusech r.v. 99, ale pak se objevila Ona a bylo jasno. Za stejnou cenu novější auto a navíc takovouhle srdcovou záležitost. Bylo jasné, že Ji musím mít.

V první chvíli to pro mě byl nezvyk, protože jsem byl zvyklý jezdit s Focusem. Fiesta je malé auto, není sice mini, ale aspoň se s ní nebojí jezdit přítelkyně :-) Je to pohodlné hlavně ve městě. Vejde se do každé skulinky, docela dobře se s ní parkuje.

Daní za malou velikost je i malá hmotnost, což se projeví při jízdě po dálnici, kdy je auto náchylnější na boční vítr, než větší a těžší auta. Nicméně aby se vyvážily negativní vlivy malé hmotnosti, tak nějaká pozitiva. Malý turbodiesel žere opravdu málo, průměrně 5,2/100km a přitom síly má rozhodně dost a ta se dá využít výborně jak při předjíždění tak i při rychlé jízdě na dálnici.

Dalším obrovským kladem je podvozek. Byl jsem zvyklý na Focuse, ten seděl úplně výborně. Fiesta sedí skoro tak dobře :-) Jen má trošku měkčí odpružení, takže se trochu víc houpe. Asi nejlepší jízda pro vychutnání si vlastností podvozku je kvalitní asfaltová silnice, kde se zatáčky střídají jedna za druhou. To Fiestě sedne. Řízení je dost komunikativní, než se člověk dostane do mezní situace, tak se všechno zavčasu dozví a může na situaci bezpečně zareagovat.

Řazení je velice přesné, rychlosti perfektně zapadají a zpřevodování si s motorem perfektně sedne. Ve městě na trojku 50km/h při 2000 ot./min, mimo město na čtyřku 90km/h při 2000 ot./min. Při těchto otáčkách má motor největší moment a je příjemně tichý a na spodní hranici otáček, připravený k akceleraci v jakékoliv situaci. Takovýto provoz je samozřejmě pozitivní i pro spotřebu.

Spotřeba je, jak již jsem psal výborná, ale na druhou stranu delší jízda po dálnici spotřebu o dost zvýší, zvláště pokud člověk jede víc než předpisovou rychlost. Při konstantní rychlosti cca 150km/h po 400km na dálnici se spotřeba dostala cca na 5,8l, ale za to svezení to stálo. Spotřebu také nepřímo zvyšuje běh klimatizace. Bohužel na tomto malém motoru je spuštěná klimatizace hodně znát. Motor ztratí dost ze své živosti, hlavně při rozjezdech a prudké akceleraci v nižších rychlostech.

Mě si Fiesta nejvíce získala designem. Interiér je lehce extravagantní (je to Ford, nemůžeme čekat zázraky) a vcelku nápaditý, ale hlavně ergonomický! Každý ovládací prvek má své místo, kde ho člověk najde rychle a bez zbytečného přemýšlení a odpoutávání pozornosti od silnice. Výborně řešená jsou fordí rádia s velikými tlačítky a jednoduchým ovládáním. U mě navíc doplněné ovládáním pod volantem.

Vnějšek vozu je dnes již docela okoukaný, není moc co popisovat, ale mě si získal a na parkovišti vždy Fiestu najdu na první pohled. Jediné co se mi na zevnějšku nelíbilo byly oranžové boční blinkry, které byly ve stříbrné barvě moc výrazné, takže jsem je vyměnil za čiré. Na autí mám standardní Ford hliníkové disky, velikosti 14. Bohužel jsou od předchozího majitele dost odřené :-(

Co říci závěrem? Snad jedině to, že je to auto, které mám opravdu rád, jako pro studenta je pro mě pozitivní nízká spotřeba a zatím stoprocentní spolehlivost.

Silné stránky

Výborný podvozek, nezradí, perfektně sedí, jízda v zatáčkách je požitek.
Spotřeba je obrouvskou výhodou tohohle autíčka, dlouhodobý průměr 5,2l/100km, dá se jezdit i pod 5, ale to nemá cenu, lepší je si pořádně užít jízdu, motor má síly dost.

Slabé stránky

Tohle autí prostě slabé stránky nemá :-)
Snad jen trošku vyšší hluk od motoru.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zkušenosti se servisem mám dobré. Navštívil jsem několikrát Ford Valoušek a vždy mi vyšli vstříc a měli příjemné vystupování. Kvalitu práce neumím odborně posoudit, ale zatím vše bez problémů.

 

Novinky v recenzi

3.5.2007 00:00

Doplněna recenze


Další vozy Ford Fiesta



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím nebyl problém

prostornost
8

Překvapí hlavně prostor na zadních sedadlech

jízdní vlastnosti
10

Jezdí jako draka drží na silnici fest

jízdní komfort
10

Jízda s fiestičkou je potěšení

spotřeba
10

Jezdí skoro zadarmo

hlučnost motoru
6

Motor je trošku hlučnější, resp. odhlučnění je lehce zanedbaný

kvalita sedadel
7

Trošku kratší sedáky, ale jinak příjemný

brzdy
8

Mohly by bejt účinnější, ale to řikám proto, že sem zmlsanej z focuse :-)

zavazadlový prostor
7

Kufr není největší, ale kdybych chtěl velkej kufr, koupim si Mondeo kombi :-)






Blesk.cz

Brzký konec Wordu, Exelu a PowerPointu? Microsoft představil aplikaci Office

Brzký konec Wordu, Exelu a PowerPointu? Microsoft…

Microsoft oznámil novou aplikaci Office, která bude zdarma dostupná na Androidu a iOS. Spojuje funkce Wordu,…

Nakoupíte 17. listopadu? Přehled svátků, kdy musí mít obchody zavřeno

Nakoupíte 17. listopadu? Přehled svátků, kdy musí…

S 17. listopadem budou supermarkety, hypermarkety či velkoprodejny s nábytkem a dalším zbožím otevřené. A to i…

 

iSport.cz

Naštvaný Ondrášek: Za 80 minut jedna polostřela. Takhle to nejde!

Naštvaný Ondrášek: Za 80 minut jedna polostřela.…

PŘÍMO ZE SOFIE |Česká prohra 0:1 v Bulharsku ho evidentně štvala, během dovolené mu bude šrotovat v hlavě ještě…

Bulharsko - Česko 1:0. Porážka na závěr, rozhodl gól na hraně ofsajdu

Bulharsko - Česko 1:0. Porážka na závěr, rozhodl gól…

Čeští fotbalisté v závěrečném osmém utkání kvalifikace mistrovství Evropy prohráli v Bulharsku 0:1. V 56. minutě…

 

Reflex.cz

Logo Občanského fóra jsem malovala na vložky bez křidélek. Křídla nám dala až svoboda, říka Ester Geislerová

Logo Občanského fóra jsem malovala na vložky bez…

Minutový film režiséra Ester Geislerové je součástí unikátní projektu časopisu Reflex a České televize. Spolu…

Samet na síti: Jak by to vypadalo, kdyby měl Havel Facebook a mlátičky z StB se fotily na Instagram?

Samet na síti: Jak by to vypadalo, kdyby měl Havel…

Jak by vypadaly revoluční listopadové dny v roce 1989 kdyby existovaly sociální sítě? O čem by si psali v chatu…