Recenze

ironlionzion (muž 43 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Ford Fiesta 1.6 Duratec (100k / 74 kW)

9.87 Uživatelé

Hodnoceno: 10× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Fiesta, foto 1 Ford Fiesta, foto 3 Ford Fiesta, foto 4 Ford Fiesta, foto 5 Ford Fiesta, foto 6 Ford Fiesta, foto 7 Ford Fiesta, foto 8 Ford Fiesta, foto 10
Ford Fiesta, foto 11 Ford Fiesta, foto 12 Ford Fiesta, foto 13 Ford Fiesta, foto 14 Ford Fiesta, foto 15 Ford Fiesta, foto 16 Ford Fiesta, foto 17 Ford Fiesta, foto 18 Ford Fiesta, foto 19 Ford Fiesta, foto 20 Ford Fiesta, foto 21 Ford Fiesta, foto 22
 

Technické info

Přezdívka auta Fiesta Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:102 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1596 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 143 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.6 maximální rychlost [km/h]: 184 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 284 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Fiesta byla volba z rozumu (narozdíl od Grande Punta, které jsem měl předtím). Bylo potřeba koupit ojetý vůz s rozumným nájezdem a cenou. Auto jsem kupoval v roce 2011. Při výběru jsem s rozpočtem kolem 80-90 000 Kč sledoval hlavně parametr poruchovosti, praktičnosti, jednoduché údržby a aby to uvezlo 2 dospělé a malé dítě. Design, barva, výkon, komfort a podobné nadstandardy nebyli priority. Ve výběru byli VW Golf IV. generace a Fábia I. generace takže rozšířené malé auta, kterých je v bazarech velký výběr. Po pár prohlídkách bazarů jsem favority rozšířil o Focus a Astru I. generace ale nakonec rychle vyloučil protože byli tenkrát už mimo rozpočet (aspoň ty kusy, které nebyli v žalostném stavu).

Když jsem viděl tuhle Fiestu tak mě nějak chytla za srdce, přeci jen 100k 1.6 lákala na svižnější svezení a Fordův podvozek měl lepší pověst co do zábavnosti než usedlejší Fábka nebo Golf. Rád řídím tak jsem Fiestu v bazaru krátce vyzkoušel a k mému překvapení jsem už na jiné adepty nepomyslel.

Hned po koupi vedla první jízda přes kopcovitý a zatáčkovitý terén a tam je Fiesta jako doma (teda přesněji jako doma je ve městě ale s přihlédnutím na výkon to u tohoto typu platí i na meziměsto). Byl jsem dost mile překvapený, očekával jsem, že budu jezdit s HTP Fábií a tohle bylo oproti tomu jako živá voda. Úsměv na tváři a čistá dětská radost z toho jak to "jede". A jezdí to dost dobře.

Výkonu atmosférické klasiky od Fordu je na rozdávání (74 kW/100k na 1 tunu hmotnosti auta) v širokém spektru otáček. Žádná moderní elektronika na podvozku a v motoru, bez turba dávají motoru na dnešní dobu syrovější a nekultivovanější projev ale o to víc to člověk "cítí". Reakce na plyn je bez prodlevy, zvuk je neutlumený, volant klade odpor. Řízení je přesné a podvozek jistý. To co jsem slýchal o tomto naturelu Fordů naprosto platí a potvrzuji.

Manželka, která pak autem často jezdila tohle taky dost oceňovala. Je bežný uživatel, který jezdí po městě a drží se předepsaných rychlostí. Mohla srovnávat s předchozím Grande Puntem s 1.2l 50 kw motorem. Podle ní je svezení s Fiestou, která je menší a generačně starší vůz výrazně lepší. Ocenila lepší výhled z vozu při parkování, praktičnost a jízdní vlastnosti. To je dobrá vizitka pro auto od laika.

Shodli jsme se, že i co se týká kvality dílenského zpracování je na tom Fiesta líp. Grande Punto bylo auto s celkem dobrým odhlučněním a komfortem ale drobné závady, nepraktické detaily a malý kufr dojem trochu kazili.

Konzervativní design Fiesty mi nikdy do oka nepadl ale je to auto "z rozumu" takže to neřeším. Hranatý a strohý design to vynahrazuje prostorností interiéru i kufru, výborným výhledem a přehledem o rozích auta při parkování.

Co bych ještě vypíchl jsou detaily jako:
>>> otevírání kufru pouze tlačítkem na palubce nebo na klíčku (Fiesta má tlačítko aspoň vlevo od volantu na rozdíl od Punta, který má tlačítko uprostřed)
>>> řadící páka padne sice do ruky ale je to vysoký klacek a člověk má pocit jako při řazení v autobusu (gumovější charakter řazení tomu ještě přidává)
>>> hlučnost motoru při jízdě v podstatě neumožńuje poslouchat rádio v normální hlasitosti
>>> volant potažený kůží má optimální velikost a je příjemně tlustý
>>> plasty jsou tvrdé a působí levně
>>> ergonomie je supr, vše je na dosah (kromě toho, že kufr nejde otevřít zvenku ale na to se dá zvyknout)
>>> auto působí lehce při jízdě ale nízká hmotnost je znát například i při zavírání dveří nebo kufru, Golf IV nebo Fábie I působí robustněji
>>> tah motoru je návykový a předjíždění není žádný stres, naopak, potěší i pocit, že výkonová hmotnost je vyšší než u průměru co jezdí na silnicích takže spousta závoděníchtivých řidičů "Oktávek s TDi" zůstala zaskočená (nic proti Oktávce v TDi, měl jsem to auto v tom výkonnějším dvoulitru a nebylo zlé)

Celkě shrnuto. Fiesta je solidně postavené, kvalitní auto se špičkovými jízdními vlastnostmi do města a mimo město. S tímto motorem je i zábavné a rychlé. Podvozek je subjektivně možno přirovnat k motokáře, a to i díky jeho tuhosti. Podrží při řešení lecjaké krize i při panickém brzdění.

Výbava:
5 dveří, klimatizace, ABS, CD přehrávač s rádiem, 4 x airbag, dálkové otvírání dveří, centrální zamykání, mlhovky, posilovač řízení, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, kožený volant, elektrické stahování oken vepředu, elektrické nastavování zpětných zrcadel, dělená zadní sedadla 2/1

Koho zajímá test a technické detaily (stejný motor akorát testovací výbava je Ghia) tak tady je odkaz: http://www.auto.cz/ford-fiesta-1-6-16v-ghia-reloaded-03-2003-291

Silné stránky

Vynikající a zábavné jízdní vlastnosti, přesné řízení, jistý podvozek, silný motor, krabicoidní tvar karoserie je skvělý pro odhad rohů při parkování, maximální využití vnitřního prostoru, relativně velký kufr

Slabé stránky

Hlučný motor, vysoká spotřeba, šedý potah sedadel - je vidět každý flek, gumovější řazení

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Po koupi v bazaru výměna oleje, filtrů a dalších náplní. Jednou srážka se zajícem - hajzlík (ať je mu země lehká) prorazil přední nárazník a hnul uchycením chladiče klimatizace (nebýt chlupů v prasklinách tak by mi nikdo nevěřil co dokáže malý zajíc napáchat) takže výměna nárazníku, chladiče klimatizace a lakování. V servisu Juráň ve Zlíně - perfektní služby, doporučuji. Pak ještě pár šrámů z parkování na sídlišti jinak s autem nebyli žádné problémy.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno u Kondýska v Bystřici p. Hostýnem. Skvělé jednání a bezproblémový průběh prodeje, doporučuji.

 

Novinky v recenzi

6.11.2013 15:25

Fiesta se právě přepisuje na nového majitele

Tak ať mu dobře slouží. Najel jsem s ní 40 000 bezproblémových km, čest její památce.


Další vozy Ford Fiesta



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Žádný mechanický problém s podvozkem, řízením nebo motorem nebyl ale strhávám bod za to, že po deseti letech už zpuchřelo lepidlo na plastových částech jako lišty a podobně a odchlipují se (hlavně když se jede nad 130 km/h).

praktičnost
7

Vyhovuje nenáročnému páru nebo rodině s jedním malým dítětem. Nepraktická je nedělená lavice zadního sedadla.

prostornost
7

Hranatý tvar karoserie i kufru znamená řekl bych nadprůměrnou prostornost na malé auto. Na převoz krabic z IKEI to ale není, auto je krátké takže delší předměty tam nedáte. Pro 4 lidi i běžné zavazadla je však místa dost. Kufr je s 284l dost velký.

jízdní vlastnosti
9

Ve své třídě dle testů i subjektivně nadprůměrné. Přesné řízení s odezvou, tvrdší naladění podvozku s malými náklony, minimální nedotáčivost. Malý rejdík umožňuje otočit se doslova na místě. Auto je obratné a s tímto motorem i hodně živé.

jízdní komfort
6

Hodnotím jako průměr. Dá se to ale tvrdý podvozek, vysoká hlučnost motoru, krátké sedáky, ne moc útulný interiér příliš jízdní komfort nezlepšuje.

provozní náklady
8

Spotřeba 7-8l při normální jízdě je vyšší vzhledem k silnějšímu motoru ale ostatní náklady relativně nízké.

náhradní díly
9

Nízké ceny vzhledem ke stáří vozu a plně dostupné.

výkon motoru
9

Výkon 100 koní je na hmotnost auta 1034 kg více než dostatečný. Svižná jízda za všech okolností včetně pružnosti při předjíždění.

spotřeba
4

Starší motor je znát, před 12 lety se na eko věci ještě tak nehledělo takže jezdí v průměru za 7 litrů při klidovém režimu a 8-11 když se šlápne na plyn a při dálničním provozu.

hlučnost motoru
4

Motor je hlučnější při vyšších otáčkách, interiér má dost velké rezervy v odhlučnění.

kvalita sedadel
6

Průměr, do města dobrý ale na delší trasy chybí pohodlí vzhledem ke krátkému sedáku a opěradlu. Na zatáčky zas chybí boční vedení.

brzdy
6

Průměrné s plynulým účinkem. Bubnové vzadu.

zavazadlový prostor
7

284 l je objem dostatečný pro potřebu malé rodiny. Lehce nadprůměr oproti konkurenci.






Blesk.cz

Snažím se nemyslet na víno! Berenika Kohoutová popsala mateřství v karanténě

Snažím se nemyslet na víno! Berenika Kohoutová…

Na omezení volného pohybu či pobyt v karanténě kvůli hrozící nákaze koronavirem si zvyká celé Česko včetně…

Manžel Gottové Timo Tolkki už má další holku! Dominika by se divila

Manžel Gottové Timo Tolkki už má další holku!…

Nestarší dcera Karla Gotta (†80) Dominika Gottová se sice s finským muzikantem rozvádí, ovšem i tak musí teď jen…

 

iSport.cz

Fuksa vstřebává odklad LOH: Byl jsem časovaná bomba! Brácha bude silnější

Fuksa vstřebává odklad LOH: Byl jsem časovaná bomba!…

Letos poprvé se měl Martin Fuksa představit na olympiádě i se svým mladším bratrem Petrem. Oba se na tento…

Svoboda: Musíme zkusit ligu dohrát, jinak budou ztráty ve stamilionech

Svoboda: Musíme zkusit ligu dohrát, jinak budou…

Priorita šéfa Ligové fotbalové asociace Dušana Svobody je v těchto dnech jasná. Udělat vše pro to, aby…

 

Reflex.cz

Zápisky českého vězně: Koronavirus za mřížemi aneb Vězení je poměrně dobře střežená karanténa

Zápisky českého vězně: Koronavirus za mřížemi aneb…

Nový typ koronaviru zběsile řádí po celém světě a tam, kde se objeví, způsobuje paniku a strach z neznámého.…

Online glosář Reflexu o koronaviru: Zemřeli další 2 lidé. Česko má zatím 11 obětí nemoci COVID-19

Online glosář Reflexu o koronaviru: Zemřeli další 2…

Česko se zastavilo. Vláda kvůli pandemii koronaviru zavedla nouzový stav, který má šířené nemoci zamezit. Jaký…