Recenze
Ford Fiesta Ambiente
Technické info
Přezdívka auta FIFO Rok výroby 2004 Koupeno ojeté palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1290 výkon [kW]: 51 kroutící moment [Nm]: 106 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5
Popis vozu
Zas jednou ležim pod Cordobou protože se mi opět objevilo pár děr na výfuku a koukám , že s tím podvozkem to jde čímdál tim víc z kopce. A jelikož po těch 2ou a půl letech v Praze a okolí jsem se s Cordobou dost otrkal . Tak přišel den kdy jsem si řek že by to chtělo něco lepšího. Zas jsem pokukoval po hatchbecích a do oka mi padnul Golf a Seat Ibiza. Golf se mi vždycky líbil, ale když se mi další kamarád ukázal s Golfem tak mi došlo, že znám spoustu kluků s rozkrokem u kolen a klíčky od ospojlerovaného golfa v kapse. Nějak se mi příčilo být v klubu golfistů. A i tak mě to přece víc táhlo k Ibize jenže tu jsem našel zásadně ve špatném stavu a prodejci se šklebili, až mi jí trochu znechutili. Mezi tím co jsem pokukoval po ibizách jsem si jednou sednul do Fiesty.Největší přátelství začalo otočením klíče. Už po pár ujetých metrech se mi vykouzlil úsměv na tváři. Fiesta mě nadopovala úžasnými pocity, až jsem se divil jak mi hned padla do ruky.
Jenže jsem si musel počkat z důvodu nedostatku financí a čekání se vyplatilo jelikož jsem našel výhodnou koupi nedaleko od mého bydliště. Na ten den nezapomenu jelikož byl pátek třináctého. Byl to malý autobazar v Hostivicích prodejce byl sympatický a vstřícný. Sám dokonce poukazoval na vady jako jemně pobouchaná kastle. Slevil mi za tu lehce pobouchanou kastli (asi z parkoviště).Jsem druhým majitelem a auto sloužilo jako služební vůz. O Fiestu se pěkně starali naposledy byla servisována než ji dali do bazaru.
Exteriér:
Předchozí modely měly sdílené genetické vazby na původní 1970. Tak se rozhodli karosérii kompletně překopat .Styl byl silně inspirován Focusem, s ostrými linky, aby zmodernizovali vzhled. V roce 2005 prošli fiesty faceliftem a tak se zrodili dva nejvýkonnější modely: Fiesta - Zetec S a ST.
Interiér:
Interiér je jednoduchý a přehledný úložných prostor tu moc není jen kapsy ve dveřích pak odkládací prostor jen poblíž řadičky a kastlík je tak akorát velký. Palubka je černá z kvalitních plastů jen originální autorádio je ve stříbrné. Ovládací prvky na palubce jsou poblíž řidiče dokonce mě překvapil elektronický odskok pátých dveří. Jediné co hyzdí interier je gumová manžeta okolo řadičky. Podsvícení ovládacích prvků na palubce mám pěkně zelené . Sedačky jsou obdobně šité jako u mého bývalého vozu ,sedačky jsou s bočním vedením zad a rovněž i lepší opěrou stehen, takže v sedačkách sedím i v prudkých a řezaných zatáčkách jak přibytej.
VÝBAVA-AMBIENTE
Navíc o proti základní verzi má
- Elektrické stahování předních oken...u nich se mi líbí ,že čím dýl držim tim víc mám otevřený nebo zavřený okno na rozdíl od toho mechanizmu kde lehce zmáčknu a okno je zavřený nebo úplně otevřený.
- Přední mlhová světla
- Dvoustupňový airbag spolujezdce
- Centrální zamykání a otevírání zavazadlového prostoru z kabiny.
- Kůží potažený volant
- Manuálně výškově nastavitelné sedadlo řidiče
+ navíc má zamykání zpátečky a handsfree značky Parrot
Motor a podvozek:
Motory Duratec se prvně se objevily na zcela novém vidlicovém šestiválci z Americké produkce již v roce 1994. Název DURATEC je odvozen od slova „Durability“, čili „životnost“. Využívají rozvodového řetězu, namísto ozubených řemenů.
Konstrukci podvozku modelu převzala Fiesta z většího Fordu Focus, jelikož zkušenosti s Focusem dokazují, že se silnice drží opravdu dobře. V zájmu ušetření místa pro zavazadlový prostor byla u Fiesty zvolena jednoduchá zadní náprava tvořená vlečenými rameny spojenými torzně poddajnou příčkou a odpruženými vinutými pružinami.
Na požitku z jízdy se z velké části podílí i odezva řízení, která je dána jeho převodem. Fiesta má pouze 2,8 otáčky od rejdu k rejdu, čímž překonává i mnohé sportovně laděné automobily. Posilovač řízení však není, jak dnes bývá zvykem, poháněn elektřinou. Výkon pro jeho hydrauliku totiž poskytuje motor automobilu.
Jak se v tom jede:
Stačí otočit klíčkem ve spínací skříňce a probudit k životu řadový hliníkový čtyřválec. Jenže pak uchopím kulatou hlavici řadicí páky a přesně střižená krátká jednička zapadne. Stačí se jen podívat na plynový pedál a ručka otáčkoměru se žene vzhůru, doprovázená lineárním nárůstem síly. K životu se začíná probouzet už těsně před 2500 otáček/min a následně jeho otáčky plynule stoupají bez jakýchkoli pazvuků, cukání a jiných protestů. Lépe se cítí přece jen nad 3000 otáček. Tam když zařadíte další stupeň - FIESTA zařve jako kdyby se blížila k orgasmu (nevim (-: jak jinak to mám popsat). Auto nemá žádnej odpich co byste taky chtěli od 1.3 ,ale následné zrychlení mu to plnohodnotně vynahrazuje. Fiesta jede suprově do 120km/h (3500ot/min) po překročení to hůř rozdejchává ,ale pak chytí druhý dech po 135km/h a pak jsem už viděl jenom 140...150...160...170...180..a dál jsem to už nezkoušel i když chtěla.(cestou Praha - Hradec Králové). Jízdu do kopce zvládá bez podřazování na 4 rychlostní stupeň ,ale já mám rád víc šmrncovnější jízdu tak posečkávám dýl na trojce a pak ji tam teprve vrážim. Předjíždění do kopce ji nedělá zas tak velký problém. Jakoukoliv zatáčku i ty co vyloženě řežu, projíždí jakoby vznešenou elegancí spolujezdci se ani moc nelepí na okínko .Auťák je jako malá ukecaná holka, vibrační morseovka oznamuje každou nerovnost vozovky a na dlažebních kostkách vás to trochu proklepe.To co by mohlo někomu vadit je že od 120 do 130km/h v autě lehce hučí a při 150km/h trochu vrní prdelí.
Moje úpravy : Fiesta mi jezdí na oleji od Texaca Havoline , se kterým mám dobré zkušenosti z předchozího vozu.
Bavlněný vzduchový filtr K&N (vložka do air-boxu) fiesta tím získala lepší průtok vzduchu a vynikající filtraci + samozřejmě lepší zvukový projev.
Ohyzdnou gumovou manžetu okolo řadičky jsem vyměnil za kvalitní koženou manžetu od Isotty. Přestavba palubovky abych nebyl odkázanej na kazeťák sice nebude ale fm transmitor mi bohatě postačí.
-=ZAJÍMAVOSTI=-
Fiesty ST a Zetec S "Celebration", se vyrobilo omezených počet vozů
Offroad...
Na brazilském trhu Ford prodává Fiestu v provedení „offroad“. Vůz nemá pohon 4x4, jde jen o optické doplňky (plastové nárazníky, ochrana podvozku) a zvýšený podvozek. Vůz je zde nabízen se třemi motory: základem je litrový agregát s výkonem 48 kW/65 k, druhým v pořadí je přeplňovaný litr s výkonem 70 kW/95 k a konečně posledním motorem je šestnáctistovka, která dokáže spalovat i ethanol (ten je v Brazílii velmi populární).
Silné stránky
+ Motor (využití rozvodového řetězu)
+ Krátká dráha řazení.
+ Podvozek
Slabé stránky
- malý kufr
- malý výhled zadním oknem (při couvání)
- není možný zabudovat vlastní autorádio
do středového panelu bez přestavby
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Autoservis Bílá Hora:Mohu doporučit jsou rychlí za práci si účtujou míň jak u servisu od Elitu. Výměna špatného alternátoru na to že ho museli objednat jsem měl auto za 3 dny u sebe.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
aaaauto - jejich ochota prodat vám auto je velká, ale ve většině případů jsou hodně kazová a je možné získat auto s větší slevou ba i dokonce vám nabízejí ke koupi zdarma gps navigaci nebo autorádio či prvotní servis (výměna oleje) otázkou už jen zbývá zda se to vyplatí. Pokud chcete nápravu zatajených vad na automobilu musíte jim stát za prdelí a hulákat do nich (pozn.: ze zkušeností mého kamaráda, který zde auto pořídil). + jakákoliv návštěva zabere min 5h.
Auto esa - tvrdili mi že auta do 100 000 jsou na náhradní díly s tím, však nemohu souhlasit . Dokonce nehodlali mi dát slevu na automobil se závažnější vadou.
malé bazary - v určitých bazarech prodavači nejeví zájem vám prodat automobil ,nebo pokud vypadáte mladého zjevu vás při zkušební jízdě nepustí ani za volant.
Novinky v recenzi
Nečeknej servis
Poslední dobou se mi na budíkách rozblikala značka motoru a doprovázelo to škubání vozem (jako když dochází palivo). V jednom servisu zabývající se fordem mi řekli že neví kde přesně chyba je jestli v lambda sondě nebo v kabelech od svíček a utrácet za to aby mi přezkoušeli sondu a kabely za to chtěli nějak moc. Tak jsem nakonec se dostal k rusovi který mi to hned vysvětlil že to jsou kabely od svíček. Že mi v podstatě nefunguje jeden válec. Vyměnil jsem je rovnou se svíčkama ( dal jsem tam Bosch super4). Teď to zas frčí jako nikdy před tím.
Srážka s blbcem + kola
Na to léto jsem si koupil nový alu disky od Enza třmeny jsem hodil do modrý barvy a zadní bubny jsem nastříkal na černo kdo by se jima chtěl chlubit.
Jinak story dneška:
Dneska jsem jel na Zličín se podívat do tesca. Když jsem projel kruhový objezd u Globusu a pokračoval jsem rovně ve svém pruhu z kterého šlo odbočit vlevo tak mě na svodidlo přirazil Ford Fusion. naštěstí jsem nejel buhvíjak rychle takže mám jen odřenej lak na plastovým nárazníku a ani ne týden starý moje alu-kolo [naštěstí jen jedno- ( o patník)]. Tak jsem vypad ven že ani nevim jak. Chtěl jsem mu dát v tu chvíli přes držku ,ale naštěstí se umím ovládat takže došlo jen na vulgární slovo. Pak se otočím ke káře že si z kastlíku vytáhnu ty formuláře a on naskočil do auta a jel já na kámoše jak to řvou italové " foto,foto" vyrazil jsem za nim dojel jsem ho hnedka na parkovišti Tesca ,kde on zaparkoval a já též a on na mě že jsem jel ve špatným pruhu a ještě přidal že on byl rychlejší tak jsme nakonec zavolali policii ta nakonec sdělila výsledek v můj prospěch po rekonstrukci nehody.
Anténa + pár fotek
Jednou si takhle štráduju do práce a když přijdu k Fiestě tak čučim. Zmizela mi anténa buď jsem ji někde urval já což nevim vo co nebo mi ji někdo urval , ale i přesto mi rádio chytá stanice. Jinak přidávám pár novej fotek.
Hodnoťte mě
Ahoj lidi. Už před týdnem jsem zveřejnil recenzi mého nového auta ,ale zatim jsem nezískal žádné hodnocení ani komentář o tom co vám v mé recenzi chybí .
Přidat názorDiskuse: Ford Fiesta Ambiente
- Re: Re: fiesta 27.04.2012 21:34 random
- Re: fiesta 27.04.2012 18:14 Moper
- fiesta 27.04.2012 08:49 random
- Re: Re: Re: tak ti pisem prvy komentar 21.09.2011 11:10 Moper
- Re: Re: tak ti pisem prvy komentar 21.09.2011 06:34 Brandon Walsh
- Re: tak ti pisem prvy komentar 08.09.2011 13:04 Moper
- tak ti pisem prvy komentar 08.09.2011 11:35 Brandon Walsh
Další vozy Ford Fiesta
-
Ford Fiesta (2002) Majitel: ironlionzion
Přidáno: 6.11.2013 09 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Ford Fiesta (2007) Majitel: BigFoot007
Přidáno: 27.9.2007 8110 Majitel 9.84 Uživatelé
-
Ford Fiesta (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 1.10.2007 449 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Ford Fiesta (2008) Majitel: igi2
Přidáno: 5.11.2008 169 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Ford Fiesta (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.3.2007 2459 Majitel 9.73 Uživatelé