Recenze

8 Majitel

Audi A4 B5

9.86 Uživatelé

Hodnoceno: 12× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Audi A4, foto 1 Audi A4, foto 2 Audi A4, foto 3 Audi A4, foto 4 Audi A4, foto 5 Audi A4, foto 6 Audi A4, foto 7 Audi A4, foto 8
Audi A4, foto 9 Audi A4, foto 10 Audi A4, foto 11 Audi A4, foto 12 Audi A4, foto 13 Audi A4, foto 14 Audi A4, foto 15
 

Technické info

Přezdívka auta Audi A4 Rok výroby 1996 Koupeno ojeté najeto [km]:190000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1595 výkon [kW]: 74 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 191 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 440 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Swayze".

Mojí Audi jsem zakoupil začátkem roku 2005. Byla celkem v žalostném stavu. Karosérie oťukaná, nárazníky odřené. Ale tehdy za tu cenu se nedala sehnat, dieslová byla příšerně drahá. Min o 50 tis dražší. Po pár investicích "brzdy, část výfuku, lakování nárazníků a zrcátek, řádném vyčištění" výsledek vidíte sami. Jde o model s nepopulárním motorem 1,6 74kw 101 koní s osmi ventilovou technikou. Základní výbava obsahující 2x Airbag a ABS sytém, navíc střešní elektrický šíbr. Kola 18" repliky RS. S kotoučovými brzdami i vzadu.

Silné stránky

Líbivé, celkem spolehlivé. Dobře odhlučněné a na poměrně starší vůz nevrzající a pohledné plasty. Při jízdě ve dvou svižné při váze 1260kg. Pohodlné. Při běžné jízdě na benzínovou verzi slušná spotřeba. Na dálku se dá jezdit kolem 7l/100km. Veliký zavazadlový prostor. Výměna rozvodů není drahá. Řemen a pouze jedna kladka. Vodní pumpa není součástí rozvodového řemene! Já mám typ motoru ADP. Poměrně malý poloměr zatáčení, není problém manévrovat na parkovištích kde je méně prostoru. Odpružení měkké přesto dostatečně tvrdé na ostřejší projíždění zatáček. Skoro jak u Peugeotu 406 kromě sedaček, ale pohodlnější jak Škoda Octavia I. Méně náchylné na boční vítr. Motor uložen podélně před přední nápravou, lepší jízdní vlastnosti hlavně v zimě do kopců. Spolehlivost elektrické výbavy oproti bratrovi VW Passat, Škoda Octavia I, VW Golf. Možnost nouzového zavření šíbru mechanicky. Chlazení motoru obstarává veliký chladič, a spínání ventilátoru neobsluhuje thermospínač, tudíž nikdy neuslyšíte klasické spínání a vypínaní jako u VW. Díky druhovýrobě náhradních dílů, celkem rozumné na opravy. Když to srovnám s Peugeot 406, zaplatíte v podstatě stejné peníze, ale nenavštěvujete servis tak často. Moje osobní zkušenost, otec má Peugeot 406 1,8 16V ze stejného roku. Karosérie co se reznutí týče, nemůžu si vynachválit. Moje Audi nebyla evidentně bouraná, což je unikát jde o dovoz z DE.

Slabé stránky

Hliníková ramena přední nápravy. Náročná a poměrně drahá oprava. Peugeot 406 zase zadní. Poměrně omezený prostor pro cestující na zadních sedadlech. Nemožnost sklopení zadní sedadel. Malý otvor kufru pro rozměrnější zavazadla. Pro svižnější jízdu se musí točit motor, tímto je to vykoupeno vyšší spotřebou. Při jízdě o 4 lidech nebo vezení káry nečekat svižnou jízdu. Náchylné jízdní vlastnosti na příčných nerovnostech a na kolech více jak 16" i podélné. Ale to je všeobecně známé.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

S opravami není problém, jednoduchá konstrukce, a známost VW techniky servismanů. Já osobně jsem měnil zatím jen jedno rameno přední nápravy. První část výfuku, kotouče a destičky. Jen je problém se škrtící klapkou, časté čištění. Doporučuji tankovat u Benziny, problémy jsou o dost menší. Nekvalitní benzín má za následek problém s uhlíkovým filtrem, který potom vytváří veliký podtlak na palivovou soustavu a poznáte to, srovnáváním nádrže, silné rány z pod auta a při nastartovaném motoru syčení víčka nádrže. Jinak jsem ještě vyměňoval uložení stabilizační tyče. Levou přední pružinu, výhoda je, že nedošlo k žádnému jinému poškození. U Peugeota 406 počítat minimálně s proraženou pneumatikou. Výměna všech tlumičů. Měl jsem minimální problémy s dodávkou náhradních dílů.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Autobazar již má jiný majitel. Ale tam mi neřekli skoro nic.

Moje úpravy

Zrcátka mají být v černé barvě, ale levé jsem sehnal lakované a z novějšího modelu. Zadní světla tuning, protože mi klepli do nárazníku a tunigové čiré prasklo. Originál mám uschovaný. Čirou přední optiku jsem si nechal namontovat z důvodů oživení vzhledu. Nutnost upravit vnitřní část blatníků a musel jsem dokoupit kabely na světla, měl jsem klasické s H4 žárovkama. Opět uschované. Takže úprava se celkem prodražila. Namodralé žárovky v těchto světlech svítí perfektně. 18" kola jsou pěkná, ale nepraktická a nedoporučuji na tento model. Nejde o spotřebu, ale konstrukce auta značně trpí.

 


Přidat názorDiskuse: Audi A4 B5

Další vozy Audi A4



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
8
prostornost
8
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
9
provozní náklady
9
náhradní díly
9
výkon motoru
7
spotřeba
7
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
10
brzdy
8
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Tragédie v Národním: Zemřela sólistka Eva Horáková (†50)! Zůstal po ní malý syn

Tragédie v Národním: Zemřela sólistka Eva Horáková…

V pondělí zemřela dlouholetá sólistka baletu Laterny magiky a vedoucí baletu Opery Národního divadla Eva…

Pitbulové potrhali dívku tak brutálně, že ji skalpovali a skončila v kómatu

Pitbulové potrhali dívku tak brutálně, že ji…

Joslyn Stinchcombová (15) z Atlanty se vracela domů, když na ni zničehonic vystartovali dva pitbulové její…

 

iSport.cz

Hororový pád ve finiši: Štybarův parťák bojuje o život, šéf volá po vězení

Hororový pád ve finiši: Štybarův parťák bojuje o…

Nizozemský cyklista Fabio Jakobsen bojuje v nemocnici o život po hrozivém pádu v Katovicích v dojezdu první…

Potvrzeno, Grussmann jde do Baníku! Opava má Holíka a Poláka

Potvrzeno, Grussmann jde do Baníku! Opava má Holíka a Poláka

Rozhodnuto. Alois Grussmann podle zdrojů isport.cz počítá poslední dny ve funkci generálního manažera SFC Opava.…

 

Reflex.cz

Hřib a Čižinský sobě! Pražská radnice opisuje od Béma a Dobeše. Ti ovšem kromě marketingu i něco dělali

Hřib a Čižinský sobě! Pražská radnice opisuje od…

Nemusíte dělat nic kromě toho, že si budete vymýšlet zcela zbytečná a absurdní témata, která ovšem média nemohou…

Tělo za katrem: Příběhy za obrázky, co si vězni nechali vykérovat v lochu

Tělo za katrem: Příběhy za obrázky, co si vězni…

Začnu poněkud zeširoka. Svojí oblíbenou historkou o tom, jak jsem se kdysi, dost unaven, vracel z karlovarského…