Recenze

01qer (muž ) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Audi A4 Avant 1,9 TDi 81kw AFN

9.44 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Audi A4, foto 1 Audi A4, foto 2 Audi A4, foto 3 Audi A4, foto 4 Audi A4, foto 5 Audi A4, foto 6 Audi A4, foto 7 Audi A4, foto 8
Audi A4, foto 9 Audi A4, foto 10 Audi A4, foto 11
 

Technické info

Přezdívka auta Adinka Rok výroby 1996 Koupeno ojeté najeto [km]:275 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 235 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5

Popis vozu

Tak jak se žije s 20 let starým vozem " za milión" ?

Jak se to vezme. 20 let se holt podepíše na všem, na stroji který denně podniká několika kilometrové cesty obzvlášť. Takže sem tam něco vrzne, něco lehce vibruje vlivem ne zrovna kultivovaného agregátu. A když to rozjedete nad povolenou rychlost, jde slyšet celkem silné hučení kolem předních oken. Pořád to ale není nic katastrofálního takže žít se s tím dá. Především proto že po mechanické stránce je vůz v porovnání s mými předchozími skvosty držák a jede, jede a jede.Proto ho rád nazývám "deutsche tank", uznávám že např. na starý Mercedes by toto přirovnání sedělo víc (ten vám ale na rozdíl od Audi už stačila sežrat kovomorka), leč v porovnání s moderními vozy toto přirovnání snese.

Takže čím vyniká? Jízdními vlastnostmi dvakrát neoslní. Díky lichoběžníkové přední nápravě se sním sice v městských rychlostech pěkně manévruje a řízení jde zlehka, na vymetání okresek to ale není a to hlavně díky motoru před nápravou,a hmotnosti atakující 1,5 tun. Tím pádem se velkému kombi do té zákruty dvakrát nechce. Zato na rovných úsecích je jako doma. I ve vyšších rychlostech působí vůz jistě a zvládání dlouhých tras není sebemenší problém. Navíc do praktického Avantu (kombi) naložíte co se vleze a vyrazíte. Do kufru se vleze vážně hodně. Nicméně na převoz všemožného materiálů bude např. Octavia 1. generace lepší volba, pokud pro vás ale není převoz všeho co vás napadne prioritou číslo jedna, A4 se nedá s Octavií vůbec srovnávat. Jako hlavní přednost ale musím vypíchnout samotnou kvalitu jízdy. Je to holt prémiovka, sice stará, ale pořád to tam cítíte. To, jak za vámi zaklapnou dveře, jak se usadíte do sportovních, vyhřívaných sedadel, uchopíte tříramenný volant s tlustým věncem a přesným řazením s krátkými drahami zařadíte, to je pár pocitů které lze i přes stáří auta pořád cítit. Poměrně ostré brzdy s rychlým nástupem a kvalita zpracování interiéru to jenom krásně doplní. Na mém kuse se ovšem najde i pár nepěkných věcí. Momentálně je to elektrika. Kompresor vzduchového centrálního zamykání se rozhodl stávkovat. A aby v tom nebyl sám, páčka přepínače dálkových světel ho v tom směle podporuje. No a to nesmím zapomenout na imobilizér který si sem tam taky řekne že to dneska balí a až po nějakém tom přemlouvání se nechá překecat a dovolí mi nastartovat. A pak to přijde. K životu se probudí sen českých chalupářů, legendární jednotka 1,9 TDi s osmdesátí jedna kilowaty a dvě stě třiceti pěti kroutícími momenty. Je to sice profláknutý motor, ale i na dnešní dobu se sním jezdí pořád pekně. Ať sním děláte co chcete, nad 6 litrů na sto se nedostanete. Zátah pěkně vodspodu má o kterým se může budoucím PD jenom zdát. A co za to žádá? Poctivě měnit olej + filtry a novýma rozvodama taky nepohrdne. A s tím si víceméně vystačí. Kvalita nafty není žádoucí, směle schroustá jak Vervu či VPower tak i to, co kdejaký Tonda leje v JZD do Zetoru.

Takže abych to nějak shrnul, kdejaké závadě se sice nevyhnete. Nebudete je ale muset řešit tak často jako u jiných ojetin a když už přijdou tak nebudou rozhodně fatální. Navíc většina ojetin s 90-tých let se už nachází spíš než na silnicích na vrakovištích, a to hlavně vinou koroze. Za to audiny se svou skvělou antikorozní ochranou drží a působí trochu nadčasovým dojmem. Jde vidět že se jedná o poctivý stroj který byl postaven nejlépe jak to tehdy v AUDI uměli.

Na závěr bych měl pár tipů pro případné zájemce o koupi A4 B5. Za prvé důkladně vybírejte. V současné době je inzerce plná pochybných už dosti zubožených kusů. Ceny se pohybují od 20 000 za největší vraky až po nějakých 80 000 za poslední ročníky. Koukejte i na výbavu, hodně aut je v základu, a např. základní provedení sedaček rozhodně není výhra. Nebál bych se vyšších kilometrových nájezdů. Přesně na to, jsou tyto auta dělané. Zaměřil bych se např. na uložení motoru. Motor je zde podélně a při opotřebovaných silentblocích sebou nepříjemně škube, je to vážně otravné. Dále si dejte pozor na úniky chladicí kapaliny, prasklé motorové příruby nebo expanzní nádobky nejsou nic neobvyklého. A v neposlední řadě pozor na různé elektrické součásti. A občas zazlobí i ABS přehnaným účinkem.

Silné stránky

Jisté jízdní vlastnosti
Kvalita interiéru
Spotřeba a projev motoru
Výborná antikorozní ochrana
Účinné brzdy

Slabé stránky

Choulostivá elektronika
Komplikovaná př. náprava

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Opravy provádím víceméně svépomocí nebo s kolegou mechanikem. Za cca 35 000 Km dělána přední náprava, rozvody, komplet tlumiče s pružinami, uložení motoru i s převodovkou, komplet brzdy + ložiska kol, přední manžety, příruba chlazení motoru, přetěsnění pal. čerpadla a museli se řešit zatuhnuté stěrače.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Dlouho jsem projížděl inzeráty a hledal vůz výhradně s motorem 1,9 TDi 81kw. Pak jsem objevil zajimavý inzerát - ročník '96, slušná výbava, najeto cca 240 000km + serviska, a s požadovaným agregátem. To vše jen 100km daleko. Jedinou vadou na kráse byly prý již značně opotřebené přední ramena(typická slabost A4), majitel ale nabízel k vozu sadu nových, nebylo tedy co řešit. Auto bylo kupováno v lednu , ve sněhu a mrazu, od soukromé osoby. Na obhlídku ojetého auta ne zrovna ideální podnímnky, nicméně kousek se shodoval s inzerátem a vypadal zachovale s velmi pěkným interiérem. Tak vysolil jsem tedy 66 000 a domů už frčel v luxusu německé vyšší střední třídy 90-tých let.

 


Další vozy Audi A4



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Na 20-ti leté auto více než dobrá

praktičnost
10

Zatím se vešlo vše co jsem potřeboval převést

prostornost
8

Na předních sedačkách OK, zadní lavice by zasloužila trochu více místa pro nohy

jízdní vlastnosti
8

Vůz působí jistě v jakékoliv rychlosti. Nicméně na sportovní jízdu to není

jízdní komfort
7

Na kvalitní silnici na jedničku. S rozbitou okreskou trochu bojuje

provozní náklady
9
náhradní díly
9

Jsou dostupné a cenově přívětivé. Koncern VW

výkon motoru
8

Dostačující, hravě si poradí i s plně naloženým autem. Sportovní ale určitě ne

spotřeba
10

do 6-ti litrů jakékoliv nafty

hlučnost motoru
8

Trochu vyšší, je to holt diesel ze staré školy. Odhlučnění motoru je ale velmi dobré

kvalita sedadel
10

Komfortní s výborným bočním vedením. Na jedničku

brzdy
10

Ostré s rychlým nástupem

zavazadlový prostor
9

Nízká nakládací hrana, po sklopení sedaček paráda.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…