Recenze

9 Majitel

Opel Astra ASTRA GTC

9.86 Uživatelé

Hodnoceno: 33× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Astra, foto 1 Opel Astra, foto 1 Opel Astra, foto 4 Opel Astra, foto 5 Opel Astra, foto 6 Opel Astra, foto 7 Opel Astra, foto 9 Opel Astra, foto 10
Opel Astra, foto 11 Opel Astra, foto 12 Opel Astra, foto 13 Opel Astra, foto 14 Opel Astra, foto 14 Opel Astra, foto 15 Opel Astra, foto 16 Opel Astra, foto 17 Opel Astra, foto 18 Opel Astra, foto 19 Opel Astra, foto 20 Opel Astra, foto 21 Opel Astra, foto 22 Opel Astra, foto 23 Opel Astra, foto 24 Opel Astra, foto 25 Opel Astra, foto 26 Opel Astra, foto 27 Opel Astra, foto 28 Opel Astra, foto 29 Opel Astra, foto 30 Opel Astra, foto 31 Opel Astra, foto 32 Opel Astra, foto 33 Opel Astra, foto 34 Opel Astra, foto 35 Opel Astra, foto 36 Opel Astra, foto 37 Opel Astra, foto 38 Opel Astra, foto 39
 

Technické info

Přezdívka auta Astřička Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:93000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1364 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 125 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.9 maximální rychlost [km/h]: 205 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 380 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Gord".

Je tomu už nějaký pátek co jsem se začal poohlížet po nějakém vozítku. Netajím se tím, že Opel mám raději jak jiné značky, je to zřejmě způsobeno tím, že rodiče i prarodiče ho mají. Rodiče – Opel Astra F sedan 1.6 16V
Prarodiče – Opel Vectra C 2.2 GTS

Při výběru jsem dal šanci i jiným značkám, abych se nepoutal pouze na jednu. V úvahu přicházely: Renault Laguna II nebo Škoda Fabia RS. U Renaultu mě mrzela poruchovost a u Fabie zase zpracování interiéru. Nechci tyto auta nějak soudit, je to pouze můj subjektivní pocit. Po dalším hledání jsem měl zálusk na Vectru C, ale při porovnání provozních nákladů jsem dospěl k tomu, že by mi stačila i menší Astra (menší hmotnost, menší objem motoru, atd.).

Hledání Astry

Původně jsem začal hledat Astru v provedení 5 dv. Hatchback. Vzhledem k „finanční krizi“ šla auto s cenou dolů a tak byla možnost vybírat auto mezi rokem výroby 2004 – 2005. Týdny jsem brouzdal po webech inzerujících prodej aut a stále žádná pro mě optimální výbava a cena. Když s konečně naskytla krásná černá Astra 1.6 16V v Brně, tak mi ji doslova před nosem vyfoukla nějaká paní s dcerou. Akorát po mém příchodu do bazaru podepisovaly smlouvu na leasing.

Jednoho týdne ve středu nacházím v katalogu 3 dv. Astru GTC 1.4 16V s rokem výroby 2005 a najetými 65 000 KM. Astra byla ovšem trochu z ruky z Prahy, a tak jsem pověřil svého dědu jestli by se na Astru nepodíval. Ve čtvrtek mi volal, že na pátek jde auto prohlédnout jeho známý co vlastní servis na Opely. V pátek v poledne telefon, že Astra je ve výborném stavu a pokud mám zájem je rezervována do soboty 12:00, pak čeká dalších pět zájemců. Prodávající byl soukromník takže nebyl problém se na čemkoliv domluvil.

Sobota … Prohlížím si Astru, vše jak má být. Podepisuji smlouvu, platím a odjíždím novým autem.


OPEL ASTRA GTC 1.4 16V
šedá metalíza

Astra má sníženou přední část oproti 5 dv. verzi a to ji dodává sportovnější nádech. Zádní část zaujme svými agresivními tvary a dominujícím světly vedoucích až do stran. Originál Opel 16“ alu kola pěkně doplňují vzhled vozu.


Výbava

Manuální, 5. stupňová převodovka – pěkně zpracované tlačítko pro zařazení zpátečky
Imobilizér Opel
ABS, ESP, ASR
Manuální klimatizace
8 x Airbag
Elektricky ovládaná zrcátka a okna
Centrální zamykání s dálkovým ovládáním
Autorádio CD30 MP3
Palubní počítač - na displeji zobrazuje: aktuální spotřebu, průměrnou spotřebu, dojezd, stopky, a počet ujetých kilometrů (trip). Displej je dobře čitelný i při denním svícení.
Posilovač řízení
7 x Repro
Nastavitelný volant

Interiér je laděn do tmavé barvy ohraničen světlými lištami. Na přístrojové desce není budík s teplotou, myslel jsem že to bude problém si zvyknout jezdit bez něj, ale za dva dny jsem si na něj už ani nevzpomněl. Jednoznačně v přední části dominuje displej palubního počítače.

Vzhledem k větší délce dveří je nastupování pohodlné, ale je potřeba dost místa okolo auta k jejich otevření. Zrcátka umístěná na dveřích jdou ručně sklopit, což mi vyhovuje při úzkém parkování na sídlišti.

Sedadla jsou tvrdší, ale pohodlná. Mají dobré boční vedení a v prudších zatáčkách poskytují dostatečnou oporu. Při nastupování na zadní sedadla se pákou uvolní, jedním pohybem se sklopí opěradlo a rovnou i přidáním síly se přední sedadlo přesune dopředu. Zde mi vadí že pokaždé nastupování nebo vystupování zadních pasažérů si musím sedadlo znovu štelovat, daň za kupé. Sezení na zadních sedadlech je pohodlnější než jsem myslel, na dlouhé cesty to určitě není, ale i tak mě překvapil slušný prostor na nohy.

Přístup do zavazadlového prostoru je pohodlný. Třetí dveře se otevírají do velké výšky a poskytují velký otvor pro umístění nákladu. Kufr má objem 380 litrů, je sice trochu užší než bývá zvykem, ale na dovolenou ve dvou určitě dostačující.

Jízda

Po nastartování upozorní kontrolka na zapnutí pásů, sedadlo spolujezdce má hmotnostní čidlo a tak při jízdě ve dvou upozorňuje i na zapnutí druhého pásu. Motor je tichý, při stání na místě není skoro slyšet. V nižších otáčkách je motor poněkud línější, ale kolem 3200 RPM je záběr slušný. Maximální rychlost se pohybuje někde okolo 200 Km/h, zkoušeno na D1.

Astra krásně sedí i v prudších zatáčkách i při vyšší nájezdové rychlosti. Není problém jezdit do zatáček o 15 – 20 Km/h rychleji než jsem byl zvyklej s Astrou F.

Přední kotoučové brzdy s vnitřním chlazením a zadní kotoučové brzdy poskytují kvalitní brzdící účinek. Brzdy i po delším brzdění nevadnou. Dle informací z Astra fóra je ale u zadních kotoučů problém s rezí, zabránit tomu lze jen prudkým brzděním nebo zatáhnutím ruční brzdy při pomalejší jízdě.


Další funkce

Follow me home – taková maličkost, ale potěší. Po stlačení páčky dálkových světel auto svítí cca 2 minuty potkávacími a couvajícími světly.

Otevření a zavření oken pomocí klíče.

Silné stránky

+ design
+ interiér (někomu se líbí a někomu ne)
+ pohodlné sedačky
+ překvapivě velký prostor pro nohy na zadních sedadlech
+ ovládání PP a rádia na volantu
+ možnost sklopit zrcátka - perfektní věc na sídliště
+ kotoučové brzdy i vzadu

Slabé stránky

- vrzající sedačka
- nic moc výhled z auta (daň za GTC)
- praskající H7 žárovky
- málo odkládacích prostor


Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Sršeň a Brož auto
po nákupu auta

Komplet výměna provozních kapalin
Dezinfekce klimatizace
Výměna předních brzdových destiček

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce byl soukromník. Super borec, pohodová komunikace vše OK.

 

Novinky v recenzi

25.10.2009 18:59

Škrábanec opraven

Konečně , doufejme že na delší dobu.

7.9.2009 21:42

škrábanec

Tak opět mi někdo poškrábal auto, tentokrát zase klíčem a kapotu.

15.8.2009 15:32

Trysky

Dnes namontovány trysky z Insignie. Super věc.

23.7.2009 20:24

Loketní opěrka

Dnes nainstalována loketní opěrka od firmy ARMSTER. Vypadá kvalitně.

13.7.2009 11:09

Oprava

Tak jsem si v sobotu dovezl opravené auto. Celá pravá strana přestříkána, výměna předního blatníku.

21.5.2009 10:48

Žárovky

Při zpáteční cestě z Hatí mi praskla levá žárovka. Palubní počítač mě na to upozornil hláškou které jsem samozřejmě nerozuměl: "Low Beam" :)Koupeny nové žárovky: PHILIPS X-TREME H7 - prý až o 80% větší svítivost.. uvidíme. Pří výměně jsem se pěkně zapotil a zašpinil, žárovka se mění přes podběh předních kol.

8.5.2009 14:37

Anténa

Tak z noci na dnešní den si někdo přivlastnil moji anténu, takže opět neznámému zlodějíčkovi děkuji.

26.4.2009 20:47

Blatník

Tak dnes večer na mne čekalo další nemilé překvapení v podobě promáčklého blatníku. Nejspíše někdo kdo vyjížděl z parkoviště. Viz. foto

19.4.2009 22:05

Spotřeba

Dnes dle PP klesla spotřeba na 7,7 l/100 km

12.4.2009 17:55

Třmeny

Dnes proběhlo barveí brzdících třmenů u předních i zadních kol. Barva koupena v Hornbachu za 133Kč + Aceton 53Kč. Zbytek byla práce s postupným sundáváním kol. Vizu foto

9.4.2009 20:18

Garanční prohlídka

Dnes výměna všech olejů, brzdových destiček vpředu, hygiena klimatizace a přezuto na letní.

4.4.2009 20:24

Fotky

Přidáný nové fotky + fotka škrábance :-/

4.4.2009 12:21

Škrábanec

Tak z noci ze čtvrtka na pátek mi auto objel někdo klíčem. Dal si záležet a oprava minimálně 6000Kč

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Opel Astra



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Zatím bez výrazných problémů.

praktičnost
8

uzký přístup do kufru

prostornost
10

Na to že je autíčko kupé tak jsem byl příjemně překvapenej místem vzadu i velikostí kufru.

jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
10

nerušená klidná jízda.

provozní náklady
8
výkon motoru
8
spotřeba
7

čekal jsem lepší

hlučnost motoru
10

Motor není hlučný dokud mu člověk nezačne šlapat za krk.

kvalita sedadel
10

sedadla tvrdší ale i přesto pohodlné

brzdy
9

Nejsou jedovaté ale brzdí skvěle.

zavazadlový prostor
6





Blesk.cz

Křemenáčů, až oči přecházejí: Sexy Petra uspěla v Beskydech! A datum na fotce jako důkaz!

Křemenáčů, až oči přecházejí: Sexy Petra uspěla v…

Pořád rostou! Tuhle parádní sbírku křemenáčů a dalších hříbků si z lesa v Beskydech odnesl Rostislav Bardoň s…

Domina vzala otroka na vodítku do supermarketu: Sado-maso duo způsobilo poprask!

Domina vzala otroka na vodítku do supermarketu:…

Tato dvojice je nepřehlédnutelná. A o to jí také přesně jde! V losangelském supermarketu vyfotil jeden ze…

 

iSport.cz

Azarenková o běloruském finále v Ostravě: Nemáme před sebou tajemství

Azarenková o běloruském finále v Ostravě: Nemáme…

Dělí je od sebe devět let, ale pouze jedno místo na žebříčku. Jsou nejvýraznějšími postavami tenisu své země a…

Coufal nejlepším hráčem West Hamu. Chvála i pro Součka, VAR ruku neviděl

Coufal nejlepším hráčem West Hamu. Chvála i pro…

Adaptace Vladimíra Coufala na Premier League probíhá i nadále skvěle, porážku nepoznal ani ve třetím utkání. A…

 

Reflex.cz

Prymula už nehraje prim. Zazvonil mu zvonec, ale bídná fraška ještě nemá konec...

Prymula už nehraje prim. Zazvonil mu zvonec, ale…

Ano, byl to velký den. Velký den, kdy se ukázalo, že profesor plukovník ministr Prymula už nemusí být tak úplně…

Norská loutka v Hitlerových rukách. Před 75 lety byl popraven kolaborant Vidkun Quisling

Norská loutka v Hitlerových rukách. Před 75 lety byl…

Emanuel Moravec, Ioannis Rallis a Vidkun Quisling. Co mají tato jména společného? Všichni se v průběhu druhé…