Recenze

9 Majitel

Suzuki Alto

8.13 Uživatelé

Hodnoceno: 13× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Suzuki Alto, foto 1 Suzuki Alto, foto 2 Suzuki Alto, foto 3 Suzuki Alto, foto 4 Suzuki Alto, foto 5 Suzuki Alto, foto 6 Suzuki Alto, foto 7 Suzuki Alto, foto 8
Suzuki Alto, foto 9 Suzuki Alto, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta Altík Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:14000 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 996 výkon [kW]: 50 kroutící moment [Nm]: 90 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14 maximální rychlost [km/h]: 155 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Road_Movie".

Cesta k mojmu Altíkovi začala u jeho predchodcu- biela Fabia HTP, r.2003. Objektivne- nebola zlá, ale nesedela mi a nemal som ju rád. Navyše, mala najazdené skoro 170 tkm a očakával som problémy.

Takže som hľadal nástupcu, vedel som, že to bude malé japonské auto. Vždy sa mi viacej páčili japonské autá (začalo to u božskej WRX STI cca v r.2001). A vyhovujú mi malé autá. Samozrejme som pozrel ponuku európských/ korejských výrobcov, ale vedel som, že tam nekúpim. A US kcháry sú nedostupné... Takže mojími favoritmi boli new Micra, Yaris II a Aygo...a začalo kolo oslovovania dealerov pre ponuku financovania a cenovú ponuku. Do toho som zvažoval Colta, Splasha a práve Alto....ktoré tendr vyhralo, pretože: cena, spotreba, rozmery, výbava a radosť s ním jazdiť. Vždy sa teším až naštartujem.

Altík má tuhší posilovač riadenia, čo je fajn na diaľnici, má presnú prevodovku s dlhými prevodmi (nie dráhami), takže nemusím stále radiť, napr. trojka pokryje večšinu city prevádzky. Príjemné. Alto má prekvapivo tuhý podvozok, v zatáčke supr, rozhodit sa nenechá ani prasením volantom. Auto je mierne nedotáčavé. Tuhší podvozok zhoršuje pohodlie v meste ("traslák"), jazda po dlažobných kockách je tanec. Vzadu je odolná tuhá náprava s panghardskou tyčou. Brzdy brzdia prijatelne, vo fabii som mal pocit, že brzdové kotúče sú z hermelínu. Každopádne, v účinnosti bŕzd má Alto rezervy, toto chcem riešiť. Zaujímavosťou je lacné zadné výklopné okno, je to originálne. Model Alto je navrhovaný pre rozbité Indické cesty, u nás by mal mať podvozok dlhú živostnosť. Modely určené pre indický trh majú o +2 cm vyššiu svetlú výšku (170 mm).

Silné stránky

-je to japonec :-)
-manévrovateľnosť, hravosť, x-faktor
-nízka spotreba, dlhodobo 4,63 L
-originalita na cestách- iné stretám výnimočne
-dúfam, že nezáujem zlodejov
-dobrý sound vo vyšších otáčkach, ten prekvapí
-prekvapivá stabilita pri diaľničných rýchlostiach
-pre mňa solídna dynamika...benchmarking s HTP 47kw
-príjemný zvuk indikátoru odbočovania, nevtierave tikanie (ne, nezbláznil som sa)

Slabé stránky

-u nás málo známe auto- ani v značkových servisoch poriadne nevedia aký tam patrí olej
-nadskakovanie auta na priečnych nerovnostiach, rolety na D1 "pain in ass"
-každý vodič za mnou má potrebu toho sranca hned predbehnúť, aj keď idem svižne, vznikajú tým nebezpečné situácie
-chýbajúci otáčkomer, nejde dokúpit, možno dobastliť DIY. Pritom autá v azijskej špecifikacii ho majú, dokonca i anglické a nemecké Altá majú
-manuálna prevodovka, hoci je presná a má pohodlné dlhé prevody, CVT automat by som mal radšej
-interiér asi z lacnych plastov, neviem, neolizujem ich, je mi to jedno. Podstatné je, že vobec nic nevrže a ani ine pazvuky neotravujú
-slabšie odhlučnenie od podbehov a podvozku, Alto nie je higway interceptor, valivý hluk je výrazný
-zabudované autorádio má iba 2! reproduktory v palubovke, hraju mizerne

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

po 2000 km prvá výmena oleja, motoru to prospeje, ked sa zbavi drobnych necistot, ktore plavali v povodnej naplni uvolnene z noveho motoru- kusky kovu, tesneni...
menené u Emil Frey v N. Butovice, nova napln je Castrol SLX 5w-30

- pri najíždaní do garáže som odral dvere na pravobodku(obe dvere), bezchybne opravé v Hílek Senica, striekanie okom nejde poznat, dufam ze v buducnu nezacne korodovat. Ako bonus mi nastriekali zrkadla na cerveno

-v cca 5 tkm začala lavá predná brzda vydávať šúchavé zvuky pri jazde, myslel som že ide o pridrené dostičky, ale stačilo prečistiť brzdy

-14 tkm, absolvovaná 1. garančka, podľa očakavania- bez problémov

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Predajca (Suzuki TT) ponúkol 400 E zľavu na skladovku, to rozhodlo o volbe kde nakupim...inak kecy, že auto už má objednané niekto iný, takže musím prísť hned zajtra, pretože bude predané...blablabla.
K tomu predložil nezmyselne vysoký manipulačný poplatok v leasingovej ponuke a údajná nemožnosť jeho úpravy, to nežerem.
Inak v pohode, celkovo sa predavač snažil.



budem postupne doplnat fotky a spravim aj video

 

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy značky Suzuki



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
6
prostornost
5
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
6
provozní náklady
10
výkon motoru
8
spotřeba
10
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
7
brzdy
7
zavazadlový prostor
1





Blesk.cz

Krutá vražda Přemysla a Marie: Zabíjel jsem v sebeobraně! tvrdí student. Přiznal se až u soudu

Krutá vražda Přemysla a Marie: Zabíjel jsem v…

Netrpí duševní chorobou ani nejednal pod vlivem návykových látek. Tak znalci zhodnotili osobnost Tomáše F. (24),…

Volební manuál: Z auta už dnes, bez roušky hrozí pokuta. Jak na to, aby váš hlas platil

Volební manuál: Z auta už dnes, bez roušky hrozí…

K volbám chodíme poslední dobou rok co rok. Ale takové, jaké jsou nyní před námi, ještě nikdo nezažil. Už dnes…

 

iSport.cz

Martina Čechová si splnila sen: má vlastní fitko! Řekla, co ji (ne)baví

Martina Čechová si splnila sen: má vlastní fitko!…

Martina Čechová nepatří mezi ženy, které by vydržely sedět se založenýma rukama. Když se před lety s Petrem…

Trpišovský o Coufalovi: West Ham? Zájem je, ale... Sestavu to neovlivní

Trpišovský o Coufalovi: West Ham? Zájem je, ale...…

Den před klíčovou odvetou na hřišti Midtjyllandu znělo kolem Slavie zase nahlas téma přestupu Vladimíra Coufala.…

 

Reflex.cz

Úctyhodnou armádní kariéru ukončila poprava. Před 130 lety se narodil protektorátní předseda vlády Alois Eliáš

Úctyhodnou armádní kariéru ukončila poprava. Před…

Vedle Emila Háchy a Edvarda Beneše mají protektorátní dějiny ještě jednu postavu, na kterou se často zapomíná.…

Během demonstrace proti rouškám zemřelo sedm demonstrantů na covid. Jsou to hrdinové, tvrdí organizátoři

Během demonstrace proti rouškám zemřelo sedm…

V neděli se v Praze sešlo několik set odpůrců roušek, aby demonstrovali proti vládním opatřením a aby se v davu…