Seat Alhambra (2007)
22.6.2008Původním autorem recenze je uživatel s nickem "krutonek". Hledal jsem pro rodinu nějaké velké auto, které by odvezlo nás s manželkou, naše děti a…
Seat Alhambra (krutonek)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
"-- skrytý --" 27.06.08 02:30
« Re: volant
Teď jsem myslel, že mluvíš o novém Galaxy, ale koukám že máš starší mondeo, takže asi Galaxy sourozenec naší Alhambry ;-) Nevím, volant o kterém mluvíš jsem nedržel v ruce, pouze ten v novém Galaxy a ten byl opravdu skvělý :yes: Jinak náš volant není ničím výjimečný, design klasika, jedině mě zaujala ta kůže, v porovnání s jinými koženými volanty tato na mě působí velice velice pozitivně ;-) Tvar, tloušťka věnce, průměr, atd bych označil za průměrný ;-) -
"-- skrytý --" 24.06.08 10:59
« Re: turboefekt
Ano, zpřevodování je kratší, píšu to i v recenzi, jestli jsi to nepřeskočil ;-) Turboefekt ale nezávisí na rychlosti, kterou jedu nýbrž na otáčkách. Pro příklad : V O II jedu 50 na trojku, otáčky tak 1800 (?), zadupnu plyn, maličkou chvíli nic a pak vystřelím. V Alhambře těch 50 jedu na čtyřku při 1800, zadupnu plyn, chvíli nic (subjektivně delší chvíli než v O II) a pak vystřelím vpřed. Nejde o to co tam mám za kvalt, když ty kvalty jsou přibližně stejně "dlouhé"... Pokud by byla pravda co říkáš, pociťoval bych turboefekt na každém rychlostním stupni jinak. A to nepociťuji ;-) -
wikinko 24.06.08 03:47
« turboefekt
ten turboefekt sa ti zda iny ako na OII preto, lebo toto je urcite inak sprevodovane... skus porovnat otacky pri 130 - octavka ich ma urcite pod 2.500, alhambra urcite nad...
pri starsich modeloch to vyzeralo asi takto:napr. alhambra 1,9tdi 66kw - otacky pri 130 3.500, octavka 1,9 tdi 66kw 2.500...
urcite aj pri dvojlitrovom tdicku bude to sprevodovanie u alhambry kratsie ako v octavke... -
"-- skrytý --" 23.06.08 18:44
« Re: Re: Re: Konecne nekdo!
Naprosto irelevantní je možná Tvůj názor pro mě ;-) Mně bagy přijdou spíše jako ten vítaný doplněk než jako irelevantní věc. S tím nebouráním asi věc názoru, jezdím tak, abych sám neboural, tudíž zbývá jen možnost, že někdo smete mě a s tím nic neudělám, i kdybych měl nejnovější auto. Ano, máš pravdu že konstrukčně novější auta jsou pevnější, mají lepší deformační zóny, s tím souhlasím. Podle mě rozdíl mezi třeba tou alhambrou a novým Galaxy není až tak propastný na to, abych si připlácel obrovské peníze (pro mě). Uznávám že to je asi pohledem na věc, takový je můj názor a Tobě ho nenutím. Divím se že tady ale vykřikuješ něco o autu konstrukčně z poloviny devadesátých let, kterému nic nepomůže, když s ním sám jezdíš. Jsi s Xedosem nespokojen? 9ka musí být vcelku luxusní svezení ne? :-) -
Atila_ 23.06.08 15:51
« Re: Re: Konecne nekdo!
Pocty airbagu jsou naprosto irelevantni. Primarni je pevnost konstrukce a deformacni zony. Nejake pytle uz jsou jenom vitany doplnek. Autu konstrukcne z poloviny devadesatych let nepomuze libovolny pocet pytlu.
Jo a zadna z te tisicovky mrtvol u nas rocne neplanovala bourat. :-! -
"-- skrytý --" 23.06.08 15:07
« Re: recenze
Děkuju moc, právě ta akční nabídka na skladový vůz rozhodla. Třeba Galaxy se nám líbilo víc, je i novější a tak, ale cena byla o dost vyšší. Jinak s 2.0TDI mám zkušenost právě taky z O II a přijde mi to jako jiný motor. Píšu to i v recenzi. Tak 130tkm by neměla být žádná vzdálenost pro motor...;-) Ať slouží dál! :yes: -
radhro 23.06.08 15:04
« recenze
pěkně napsaná recenze , tak ať ten kamion slouží ;-) PS:koupi hodnotím jako dobrou vzhledem k akčním cenám co na alhambry teď dávaj. Kamarád má šaryka 4motion a je s tím moc spokojen už čtvrtý rok. Jinak 2.0TDI mám v OII a po 130.000km bez problému jezdí pořád jak nová. -
"-- skrytý --" 23.06.08 14:49
« Re: Konecne nekdo!
Tak zaprvé opravdu nemám v plánu s tím autem bourat ;-) Za druhé 10 airbagů nemaj ani dvě nové Fabie dohromady :-) Bezpečnostní úroveň není na špičkové úrovni, to samozřejmě netvrdím, ale tragédie, jak to tady podáváš Ty, to rozhodně není. Pod pojmem rodinné si představuju prostorné auto, nikoliv tank ;-) Jinak pěkný Xedos! :yes:
Opravy a údržba na autě není problém, vzhledem k tomu, že je auto těžké, byly už dvakrát měněný brzdy vpředu i vzadu, s hodnocením brzd úplně souhlasím, kdo na auto není zvyklý nebo když se přesedne z něčeho jinýho, je takový subjetivní pocit že auto nebrzdí, musí se na to prostě víc zatlačit aby to brzdilo. Jednou jsme měnili v předu i vzadu tlumiče, vepředu stabilizátory a silentbloky na nápravě i motoru. S motorem jinak žádný problém nebyl krom ucpaného naftového filtru od špatné nafty a nutné výměny uhlíků ve startéru.
Od 1600 do 3000 otáček je všecko očekávatelný a lineární, jak se dostaneš nad 3000 je to jak kopanec a auto najednou zrychluje o hodně prudčeji, ale už ne moc dlouho, moc otáček nezbývá, a točit to víc nemá smysl.
Vzhledem ke kratšímu zpřevodování je na dálnici hlučnější a při jízdě se celkově víc pohoupává než octávka, ale nijak zvlášť se do zatáček nenaklání a nic. Pokud se jede s prázdným a neopatrně, je dost nedotáčivý, naopak když je naložený, občas se spíš přetáčí.
Určitě bych Sharana/Alhambru taky doporučil. Známí kteří mají novější model taky jen chválí