Škoda Octavia (2019)
3.3.2020Nějaký trouba s dodávkou špatně odhadl svůj převis a mému Golfu pocuchal nárazník a páté dveře. Recenzovaná Octa 1,5 TSi liftback je náhradní auto…
Škoda Octavia (Verny_2013)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Civic 04.03.2020 05:21 Ota4
- kola... 04.03.2020 08:51 _Teddy_
- Tuto Octaviu mam viac ako rok s DSG 04.03.2020 11:26 Priateľský ľudožrút
- Hezká recenze 04.03.2020 13:08 Ozzman
- Octavia 04.03.2020 13:50 palix
- 1.5 TSI 110KW 05.03.2020 10:47 zetr007
- Octavia 06.03.2020 11:43 Jopino
-
-
_Teddy_ 04.03.2020 08:51
kola...
Vravis ze typicke fleetove auto, ale na tych odhalenych plechovych 15tkach by to ziadna normalna firma medzi sluzobaky nezaradila. Ved to vyzera ako socka-edisn! Ked nic ine, aspon dake puklice na to mohli dat...-
palix 04.03.2020 13:56
« Re: kola...
Náhodou - pokiaľ ide o cenu, dokážu firmy kúpiť aj úplný základ. My máme napr vo firme Audi A3 (cca 8 ročné) a je tuším v základe s benzínovou 1,2 T. To auto keď si dobre pamätám v tej dobe začínalo na nejakých 16 000€. Na to, aké je to plastové, bolo riadne predražené :). Kedysi som si hovoril, že aké skvelé auto je to. Dnes vidím, aké je to malé, lacno pôsobiace... V tej dobe sa dalo za dané peniaze kúpiť aj lepšie auto (niečo od Škody...).
-
-
Priateľský ľudožrút 04.03.2020 11:26
Tuto Octaviu mam viac ako rok s DSG
Auto ma 30 000 km a nema filter. Sedacky mam bezne a mne nevadia, nehovoim ze su top, ale v pohode som v nich dal 800km do Talianska. Auto som kupil, lebo ako pises je najvacsie v triede a ja mam 190cm a vsetci v rodine sme vysoki. Motor ide na tuto triedu a 150k uplne v pohode a podla mna aj syna ma viac ako 150k. Vsetko dam pod 6 l okresky a na dlhu cestu bezne 5.5 aj menej. Mne vadia dve veci:
- absolutne zle odhlucneny podvozok, co som si na predvadzacke ani nevsimol
- debilne nastavene prepinanie dialkovych a stretavacich svetiel, absolutne nelogicky, na chlapa co to schvalil myslim dost casto
Led svetla za mna svietia vynikajuco a osvetluju aj luky a jarky popri ceste, mame tu plno zveri, tie by som nedal za nic a mne vyhovuje aj DSG, druhe auto mam tiez s automatom.
Auto som kupil, lebo znamy ma obchod Skoda a VW a dal mi taku zlavu, ze som skratka musel. Zatial som spokojny, nabeham do 20 000 za rok, tak diesel som nechcel aj ked diesel mam celkom rad. Tak dufam ze povestne TSI mi vydrzi, som opatrny optimista?-
palix 04.03.2020 14:01
« Re: Tuto Octaviu mam viac ako rok s DSG
"Priateľský ľudožrút" - záleží, ako dlho si plánujete auto nechať. Ja som chcel spoľahlivé auto na dlhú dobu, tak som šiel do "Japonca". Jazdí za o trochu viac ako TSI, ale nemám absolútne obavy o to, žeby motor nevydržal, prípadne, že raz ostanem stáť niekde na kraji cesty. Vlastne okrem spoľahlivosti som hľadal aj niečo navyše (jazdné vlastnosti), čo som našiel práve u danej značky.
Každý máme dôveru v niečo iné... Navyše skvelá ponuka známeho na nové auto sa odmieta ťažko ;). -
Verny_2013 04.03.2020 16:30
« Tuto Octaviu mam viac ako rok s DSG
Tak já jsem prostě zvyklý na podstatně lepší sedačky. Ty v Octávii jsou pro mě divné, široké, krátké, ploché. Nejvíc jsem jel v kuse 400 Km a vrtěl jsem se v nich jak holub na báni. Motor mě překvapil. Četl jsem dost negativních recenzí, ale já se s ním sžil v pohodě. Chybí mu výbušnost ale je to spíš takový tahoun. Ale vzhledem k dosažené spotřebě bych mu to klidně odpustil. Z těch 1200 Km jsem najel 600 Km na dálnici s tempomatem na 130 km/hod. Takže žádné loudání. s podvozkem souhlasím, popisoval jsem to v recenzi. Led máš možná jinak nastavené, ale to co jsem měl já mělo příliš krátký dosvit. A neměl jsem tam automatické přepínání potkávačky/dálkové. TSi EA 211 jsou zatím držáci. Na svém Golfu mám najeto 90 000Km bez problémů. A četl jsem recenze na Octu s nájezdem 200 000 Km s měřením výkonu a kontrolou stavu motoru a v pohodě. Takže já se toho nebojím-
Toky1 05.03.2020 10:46
« Re: Tuto Octaviu mam viac ako rok s DSG
Tie OEM sedačky v oktávii stoja sprepytujem za *. Viezol som sa v kolegovej ako prísediaci z KE do ZV a po dvoch hodinách naspäť. Celý čas som sa pokúšal nastaviť si sedačku tak aby sa to dalo vydržať a nie a nie si tým dať rady. Došlo to tak ďaleko, že cestou späť sme museli zastaviť dvakrát na pumpe na oddych a rozhýbanie sa pretože to bolo pre mňa vyslovene neznesiteľne nepohodlné a údesne ma boleli kríže. Keď som v KE presadol do svojho auta a od firmy sa viezol domov bola to neuveriteľná úľava.
-
-
-
Ozzman 04.03.2020 13:08
Hezká recenze
Mám s ní podstatně podobnou zkušenost, jízdní vlastnosti neurazí, ale kdo kdy přesedl i do jiného auta, hluk a rány od podvozku pocítí a třeba přesun vyšší rychlostí na Autobahnu je taky pod úrovní konkurence, hučí a hučí.
Trochu mne zaráží, že jsi snad jediný, který chválí 1.5TSI a to dokonce v přímém srovnání se starší 1.4TSI. Osobně jsem jezdil jen s Karoqem s DSG a tímto motorem a přišel mi nijaký, bez elánu, neříkám, že nejel, ale byla to nuda.
Její plus je, že je velká.... a pak je to průměrné až podprůměrné auto, se slušnou dynamikou, abych byl fér. Já se něco najezdil referenčím kombíkem s 2.0TDI a základními LED světly a k těm mám také výhradu, protože svítí docela nízko a ve srovnání třeba se staršími xenony z bývalého služebního Superbu II, jsou horší a s LED adaptivem, které mám na svém autě je to o dvě třídy horší.-
Verny_2013 04.03.2020 16:39
« Re: Hezká recenze
A nemělo na tom chování 1,5 TSi větší podíl DSG? Mě se s manuálem jezdilo dobře. Není tam sice výbušnost 1,4 110 Kw, ale přišlo mi že to má snad větší krouťák než těch 250Nm. Táhlo to jak lokomotiva, ale máš pravdu trochu nudná. Ale pro běžné ježdění a poměr výkon/spotřeba za mě ideální volba. Ta spotřeba mi vyšla dle počítače 5,5 a dle dotankování 5,65. Což fakt není na benzín 110 Kw špatné. Jak jsem psal v recenzi skoro o 0,5 L míň než moje 1,4 v Golfu.No a "hloupé" ledky svítili jasně bíle a bohužel krátce. Dálkové byly OK ale to jsou i halogeny.-
Priateľský ľudožrút 04.03.2020 17:23
« Re: Re: Hezká recenze
Este k svetlam, dialkove su uplne ok, stretavacky ozaj svietia kratko a pri ich prepnuti absolutne nevidim, mam ist o 2000km na prehliadku a dam si to nastavit. Zas je pravda, ze doposial mi nikto neblikal ze osvetlujem. Vykon tychto 1,5 tsi ktore merali na brzde zistili ze vsetky maju vyssi vykon o 10 az 15k. Prevodovku ani nikdy nedavam do S rezimu, nie je to potrebne, auto taha na okresky za mna vyborne. Bonus je ta spotreba a viacprvok vzadu mi v podstate nechyba, ale ak by som to porovnal, asi by som ho bral, lebo vykon tohto motora by si ho zasluzil, len SKODA tak ako vsetky automobilky setri kde sa da. -
Ozzman 05.03.2020 07:34
« Re: Re: Hezká recenze
Světla - shoda naprosto.
Já neříkám, že to bylo líné, ale chyběl mi tam charakter, jezdil jsem většinou podobných turbomotorů na trhu a to TSI bylo o ničem i když jelo. Nejlepší je dle mne 1.33TCe a Ecoboosty, ty gradují a máš chuť je točit, slušný je i 1.2T od Toyoty a 1.5T co dávají do SSangyongu, naopak nejhorší byl asi 1.0 TGDi, ten byl o ničem
Nejlepší malý turbomotor, co jsem měl tu čest byl ale 1.6Ecoboost, bohužel tam je jeho výbušný a točivý charakter vykoupen výbušností pístních kroužků >:D Měl krátkodobě 270NM overboost a při předjíždění měla problém i dvoulitrová Oktávka TDI... >:D-
-
-
Ota4 05.03.2020 19:35
« Re: Re: Re: Re: Re: Hezká recenze
Naopak. Právě díky ním jede lépe než bys na 88kw řekl. Jak jsem si vyzkoušel do 120km/h jede stejně jako 110kw focus. A třeba pružnost z 60 na 100 na čtyřku nebo z 80 na 120 na pětku nebo šestku je lepší u mého motoru právě díky převodům. Na spotřebu na dálnici já kašlu.
-
-
-
-
-
-
-
palix 04.03.2020 13:50
Octavia
Super recenzia na náhradné auto ;).
Čo ma u TSI motorov celkom fascinuje je spotreba. Tie motory jazdia skoro ako diesle, pritom výkon 110 kW je už celkom dosť. Keby mi povedal pred pár rokmi niekto, že auto so 110 kW má spotrebu 5,5 L, tak si poviem, že si vymýšľa. Dnes mi to príde na TSI celkom reálne.
Pre mňa je Octavia jedno z mála aut koncernu VW, ktoré by som si kúpil. A to nie som koncernu VW naklonený. Niekedy si myslíme, aké skvelé auto máme, aká je naša obľúbená značka skvelá... A potom presadneme do inej značky, povozíme sa a zistíme, že to auto od konkurencie je akési dotiahnutejšie, príjemnejšie, lepšie jazdí...
Ak chcem veľký priestor, Octavia je skvelá... Vlastne je veľmi dobrá vo viacerých smeroch.
Ak chcem skvelo jazdiace auto a neide mi až tak o priestor, je na trhu veľa lepších áut. Možno nebudú také všestranné, ale človek ich bude mať rád.
Sny otcov sú rôzne. Niekto Octaviu s obrovským kufrom, iný SUV s vysokým podvozkom, další niečo so spotrebuo 3,5L... A ďalší auto, ktoré dobre jazdí, má nízky posed, pritom sa do neho zmestí aj rodina...-
Verny_2013 04.03.2020 16:45
« Re: Octavia
Jo máš pravdu, Já už vystřídal několik TSi a v reálu jsem jezdil kolem 6L. Ta 1,5 je prostě ještě o fous lepší. Možná tomu pomáhá i to odpojování 2 válců. Já kdybych chtěl auto s velkým kufrem od koncernu, tak to bude kombík od Golfa. Ten je jízdním komfortem jinde. Kdybych chtěl nejlépe jezdící kombík v nižší střední tak by to byl Focus. Ale musel bych zkousnout tříhrnek, nebo jít do nafty.-
Priateľský ľudožrút 04.03.2020 17:28
« Re: Re: Octavia
Povodne som chcel striebornu metalizu a ked teraz vidim foto recenzie auta, som rad, ze som ju nezobral. S tymi plechacmi je to dost zle. Mam modru metalizu, ktora sa mi paci, od tmavomodrej sa pekne odrazia strieborne elektrony. Jazdim na 16 diskoch, lebo mame slovenske, pardon europske cesty, nakolko sa u nas vsetky peniaze na cesty ukradnu. Autu by idealne sadli 17stky, ale to som vzhladom na torzku a cesty ani neriskol.-
hugino 04.03.2020 20:12
« Re: Re: Re: Octavia
Kolega si ju pred polrokom kúpil vo výbave Team a je velmi spokojný.Ale je pravda že presadal z Renaultu Megane r.v.2018.Ja som si v roku 2018 kupil nový Golf VII po fl 1.4 tsi 92 kw som takisto velmi spokojný a tiež si myslím že hlavne v pár detailoch je Golf dotiahnutejší. Napr.viacprvok,sedačky alebo ovládanie tempomatu.A le každopádne si myslím že O III je velmi dobré auto a ak dostaneš dobrú zlavu nie je o čom.Vďaka za recenziu.
-
-
Ozzman 05.03.2020 07:38
« Re: Re: Octavia
Po svezení s FoFo4 1.0 MT a 1.5 AT obojí EB musím říct, že by mi byl tříhrnek jedno a v případě HB bych bral klidně i 125k litr v ST line... to auto má tolik pozitiv, že si radši zesílím rádio, abych na volnoběh neslyšel ty 3 válce >:D
Jak je to auto v základu ošklivé, tak o to líp jezdí >:D-
Verny_2013 05.03.2020 16:12
« Re: Re: Octavia
Jel jsem předváděčku s kombíkem 1,5 EB s manuálem a byl jsem nadšen hlavně z podvozku a a odhlučnění. Motor je pro mě zkousnutelný, už jsem to někdy i psal - asi nejlepší tříválec na trhu. Šel krásně do otáček, tah byl taky slušný, zvuk snesitelný a vibrace malé. Ale to TSi je podle mě pořád lepší. -
palix 06.03.2020 17:02
« Re: Re: Re: Octavia
Focus bol vždy skvelo jazdiacim autom. Kto také auto chce, jednoznačne zaradí Focus na svoj zoznam.
Dnes je 3 valec štandardom a iné motory hlavne v základe ponúka už málokto. V podstate ide hlavne o spoľahlivosť - ak je motor spoľahlivý, je to OK. Ak si kúpim auto na operačný leasing, bude mi úplne jedno akú techniku auto bude mať a budem pozerať na iné veci, ako keď si kúpim auto na 15 rokov. To už potom človek pozerá na spoľahlivosť.-
Verny_2013 06.03.2020 19:42
« Re: Re: Re: Re: Octavia
Poslední auto které jsem si koupil s dlouhodobým výhledem by Octa TDi 66Kw. Mám ji 19 let a 375 Tis na kontě v podstatě bez větších závad. Těchto aut co mají nejeto pře 0,5 mil km je dost a ojetiny s nájezdem 200-300 tis mizí z bazaru velmi rychle. U moderních aut se složitou technikou se riziko drahých závad nad 200 tis Km zvyšuje. Takže další auta točím max. po 4 letech.-
palix 09.03.2020 10:28
« Re: Re: Re: Re: Re: Octavia
Bohužiaľ je to pravda - moderné autá nevydržia to, čo staršie autá - hlavne z istého obdobia. Je možné opraviť karosériu, podvozok... - to zvládne bežný mechanik Keď zažne blbnúť elektronika, moderný motor... je to už horšie - nie každý to vie opraviť bez toho, aby menil drahé diely.
Výhodou je, že dnes sú autá podstatne lacnejšie ako kedykoľvek predtým alebo lepšie povedané - skôr na ne zarobíme. Napríklad Octavia 1 TDi stála nekresťanské peniaze vzhľadom na platy v tej dobe. Ceny áut ale pomaly znova rastú...
-
-
-
-
-
zetr007 05.03.2020 10:47
1.5 TSI 110KW
Ahoj, jako vždy od Tebe, hezky napsaná recenze.
Co se týká motoru 1.5 TSI 110KW, myslím že k němu můžu pár vět napsat, mám na Leonu (1.5 TSI 110KW manuál), ted najeto 15 000 Km a před Leonem jsem najel s jednapětkou pár stovek kilometrů se Scalou, Golfem oba v automatu a nejnověji v Octavce IV generace v manuálu.
Tahle jednapětka je trochu zvláštní motor v každém autě co jsem jel se totiž choval jinak. Ano, souvisí to s tím jestli je s DSGéčkem nebo s manuálem a třeba Scala je o něco lehčí než Leon. Já jsem s toho motoru měl nejlepší pocit právě ve Scale v automatu, přišel mi tam nejživější. Ten automat s toho motoru prostě dokázal vydolovat to nejlepší v rámci možností 110 KW 250kroutáku a econorem.
V Leonu už to taková sláva není, dobře si ho nazval takovou lokomotivou bez emocí, někdo už to tady taky napsal - když dáš plnej plyn tak motor nejdřív volá do Bruselu jestli může vyrazit a pak se rozvážně rozjede jako účetní Fantozi na kole po napití se zázračného nápoje a táhne jako lokomotiva :-) .
Jezdím často ve 4lidech (každej vážíme kolem 100kg) a tam je už znát limit 1.5 TSI,třeba při předjíždění kamionů na Šumavských silničkách. Jinak když jedu sám dá se s ním slušně zajezdit.
O spotřebě nepíšu, protože moje rychlostní limity jsou trochu vyšší.
Motor ted tak po 13 000km lehce ožil.
Když ho srovnám s Golfem 2.0TDI 110KW, tak je to velice podobný, začátek mělo lepší TDíčko, ale ve vyšších rychlostech má navrch 1.5 TSI a velkou výhodou TSíčka je že není třeba tolik řadit, šestka nebo pětka byly Golfu TDI ekologicky mrtvé, tady u jednapětky se šestka sebere i ze 60 a jede, samozřejmě v rámci možností (tohle, ale často nedělám).
Záleží taky na tipu 1.5 TSI jak píše VII, já mám označení DADA 110 a příští týden jedu na výměnu oleje plus přehrání SW kvůli cukání při studeném startu. Podle servisáka pak ten motor ani nepoznám jak bude živější a tišší...., no dobrý kecy >:D , myslím že budu rád když odstraní to cukání, malinko se stiší chod motoru a výkon zůstane stejnej.
S motorem jsem spokojen tak 50 na 50,sílu má, ale bez nákýho většího zátahu, trochu jako atmosféra. Jsem si jist že hodně řidičům bude jeho výkon v pohodě stačit.
Příště pokud na to budu mít, tak 2.0 TSI, jestli už nebude vše jinak díky ecobruselu a koronaviru ;-) . -
Jopino 06.03.2020 11:43
Octavia
V práci máme Octu 3 po FL, ale s motorem 1.8 TSI. Motor, co se týče dynamiky, není marný, ale žere to jak tank (dostat se pod 7.5 l/100 km v mixu, je obrovský problém). Podvozek i s víceprvkem vzadu, rozporuplný. Nevím, jak jezdí v této motorizaci Passat, ale doma bych tohle nechtěl. Na svižné pracovní přesuny asi o.k, po městě (logicky) sáhnu radši po Rapidu 1.2TSI :-)-
Verny_2013 06.03.2020 19:33
« Re: Octavia
V Octávii 3 s víceprvkem a 1,8 TSi jsem nikdy nejel, ale předpokládám že to musí být lepší než s torzkou. Ale jezdit kvůli tomu za 8-10 to bych taky nedal.-
Jopino 07.03.2020 13:47
« Re: Octavia
Stabilita není špatná, jak v přímce na dálnici, tak v táhlých zatáčkách. 1.8 TSI střídám občas s 1.5 TSI po FL a rozdíl tam je logicky znát. Co popisuješ, sedí.
Mám na mysli spíše komfort, tam vidím tu rozporuplnost. Kdyby nebylo srovnání s Civikem, asi bych řekl, dobrá, jde to, o.k., ale srovnávat mohu. Čekal jsem to prostě lepší.
A spotřeba paliva je fakt vysoká. Tam, kde jezdím s Civikem za 6.5-7 l/100, 1.8TSI vezme o 2 litry víc, a to je masakr.
-
-