Recenze

9 Majitel

Audi S4 4.2 Quattro 253 kW - KO

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 31× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Audi S4, foto 1 Audi S4, foto 2 Audi S4, foto 3 Audi S4, foto 4 Audi S4, foto 5 Audi S4, foto 6 Audi S4, foto 7 Audi S4, foto 8
Audi S4, foto 9 Audi S4, foto 10 Audi S4, foto 11 Audi S4, foto 12 Audi S4, foto 13 Audi S4, foto 14 Audi S4, foto 15 Audi S4, foto 16 Audi S4, foto 17 Audi S4, foto 18 Audi S4, foto 19 Audi S4, foto 20 Audi S4, foto 21 Audi S4, foto 22 Audi S4, foto 23 Audi S4, foto 24 Audi S4, foto 25 Audi S4, foto 26 Audi S4, foto 27 Audi S4, foto 28 Audi S4, foto 29 Audi S4, foto 30 Audi S4, foto 31 Audi S4, foto 32 Audi S4, foto 33 Audi S4, foto 34 Audi S4, foto 34 Audi S4, foto 36 Audi S4, foto 37 Audi S4, foto 38
 

Technické info

Přezdívka auta Střela (Bullet) Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:130000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 8 počet ventilů na válec: 5 objem [cm3]: 4163 výkon [kW]: 253 / 258 * kroutící moment [Nm]: 410 / 415 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 5.6 / 5.4 * maximální rychlost [km/h]: 250 / 250 * počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 / 18 * zavazadlový prostor [l]: 380 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 15 / 15 *

Popis vozu

Vážené čtenářky a vážení čtenáři moje.auto.cz,

byl bych rád, kdybych Vám zde mohl představit svůj další automomobil. Jedná se o Audi S4 Quattro. Dlouho jsem přemýšlel nad tím, jaká přezdívka by se pro tento vůz hodila nejvíce. Z možností Black Widow (černá vdova), Bullet (kulka, střela) a česky Střela jsem vybral "jméno" Střela. Přezdívku jsem vybral proto, že automobil je jako projektil. Rychlý, průbojný a občas i téměř neviditelný.

→ Můj první automobil, do kterého jsem v 18 letech sedl byla Škoda Fabia vRS, se kterou jsem najel přibližně 45 000 kilometrů. Až na to, že v 90 000 kilometrech odešlo turbo, tak to byl spolehlivý automobil, který mě nikdy nikde nenechal. Někdy na začátku roku 2012 jsem začal vybírat nástupce Fabie a nemusel jsem nikam spěchat. Možností bylo hned několik. Největším favoritem byly BMW 535d, které bohužel měly ve většině případů vysoký nájezd (150 000+ kilometrů) a vadila mi absence pohonu všech kol. Necelé dva měsíce jsem jezdil s Mercedesem S500 (rok 2009) a zjistil jsem, že zvuk osmiválce a atmosferický motor jsou nádherné věci.

→ Dospěl jsem tedy k názoru, že chci veliký atmosferický motor, pohon 4x4 a automobil, který bude charakterem odpovídat mému profilu (student univerzity bez rodiny se zájmem o dobré svezení). Jednoho dubnového dne jsem našel nehavarovanou S4 v černé perleťové barvě, ve výborném stavu se servisní historií vedenou v autorizovaném servisu a nízkým nájezdem. První osobní shledání, první svezení a bylo rozhodnuto.

→ Automobil Audi A4 generace B6 byl na Český trh uveden v roce 2000 a konkrétně model S4 byl na trh uveden na podzim roku 2003. Můj automobil je vyroben na začátku roku 2004. Chybně se uvádí, že model S4 B6 v provedení sedan byl vyráběn do prosince 2003. Konec VIN čísla mého automobilu je 000049, což znamená, že v roce 2004 ještě pár sedanů a možná i kombi v Německu smontovali.

- VŠEOBECNÝ POPIS

→ Oproti standardní A4 má S4 jiný podvozek, který je mimochodem nižší o 25 milimetrů a je výrazně tužší. Potom jsou také jiné brzdy, skvělé sportovní avšak pohodlné sedačky Recaro a také je o něco jiný motor :-). V exteriéru je také několik rozdílů, které ale nejsou pro laika tolik výrazné. Jiný je přední nárazník včetně masky, zadní nárazník a koncovky výfuků, spoilery ve spodních částech dveří, hliníkové kryty zrcátek a navíc má Střela decentní originální spoiler na víku kufru.

→ Srdcem automobilu je atmosferický benzínový motor o objemu 4 163 cm3 se 40 ventily, který dokáže vytvořit neuvěřitelně sytý zvuk, který se podle mého subjektivního názoru nejvíce podobá zvuku atmosferických motorů AMG 6.2 od Mercedes Benz. Maximální výkon motoru je až 254 kW při rovných 7 000 otáčkách. Maximální hodnota kroutícího momentu je 410 Nm již při 3 500 otáčkách. Zajímavostí je, že již od 1 100 až do 4 500 otáček je k dispozici minimálně 300 Nm a více. Rozsah využitelných otáček je tedy obrovský. Střela táhne od 1 500 otáček až do 7 000. Oproti dieselu ve Fabii, kde byl využitelný rozsah mezi 2 000 až 4 000 otáček je to pro mě obrovský rozdíl.

→ Spotřebu raději moc neřeším, ale určitě bych měl i tak něco napsat. Ve mestě je spotřeba od 15 do 20 litrů. Mimo město na spotřebu lze jezdit za 10 až 12 litrů. Mimo město pro zábavu je to od 13 do 18 litrů. Dálnice do 140 kilometrů za hodinu je někde mezi 12 až 13 litry. Dálnice do 180 kilometrů za hodinu vyžaduje spotřebu mezi 14 až 16 litry na sto kilometrů. Lze tedy jezdit za 11, ale taky za 20 litrů. Já jezdím většinou v klidu a můj dlouhodobý průměr je 13.7 litrů na sto kilometrů.

→ Podvozek je tvrdý a oproti standardní A4 snížený o 25 milimetrů. Nebudu zde psát, že automobil jen plave po silnici a brilantně tlumí nerovnosti, když tomu tak není. Řidič dokonale cítí vozovku pod automobilem i se všemi kanály, výmoly a dalšími poklady Českých silnic. Občas se cítím tak, jako bych zrovna jel slalom.

→ Brzdy. To je část automobilu, kde nebudu šetřit chválou. Přední kotouče mají průměr 345 milimetrů a u zadních kotoučů je průměr rovných 300 milimetrů. Automobil brzdí snad ještě lépe, než zrychluje. Oproti Fabii brzdy nevadnou, dokonale plní svůj účel a dělají jízdu o něco bezpečnější. K bezpečnosti přispívá také systém ESP Bosch ve verzi 5.7, který zahrnuje systémy ABS, EBD, EBA, EDL a ASR.

→ Mezi výbavu mého automobilu patří výše zmíněné bezpečností systémy plus 10x airbag, brzdový asistent, světlomety Xenon Plus, dvouzonová klimatizace, tempomat, elektricky ovládané a vyhřívané sedačky Recaro, dvojitá termoizolační okna, vnitřní alarm plus alarm s čidlem náklonu vozidla, Defend Lock a také například reproduktory Bose. Omlouvám se Vám, ale kompletní výbavu bych dal dohromady za hodně dlouho.

- JÍZDNÍ DOJMY

→ Usedám do sportovně tvarované sedačky a nastavuji si ji ideálně pro svoje tělo jedním z 10 možných směrů. Otáčím klíčkem do druhé polohy a na středovém display(i) se objevuje výstižný nápis OK. Otočím tedy klíčkem do poslední třetí polohy a slyším nádherný zvuk, když otáčky vyletí na 1 500 a následně spadnou na volnoběh. Automobil jen stojí, ale i tak o sobě dává vědět. Stačí si stoupnout za zadní část vozu a poslouchat decentní dunění masivních výfuků. Prošlápnutí plynového pedálu na volnoběh znamená, že sebou celý automobil nedočkavě hýbe a v okruhu deseti metrů se zvedá teplota o pár stupňů. Pokud mám otevřené dveře a zařadím jedničku, tak je slyšet nádherné kovové cvaknutí, jak tam rychlost zapadne. Tak si představuji automobil, který dokáže vytvářet emoce.

→ Zařadím jedničku a jen pomocí spojky, bez plynu vyjíždím z garáže. Motor při normální jízdě nemá cenu vytáčet nad 2 500 otáček. Vzhledem k Pražskému provozu bych si za chvíli myslel, že jezdím rodinným sedanem a vezu děti do školky. Naštěstí jsem již na okraji Prahy a provoz utichl. Při 40 kilometrové rychlosti vypínám rádio, podřazuji ze trojky na dvojku a otáčky jsou nyní na hodnotě 3 500. Plynový pedál zarážím do podlahy a Střela mě na oplátku zarazila do opěradla. 40, 50, 60, 70, 80, 90. Následuje přeřažení na trojku, pořádný kopanec a 100, 110, 120, 130, 140, 150. To vše probíhá neuvěřitelně rychle a za doprovodu nádhérné zvukové kulisy velikého osmiválce. Jediné co zvládám je to, že pevně držím volant. Řadím šestku, zapínám tempomat na klidných 95 kilometrů za hodinu a jedu vstříc dalšímu dni.

→ Podvozek je naprosto nevhodný na ježdění po Praze. Úplně cítím, jak automobil trpí, skáče a prosí, abychom jeli někam pryč. Řízení citelně ztuhne při rychlosti 70 kilometrů za hodinu. Od této rychlosti je automobil hravý, na kvalitní silnici je snad přilepený a vše funguje tak, jak by mělo. K opravdu kvalitnímu svezení velice přispívá Servotronic, který řídí funkci posilovače řízení. Řízení tedy není přeposilované a posilovač se skvelě přizpůsobuje rychlosti.

→ Jak můžete vidět na fotografiích, tak na automobilu mám letní disky od Německé společnosti Brock. Cena je přibližně stejná jako za disky OZ Racing. Původně jsem měl v plánu koupit OZ Superleggera, které nebyly skladem. Prodejce mi doporučil, abych se podíval na disky Brock a bylo vybráno. Disky mají stříbrno-černou barvu a skvěle se tak hodí k černému perleťovému laku a stříbrným detailům na automobilu. Pneumatiky jsem (po předchozí dobré zkušenosti na sportovním automobilu) zvolil Kumho Ecsta LE Sport. Rozměr je předepsaných 235/40/18, rychlostí index Y (do 300 kilometrů za hodinu). Originální 18ti palcové disky Audi jsem přesunul do garáže a poslouží jako zimní kola. Jako zimní pneu jsem zvolil rovněž značku Kumho.

→ Na interiéru vozidla není příliš znát, že je to již starší design. Bílé podsvícení budíků, digitální dvouzonová klimatizace, dřevěné obložení, krémová kůže, to vše dělá interiér velice příjemným a vlastně i docela luxusním. Jediná změna, kterou jsem provedl bylo nahrazení původního rádia Symphony za multimediální systém Pioneer, který jsem doplnil zesilovačem a výškovými reproduktory pro zadní část vozu z vrcholné řady od Velocity. Audio systém Pioneer si se zesilovačem Velocity a reproduktory Bose skvěle rozumí. Kvalita zvuku je neporovnatelná ve srovnání s původním Symphony. Pionner má výstup na paměťové karty, USB a Aux. Přehrává MP3, DVD a bez problémů funguje jako bluetooth handsfree. Samozřejmostí je, že k automobilu ladí i barevně. Podsvícení tlačítek je červené a display bílo-červený. Nejsem příznivcem nejrůznějších úprav automobilů, ale toto řešení bylo nejlepším kompromisem mezi funkčností a zachováním krásného vzhledu interiéru.

→ Na závěr bych uvedl jednu zajímavost. Jelikož jsem chtěl zjistit, zda-li během používání automobilu došlo k přirozenému poklesu výkonu, tak jsem nechal výkon odměřit na brzdě. Natankováno bylo standardní palivo Natural 98. Originální výkon je 253 kW ( 339 koní) a odměřený aktuální výkon je 258 kW ( 346 koní). Kdybych to v nadsázce převedl do grafu, tak z toho zjistíme, že každý rok přibývá do stáje jeden koník. Zrychlení 0-100 probíhá za 5.44 vteřiny podle přístroje Beltronic. Zrychlení 0-96 probíhá za 4.89 vteřiny a zrychlení 0-80 za 4.16 vteřiny což je naprosto famózní hodnota.

→ Děkuji Vám, že jste si přečetli recenzi. Mějte se krásně a doufám, že se Vám Střela líbí.

Silné stránky

→ Nenánadný design. Rychleji jezdí, než vypadá.
→ Jízdní vlastnosti.
→ Podvozek na kvalitních silnicích.
→ Dílenské zpracování.
→ Pohon 4x4.

Slabé stránky

→ Provozní náklady (se kterýma musí člověk počítat).
→ Vyšší spotřeba ve městě.
→ Tvrdý podvozek ve měště.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

→ Autorizovaný servis.
→ Případné poruchy nebo servisní zásahy jsou uvedeny v novinkách.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

→ Kupováno skrze prodejce automobilů v Brně. Jednání odpovídající tomu, že chtěl prodat.

 

Novinky v recenzi

9.6.2013 09:05

A je pryč...

Již někdy před zimou 2012 jsem automobil reklamoval u prodejce, jelikož automobil začal spotřebovávat olej (nakonec až litr na 200 kilometrů). Důkladná prohlídka v Porsche Praha Smíchov objevila únik oleje u jednoho z válců, což by vyžadovalo investici cca 80 000 Kč v odborném nebo 150 000 Kč v autorizovaném servisu.

Prodejce se k reklamaci nepostavil čelem, tudíž se nyní soudíme.

5.7.2012 14:34

Hodnocení

Jako první bych chtěl poděkovat Vám všem, kteří jste si přečetli recenzi a udělili mi nějaké body, na druhou stranu bych se rád pozastavil nad kolegy "veloce1" a "Vlagik". Od obou jsem dostal za recenzi i fotografie 9 bodů. Oběma jsem Vám psal ve vší slušnosti soukromou zprávu s dotazem, co bych mohl na recenzi a fotografiích vylepšit, ale ani jeden mi zřejmě nechcete odepsat.

A abych neměl jen kecy, tak hlásím, že jsem dnes ošetřil sedačky (prozatím přední) nějakou impregnací na přírodní kůži. Kdyby jste někdo impregnoval sedačky, tak si dávejte pozor na to, zda-li je máte ze syntetické kůže, anebo z přírodní. U automobilů v USA se to rozlišuje a za přírodní kůži se dost připlací. Možná to víte i beze mě, ale impregnace na druhou kuži než máte může udělat fleky.

3.7.2012 19:42

2.7.2012 18:04

Spotřeba

Dostal jsem dva dotazy na spotřebu, tak odpovím pro všechny, jelikož se musím přiznat, že jsem na kapitolu Spotřeba zapomněl.

→ Město když to jede - 14 až 16 litrů.
→ Město když to nejede - 15 až 20 litrů.
→ Mimo město klidná jízda - 10 až 12 litrů.
→ Mimo město zábava - 13 až 18 litrů.
→ Dálnice do 140 km/h - 11 až 13 litrů.
→ Dálnice do 180 km/h - 14 až 15 litrů.
→ Můj dlouhodobý průměr je 13.8 litrů. Jezdím v klidu. Z auta mám respekt a kromě občašné zábavy mimo provoz zbytečně neriskuji.

Spotřeba sama o sobě není tragická, ale je celkově potřeba počítat s náklady na provoz. Kotouče, destičky, tlumiče, ... to vše je o něco dražší, než na ostatní vozy.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy značky Audi



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Motor 4.2 by měl být spolehlivý a zatím tomu tak je. S automobilem nejsou žádné problémy.

praktičnost
9

Automobil splňuje to, co jsem od něj očekával. Kufr je veliký, pro jízdy ve dvou lidech je automobil ideální.

prostornost
10

Viz. bod výše. Pro dva ideální, pro tři v pořádku, pro čtyři bych volil S6.

jízdní vlastnosti
10

Zde nemám co vytknout a jsem maximálně spokojený.

jízdní komfort
9

Ve městě a na špatných silnicích utrpení. Na kvalitních silnících je auto přilepené na silnici.

provozní náklady
9

Provozní náklady jsou vyšší, ale s tím musí člověk počítat.

náhradní díly
10

Žádný problém. Vše je dostupné.

výkon motoru
10

Výkonu motoru není co vytknout. Automobil zrychluje kdykoliv si vzpomenu až k omezovači.

spotřeba
9

Stejně tak jako provozní náklady. Člověk musí s vyšší spotřebou počítat.

hlučnost motoru
10

Do 3500 otáček je motor naprosto tichý a potom začíná symfonie.

kvalita sedadel
10

Recaro je záruka kvalitního posazu. Mnoho možností nastavení, skvělé držení těla.

brzdy
10

Brzdy nevadnou a jsou dimenzované i na těžší automobil. S4 zastaví "na pětníku".

zavazadlový prostor
10

Pro cestování ve dvou lidech je velikost zavazadlového prostoru naprosto dostatečná.






Blesk.cz

Velké vánoční pátrání: Hvězda od neznámého chlapce zdobí stromeček prodavačky už 35 let. Najde se?

Velké vánoční pátrání: Hvězda od neznámého chlapce…

Přišel do hračkářství v obchodním centru Jasná s maminkou a v ruce třímal papírovou hvězdičku vlastní výroby.…

Nový film o Karlu Svobodovi (†68) je pomník první ženě Šišce! A co Vendula?

Nový film o Karlu Svobodovi (†68) je pomník první…

Je to sice dokument o Karlu Svobodovi (†68), stejně tak se ale jedná o láskyplný pomník jeho první ženě Haně,…

 

iSport.cz

Český ženský florbal má budoucnost, říká kouč. Věří, že zůstane i po MS

Český ženský florbal má budoucnost, říká kouč. Věří,…

PŘÍMO Z NEUCHATELU | Semifinále se Švýcarskem, ztráta náskoku a porážka v prodloužení. Zápas o bronz s Finskem,…

Limberského vyznání Vrbovi. Navždy v srdci, trenére.

Limberského vyznání Vrbovi. Navždy v srdci, trenére.…

Konec trenéra Pavla Vrby ve Viktorii Plzeň lze považovat za hotovou věc, byť po nedělním remíze 1:1 s Teplicemi…

 

Reflex.cz

Meky Žbirka: Japonky si mě pletou s Lennonem aneb Rok s naší spojkou na Beatles

Meky Žbirka: Japonky si mě pletou s Lennonem aneb…

Miro „Meky“ Žbirka před několika dny absolvoval velké bilanční koncerty, jimiž vyvrcholilo natáčení velkého…

Bitva v Ardenách byl poslední pokus Německa zvrátit válku. Naštěstí nevyšel

Bitva v Ardenách byl poslední pokus Německa zvrátit…

Pod názvem „Bitva o výběžek“ je v anglosaské literatuře známá bitva v Ardenách, která začala před 75 lety 16.…