Volkswagen Passat (2016)
16.12.2016a jak šel čas a zkušenost s SUV jasně ukázala, že je třeba se vrátit k osvědčené koncepci sedanu/kombíku, ideálního pro dlouhé jízdy.....měl jsem…
Volkswagen Passat (nprimera)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Souhlas 17.12.2016 09:47 Radek_89
- Stejné dojmy 17.12.2016 12:34 kozoovečkin
- VW reklama v ČR 19.12.2016 09:13 x.IceMan.x
- Passat vs. Mazda 6 20.12.2016 15:12 -PePe-
- CarNet 31.12.2016 10:01 cz_coxx
- adaptivni LED svetla 08.02.2017 21:14 dislike
-
Radek_89 17.12.2016 09:47
Souhlas
souhlasím s tvrzením o motoru. Po počátečním nadšení z toho jak to jede reálně (pocitově by člověk čekal trochu víc), tak brzy převáží hlučnost ve vyšších otáčkách a prostě dieslový klapot, který se nezapře a taky spotřeba, ne že by těch 8 litrů bylo nějak hodně, ale sem stejnou ne-li menší spotřebu dosáhne člověk s 530d a za daleko pohodovější jízdy a hluku. Jen poznámka, že ta první fotka interieru asi není z toho BiTDi, ale nějaké benzinové verze... -
kozoovečkin 17.12.2016 12:34
Stejné dojmy
Jako majitel Passatu se stejným motorem musím potvrdit tvoje dojmy. Podvozek žádná sláva (dost drncá), motor jede, ale žere skoro jako šestiválec a je hlučný. Asi je problém i v očekávání, všichni, kdo jsme vyzkoušeli, jsme čekali trochu víc. Jinak jak píšeš, v nějaké levnější verzi dává tohle auto větší smysl. Ale tam zase narazíš na limity motorů a převodovek - slabší diesely (110 a 140 kW) moc nejedou a hlavně je převodovky neustále dusí v nízkých otáčkách, kde jsou úplně mrtvé. Odhlučnění průměr střední třídy. Interiér mi vrže.
Jen bych nesouhlasil s těmi světlomety. Potkávací OK, ale dálková světla mají krátký dosvit. Porovnával jsem to s dálkovými halogeny v Citroenu C5 a když ta auta stála vedle sebe, citrouš dosvítil jednoznačně dál.
Musím potvrdit i tvůj závěr, za skoro srovnatelné peníze lze koupit prémiovku, která bude ve všem lepší. Upřímně řečeno, v tuhle chvíli bych se nerozmýšlel a koupil klidně BMW 520D, příp. Audi A6 2.0TDi. Mně je po slevě nabízeli v podstatě za stejné peníze jako Passat.-
NPramer 17.12.2016 14:02
« Re: Stejné dojmy
Casto mam dojem, ze jsem mel jen ja smulu na nejaky vasny kus auta, protoze napr. v testech se o tom nemluvi. Ale asi jde o veci spojene s delsim uzivanim. Jsem rad, ze smulu jsem nemel a je to poznatek vicero majitelu. Je treba rict, ze skoro vsechny testy bitd opevovali, proto mozna to zklamane ocekavani-
kozoovečkin 17.12.2016 14:22
« Re: Re: Stejné dojmy
Jo, vidím to stejně. Já se ještě navíc musím "pochlubit" několika návštěvami servisu během prvního roku užívání - vadná čidla NOx a ad blue, únik chladící kapaliny. V záruce taky rozebráno čalounění zadních dveří, teď mi drnčí už jen palubní deska nalevo od volantu. :-)
Na druhou stranu musím říct, že když přesednu do jakékoliv neprémiovky s dieselovým dvoulitrem, mám pocit, že to ve srovnání s BITDi vůbec nejede. Možná, že horší než motor je zbytek auta :-O .
Ale když jsem zase zkoušel BMW X4, tak mi přišlo kromě motoru, převodovky a audia v podstatě ve všem horší, než ten Passat. Prkenný podvozek i na 18 kolech, už od stokilometrové rychlosti nepochopitelný hluk od předních sloupků, průměrný prostor... -
kozoovečkin 17.12.2016 14:27
« Re: Re: Stejné dojmy
Ještě ke spotřebě. Ty píšeš o osmi litrech, to mi přijde hodně. Asi tomu pořádně nakládáš nebo jezdíš kratší trasy. Já se pohybuju kolem 6,5, ale je fakt, že jezdím delší štreky a spíš pohodově.-
NPramer 17.12.2016 17:58
« Re: Re: Re: Stejné dojmy
Tak to je smůla, na druhou stranu si myslím, že tě dneska do servisu umí poslat kdejaké auto a to i v prvním roce. Zaregauju na X4, tam si dovolím říct, že je to zrovna to z nejméně povedených BMW, taková koza z už starší X3, určitě to nebude vlajkovka premiovosti značky BMW. Ten 2litr od BMW není podle mě dostatečně kultivovaný v žádném BMW ani ve zmiňované 520d, to by sis moc nepomohl. Ve spotřebě by ale exceloval. Ta moje jízda s BiTD byla určitě dost dynamická a spotřeba opravdu opdovídá spíš výkonu, než objemu motoru. Má to logiku. Jinak to nechci pomlouvat, byl bych moc rád kdyby byl býval můj passat perfekt, líbil se mi. Uvažoval jsem jestli v 2.0 TSi 206kw by to nebyla správná volba.-
kozoovečkin 18.12.2016 10:34
« Re: Re: Re: Re: Stejné dojmy
No, dojmy z X4 přesně stejné. Je pravda, že jsem zkoušel předfaceliftovou 525D xdrive - kultivovanost příšerná, šílené dunění a vibrace. O dost horší, než Passat. 520D po faceliftu se mi jevila na čtyřválec přijatelná, ale zkoušel jsem jen krátce, můžu se mýlit. Myslel jsem to s těmi prémiovkami spíš obecně, že za skoro stejnou cenu dostaneš skoro ve všem lepší auto. Mimochodem u předfaceliftové A6 mi přišel podvozek bez vzduchového odpružení na osmnáctkách kolech taky zbytečně tvrdý.
-
-
-
-
-
cz_coxx 24.12.2016 10:19
« Re: Stejné dojmy
Souhlas s většinou tveho komentaře - hlavně co se tyka smyslu auta v levnějších verzích - příplatky ho dokáží vystřelit hodně vysoko ale užitná hodnota vpodstaě furt stejná.
Nesouhlasím, ale s tim že za skoro stejné peníze človek dostane i premiovku. Nebavme se ted o slevach, tu dostaneš na Audii, BMW i Passata. Když si vezmu cenu kolem 1,3mil. s DPH za kterou dostaneš hodně slusně vybaveného Passata tak A6 nebo BMW 5 bude ve vybavě "holátko". Je fakt že materiály a provedeni jsou vic premiove ale zase s kazdým příplatkem cena naskakuje vic než rychle...
-
-
x.IceMan.x 19.12.2016 09:13
VW reklama v ČR
No, tady dle vašich vlastních zkušeností (ty nejpresnější pravdivé informace) je vidět jak to u nas funguje a že VW nikdy nebylo a není TOP jak se jejich marketing českýmu národu, bohužel uspěšně snaží vtlouct do hlavy.
Bohužel vetšina národa tupě jak stado ovcí věří reklamě a zaplaceným recenzím na vetšině automobilových serverů na netu a v TV ..... hlavně popularní Autosalon na Primě, kde je to uplne do očí bijící! Kde je každy VW a Škoda naprosto užásné auto bez chybičky, a když už na konkurenci nemužou najít nejakou chybu tak její test zkrátí tak ze vlastne celkem nic o autě neřeknou a totálně ho shoděj třeba jen kvůli tomu že ma trochu víc tlačítek na palubovce (ano, to je velice zavazna zavada na autě :-D) , proto sem přestal sledovat, totálně o ničem.
Tyhle vaše pravdivé nezaujaté postřehy z praxe ovšem v techto recenzích a testech proste nenajdete.
-
kozoovečkin 19.12.2016 10:54
« Re: VW reklama v ČR
To je asi pravda, redaktoři nakonec dělají VW group u části kupujících medvědí službu, protože dost lidí na ty nesmysly začíná mít alergii a pak ta auta zbytečně zavrhne. Třeba testy Rapidu byly hlavně ze začátku úplně mimo, to je skutečně low cost kočár. Ale ono u neprémiové konkurence si ve střední třídě moc nepomůžeš. Mondeo pohodlnější podvozek a lepší odhlučnění, ale biturbo o dost slabší, a i u Mondea si uživatelé stěžovali na nekvalitu. Peugeot, Citroen, Toyota ve střední třídě starší modely. Osobně už bych v tuhle chvíli sáhnul jednoznačně po prémiovce, ale spíš po vyšší střední. -
NPramer 19.12.2016 11:06
« Re: VW reklama v ČR
Je to přesně jak říká kolega. V podstatě jsou ty auta od VW velmi dobrý, Golf dobrý, Passat je fajn, jde hlavně o ten benchmark. Když si člověk nastaví očekávání na ideál, tak bude zklamaný skoro ze všeho. Sedneš do novýho superba, který je hezký z venku a chceš passata, který je luxusnější uvnitř. Pro mě je nejdůležitější parametr kolik muziky za své Kč dostanu a tam vyhrávají auta s kterými jsem měl zkušenost a to byl Golf 1.2 Tsi a především Huyndai I30 kombi 1.6 MPi, tzn. konkrétní low konfigurace za vynikající peníze s vysokou užitnou hodnotou, nízkým poklesem ceny atd. Myslím, že tam nakonec bude patřit i ten Passat v nižší konfiguraci a s dobrou slevou. Pravděpodoně tam nebude patřit to s čím jsem naopak nejspkojenější a to je BMW 530xd, tam to prostě za ty peníze musí být, je to vlastně očekávaný standard. Jinak ten Autosalon, ten nás nesmí nijak rozrušit, to je především reklamní nosič, který nemá co do reálných informací o autech valnou hodnotu. Na netu je pár zajímavých např. slovenských pořadů a testerů, kteří to pěkně hodnotí s podobného pohledu jako bych měl já.
-
-
-PePe- 20.12.2016 15:12
Passat vs. Mazda 6
Zrovna jsme vybírali nový povoz a Passat biTdi nás zaujal. Nicméně při srovnání s Mazdou 6 2,5 Revolution Top Navi vyšel při srovnatelné výbavě o 300.000,-Kč dráž. To je trochu úlet.
Jasně, biTdi pojede lépe, ale zase motor Mazdy je sameťák a při bežný jízdě o něm ani nevíte. A spotřeba je vlastně skoro totožná.-
NPramer 20.12.2016 16:02
« Re: Passat vs. Mazda 6
Věřím, že to VW nemusí vidět jako problém, když jsem kupoval BiTD já, tak na něj byla čekačka 11 měsíců. Jinak přestože Mazda 6 mi přijde jako zajímavé auto, tak bez urážky značky, ten feeling z Passatu je proti 6ce přeci jen premiovější a 2.5 atmosferický benzín je podle mě obecně velká okrajovka a určitě nebude běžně stát proti BiTD. Tam spíš i cenově jinde 1.8 Tsi, max 2.0 Tsi 162kw.-
-PePe- 21.12.2016 10:20
« Re: Re: Passat vs. Mazda 6
Upřímně toho feelingu jsem se taky bál, nicméně jsem seděl v obou autech jen pár hodin po sobě a Mazda mě hodně překvapila. Interier má potaženej kůží, která má krásný prošívání a všechny materiály působí opravdu prémiově. V podstatě máš z interieru Mazdy pocit, že by celý auto šlo zvednout za kličku u dveří. Jinak samozřejmě je to o vkusu. Máš pravdu, že stojí spíš proti té 1,8 TSI, já to srovnával jako dvě top verze.
-
-
cz_coxx 31.12.2016 10:01
CarNet
Mel jsi v tom Passatu CarNet a MirrorLink? Nejak bojuju s par vecma a potreboval bych dat rec s nekym kdo to ma a funguje mu to na 100% :-)-
baryton 01.01.2017 16:57
« Re: CarNet
CarNet v vw nemám, ale mirrorlink mám a tak se můžu podělit o své zkušenosti. Pořídil jsem si ho do nového Touranu jako náhradu navigace. Funguje celkem spolehlivě. Ze začátku se párkrát stalo, že se rádio restartovalo a 2x i úplně zamrzlo. Nicméně jsem s tím spokojen. Nejprve jsem testoval Android auto - systém, který ale vyžaduje datové připojení. Je spolehlivý, ale v místech kde není signál jsi v pasti. Odhadem 200 MB dat na 1000 km navigování.
Asi před měsícem jsem za 55 euro pořídil Sygic - off line navigace s pěknou grafikou, a dostatečnou rychlostí.
Aby Sygic fungoval potřebuješ telefon, který má verzi Mirrorlink 1,1 a dost trpělivosti to celé rozchodit. Používám Samsung A5 (2016). Funguje i na relativně levném S A3 (2016).
-
-
baryton 03.01.2017 16:26
« Re: Re: Re: CarNet
S5 mini nemusí mít ML 1,1, ale jen 1,0. Myslím, že ML 1,1 potřebuje operační systém Android verze 5,1 - Lollipop nebo vyšší (já mám 6,0 tedy android Marshmallow).
Máš alespoň jednu aplikaci pro ML v telefonu? Např. zmiňovaný Sygic Car Navigation, My Guide, ...
-
-
-
dislike 08.02.2017 21:14
adaptivni LED svetla
byl bych trosku opatrny s tvrzenim, ze b8 je ma lepsi nez bmw. Mam je v 5, a proti passatu ktery jsem zkousel (vicemene uplne stejna vybava, krom R), je to uplne nekde jinde.-
NPramer 09.02.2017 08:16
« Re: adaptivni LED svetla
Tak samozřejmě nejde o žádná exaktní měření, ale pocit je pocit. Především mi jde o tu "adaptivnost" tedy o vyřezávání těch prtijedoucích auta. V X5 ty led fungovaly neostře, vytmavené auto bylo neohraničený flek, a v passatu a např. i v adaptivních xenonech na 5er je auto pěkně ostře vyříznuté, mě se to takto líbí víc. Něco jako celkovou svítivost apod. nemůžu hodnotit, myslím, že je u obou v pořádku
-