Diskuse

Volkswagen Passat (2016)

16.12.2016

a jak šel čas a zkušenost s SUV jasně ukázala, že je třeba se vrátit k osvědčené koncepci sedanu/kombíku, ideálního pro dlouhé jízdy.....měl jsem…

 

Volkswagen Passat (nprimera)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 01 Reagovat !

    foto Radek-89

    Radek_89 17.12.2016  09:47

    Souhlas

    souhlasím s tvrzením o motoru. Po počátečním nadšení z toho jak to jede reálně (pocitově by člověk čekal trochu víc), tak brzy převáží hlučnost ve vyšších otáčkách a prostě dieslový klapot, který se nezapře a taky spotřeba, ne že by těch 8 litrů bylo nějak hodně, ale sem stejnou ne-li menší spotřebu dosáhne člověk s 530d a za daleko pohodovější jízdy a hluku. Jen poznámka, že ta první fotka interieru asi není z toho BiTDi, ale nějaké benzinové verze...
    • 00 Reagovat !

      foto NPramer

      NPramer 17.12.2016  10:06

      « Re: Souhlas

      Možné je všechno:-), nahrál jsem tam, co jsem našel na ntb ve složkách, je to pro mě všechno už trochu historie, ke které se vracím. Nicméně ten R volant, to je on a je fajn.
      • 00 Reagovat !

        foto Radek-89

        Radek_89 17.12.2016  11:34

        « Re: Re: Souhlas

        Jasny, chapu. Muzu se zeptat, cim momentalne jezdis? Mozna si to psal v jedne z recenzi, ale nestihl sem je vsechny precist. Diky
        • 00 Reagovat !

          foto NPramer

          NPramer 17.12.2016  11:38

          « Re: Re: Re: Souhlas

          Po zkušenosti s 530xd jsem se opět vrátil jak jinak než k 530xd, která mi vyhovuje svou komplexitou nejvíc
  • 01 Reagovat !

    foto kozooveckin

    kozoovečkin 17.12.2016  12:34

    Stejné dojmy

    Jako majitel Passatu se stejným motorem musím potvrdit tvoje dojmy. Podvozek žádná sláva (dost drncá), motor jede, ale žere skoro jako šestiválec a je hlučný. Asi je problém i v očekávání, všichni, kdo jsme vyzkoušeli, jsme čekali trochu víc. Jinak jak píšeš, v nějaké levnější verzi dává tohle auto větší smysl. Ale tam zase narazíš na limity motorů a převodovek - slabší diesely (110 a 140 kW) moc nejedou a hlavně je převodovky neustále dusí v nízkých otáčkách, kde jsou úplně mrtvé. Odhlučnění průměr střední třídy. Interiér mi vrže.
    Jen bych nesouhlasil s těmi světlomety. Potkávací OK, ale dálková světla mají krátký dosvit. Porovnával jsem to s dálkovými halogeny v Citroenu C5 a když ta auta stála vedle sebe, citrouš dosvítil jednoznačně dál.
    Musím potvrdit i tvůj závěr, za skoro srovnatelné peníze lze koupit prémiovku, která bude ve všem lepší. Upřímně řečeno, v tuhle chvíli bych se nerozmýšlel a koupil klidně BMW 520D, příp. Audi A6 2.0TDi. Mně je po slevě nabízeli v podstatě za stejné peníze jako Passat.
    • 00 Reagovat !

      foto NPramer

      NPramer 17.12.2016  14:02

      « Re: Stejné dojmy

      Casto mam dojem, ze jsem mel jen ja smulu na nejaky vasny kus auta, protoze napr. v testech se o tom nemluvi. Ale asi jde o veci spojene s delsim uzivanim. Jsem rad, ze smulu jsem nemel a je to poznatek vicero majitelu. Je treba rict, ze skoro vsechny testy bitd opevovali, proto mozna to zklamane ocekavani
      • 00 Reagovat !

        foto kozooveckin

        kozoovečkin 17.12.2016  14:22

        « Re: Re: Stejné dojmy

        Jo, vidím to stejně. Já se ještě navíc musím "pochlubit" několika návštěvami servisu během prvního roku užívání - vadná čidla NOx a ad blue, únik chladící kapaliny. V záruce taky rozebráno čalounění zadních dveří, teď mi drnčí už jen palubní deska nalevo od volantu. :-)
        Na druhou stranu musím říct, že když přesednu do jakékoliv neprémiovky s dieselovým dvoulitrem, mám pocit, že to ve srovnání s BITDi vůbec nejede. Možná, že horší než motor je zbytek auta :-O .
        Ale když jsem zase zkoušel BMW X4, tak mi přišlo kromě motoru, převodovky a audia v podstatě ve všem horší, než ten Passat. Prkenný podvozek i na 18 kolech, už od stokilometrové rychlosti nepochopitelný hluk od předních sloupků, průměrný prostor...
      • 00 Reagovat !

        foto kozooveckin

        kozoovečkin 17.12.2016  14:27

        « Re: Re: Stejné dojmy

        Ještě ke spotřebě. Ty píšeš o osmi litrech, to mi přijde hodně. Asi tomu pořádně nakládáš nebo jezdíš kratší trasy. Já se pohybuju kolem 6,5, ale je fakt, že jezdím delší štreky a spíš pohodově.
        • 00 Reagovat !

          foto NPramer

          NPramer 17.12.2016  17:58

          « Re: Re: Re: Stejné dojmy

          Tak to je smůla, na druhou stranu si myslím, že tě dneska do servisu umí poslat kdejaké auto a to i v prvním roce. Zaregauju na X4, tam si dovolím říct, že je to zrovna to z nejméně povedených BMW, taková koza z už starší X3, určitě to nebude vlajkovka premiovosti značky BMW. Ten 2litr od BMW není podle mě dostatečně kultivovaný v žádném BMW ani ve zmiňované 520d, to by sis moc nepomohl. Ve spotřebě by ale exceloval. Ta moje jízda s BiTD byla určitě dost dynamická a spotřeba opravdu opdovídá spíš výkonu, než objemu motoru. Má to logiku. Jinak to nechci pomlouvat, byl bych moc rád kdyby byl býval můj passat perfekt, líbil se mi. Uvažoval jsem jestli v 2.0 TSi 206kw by to nebyla správná volba.
          • 00 Reagovat !

            foto kozooveckin

            kozoovečkin 18.12.2016  10:34

            « Re: Re: Re: Re: Stejné dojmy

            No, dojmy z X4 přesně stejné. Je pravda, že jsem zkoušel předfaceliftovou 525D xdrive - kultivovanost příšerná, šílené dunění a vibrace. O dost horší, než Passat. 520D po faceliftu se mi jevila na čtyřválec přijatelná, ale zkoušel jsem jen krátce, můžu se mýlit. Myslel jsem to s těmi prémiovkami spíš obecně, že za skoro stejnou cenu dostaneš skoro ve všem lepší auto. Mimochodem u předfaceliftové A6 mi přišel podvozek bez vzduchového odpružení na osmnáctkách kolech taky zbytečně tvrdý.
    • 00 Reagovat !

      foto stealth01

      stealth01 17.12.2016  18:13

      « Re: Stejné dojmy

      Jednu 520d budu prodávat. Jak jinak než za 520t bez daně. ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto kozooveckin

        kozoovečkin 18.12.2016  10:35

        « Re: Re: Stejné dojmy

        :-) Vlastně kvůli Tvojí recenzi tady na mojeauto jsem nakonec do pětky nešel.
    • 00 Reagovat !

      foto cz-coxx

      cz_coxx 24.12.2016  10:19

      « Re: Stejné dojmy

      Souhlas s většinou tveho komentaře - hlavně co se tyka smyslu auta v levnějších verzích - příplatky ho dokáží vystřelit hodně vysoko ale užitná hodnota vpodstaě furt stejná.

      Nesouhlasím, ale s tim že za skoro stejné peníze človek dostane i premiovku. Nebavme se ted o slevach, tu dostaneš na Audii, BMW i Passata. Když si vezmu cenu kolem 1,3mil. s DPH za kterou dostaneš hodně slusně vybaveného Passata tak A6 nebo BMW 5 bude ve vybavě "holátko". Je fakt že materiály a provedeni jsou vic premiove ale zase s kazdým příplatkem cena naskakuje vic než rychle...
  • 21 Reagovat !

    foto x-IceMan-x

    x.IceMan.x 19.12.2016  09:13

    VW reklama v ČR

    No, tady dle vašich vlastních zkušeností (ty nejpresnější pravdivé informace) je vidět jak to u nas funguje a že VW nikdy nebylo a není TOP jak se jejich marketing českýmu národu, bohužel uspěšně snaží vtlouct do hlavy.
    Bohužel vetšina národa tupě jak stado ovcí věří reklamě a zaplaceným recenzím na vetšině automobilových serverů na netu a v TV ..... hlavně popularní Autosalon na Primě, kde je to uplne do očí bijící! Kde je každy VW a Škoda naprosto užásné auto bez chybičky, a když už na konkurenci nemužou najít nejakou chybu tak její test zkrátí tak ze vlastne celkem nic o autě neřeknou a totálně ho shoděj třeba jen kvůli tomu že ma trochu víc tlačítek na palubovce (ano, to je velice zavazna zavada na autě :-D) , proto sem přestal sledovat, totálně o ničem.
    Tyhle vaše pravdivé nezaujaté postřehy z praxe ovšem v techto recenzích a testech proste nenajdete.

    • 11 Reagovat !

      foto kozooveckin

      kozoovečkin 19.12.2016  10:54

      « Re: VW reklama v ČR

      To je asi pravda, redaktoři nakonec dělají VW group u části kupujících medvědí službu, protože dost lidí na ty nesmysly začíná mít alergii a pak ta auta zbytečně zavrhne. Třeba testy Rapidu byly hlavně ze začátku úplně mimo, to je skutečně low cost kočár. Ale ono u neprémiové konkurence si ve střední třídě moc nepomůžeš. Mondeo pohodlnější podvozek a lepší odhlučnění, ale biturbo o dost slabší, a i u Mondea si uživatelé stěžovali na nekvalitu. Peugeot, Citroen, Toyota ve střední třídě starší modely. Osobně už bych v tuhle chvíli sáhnul jednoznačně po prémiovce, ale spíš po vyšší střední.
    • 01 Reagovat !

      foto NPramer

      NPramer 19.12.2016  11:06

      « Re: VW reklama v ČR

      Je to přesně jak říká kolega. V podstatě jsou ty auta od VW velmi dobrý, Golf dobrý, Passat je fajn, jde hlavně o ten benchmark. Když si člověk nastaví očekávání na ideál, tak bude zklamaný skoro ze všeho. Sedneš do novýho superba, který je hezký z venku a chceš passata, který je luxusnější uvnitř. Pro mě je nejdůležitější parametr kolik muziky za své Kč dostanu a tam vyhrávají auta s kterými jsem měl zkušenost a to byl Golf 1.2 Tsi a především Huyndai I30 kombi 1.6 MPi, tzn. konkrétní low konfigurace za vynikající peníze s vysokou užitnou hodnotou, nízkým poklesem ceny atd. Myslím, že tam nakonec bude patřit i ten Passat v nižší konfiguraci a s dobrou slevou. Pravděpodoně tam nebude patřit to s čím jsem naopak nejspkojenější a to je BMW 530xd, tam to prostě za ty peníze musí být, je to vlastně očekávaný standard. Jinak ten Autosalon, ten nás nesmí nijak rozrušit, to je především reklamní nosič, který nemá co do reálných informací o autech valnou hodnotu. Na netu je pár zajímavých např. slovenských pořadů a testerů, kteří to pěkně hodnotí s podobného pohledu jako bych měl já.
      • 00 Reagovat !

        foto kozooveckin

        kozoovečkin 19.12.2016  12:08

        « Re: Re: VW reklama v ČR

        Přesně! Pro sebe jsem si udělal závěr, že Passat by bylo fajn auto se slabším motorem, bez 4x4 a s rozumnou výbavou. A platí to obecně, jak píšeš, výbava s rozumem.
  • 11 Reagovat !

    foto -PePe-

    -PePe- 20.12.2016  15:12

    Passat vs. Mazda 6

    Zrovna jsme vybírali nový povoz a Passat biTdi nás zaujal. Nicméně při srovnání s Mazdou 6 2,5 Revolution Top Navi vyšel při srovnatelné výbavě o 300.000,-Kč dráž. To je trochu úlet.
    Jasně, biTdi pojede lépe, ale zase motor Mazdy je sameťák a při bežný jízdě o něm ani nevíte. A spotřeba je vlastně skoro totožná.
    • 00 Reagovat !

      foto halleck

      halleck 20.12.2016  15:24

      « Re: Passat vs. Mazda 6

      Myslim ze ten motor 2.5 od Mazdy mal pri rychlejsom jazdeni spotrebu 8/100.
      Ak by niekto vyslovene chcel vyssi vykon tak ten diesel 2.2 biturbo asi ma bohatu rezervu na upravy :-)
    • 00 Reagovat !

      foto NPramer

      NPramer 20.12.2016  16:02

      « Re: Passat vs. Mazda 6

      Věřím, že to VW nemusí vidět jako problém, když jsem kupoval BiTD já, tak na něj byla čekačka 11 měsíců. Jinak přestože Mazda 6 mi přijde jako zajímavé auto, tak bez urážky značky, ten feeling z Passatu je proti 6ce přeci jen premiovější a 2.5 atmosferický benzín je podle mě obecně velká okrajovka a určitě nebude běžně stát proti BiTD. Tam spíš i cenově jinde 1.8 Tsi, max 2.0 Tsi 162kw.
      • 00 Reagovat !

        foto -PePe-

        -PePe- 21.12.2016  10:20

        « Re: Re: Passat vs. Mazda 6

        Upřímně toho feelingu jsem se taky bál, nicméně jsem seděl v obou autech jen pár hodin po sobě a Mazda mě hodně překvapila. Interier má potaženej kůží, která má krásný prošívání a všechny materiály působí opravdu prémiově. V podstatě máš z interieru Mazdy pocit, že by celý auto šlo zvednout za kličku u dveří. Jinak samozřejmě je to o vkusu. Máš pravdu, že stojí spíš proti té 1,8 TSI, já to srovnával jako dvě top verze.
  • 00 Reagovat !

    foto cz-coxx

    cz_coxx 31.12.2016  10:01

    CarNet

    Mel jsi v tom Passatu CarNet a MirrorLink? Nejak bojuju s par vecma a potreboval bych dat rec s nekym kdo to ma a funguje mu to na 100% :-)
    • 00 Reagovat !

      foto NPramer

      NPramer 31.12.2016  18:12

      « Re: CarNet

      Jj bylo to tam, ale nic zasadniho si o tom nepamatuju. Naopak mi to prislo slozity, zvlast to nastaveni aby si navi sahla na net apod. Jsem zvykly a lepsi mi prijdou jine systemy
    • 00 Reagovat !

      foto baryton

      baryton 01.01.2017  16:57

      « Re: CarNet

      CarNet v vw nemám, ale mirrorlink mám a tak se můžu podělit o své zkušenosti. Pořídil jsem si ho do nového Touranu jako náhradu navigace. Funguje celkem spolehlivě. Ze začátku se párkrát stalo, že se rádio restartovalo a 2x i úplně zamrzlo. Nicméně jsem s tím spokojen. Nejprve jsem testoval Android auto - systém, který ale vyžaduje datové připojení. Je spolehlivý, ale v místech kde není signál jsi v pasti. Odhadem 200 MB dat na 1000 km navigování.
      Asi před měsícem jsem za 55 euro pořídil Sygic - off line navigace s pěknou grafikou, a dostatečnou rychlostí.
      Aby Sygic fungoval potřebuješ telefon, který má verzi Mirrorlink 1,1 a dost trpělivosti to celé rozchodit. Používám Samsung A5 (2016). Funguje i na relativně levném S A3 (2016).
      • 00 Reagovat !

        foto cz-coxx

        cz_coxx 03.01.2017  13:43

        « Re: Re: CarNet

        Ja mam Galaxy S5 mini a nemuzu se pres MirrorLink pripojit. Vzdycky to nejak zamrzne. Telefon se zobrazi na displeji auta jako pripojeny ale tim to konci. Jsem z toho nejaky rozladeny. Ne ze by to byla zasadni funkce ale stve me ze mi to nejde
        • 00 Reagovat !

          foto baryton

          baryton 03.01.2017  16:26

          « Re: Re: Re: CarNet

          S5 mini nemusí mít ML 1,1, ale jen 1,0. Myslím, že ML 1,1 potřebuje operační systém Android verze 5,1 - Lollipop nebo vyšší (já mám 6,0 tedy android Marshmallow).
          Máš alespoň jednu aplikaci pro ML v telefonu? Např. zmiňovaný Sygic Car Navigation, My Guide, ...
          • 00 Reagovat !

            foto cz-coxx

            cz_coxx 03.01.2017  18:50

            « Re: Re: Re: Re: CarNet

            Jo jo mam tam potrebne aplikace. Tu verzi si proverim. To bude asi ten trabl...
  • 00 Reagovat !

    foto dislike

    dislike 08.02.2017  21:14

    adaptivni LED svetla

    byl bych trosku opatrny s tvrzenim, ze b8 je ma lepsi nez bmw. Mam je v 5, a proti passatu ktery jsem zkousel (vicemene uplne stejna vybava, krom R), je to uplne nekde jinde.
    • 00 Reagovat !

      foto NPramer

      NPramer 09.02.2017  08:16

      « Re: adaptivni LED svetla

      Tak samozřejmě nejde o žádná exaktní měření, ale pocit je pocit. Především mi jde o tu "adaptivnost" tedy o vyřezávání těch prtijedoucích auta. V X5 ty led fungovaly neostře, vytmavené auto bylo neohraničený flek, a v passatu a např. i v adaptivních xenonech na 5er je auto pěkně ostře vyříznuté, mě se to takto líbí víc. Něco jako celkovou svítivost apod. nemůžu hodnotit, myslím, že je u obou v pořádku
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…