Volkswagen Passat (2019)
20.8.2019Passat B8 asi netřeba představovat, napsáno toho bylo z řad novinářů i uživatelů mnoho. V mém případě je to Passat Highline Variant (kombi) s paketem…
Volkswagen Passat (adamzprahy)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Podvozek 21.08.2019 08:52 Verny_2013
- Hezká recenze 21.08.2019 09:22 Ozzman
- model 21.08.2019 10:51 dadasada
- Pašík 21.08.2019 17:47 zetr007
- full led 21.08.2019 19:15 Ondrej Babečka
- OL 22.08.2019 09:14 vondry87
- Přínosná recenze - Díky! 25.03.2022 14:42 NegusTheGreat
-
Verny_2013 21.08.2019 08:52
Podvozek
Nedávno jsem se vezl jako spolujezdec v Passatu s 2,0TDi a podvozek jsem vnímal podobně jak popisuješ. V malých rychlostech a rozbité silnici až zbytečně tvrdý, rázy byly opravdu cítit. Ve větších rychlostech se to zlepšuje a na dálnici OK. -
Ozzman 21.08.2019 09:22
Hezká recenze
V bílé a Rpaketu nevypadá tak nudně, ale zaráží mne ta maximální dosažená rychlost a že vždy to uvádí někdo od koncernu >:D 249 km/h je fakt hodně nadstandartní na 110kw.
Sám jsem s koncernovými vozidly něco najezdil a ani s 125kw 2.0TDI a z kopce, jsem nedosáhl zdaleka takových výkonů a to motor neplní ani správně emise. Zastavil jsem se na 225 km/h. Všechny ostatní TDI v Německu z kopce si nad 220 nesáhly (103 a 110kw). Se svým 132kw TDCi jsem na 230 (ale to je AT, takže tam může být zakopaný pes), proto mne tvá dosažená rychlost zaráží. S tímto motorem jsem jezdil pouze v kombinaci s DSG a i když nebyl slabý, já bych si ho nevybral, nicméně přeji hodně šťastných km a přeměř tu maximálku >:D-
adamzprahy 22.08.2019 09:34
« Re: Hezká recenze
Díky:) Souhlas, vertikální lamely v masce a lehké úpravy předního a zadního nárazníku Passatu hodně pomohli, stejně jako větší šedá kola.
Co se týče těch výkonů na dálnici, tak tyhle maximálky byli fakt z kopce, ale jak píšeš - většinou i z těch kopců existuje určitý limit. Těch tacho 230 km/h je tam z kopce poměrně rychle, třeba včera jsem měl cestu cca 350 km a bylo to tam hned 3x >:D
Ten rozdíl oproti TDI může být v širším spektru otáček v kterých má TSI výkon. Taky za tím může být hmotnost, B8 s TSI a manuálem váží asi jen 1.4t + možná dobrá aerodynamika, nevím. Každopádně taková pozitivní překvapení já beru >:D-
-
palix 22.08.2019 15:20
« Re: Re: Hezká recenze
Ja by som sa podobnej rýchlosti nedivil. Pokiaľ je najvyšší prevod prevodovky robený tak, že pri max rýchlosti má dostatočnú rezervu, tak auto pôjde - samozrejme dole kopcom ;).
Na Mazde 3 som mal 212 km/h podľa GPS a otáčky boli niečo cez 4000 = rezerva veľká. Samozrejme odpor vzduchu a výkon tu hraje veľkú úlohu.
Prečo by nemal dať Passat cez 240 km/h? aj podvozok má na to prispôsobený.-
-
palix 26.08.2019 14:46
« Re: Re: Re: Re: Hezká recenze
To je :-)
Kedysi som mal Astru G. Najviac som išiel cca 180 km/h (v max bola 182) a mal som pocit, že motor vyskočí z auta = bol skoro na max otáčkach.
Dnes je najvyšší rýchlostný stupeň dosť "dlhý" = napr moje auto má pri "v max" cca 4000 ot a auto by išlo ďalej, ale výkon nie je dostačujúci. Dole primeraným kopcom to ale ide. Samozrejme s rozumom (v riedkej premávke), pretože auto nie je postavené na ktovie aké vysoké rýchlosti (200+). Predsa len nejaké BMW M5 z 250 km/h aj zabrzdí.
Spomínanú max rýchlosť som skúšal v Nemecku v štýle - keď už som na tej "Autobahn", tak hádam skúsim čo to dá ;).
Neviem, ako to majú poriešene iné značky - či je tam nejaké obmedzenie a podobne.-
adamzprahy 26.08.2019 22:45
« Re: Re: Re: Re: Re: Hezká recenze
S tím zpřevodováním na tom něco bude. Včera jsem zrovna koukal a při Vmax točí ten můj Passat asi 4300 otáček. Což je na benzín málo, v nižších rychlostech je cítit, že tak okolo těch 4 tisíc je motor v nejlepším. Tuším, že křivky výkonu a krouťáku tomu dávají zapravdu. Kdežto třeba ten 2.0 TDI tam bude končit a křivka začne padat. To pak asi dělá ten rozdíl v jízdě z kopce. Zkusím to pak pohledat na Googlu zda tomu udávané průběhy odpovídají...respektive určitě odpovídají, jen nevím otáčky toho TDI v takových rychlostech.-
palix 30.08.2019 21:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Hezká recenze
Kedysi som videl nejaký test na Mazdu 3 (2,0 88 kW). Tam mal autor pílové diagramy (pre prevodovku) a max rýchlosť toho motora mu vyšla 300 km/h na 6. prevodový stupeň. Samozrejme vo "vzduchoprázdne" :). Odpor vzduchu nedovolí dosiahnúť veľmi vysokú rýchlosť. A samozrejme 88 kW nie je nejako extra veľký výkon.
Tiež mám max rýchlosť (195 km/h) pri niečo málo cez cca 4000 ot.
-
-
-
-
-
-
-
dadasada 21.08.2019 10:51
model
Ahoj,
na nový model si čekat nechtěl? Mám objednaného 1.5 tsi Variant Highline. Jsem na to zvědav. Těšil jsem se, že mi popíšeš motor a trošku jsem se vyděsil. Nějaké recenze jsem četl, tak se trochu bojím. Bude to mít DSG. Na leasing to vyšlo zajímavěji než TDi.
Jinak souhlasím, že je to hodně tvrdé hlavně ve městě.
Musím tě pochválit za výběr sedadel. Měl jsem půjčeného Pašíka v R-line a mělo to takové ty koženkové sedačky. Musím říct, že když bylo venku více jak 30 stupnů, člověk se tam hodně nepříjemně potil a lepil na sedadlo. Fakt hnus. Jak to nemá odvětrávání, nebrat.
Hodně štastných km ;-)-
adamzprahy 22.08.2019 09:36
« Re: model
Objednával jsem začátkem října, dodání mělo být začátkem ledna, ale bylo v březnu. Takže nový model byl ještě poměrně daleko. Můj nákup byl trochu specifický, bral jsem to jako dálniční přibližovadlo, které potřebuji k pracovním účelům. Takže jsem nehledal nic moc vymazleného, ale měl jsem pouhý checklist požadavků v rámci rozumného rozpočtu. Díky! -
adamzprahy 22.08.2019 09:51
« model
K motoru - já bych si tipl, že DSG to bude mít vyladěné lépe. Navíc má o převod navíc, takže by to mělo mít kratší převody a motor se nebude často trápit v nízkých otáčkách. Když nad tím tak přemýšlím, tak nejvíc mi na tom vadí práce s plynem na rozjezdech, což si DSG vyřeší samo. Snad teda nebude cukat, ale to bys asi poznal hned...
V recenzi jsem to možná přehnal, ale stojím si za tím, že v mé konfiguraci s manuálem to je nejslabší část auta. U mě je taky "problém", že jsem zvyklý na hybridní Toyotu, které se v plynulosti rozjezdů ve městě těžko něco vyrovná :-)
Hodně šťastných km i tobě, určitě se pak pochlub recenzí s verzí po faceliftu ;)
-
-
zetr007 21.08.2019 17:47
Pašík
Hezké auto, pěkná recenze! Přeju ti hodně příjemných kilometrů s Pásovcem. -
Ondrej Babečka 21.08.2019 19:15
full led
Pokiaľ dobre viem, tak na Vašom Passate nie sú full led svetlomety (tak sa označujú účinnejšie ledky s natáčaním a vykrajovaním lúča) ale nižšie led svetlomety, ktoré majú len o trochu vyššiu svietivosť oproti halogénom. Inak konfigurácia čo sa týka exteriéru veľmi pekná. Biela farba a R-line pašíku pasujú. 18ky kolesá sú pekné, na 17kach by bolo auto asi komfortnejšie, čo usudzujem aj z toho, čo som sa s B8čkou práve na 17kach krátko zviezol.-
adamzprahy 22.08.2019 09:39
« Re: full led
Full-LED ve smyslu, že LED svítí tlumená i dálková světla, tam jsou. S halogeny se to ani trochu nedá srovnat. Mám zkušenost s více auty s full-LED, dokonce i s těmi adaptivními na Arteonu (asi stejné jako má Passat). A tyhle standardní svítí opravdu intenzivně, jen nemají moc vyladěný světelný tok, podle mě úmyslně ať je prostor pro příplatek za adaptivní.
S koly souhlas, ty 18 jsou designově tak akorát :-)-
Ondrej Babečka 23.08.2019 10:11
« Re: Re: full led
V noci som s tým nejazdil, len na vw fórach som čítal, že to nie je žiadna sláva, bežné xenóny trebárs v superbe vraj svietia lepšie. Každopádne niet nad osobnú skúsenosť. Autíčko inak veľmi pekné, nech dobre slúži :-)-
adamzprahy 23.08.2019 12:34
« Re: Re: Re: full led
Přesně vím co ti lidé myslí. Mám porovnání s adaptivními bixenony v Astře OPC, myslím že Superby po faceliftu měli dost podobné bixenony. Za mě je tato poslední evoluce xenonů dobře vyvážená a má své výhody.
Standardní full-LED prakticky u všech výrobců trpí stejným nedostatkem - jsou směrové, což v tlumeném režimu není žádoucí. Tam kam světla svítí je opravdu velmi intenzivní světlo - u každé automobilky jinak, u VW bych řekl fakt hodně intenzivní. Nicméně o metr dál nevidíte nic. Proto jsem psal v recenzi o krátkém světelném kuželu.
S halogeny člověk vidí blbě, ale poměrně daleko i v tlumeném režimu. Bixenony mají vyšší svítivost než halogeny, ale ne až takovou jako LED. Nicméně světelný kužel v tlumeném režimu je ve výsledku delší. Spolu s adaptivní funkcí kdy se natáčí do zatáček bych se také přiklonil k názoru, že výhody takových bixenonů spíš převažují nad "hloupými" full LED světly.
V čistě dálkovém režimu, kdy LED mohou být nasměrovány kamkoliv před vás, tak svítí dobře. Jenže v takovém režimu se v praxi moc nejezdí. A jak je vypnete, tak máte v očích trochu šok jak je z bíla najednou černá tma s useknutým světelným kuželem pár metrů před vámi.
Halogeny už nikdy v autě mít nechci. Udělal jsem před pár lety chybu, že jsem si auto s nimi ještě pořídil a už nikdy. Xenony, ale i obyč full LED jsou úplně jinde. Budoucnost vidím v LED, ale dobré bixenony bych nezatracoval :-)
-
-
-
-
vondry87 22.08.2019 09:14
OL
Ahoj, pokud to není tajné, na kolik vychází ten OL? Já jsem dva roky nazpět Passata poptával a byl jsem nemile překvapen, protože za ty inzerované ceny mi to auto nikdo nechtěl dodat. Všichni se začali vymlouvat a přihazovat nesmyslné poplatky a nakonec to vždy bylo za cca 11 tis. bez DPH s tím nejhorším pojištěním a bez pneu, což se nevyplatilo a raději jsem auto koupil (i když starší). Ale zase jsem poptával 2.0 TDI s DSG. Jinak 2.0 TDI při 140 jezdí za 6 l. 190 km/h nejezdím, takže nemůžu sloužit :-)-
adamzprahy 22.08.2019 09:46
« Re: OL
Ahoj, z korektnosti vůči prodejci to nechci šířit veřejně, pošlu do SZ. Jen můžu říct, že to mám o dost méně než uvádíš ty. Nebyli k tomu žádné poplatky atd. Záleží taky na nájezdu. TDI a ještě s DSG tam tuším taky tehdy byli k dispozici a myslím, že za méně než uvádíš. -
-
-
NegusTheGreat 25.03.2022 14:42
Přínosná recenze - Díky!
Adame, pochyboval jsem o 1.5 TSI v kombinaci s autem této třídy, ale Tvá recenze mne přesvědčila - mám tedy za sebou rok a půl a cca 70 tis. km se Superbem 1.5 TSI (sedan) s automatem 7DSG. Motor kultivovaný, spotřeba za celou dobu v kombinaci město / dálnice 5,95 l / 100 km a to ticho... Takže ještě jednou obří díky :yes: :yes: :yes: