Volkswagen Passat (2014)
27.12.2017Už to tu zaznělo mnohokrát. Passat se nekupuje, Passat se fasuje. Jenže co když ho ne a ne nafasovat? No tak si ho musíte koupit. Má cesta k němu…
Volkswagen Passat (vondry87)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Pěkná recenze 27.12.2017 20:26 martinST
- Velmi přínosná recenze 29.12.2017 19:44 popet11
- Servis VW 08.12.2018 15:37 Verny_2013
- Nástupca 03.07.2023 10:06 Rasto
-
martinST 27.12.2017 20:26
Pěkná recenze
Moc dobře se četla. Když jsem četl o nadšení z focusu a zklamani z Octavie, říkal jsem si: tak proč Passat? Ale po dočtení chápu.. Já bych měl problem s dsg, protože jsem jej zažil ve firemní O3 ve spojení s 1.2 tsi a nebylo to příjemné svezení. Dsg drželo motor v příliš nízkých otáčkách a při potřebě lehkeho zrychlení se nic nedělo, přidal jsem tedy více plynu a dsg podradilo klidně o 2st a auto začalo zrychlovat až moc zbrkle.. Navic sem tam prevodovka řadila s citelnými rázy (škubala). Ale hlavne přeji ať passat jezdi spolehlivě, pro rodinu určitě dobrá volba.. A příště třeba Mazdu 6 ;)-
vondry87 27.12.2017 23:46
« Re: Pěkná recenze
Díky moc. V podstatě se jednalo čistě o volbu z rozumu. Na druhou stranu ono ani moc nebylo z čeho vybírat. Prémie je drahá a korejská a francouzská produkce neměla moc co nabídnout, Insignie byla stará, nudná a těžká. Takže vlastně kromě passata zbyla jen mazda 6 a mondeo. U mazdy se hodně kritizuje hluk, na což já hodně slyším, protože jsem konečně chtěl tiché auto. A hlavně - mazda je u nás tak okrajová záležitost, že prostě rozumně nejde sehnat. Je to malý trh cílený na nadšence a cena tomu odpovídá. Našel jsem jediný kus odpovídající mým požadavkům, ale byl o 50 tis. dražší a už podle foto v zoufalém stavu. Pravděpodobně nějaký stočený kus se zajímavou historií. Mondeo bylo zajímavější - nabídka je poměrně široká a cenově to vycházelo podobně, ale moc se mi nelíbil interiér a obecně celý infotainment. Taky má mnohem menší kufr, horší sedačky a užranější motor. Pašík si i doufám podrží cenu a jednou se bude líp prodávat.
DSG v oktávce a passatu opravdu nejde srovnávat. V oktávce to byla taková splašená koza se všemi neduhy vypsanými výše, ale v passatu je to naladění mnohem vyspělejší a předovka řadí docela logicky. I to podřazování je mnohem lepší - takové plynulejší a zrychlování komfortnější. Oktávka neměla problém ve městě každou chvíli zařadit dvojku, to passat si většinou vystačí s trojkou, kterou vlastně nechává zařazenou až do dosažení kýžené rychlosti. Oktávka by v té samé situaci mezitím stihla dvakrát přeřadit. I plynuleji reaguje na dávkování plynu, kdy při mírnějším sešlápnutí plynu vůz letargicky zrychluje na současně zařazený rychlostní stupeň, při výraznějším sešlápnutí plynu (cca do poloviny) podřazuje o jeden stupeň a auto zrychluje živelněji a teprve při sešplápnutí na podlahu podřazuje o dva stupně a vůz vystřelí vpřed. Ale bez nepříjemného cuknutí, na které jsem byl zvyklý z oktávky. Dnes jsem se na to během cesty zaměřil a trochu jsem tedy ještě poupravil komentář, aby to odpovídalo skutečnosti.
-
-
popet11 29.12.2017 19:44
Velmi přínosná recenze
Ahoj, díky za skvělou recenzi. Je v ní hodně praktických poznatků, což je fajn.
Zrovna stojím před podobným rozhodnutím jako ty. Tedy až na to, že nejsem tlačen časem :-)
Vybírám z typických kombíků střední třídy se všemi jejich zápory i klady, tedy:
- Ford Mondeo - menší vnitřní prostor než předchozí generace, nic moc plasty, rozumné ceny
- VW Passat - neurazí ani nenadchne, krade se, velký vnitřní prostor, nízký pokles ceny při budoucím prodeji
- Peugeot 508 - už je fakt dost starej a v interiéru je to znát, velký vnitří prostor, následný prodej bude větší boj - je to prostě francouzský auto
- Kia Optima - je to korejec, ale 7 let záruky je super, super výbava za přijatelné ceny, velký vnitřní prostor
- Hyundai i40 - facelift se mi moc nelíbí a nový model zatím v nedohlednu, světla svítí mizerně a nejsou to ani bixenony, natož full led, jinak to stejné jako Optima
- Mazda 6 - uvnitř neskutečně málo prostoru, nic moc kufr, super benzínové motory, nezájem zlodějů
- Opel Insignia - docela drahé náhradní díly a hlavně pověst předchozí generace, ale super design (subjektivní), rozumná pořizovací cena
- Škoda Superb - vysoká pořizovací cena (horší než u Passatu), krade se, velký vnitřní prostor, super design (subjektivní), krade se, nízká ztráta hodnoty při budoucím prodeji
- Škoda Octavia - nižší střední třída, ale s velkým vnitřním prostorem i kufrem, je na každém rohu, krade se, nízká ztráta hodnoty při budoucím prodeji. ).
Prémii jsem vyloučil kvůli vyšším servisním nákladům a taky svým zákazníkům, abych neprovokoval :-)
Mimochodem, prozradíš cenu tvého Passatu?
Ať dobře slouží :yes:-
vondry87 29.12.2017 23:47
« Re: Velmi přínosná recenze
Díky za pochvalu. Ohledně výběru uvažuješ podobně jako já. Většinu vozů jsem automaticky vyřadil z důvodů uvedených výše a v podstatě zbyl jen Superb, Passat a Mondeo. Superb je na první pohled určitě hezčí, ale výrazně dražší a už byl za cenovým limitem, který jsem si stanovil na 450 tis. bez DPH. Superby byly všechny přes 500 tis. a s horší výbavou. A taky ho má každý (jen v naší pidi ulici jsou 3) a ten "wow" design se mi strašně rychle okoukal. A vlastně je to i o něco málo horší vůz, což vyplývá z hierarchie koncernu. Passat stál 470 tis. bez DPH, takže jsem limit nakonec trochu překročil, ale zase byl v ceně servis, prodloužená záruka a 2 sady kol, které bych stejně asi kupoval, takže to beru tak, že jsem se cca vešel. Abych řekl pravdu, tak mi (možná trochu v rozporu s vyzněním recenze) určitě nepřijde, že by to auto bylo za nějakou super cenu, spíš mě překvapilo, jak byla konkurence drahá, takže ač jsem zezačátku nechtěl dát tolik peněz za 3 roky staré auto, tak při zkoumání trhu jsem pochopil, že ono to levnější asi nebude. Když dám teď vyhledat oktávku s podobnou výbavou (teda horší, protože oktávka některé prvky prostě nemá), nejlevnější inzerát je za 454 bez DPH, zbytek přes 500 tis. Hůř vybavené oktávky, které ale v podstatě měly všechno, co jsem chtěl, stály cca od 420 tis. A to už jsem si řekl, že těch 50 tis. za ten rozdíl stojí. A opravdu stojí. Za každou korunu. Jestli cena byla dobrá nejsem schopen říct, ale za ty peníze jsem prostě nic lepšího nesehnal a hlavně jsem potřeboval jezdit, protože cesťákama si na sebe to auto docela rychle vydělá. Auto bych rád prodal po cca 5 letech a ceny se pak pohybují kolem 300 - 330 tis., takže kdyby ztráta na ceně za těch 5 let byla jen 150 tis., tak si budu pískat blahem. Zároveň jsem si ale myslel, že cena vozů padá rychleji v těch prvních třech letech, ale ta auta se jako zánovní prodávají dost draze (nevím, kam všichni chodí na ty řeči, že auto ztratí x desítek % ceny po vyjetí z autosalonu nebo během prvního roku provozu), takže příště, až nebude takový časový a finanční tlak, tak asi spíš vezmu nové auto a včas prodám.-
-
vondry87 30.12.2017 23:42
« Re: Re: Velmi přínosná recenze
Ale zase za ceníkové ceny nikdo nenakupuje. Na Passata se dává sleva kolem 200 tis. Nové skladovky Highline 2.0 TDI DSG jsou kolem 600 tis. bez DPH s trochu horší výbavou, ale zase mají R-line packet. Já si myslím, že reálná cena mého kousku mohla být kolem těch 650 tis. bez DPH. Takže ta ztráta hodnoty bude tak 60 tis. za rok, což není ani 10 % ceny. A to jsem koupil fakt "levně", protože vůz je z 12/2014 tzn. je psychologicky o rok starší. Vozy vyrobené na začátku 2015 už byly podstatně dražší, takže ta průměrná roční ztráta hodnoty u těchto vozů bude ještě podstatně nižší. No zkrátka čekal jsem, že ta auta (tím spíš takhle drahá) ztrácí během prvních let provozu hodnotu rychleji, ale očividně je to jen marketing. Resp. způsob, jak zákazníkovi vnutit ojetinu za cenu nového auta a ještě ho přimět si myslet, jak dobře nakoupil :-)
-
-
-
Ronault. 30.12.2017 00:01
« Re: Velmi přínosná recenze
Přidávám se ke chvále, velmi přínosné... ještě přidej pár fotek... ad sedačka, koukám, že máte verzi proti směru jízdy s takovou tou tyčkou... To je asi vajíčko? Chystáš i sedačku pro větší dítě od 9 kg? Já jsem uvažoval o verzi proti směru jízdy, ale nakonec jsem koupil Romera King II. Za prvé ve Fabce, kterou jezdí manželka, když řídím já, se sedačka skoro nevleze, natož s opěrou proti směru jízdy a pak taky, že ke konci malá už v sedačce proti směru jízdy sedět nechtěla ani pár minut a cesty se stávaly hororem, po směru jízdy má výhled ven a je klid.
Jen teda nevím co v případě dalšího dítěte, větší rodinný MEgane je hraniční :-|-
white label 30.12.2017 00:56
« Re: Re: Velmi přínosná recenze
Přesně tuhle sedačku (MaxiCosi s ISOFIX podložkou) jsme měli taky. Je to velmi praktické, jen nacvakneš do podložky a nic neřešíš. Není to zrovna levné a hlavně je to jen na chvilku, ale podařilo se mi to pak docela slušně komplet prodat, byla v pěkném/zachovalém stavu.
Romer s ISOFIXem pro největší děti ještě mám, asi ji budu taky brzy prodávat, vypadá asi nějak takhle: [odkaz]-
vondry87 30.12.2017 08:59
« Re: Re: Re: Velmi přínosná recenze
Přesně tak! My si tu sedačku se základnou nemůžeme vynachválit. Ideální na cesty k doktorce nebo třeba na nákup. Vajíčko se vycvakne, hodí na košík a jde se nakupovat. Bylo to dražší, ale když jsem viděl, za kolik se to prodává jako použité, tak jsme koupili novou. Ještě jí určitě použijeme minimálně na jedno dítě a kdykoliv se to může prodat. To vajíčko je cca do 1 roku a my jsme se shodou okolností dostali do bodu, kdy se do ní malá jen tak tak vejde, takže budeme muset koupit tu větší. Určitě budou i ty cesty příjemnější, když bude koukat po směru jízdy.
Focení počasí moc nepřeje, ale určitě ještě doplním. Upřímně ale říkám, že raději píšu, než fotím :-) Ono na Passatu toho taky není moc k focení a je jich všude dost. Příští auto už si snad vyberu podle svých představ a tam se případně vyřádím, ale to si musím ještě pár let počkat >:D -
Ronault. 30.12.2017 23:24
« Re: Re: Re: Velmi přínosná recenze
Jako vajíčko jsme měli/máme klasiku z trojkombinace ke kočárku. Pravda, že to není asi tak in nebo asi i bezpečné jako isofix, ale zase se to hodilo na podvozek a jelo se.
Zvažoval jsem teď tu sedačku 9-18 kg na isofix, ale ačkoliv má Fabie Isofix, tak to nešlo sedačku i pomocí těch tunelů zapnout do isofixů, prostě jsou hluboko a dole... Uvidíme, co za cca 2 roky bude doma za vozový park, ale do Fabky prostě Isofixe nedám,-
vondry87 30.12.2017 23:51
« Re: Re: Re: Re: Velmi přínosná recenze
Tohle vybírala manželka, takže neznám detaily, ale vzpomínám si, že původně chtěla objednat taky trojkombinaci, ale z testů prý vyplývalo, že slabinou všech "běžných" trojkombinací bylo právě to vajíčko, tak jsme nakonec skončili u dvojkombinace a k ní koupili právě to kvalitní vajíčko se základnou. A to vajíčko je kompatibilní i s tou dvojkombinací, takže se vlastně vytvořila trojkombinace se všemi výhodami jednotlivých variant. Možná to bylo o něco dražší, ale není to jen na jedno dítě a časem se to prodá, takže ve výsledku je ten rozdíl zanedbatelný.. -
white label 31.12.2017 00:25
« Re: Re: Re: Re: Velmi přínosná recenze
Na podvozek se dá dát i tohle.
V Golfu nebyl s isofixem žádný problém, ale v Audině vzadu velký, hodně podobný jak to popisuješ, ale nakonec to šlo, nejhorší je dostat to tam poprvé, je to takové "odpanění" sedaček, jednou jsem dával isofix do Octavie I. g. mé švagrové a taky "porod", vypadalo to, že to tam nemůže jít, ale nakonec šlo. Tak to zkus někdy dovézt a třeba to odpaním i tobě... >:-[]
-
-
-
-
-
Verny_2013 08.12.2018 15:37
Servis VW
Tak já mám s VW servisem přesně opačné zkušenosti. Možná je to i tím že v Plzni je konkurence 2 autorizovaných servisů. A já si asi vybral ten správnej. Nechci dělat reklamu, tak detailněji o servisu píšu v recenzi na Sportsvana. Vidím že jsi přidal celkem slušné fotky, tak i vzhledem k perfektní recenzi upravuju hodnocení na 3x10.-
vondry87 08.12.2018 20:30
« Re: Servis VW
Díky za tip! Já bydlím na půli cesty mezi Prahou a Jihlavou, takže Plzeň je trochu z ruky, ale asi by nebyl problém to případně naplánovat tak, aby se to spojilo s nějakou služební cestou. Zkusím je schválně taky oslovit a udělám si takové menší soukromé porovnání cen Jihlava vs Plzeň vs Praha. Jinak já rozhodně nechci, aby ten příspěvek vyzněl nějak negativně vůči Auto Vysočina, to určitě nebyl záměr. Naopak si myslím, že v Praze by ta cena byla ještě vyšší a zároveň jsem o pražských servisech slyšel jen to nejhorší, proto jsem jel do Jihlavy. Ceny dílů budou mimo u všech autorizovaných servisů. Koukal jsem na tvou recenzi a vidím, že si vozíš vlastní olej. Tím se samozřejmě dá srazit cena servisu na rozumnou úroveň, ale přiznám se, že jsem to záměrně neudělal, protože jsem měl podezření na nějakou blížící se závadu u DPF a pátých dveří a domníval jsem se, že by vnucení se s vlastním olejem mohlo ovlivnit ochotu řešit reklamace. Moje domněnky se však nepotvrdily, takže to bylo možná zbytečné. Na příští servis si ale určitě přivezu vlastní olej. Je škoda, že ty ceny jsou takové. Za dvojnásobek běžné tržní ceny bych to neřešil, ale tohle je skutečně moc. Když zůstanu věrný, byla mi přislíbena sleva 5 % a další výměna oleje bude za cca 7 tis., což mě přijde k smíchu vzhledem k tomu, že cena materiálu se vším všudy bude tak 1 tis a zbytek je zisk. Z pár minut práce :-! .
P.S. Díky za úpravu hodnocení!
-
-
Rasto 03.07.2023 10:06
Nástupca
No nezávidím vyberanie nástupcu pri danej firemnej car policy. Aktuálny passat je dobré auto, ale načo mať to isté 2x a navyše v horšej výbave? A s príchodom nového to je otázne. Bude mať hrozný infotainment z Golfa? Dotykový volant? V motoroch veľký rozdiel nebude. A bude vidno všade snahu o ušetrenie každého centu? Človek aby sa bál novej generácie...
Mal som podobnú dilemu a nakoniec som to vyriešil mierne jazdenou prémiou s kompromisnou konfiguráciou ale za výbornu cenu a neľutujem. Byť tebou pozriem tiež v tých vodách.-
vondry87 04.07.2023 22:24
« Re: Nástupca
Díky za názor. Jednoznačně chci počkat do začátku příštího roku a pak se uvidí. Třeba se nová generace Passata/Superba/Kodiaqa povede, pak bych asi něco objednal, přeci jen ten komfort služebního auta je velká výhoda i za cenu toho, že člověk by si vybral jinou značku, mít tu možnost. Což mně připomíná, že se u nás začíná mluvit o "globalizaci car policy", takže je taky možné, že se v lednu přejde k nějaké jiné značce.
V každém případě pokud mně nová car policy nebude vyhovovat, zajetou prémiovku určitě zvážím, už jsem na to koukal a opravdu cenový rozdíl oproti zajetému mainstreamu není nijak zásadní, takže asi bych skutečně lovil v těchto vodách, ojetý mainstream typu Superb/Passat se dnes asi už nevyplatí kupovat. A Kodiaq už vůbec ne, to stojí totální nesmysl.
Tak to jsem zvědav, jakého nástupce Passata jsi vybral ty. Budu se těšit na recenzi :-).
-
Rasto 06.07.2023 10:34
« Re: Re: Nástupca
Ja som nakoniec vzal BMW 530d predfacelift. 3.5 roka, 80k nabehané, cez BMW Premium Selection. Za cenu priemerne vybavenej octavie.
Zatiaľ som nadšený z podvozka, motora z ergonómie, zo svetiel a zo spotreby, lebo 260 koníkom stačí na dlhých trasách okolo 6l nafty.
Asistenti a prevodovka sú tak neutrálne a "sklamali" základné sedadlá a priestor.
Keď najazdím viac, urobím recenziu.
-
-