Recenze

Jacoob (muž ) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Mercedes-Benz ML 400 CDI Brabus - Prodáno

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 19× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mercedes-Benz ML, foto 1 Mercedes-Benz ML, foto 2 Mercedes-Benz ML, foto 3 Mercedes-Benz ML, foto 4 Mercedes-Benz ML, foto 5 Mercedes-Benz ML, foto 6 Mercedes-Benz ML, foto 7 Mercedes-Benz ML, foto 8
Mercedes-Benz ML, foto 9 Mercedes-Benz ML, foto 10 Mercedes-Benz ML, foto 11 Mercedes-Benz ML, foto 12 Mercedes-Benz ML, foto 13 Mercedes-Benz ML, foto 14 Mercedes-Benz ML, foto 15 Mercedes-Benz ML, foto 16 Mercedes-Benz ML, foto 16 Mercedes-Benz ML, foto 17 Mercedes-Benz ML, foto 18 Mercedes-Benz ML, foto 19 Mercedes-Benz ML, foto 20 Mercedes-Benz ML, foto 21 Mercedes-Benz ML, foto 22 Mercedes-Benz ML, foto 23 Mercedes-Benz ML, foto 24 Mercedes-Benz ML, foto 25 Mercedes-Benz ML, foto 26 Mercedes-Benz ML, foto 27 Mercedes-Benz ML, foto 28 Mercedes-Benz ML, foto 29 Mercedes-Benz ML, foto 30 Mercedes-Benz ML, foto 31 Mercedes-Benz ML, foto 32 Mercedes-Benz ML, foto 33 Mercedes-Benz ML, foto 34
 

Technické info

Přezdívka auta Mergl Rok výroby 2005 Koupeno nové najeto [km]:197000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 8 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 3996 výkon [kW]: 184 / 223 * kroutící moment [Nm]: 560 / 680 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.8 / 6.8 * maximální rychlost [km/h]: 213 / 230 * počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 / 18 * zavazadlový prostor [l]: 633 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 10.8 / 10.8 *

Popis vozu

Vážené čtenářky a vážení čtenáři moje.auto.cz,

rád bych Vám zde představil jeden ze svých dalších automobilů. Jedná se o Mercedes-Benz ML 400 CDI. Automobil nemá žádnou speciální přezdívku jakou "brouček", "medvídek", atd. Vždy se mu doma říkalo Mergl a tak tomu bude i nadále.

→ Začnu tím, že popíši, jak jsem k automobilu přišel. Ještě před necelým rokem jsem byl spokojeným uživatelem zde recenzované Audi S4, kterou jsem koupil jako ojetý vůz od cizího člověka (mimochodem první a určitě také poslední ojetý automobil od cizího člověka, který jsem koupil). Audina jezdila bez problémů, ale bohužel pouze přibližně 6 000 kilometrů a 3 měsíce. S ochlazením které přišlo v říjnu, začal automobil špatně startovat a aby toho nebylo málo, tak začal doslova žrát olej (až litr na 200 kilometrů). V současné době - červen 2013 se s prodejcem již od zimy 2012 soudím. Zpět k Mercedesu. Jeho původním majitelem je můj děda, který Mergla kupoval jako nový automobil, ale o tom až za chvíli. Před nedávnem, v únoru 2013 si děda koupil nové ML W165 a Mergla čekal nejistý osud. Bylo tudíž jasné, že se ho musím ujmout. Sice jsem ho musel zaplatit, ale co už. Je krásný :-)!

→ Nyní se vrátím ke koupi automobilu, jak jsem slíbil a trochu se rozepíši. Mergl byl objednán v březnu 2005 v autosalonu M3000. Jedná se tedy samozřejmě o model po faceliftu a také o vůz z posledního ročníku před nahrazením následující generací W164. Autosalon M3000 jsme zvolili, jelikož tam známý ve stejné době objednával SLR McLaren a přímo Charouz dokázal na ML vykouzlit zdaleka nejlepší cenu a ještě jsme dostali sadu kol AMG v tehdejší hodnotě přibližně 120 000 Kč a příčníky Thule zdarma. Automobil byl dodán po třech měsících v červnu 2005 s velikou mašlí na kapotě, jako kdybychom ho dostali.

- VŠEOBECNÝ POPIS

→ Mergl je veliké auto. Délka 4 638 milimetrů, šířka 1 830 milimetrů a rozvor náprav 2 820 milimetrů. Jestliže jsem byl zvyklý na denní ježdění s Fabií vRS nebo Audi S4, tak především v městském provozu si uvědomuji jakýsi nadhled, který mi přináší nebývalý klid. Téměř se mi již nestává, abych měl potřebu s někým závodit, někomu oplácet "myšku" na semaforech, apod. Alespoň na mě ML působí tak, že mě jízda v něm neunavuje, nic mě nerozptyluje a mohu se tak plně soustředit jen na řízení.

→ Mezi standardní výbavu patří: ABS, BAS, ESP, airbagy pro řidiče a spolujezdce vč. čidla zatížení sedadla spolujezdce, okenní/hlavové airbagy, automatická klimatizace, boční airbagy ve předních dveřích, centrální dálkové zamykání s imobilizérem, doplňky interiéru v dřevo Calyptus Linea, držák kelímků vpředu a vzadu, el. ovládaná, sklopná a vyhřívaná vnější zrcátka, el. ovládání bočních oken 4x, kontrolka opotřebení brzdového obložení, kontrolka stavu provozních kapalin, kotoučové brzdy vpředu a vzadu, mlhovky, podélný střešní nosič, posilovač řízení a brzd, prachový filtr, příprava pro závěsné zařízení, redukce převodů do terénu, střední loketní opěrka vpředu s poličkou, světla ke čtení na zadních sedadlech, světla ve dveřích při výstupu 4x, světelný senzor pro autom. spínání reflektorů při snížení viditelnosti, ukazatel servisních intervalů v závislosti na kvalitě oleje (Assyst), ukazatel venkovní teploty, velurové koberečky v barvě výbavy, vyhřívané zadní okno se stěračem, výškově mechanicky nastavitelný volant, výškově nastavitelné bezpečnostní pasy vpředu a vzadu, zásuvka 12 v zavazadlovém prostoru a vpředu dole u spolujezdce, tempomat, automatické tlumení odrazivosti vnějšího levého a vnitřního zrcátka, luxusní paket U 61 (kožené čalounění, volant a volící páka, interiér-ořech, el. nastavitelná přední sedadla), palubní počítač, chromové doplňky na madlech vnějších klik, zadních dveřích a masce chladiče. Samozřejmostí je, že jsem nevypisoval věci jako automatická převodovka, dělená sedadla, apod., protože seznam by byl nudně dlouhý a kompletní výbavu lze snadno dohledat na internetu - o tom ani recenze nejsou.

→ Mezi nadstandardní výbavu patří: metalíza, dešťový senzor, navigační a ovládací systém COMAND, sound systém BOSE (11 reproduktorů plus subwoofer), DVD přehrávač pro cestující na zadních sedadlech, tónovaná boční okna vzadu vč. pátých dveří, elektrické vytápění sedadel vpředu, osvětlené prahové lišty, alu kola AMG 8,5Jx18, čtyř zónová klimatizace, klimatizované přihrádka u spolujezdce, elektrické střešní okno, autotelefon, samonavíjecí kryt zavazadlového prostoru a určitě jsem ještě na něco zapomněl. Jediné, co automobil nemá z funkčních příplatkových položek, jsou bi-xenononé světlomety.

→ Srdcem automobilu je čtyřlitrový turbo diesel se dvěma turbodmychadly a vstřikováním common-rail s dopingem přímo od Brabusu. Mimochodem se jedná o stejnou jednotku, kterou Mercedes-Benz s úpravami používá dodnes pod označením 450 CDI. Již ve standardním provedení motor nabízí necelých 190 kW (250 k) a 560 Nm, což jsou nadstandardní hodnoty, ale stejně tak "štědrá" je i hmotnost, která se zastavila na hodnotě 2 300 kilogramů. Jestliže Fabii vRS čipoval pan inženýr Janda z Cimbu Motorsport, tak i Mercedes si zasloužil to nejlepší. Volba padla na firmu Brabus. Do Německého Bottropu, který leží půl hodiny jízdy severně od Essenu, jsme se vydali v roce 2007. Volali jsme tam již na začátku roku 2006, ale profesionálně nám doporučily nájezd 40 000 kilometrů před provedením úpravy. Nejsem si jistý tím, zdali v roce 2007 již firmu Brabus pro ČR zastupoval Hošek v Brně, ale pokud ano, mohu být po negativních referencích jedině rád, že tuning dělali přímo v Brabusu v Německu. A co, že to vlastně soudruzi dokázali? Mergl má nyní pod kapotou přesně 223 kW (303 k) namísto původních 186 kW (250 k) a především 680 Nm namísto původních 560 Nm. Vše samozřejmě řádně odměřili, zapsali do certifikátu a náležitě si nechali zaplatit. Kolik? Necelých 2 900€ a automobil od té doby najel přes 100 000 kilometrů. V nabídce byl tehdy i kompletní kit Brabus D8S, který obsahoval navýšení výkonu až na 350 koní, kompletní vnější styling, výfuky, vzduchový podvozek, brzdy a kovaná kola. Kit D8S byl v nabídce za 24 000€.

→ Motor je spojen se samočinnou pětistupňovou převodovkou, která řadí brilantně a ještě jednou brilantně. Mám možnost přímého srovnání s BMW 5 F10, Mercedes-Benz S-Class W221, atd. a převodovka v ML není v automatickém režimu o nic horší. Oproti BMW řadí více v klidu, tedy i pomaleji, ale srovnání se sedmistupňovým automatem od M-B je na místě. V žádném z jízdních režimů nejsou citelné jakékoliv rázy a změna rychlostních stupňů probíhá naprosto plynule. Vychýlením řadiče do stran lze volit rychlostní stupně manuálně a teprve v tu chvíli se projeví, že převodovka je již konstrukčně starší model a je samozřejmě pomalejší oproti výše zmíněným. Naopak Kickdown probíhá opět velice hladce a efektivně. Zpřevodování je příkladné pro takto silný motor. Ve 130 km/h motor točí 2 200 otáček a teprve ve 160 km/h je to 2 500 otáček za minutu.

→ Brzdy plně stačí výkonu motoru. Přední kotouče mají průměr 345 milimetrů a zadní 331 milimetrů. Brzdy nevadnou a v krizových situacích pomůže systém BAS (Brake Assist), který při velmi rychlém sešlápnutí brzdového pedálu maximálně posílí brzdnou sílu. Při rychlosti do nějakých 60 km/h (ideální pro městský provoz) automobil zastaví opravdu na místě. Jeden čas se uvažovalo o Stage II od Brabus (komplet brzdy + péra a tlumiče), ale nakonec se zůstalo u originálních brzd, které bohatě stačí. Pro zajímavost uvedu, že například SL 55 AMG má kotouče o průměru 360 milimetrů a na ML jsou tedy kotouče jen o 15 milimetrů menší.

→ Automobil je nečekaně stabilní a jistý i mimo dálnice. Alespoň na letních pneumatikách a za pomoci druhého dopingu, a to sice díky sportovním tlumičům a pružinám Brabus. Nejedná se o žádný "wanna be" AMG paket, ale již někdy ve 45 000 kilometrech (po úpravě motoru v Brabusu) byly přes autorizovaný servis objednány pružiny a tlumiče Brabus a tuším, že i tyčky řízení, které nám byly také doporučeny. Stejná sada byla objednána i nedávno, ve 150 000 kilometrech, když se měnily tlumiče. Jelikož se jedná o Stage I - základní úpravu, došlo k velice citlivému snížení o 15 milimetrů, ale nárůst stability je přitom zcela zřetelně rozpoznatelný. I přes svou výšku (1 820 milimetrů) není problém, aby Mergl v zatáčkách stačil osobním automobilům, které jsou často o tunu lehčí. Pokud jsem zmínil letní pneumatiky, tak ty mají rozměr 275/55/R18. Profilová výška 55 milimetrů drží komfort na přijatelné úrovni a zároveň poskytuje nadstandardní oporu v zatáčkách. Nevím, zdali jsou stejně naladěny všechny motorizace třídy ML nebo to tak výrazně ovlivnily pružiny a tlumiče Brabus, ale subjektivně mohu napsat, že alespoň moje ML 400 CDI má podvozek dosti tvrdý a příliš neodpovídá kategorii SUV. A opět subjektivně - já to beru jako pozitivum.

→ Jak se Mergl chová mimo upravené silnice? Za tu dobu, co je automobil v rodině to nikdo nezjišťoval, jelikož všichni máme automobily rádi a vážíme si jich, tak proč je zbytečně trápit. Pokud nahlédnu do teoretických vod, tak terení redukce 2,64:1 ve spojení s automatickou převodovkou zaručuje, že automobil je schopen se doslova sunout vpřed krokem. Standardně je točivý moment rozdělován v poměru 48:52 ve prospěch zadní nápravy. Samozřejmostí je, že při změně adhezních podmínek se hnací síla koncentruje na ty kola, které mají momentálně nejvhodnější kontakt s podkladem. ESP lze samozřejmě plně deaktivovat. Zkušenosti z hor ve spojení se zimními Pirreli Scorpion Ice & Snow jsou jednoznačně pozitivní. Ani na zledovatělých podkladech není třeba řadit Low Range (terení převod) a automobil poslouchá skvěle. Musím se přiznat, že sníh lišáčky a netrpělivě vyhlížím, což určitě zná spousta dalších majitelů systémů 4Matic, Quattro, XDrive, apod.

→ Interiér je řešen ergonomicky a funkčně. Již při koupi automobilu to uvnitř vypadalo velice konzervativně až nemoderně, takže staří se zde nijak výrazně neprojevuje. V interiéru jsou použity opravdu kvalitní materiály. K automobilu se sice vždy přistupovalo opatrně, ale ani po odsloužených kilometrech není ošoupané jediné tlačítko, jediná páčka, žádné části palubní desky, kožené části interiéru a ani nic jiného. Na druhou stranu je pravda, že vzhledem k pořizovací ceně by to tak zřejmě mělo být. Jestliže různí "odborníci" píšou, že M-B ML a BMW X5 jsou díky montážím v USA méně kvalitní, tak je to mystifikace. V automobilu nic nevrže, neklepe a vše je slícované tak, jak má být. Nedostatky v dílenském zpracování byly možná pozorovány ve verzích před faceliftem v roce 2002, ale verze po faceliftu rozhodně takovými nedostatky netrpí. Velice příjemné je ovládání klimatizace kruhovými voliči, kdy je zvolený stav indikován červenými diodami, přičemž viditelnost za denního světla je zcela bezproblémová. Sedáky potažené přírodní kůží jsou velice pohodlné a elektricky nastavitelné deseti směry. Zajímavostí je palubní počítač nebo spíše jeho umístění nad zpětným zrcátkem. Funkce jsou standardní - 2x spotřeba, aktuální spotřeba, datum, dojezd a kompas. Pokud budu psát o tom, kolik je v automobilu místa, tak hodně. Při svých 190 centimetrech si bez problému sednu za sebe a před koleny mám ještě několik centimetrů místa. Samozřejmostí je dostatek místa v oblasti hlavy a B sloupků. Přístup do zavazadlového prostoru je pohodlný, jelikož dveře jsou jednodílné a při otevření dveří nevzniká žádná hrana jako například u dvojdílných dveří v BMW X5. Velikost zavazadlového prostoru je možno ovlivnit posuvnými zadními sedadly. Jen posunutím sedadel vzniká prostor 720 litrů a jejich sklopením se pak prostor zvětší na úctyhodných 2 020 litrů.

- JÍZDNÍ DOJMY

→ Jak jsem psal již v první části recenze - automobil svojí velikostí a silou navozuje naprostý klid. Jestliže jsem si četl několik recenzí (včetně auto.cz) a "Stigové" jezdili se spotřebou 14 až 17 litrů, tak museli jezdit (s prominutím) jako prasátka. Moje průměrná spotřeba je úplně někde jinde, ale o tom až za chvíli. Nyní zpět na start. Po nastartování se ozývá krásně sytý zvuk osmiválce. Pokud je motor zahřátý, tak na volnoběh se chod motoru pohybuje na hodnotě přibližně 600 otáček za minutu a do interiéru proniká pouze slabý, příjemně sytý zvuk. Vibrace byly ze života ML úspěšně vymazány.

→ Po přesunutí volice převodovky do polohy D, se dá Mergl do pohybu. Při normální klidné jízdě převodovka řadí v rozmezí 1 400 až 1 700 otáček. Celých 680 Nm je dostupných od 1 600 do 2 600 otáček a již od volnoběhu je k dispozici přibližně 550 Nm. Po překročení 2 200 otáček jsou již plně roztočená obě turba a nastává něco, co se těžko popisuje. Téměř 2,5 tuny těžký automobil vystřelí kupředu rychlostí známou z úplně jiných kategorií automobilů. Motor táhne až do nějakých 4 300 otáček, kde následuje přeřazení a opakující se mohutný zátah. Opravdu nečekaně rychle jede automobil do nějakých 160 kilometrů za hodinu. Potom již nemá cenu motor dále trápit, jelikož se plně projeví vysoká hmotnost v kombinaci s odporem vzduchu. Pokud někoho zajímají fakta, tak dle Beltronicu probíhá zrychlení 0-100 za 6.89 a 6.82 vteřiny (2 pokusy), což bohatě stačí na největší "závodníky" na českých silnicích.

→ Posaz v automobilu je příjemný především díky tomu, že sedím výše. Ocenil bych, kdyby měly sedáky výraznější boční vedení, ale je to "problém", na který si vzpomenu maximálně jednou za měsíc, když projíždím rychleji křižovatku. I při své výšce (190 centimetrů) mám všude kolem sebe dost místa a z Mergla se mi moc příjemně vystupuje, jelikož se nemusím zvedat do výšky. Když jsme u interiéru, tak nesmím zapomenout zmínit sound systém Bose, který vytváří prostorový zvuk a například oproti Bose v Audi (přímé srovnání - žádná teorie) je o několik kategorií výše. Pokud bych měl interiéru něco vytknout, tak by to byla indikace parkovacích čidel. Akustické upozornění (nejdříve přerušované pípání, následně stálý tón) se aktivuje až od vzdálenosti přibližně 40 centimetrů. Do této vzdálenosti se musím dost ohlížet po diodách v přední a zadní části automobilu. Na druhou stranu si říkám, že Fabie vRS žádný parkovací systém neměla a nyní si tady stěžuji na takové blbosti :-).

→ Zpět ke spotřebě, jak jsem slíbil. Jestliže udávaný průměr v technickém průkazu je 10.9 litrů, tak je to reálné. Spotřeba ve městě se pohybuje od 9 do 12.5 litrů. Mimo město - čím déle automobil jede, tím nižší je spotřeba. Na trasy 500 kilometrů a více (120-150 km/h, tempomat) se dostávám na hodnotu 8 až 8.5 litrů. Pokud chci jet vyloženě ekonomicky, tak trasu Praha - Písek jsem zvládl za 7.6 litrů. Téměř dvě a půl tuny, 4x4, 300 koní, 680 Nm a obrovské pneumatiky. Můj dlouhodobý průměr je 10.8 litrů. Mnoho zdrojů chybně udává, že nádrž je na 70 litrů, což je nesmysl. Nádrž je na 80 litrů + 8 rezerva, což nabízí velice slušný dojezd. Moje předchozí Audi S4 měla nádrž na nějakých 55 litrů a průměrnou spotřebu 16 litrů, což dohromady znamenalo pěkné trápení.

→ Mergl je bezpečný a rychlý automobil, který je určený především na dlouhé trasy. Vystoupím po několikaset kilometrech, nejsem unavený, nepotřebuji si rovnat záda a je mi fajn. Na druhou stranu musím napsat, že automobil se neztratí ani ve městě a pokud potřebuji rychle projet zatáčku nebo někoho předjet, tak v tom nezůstanu sám a mohu se na Mergla spolehnout.

→ Závěrem Vám chci poděkovat, že jste recenzi dočetli až sem. Když si to čtu nyní zpětně, měl jsem toho hodně na srdci :-).

Silné stránky

→ Motor.
→ Převodovka.
→ Cestovní komfort.
→ Bezpečí.
→ Kvalita.

Slabé stránky

→ Hmotnost.
→ Odpor vzduchu při vyšších rychlostech.
→ Provozní náklady (vyjma spotřeby).

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

→ Autorizovaný servis.
→ Případné poruchy nebo servisní zásahy jsou uvedeny v novinkách.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

→ Rodinný obchod, bez problémů.

 

Novinky v recenzi

24.9.2014 10:43

2014

Automobil byl prodán. Náklady na provoz již byly vzhledem k užitné hodnotě vozu až zbytečně vysoké.

13.10.2013 12:57

Letní výlety

Přes léto jsem (díky nabourané W221) s ML abolvoval několik delších výletů. Například Praha - Parndorf - Bratislava - Valtice - Brno - Praha. Po zvyknutí si na vyšší hladinu aerodynamického hluku je auto příjemné i na dálniční přesuny. Optimální cestovní rychlost je nějakých 145-150km/h dle tachometru. Automobil točí cca 2 500 otáček, netrápí se a uvnitř je ticho.

Spotřeba Valtice - Brno - Praha. Tempomat 140km/h (za celou trasu pouze jedno vypnutí tempomatu!) a naprosto pohodová cesta. Spotřeba dle PP 7.7 litrů (viz. fotogalerie). Reálná spotřeba je o 0.4 až 0.5 vyšší. No, myslím si, že 8 litrů na osmiválec - i když během klidné jízdy je neobvykle příznivé.

8.7.2013 14:11

Emise + technická prohlídka.

Dnes (8. července 2013) jsem byl na emisích a technické prohlídce. Vše bez problému, tak jsem dostal ty dvě krásné známky.

Díky občasným cestám do Německa a skrze Německo jsem rovnou pořídil ekologickou plaketu zelené barvy (Euro IV).

25.6.2013 19:39

Reálná spotřeba - měření.

Pokud píši nebo říkám cokoliv o spotřebě, tak vycházím pouze z údajů, které mi poskytuje palubní počítač. Z toho důvodu jsem se dnes rozhodl natankovat plnou nádrž (zdravím Verva Diesel) a během následujících 2000 až 3000 kilometrů (všechny druhy provozu) budu zapisovat tankovaní tak, abych Vám pak mohl sdělit ten správný výsledek.

23.6.2013 20:21

Naplánovaná dovolená.

Na červenec je naplánovaná dovolená (Zell Am See, Kaprun, Livigno a St. Moritz). Původně jsem byl přesvědčen, že pojedu W221, ale ML slouží tak dobře, že mu zřejmě věnuji plnou důvěru pro tyto cesty. W221 volím kvůli cestovní rychlosti, ale v Rakousku nemají rádi Čechy 130 km/h+ a ve Švýcarsku nemají rádi nikoho 120 km/h+ :-).


Další vozy značky Mercedes-Benz



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Vyjma pravidelných servisních prohlídek se investuje pouze do provozních dílů (brzdy, podvozkové části, atp.). Automobil se nikdy neporouchal.

praktičnost
10

Obrovská spousta prostoru pro cestující i zavazadla.

prostornost
10

Viz. praktičnost.

jízdní vlastnosti
10

Nejedná se o sportovní vůz, ale automobil jízdními vlastnostmi (nejen směrem rovně) rozhodně pozitivně překvapuje.

jízdní komfort
9

Komfort cestování je samozřejmě na velice nadstandardní úrovni. Jak z pohledu pohodlí v interiéru, tak z pohledu kvality podvozku a toho, jak se automobil řídí. Ideální cestovní rychlost je 140 až 160 km/h. Nad 180 km/h se projevuje aerodynamický hluk.

provozní náklady
8

Servis je poměrně drahý a automobil nějakou tu péči samozřejmě vyžaduje.

náhradní díly
10

Dostupnost ND je samozřejmě naprosto bez problémů.

výkon motoru
10

Výkon motoru je více než dostatečný. Díky výkonu motoru lze předejít jakýmkoliv krizovým situacím.

spotřeba
10

Spotřeba je jednoznačně pozitivním faktorem, co se týká provozních nákladů. Více o spotřeběm, viz. recenze.

hlučnost motoru
10

Osmiválec si potichu a velice příjemně "zpívá".

kvalita sedadel
8

Jak je uvedeno již v recenzi, ocenil bych lepší boční vedení u předních sedáků. Na druhou stranu sedáky jsou dostatečně dlouhé i široké, což zaručuje pohodlí i pro vysoké postavy.

brzdy
10

Vzhledem k ceně, výkonu a hmotnosti automobilu by bylo smutné, kdybych musel brzy hodnotit jinak, než známkou 10.

zavazadlový prostor
9

Prozatím se mi nestalo, že bych něco neodvezl. Vzhledem k tomu, že cestuji buďto sám nebo ve dvou, tak pro mě je zavazadlový prostor bohatě naddimenzovaný. Nedostatek spatřuji v tom, že podlaha není úplně rovná.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…