Recenze

Jacoob (muž ) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Octavia 1.9TDI PD - Prodáno

9.50 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15
 

Technické info

Přezdívka auta Bělásek Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:168000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 580 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Přeji Vám všem pěkný den.

Rád bych Vám dnes představil našeho Běláska, Škodu Octavii druhé generace v provedení combi.

→ Automobil jsem vybíral já s otcem pro občasné rodinné přejezdy na chalupu, stěhování neskladných nepostradatelných věcí, apod. Nákup v České republice byl po chvíli úvah vyloučen. Po necelém týdnu neintenzivního hledání jsme našli velmi pěkný kousek v jížní Itálii. Vše potřebné jsme předali známému, který se zabývá individuálním dovozem veteránů a za týden jsme měli auto v Praze.

→ Krátce bych Vám nejprve představil Octavii jako celek. Druhá generace tohoto nadmíru populárního vozu byla představena v roce 2004 na autosalonu v Ženevě. Téhož roku byla představena verze Combi. Rozměry automobilu Vám dnes psát nebudu, jelikož jsem se dnes rozhodl čerpat pouze z vlastní hlavy:). Dle mého se jedná, především díky koncernové spolupráci o velmi kvalitní rodinný automobil.

- VŠEOBECNÝ POPIS

→ Jako vhodnou motorizaci jsme vybrali verzi 1.9TDI 77kW. Motor 2.0TDI PD nám byl rozmluven pro své problémy s DPF, odcházejícími setrvačníky, apod. Jestli je motor opravdu tak špatný jsem se již nikdy nedozvěděl. Naše "jedna devítka" neoplývá energií Italského býka, ale i se třemi kamarády, naloženým kufrem a spotřebou kolem 6 litrů jsme se nebáli vyjet vstříc Německým dálnicím.

→ Za automatickou převodovku DSG -Direktschaltgetriebe jsme byli při hledání automobilu ochotni doplatit cca 1000 Éček, což se nám splnilo ( nakonec stejně proběhla sleva cca 400). Domnívám se, že přesně k tomuto pohodovému automobilu, který nikdo příliš nenamáhá se automatická převodovka hodí naprosto skvěle.

→ Výbava našeho Běláska zahrnuje například 6x airbag, Climatronic ( dvouzónová klimatizace, na které nikdy nebyly nastaveny dvě rozdílné teploty), dešťový senzor, bluetooth handsfree ( dodatečně montované v Česku), všechny okénka plus zrcátka v elektrice, apod.

- JÍZDNÍ DOJMY

→ Motor 1.9TDI 77kW ničím nepřekvapí, ale ani nezklame. Za velmi příznivé provozní náklady dokáže své uživatele dopravit tam, kam je potřeba. Průměrná spotřeba ( 60% město, 20% okresky, 20% dálnice) se pohybuje mezi 6.3 až 6.5 litrů. Myslím si, že se jedná o velmi příznivou hodnotu, když vezmu v potaz DSG převodovku, prakticky stále zapnutou klimatizaci a relativně veliký, čtyři a půl metru dlouhý rodinný automobil.

→ Automatická převodovka DSG se chová trochu jinak, než převodovka s hydraulickým měničem. Častokrát jsem četl, že rozjezdy nejsou plynulé, ale mohu přímo srovnávat s Tiptronicem v Audi 3.0TDI a rozjezdy s DSG plynulé jsou. Jediný, velmi nepříjemný problém je při rozjezdech do kopce. Jakmile pustím brzdový pedál, automobil začne couvat. Reflexivně tedy více a rychle mačkám plynový pedál, takže převodovka rychle pustí spojku a auto vystřelí dopředu. Asistent rozjezdu do kopce bych u DSG velmi ocenil.

→ Interiér se nese v duchu Volkswagenu. Je velmi kvalitně a ergonomicky zpracovaný. Vše důležité mám na dosah ruky. Velmi rád bych pochválil středovou loketní opěrku, která je výškově i podélně nastavitelná. Samotné sedačky jsou pohodlné i na delší trasy, ale když přesednu z Fabie vRS, tak díky chabému bočnímu vedení mám pocit, že cestou ze sedačky vypadnu. Automobil byl vybaven autorádiem Stream MP3, které nám bylo 2x odcizeno. O současný "kazeťák" smažky zřejmě nemají zájem, tak kradou poklice.

→ Dokoupeny byly nové žárovky Osram Nightbreaker, které svítí opravdu skvěle. Dále handsfree Nokia, ze kterého je slyšet velmi špatně a ofuky ( deflektory), které při rychlostech nad 120km/h hučí.




Silné stránky

→ Provozní náklady, pořizovací cena.
→ Prostornost.
→ Zavazadlový prostor.
→ Spolehlivost.

Slabé stránky

→ Nepříliš přesvědčivé brzdy.
→ Hlučný studený motor ( mně osobně nevadí).
→ Již zmíněné rozjdezdy do kopce s DSG.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

→ Autorizovaný servis.
→ Případné poruchy nebo servisní zásahy jsou uvedeny v novinkách.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

→ Individuální dovoz ze zahraničí, tedy bez problémů.

 

Novinky v recenzi

13.5.2012 17:04

Prodáno

- Automobil byl na konci roku 2011 prodán novému majiteli. Přeji, ať slouží dále.


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Bez jediné závady za 80 000Km.

praktičnost
10

Oproti první generaci velmi prostorné a pohodlné auto.

prostornost
10

Viz. praktičnost.

jízdní vlastnosti
8

Příjemné a pohodlné, nikoliv zábavné.

jízdní komfort
9

Kromě lepších brzdy ( které by dodaly vyšší pocit bezpečnosti) moc příjemný automobil.

provozní náklady
10

Koncernový automobil, bez větších problémů.

náhradní díly
10

Viz. provozní náklady.

výkon motoru
9

Přesně se hodí k charakteru klidného, rodinného vozu. Já bych přidal 50kW. Verze se 125kW bude mnohem zábavnější.

spotřeba
10

Velmi dobrá, jak jsem již uvedl v recenzi.

hlučnost motoru
9

Studené starty, klasika TDI s PD.

kvalita sedadel
9

Slabé boční vedení, jinak velmi pohodlné.

brzdy
8

Pomalý nástup a poměrně slabý účinek.

zavazadlový prostor
10

Opravdu hooodně prostoru, 580l.






Blesk.cz

10+1 tip na výlet do přírody: Zázračné studánky, po stopách Hrabala i do Země Keltů

10+1 tip na výlet do přírody: Zázračné studánky, po…

Karanténní omezení nepřejí návštěvám nejrůznějších organizovaných akcí či programům, které se konají pod…

Malý, ale dravý roztoč: Svilušky kousnou člověka i zvíře! Jak se jich zbavit?

Malý, ale dravý roztoč: Svilušky kousnou člověka i…

S koncem léta přichází jejich čas... Někdy se sice objeví dříve, ale právě nyní je velká pravděpodobnost, že na…

 

iSport.cz

Baník padl, mazák Fillo prožil horor: Hrozný, mrzí mě to a bolí to...

Baník padl, mazák Fillo prožil horor: Hrozný, mrzí…

Byl to pro něj mimořádně hořký návrat do Teplic, kde odehrál tři sezony. Už v první půli jen tak tak, že si…

SESTŘIHY: Slavia i přes šetření opor vyhrála 3:0, Baník padl v Teplicích

SESTŘIHY: Slavia i přes šetření opor vyhrála 3:0,…

Páté kolo FORTUNA:LIGY začalo oproti původním plánům až v sobotu. Ve večerním zápase Slavia v okleštěné sestavě…