Recenze

Jacoob (muž ) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Seat Ibiza 1.2 12V - Prodáno

9.58 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Seat Ibiza, foto 0 Seat Ibiza, foto 1 Seat Ibiza, foto 2 Seat Ibiza, foto 3 Seat Ibiza, foto 4 Seat Ibiza, foto 5 Seat Ibiza, foto 7 Seat Ibiza, foto 8
Seat Ibiza, foto 9 Seat Ibiza, foto 10 Seat Ibiza, foto 11
 

Technické info

Přezdívka auta Zero Level Emission Vehicle Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:12500 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1198 výkon [kW]: 51 kroutící moment [Nm]: 112 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.9 maximální rychlost [km/h]: 163 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 267 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Všechny Vás zdravím,

dnes bych si Vám dovolil představit automobil určený výhradně pro jízdu ve městě a jeho přilehlém okolí. Automobil dostal předzdívku Zero Level Emission Vehicle, díky svému ekologicky šetrnému motoru o objemu 1 198cm3.

→ Seat Ibiza první generace začal s výrobou koncem dubna 1984 v závodě Zona France u Barcelony. První model Ibizy se vyznačoval střídmě elegantní 3,65 m dlouhou třídveřovou karoserií s variabilním zavazadlovým prostorem, jejíž linie vytvořil Giorgetto Giugiaro, šéf turínského studia Ital Design.

→ Zero Level Emission Vehicle bylo zakoupeno za účelem jízdy po městě ( nákupy - 5km, škola - 2km a podobné trasy). Nejdelší trasa, kterou automobil občasně překoná je přibližně 100 kilometrů do Jižních čech, ale o tom se rozepíšu později.

- VŠEOBECNÝ POPIS

→ Srdcem tohoto Španělského dravce ze závodu Martorell ve Španělsku je benzínový motor o objemu 1 198cm3. Jedná se o koncernový motor se třema válci a dvanácti ventily. Maximální výkon motoru je 51kW při 5400 otáčkách za minutu a hodnota nejvyššího točivého momentu je stanovena na 112Nm při 3000 otáčkách za minutu.

→ V crash testu Euro NCAP absolvovala Ibiza testy s výsledkem 26.42 bodů. Tomu odpovídají 4 hvězdičky. Plně galvanizovaná karoserie nové Ibizy má dvanáctiletou záruku na prorezavění. Mnoho času bylo věnováno vývoji vyztužený sloupků, bezpečnostním okruhům kabiny a příčným nosníkům pod sedadly.

→ Ibiza dokázala v prestižní soutěži WHATCAR? získat ocenění Auto roku 2003, 2004 a 2005.

→ Mezi výbavu Zero Level Emission Vehicle patří například klimatizace, dálkově ovládané centrální zamykání, rádio s CD přehrávačem, výškově stavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, 4 kola, volant, apod.

- JÍZDNÍ DOJMY

→ Koncernový motor 1.2HTP ( High Torque Power), který používá i Volkswagen a Škoda se vyznačuje velice zajímavým zvukem. Na volnoběh motor mírně vibruje a je úplně tichý, ale při vytočení, nebo jízdě má motor opravdu sytý zvuk. Ve srovnání s obyčejným čtyřválcem zní tento motor o objemu 1 198cm3 spíše jako nějaký šestiválec.

→ Od 1000 do 2500-3000 otáček za minutu je motor prakticky nepoužitelný k jakékoliv dynamické jízdě. Od 3000 do 5500 otáček motor funguje přesdvědčivě. Akcelerace a dynamika mě příjemně překvapila, ale pouze na první, druhý a třetí rychlostní stupeň. Čtvrtý rychlostní stupeň, který je například u mé Fabie vRS nejpoužitelnější, je zde bohužel na výkon motoru 51kW příliš rychlý. Patý rychlostní stupeň je optimální pro jízdu 80 kilometrů za hodinu a více.

→ Průměrná spotřeba u Zero Level Emission Vehicle se drží na hodnotě kolem 6.5 litrů na sto kilometrů. Vzhledem k tomu, že je automobil využíván z 80% v městkém provozu, neviděl bych hodnotu nijak tragicky. Spotřeba mimo město se pohybuje kolem 6 litrů a spotřeba na dálnici přibližně 7 litrů na sto kilometrů. Vyšší spotřeba na dálnici je způsobena tím, že motor při 130 kilometrech za hodinu točí přibližně 3800 otáček za minutu.

→ Velice rád bych pochválil podvozek automobilu. V přímém srovnání s Audi A3 ( r.v. 2006) drží Seat na silnici jako přilepený i přesto, že jsou na automobilu nyní pouze 15cti palcové disky. Jak je popsáno i v recenzi na Auto.cz, podvozek se drží zlaté zásady "rychlejší než motor". Automobil není v městkém provozu nijak přehnaně tvrdý, ale v zatáčkách netrpí jakoukoliv ztrátou držení stopy.

→ Spojka jde opravdu velice zlehka. Vždy, když přesednu z Fabie do Ibizy jsem rád, že spojku neprošlápnu do podlahy. Je to ideální pro ženské ( která s tímto autem jezdí nejvíce), ale mě více vyhovuje silnější zpětná odezva spojky. Mám pocit, že s automobilem více spolupracuji a cítím jeho ovládání.

→ DĚKUJI VŠEM ZA PŘEČTĚNÍ MÉ RECENZE Zero Level Emission Vehicle.



Silné stránky

→ Koncernový automobil.
→ Provozní náklady.
→ Naprosto nenáročný automobil na řidiče.
→ Podvozek.
→ Spolehlivost.

Slabé stránky

→ Výkon motoru.
→ Pouze 5 rychlostních stupňů.
→ Vyšší spotřeba na dálnici, než ve městě.
→ Nepříliš sportovní sedačky.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

→ Autorizovaný servis.
→ Případné poruchy nebo servisní zásahy jsou uvedeny v novinkách.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

→ Automobil byl zakoupen u autorizovaného prodejce Seat.

 

Novinky v recenzi

30.7.2011 15:20

PRODÁNO

Automobil byl na jaře 2011 prodán. Přeji, ať slouží dále.

17.6.2010 13:44

Video, 0-100km/h.

Dnes jsem nahrál video, ve kterém je zaznamenáno zrychlení 0-100km/h. Byla to docela jízda. Jel bych i rychleji, ale bál jsem se, že mi to utrhne ruce od volantu a bude konec :-).

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Seat Ibiza



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Bez jakýchkoliv problémů.

praktičnost
8

Méně místa na zadních sedadlech, ale u automobilu této kategorie nikdo nečeká zázraky.

prostornost
10

Na automobil této kategorie plně dostačující. V automobilu zřejmě nikdy nejeli více jak dva lidé najednou.

jízdní vlastnosti
7

Podvozek, řízení i brzdy jsou skvělé. Motor o objemu 1198ccm žádné zázraky nepředvede.

jízdní komfort
10

Proti podvozku nemám špatného slova.

provozní náklady
10

Provozní náklady patří mezi výhody tohoto vozu.

náhradní díly
10

Koncernový automobil, vše bez problémů.

výkon motoru
7

Od tříválcového motoru o objemu 1198ccm nečekám žádné zázraky.

spotřeba
9

Průměrná spotřeba kolem 6.5 litrů je bez problémů.

hlučnost motoru
8

Zvuk na volnoběh i v otáčkách je popsán v recenzi.

kvalita sedadel
8

Bohužel mi zde chybí kvalitnější boční vedení.

brzdy
9

Nikdy jsem s nimi neměl žádný problém. Doufám, že tomu bude tak i nadále.

zavazadlový prostor
10

Naprosto dostačující. Při velkém nákupu se to stejně skládá i dozadu na sedačky.






Blesk.cz

Superhrdinou na vlastní kůži ve virtuální realitě! Recenze Marvel’s Iron Man VR

Superhrdinou na vlastní kůži ve virtuální realitě!…

Tony Stark alias Iron Man se vrátil do světa videoher v novém titulu určeném výhradně pro virtuální realitu…

Milena (69) si stěžuje na včelí teror! Vnuci kvůli sousedovi včelaři nemohou na zahradu

Milena (69) si stěžuje na včelí teror! Vnuci kvůli…

Obracím se na vás jako maminka a babička, která je již bezradná. V životě by mě nenapadlo, že kvůli sousedovi se…

 

iSport.cz

Buchtela o rakovině: Chci bojovat, ale nemám léčbu. Chemo nepomáhá

Buchtela o rakovině: Chci bojovat, ale nemám léčbu.…

Prošel všemi mládežnickými reprezentacemi, zahrál si na šampionátu do 18 let. Před Ondřejem Buchtelou (20) se…

Tvrdík: Lidé se nám už nesmějí. Stanciu je TOP. Naznačil plány Slavie

Tvrdík: Lidé se nám už nesmějí. Stanciu je TOP.…

Pod jeho dohledem sbírá Slavia trofej za trofejí. Od příchodu Jaroslava Tvrdíka jich „sešívaní“ mají na kontě už…

 

Reflex.cz

Naplňují se slova Nikity Chruščova? Demonstranti na akci Black Lives Matter křičí, že chtějí komunismus

Naplňují se slova Nikity Chruščova? Demonstranti na…

„Do prdele s vaším nezávislým státem (USA), my jsme udělali revoluci, abychom svrhli systém a vytvořili úplně…

Špion, který odmítl kapsli s jedem. Před 60 lety Sověti sestřelili a zatkli pilota Francise Powerse

Špion, který odmítl kapsli s jedem. Před 60 lety…

V období soupeření dvou supervelmocí byla nejdůležitější technologie, ve které jasně dominovaly Spojené státy,…