Škoda Fabia (2006)
14.4.2010Všechny Vás zdravím, rád bych Vám zde představil svoji Škodu Fabii vRS, kterou přezdívám Minnie. Minnie, jak něktěří možná víte, je velká kamarádka…
Škoda Fabia vRS (JacobS)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Jacoob 13.10.13 12:46
« Re: Fabia RS
Ahoj, vzhledem k tomu, že s autem již skoro dva roky nejezdím já, ale přítelkyně, tak úpravy v plánu nejsou. Za tu dobu (2 roky), co jsem předtím s automobilem jezdil já - nechaly se pouze zatmavit okna, vložka vzduch. filtru KN a odstranily se označení vRS. Jinak je tam čip od pana inženýra Jandy z CIMBU Autosport. -
Jacoob 25.06.13 13:16
« Re: Re: Re: Re: Re: rekapitulace
To, co píšeš s Mazdou 6 je rozhodně pravda. Já to mám podobně s M-B ML, které během 200 000 kilometrů nikdy nestávkovalo takovým způsobem aby nedojelo, nebo dojelo v nouzovém režimu. Asi té Fabii pořád nějak podvědomě nadržuji, protože ji beru jako takové sranda auto :-). -
FISHkaa 25.06.13 12:31
« Re: Re: Re: Re: rekapitulace
díky za komentář :-)
Jj Cimbu to rozhodně nezkazí (teda neznám nikoho kdo by to zkazil). To že po 100kkm odejde spojka (setrvák rozumím) je ale špatně - ale i tady může být problém díky zvýšení točivého momentu díky tuningu ŘJ motoru... Osobně považuji za zásadní závadu cokoli co způsobí, že nedojedeš, nebo dojedeš s problémy (nouzák) /defekt je vyjímka >:-[] /
Když to porovnám (možná neporovnatelné?) s diesel Mazdou 6 co sem měl, tak i přes názezd 200kkm+ tam bylo stále origo turbo, vstřiky , spojka a setrvák = tohle označuji za spolehlivé komponenty... :-! -
Jacoob 25.06.13 11:54
« Re: Re: Re: rekapitulace
Ahoj, ta nezaujatost pro mě až takový problém není, jelikož k autům si naštěstí přehnaný citový vztah (u některých členů až mateřský pud) nevytvářím, ale přiznám se, že jsem to neaktualizoval. Již napraveno :-).
Ke spojce a turbodmychadlu. Sportovní sání na automobilu žádné není. Je tam originál airbox a filtr KN, dochlazovat se samozřejmě nechává a jak je odladěný chip, nedokáži posoudit. Podle mě a zkušeností z okolí na to není lepší člověk než je Ing. Janda z Cimbu, který to dělal. To, že odešlo turbo mě samozřejmě pěkně sralo.
Jinak spojka ve 100 000 kilometrech mi naopak nepřipadá jako průser :-). Setrvačník jsem nechal vyměnit jen z prevence, když to bylo venku. Za vážné závady bych považoval vstřiky, váhu vzduchu, lambdu, apod. Prostě věci, které by měly sloužit po celou dobu životnosti automobilu. -
FISHkaa 24.06.13 10:55
« Re: Re: rekapitulace
Tak spolehlivost "10", tj maximum asi ne když se ti v prvních 100kkm po*ere klima a turbo. Ona výměna spojky je také na hraně... Výměny na podvozku jsou klasická dětská nemoc Fabie I (tady ještě obohacení o těžký předek a potencionální problém v siloenblocích motoru), ale i tak se jedná o chybu, která snižuje spolehlivost automobilu...
Ad turbo a převodovka: Buď se k motoru nechováš zrovna ideálně (nedochlazování turba, děravý "sportovní" sání, či neodladěný tuzink ŘJ motoru), nebo jsou prostě použity nekvalitní díly...
Chápu, že je těžké ohodnotit nezaujatě vlastní auto, ale zkus to ;-) -
random 14.05.12 22:37
« Re: Re: Re: Re: rekapitulace
nj. ja to beriem tak ze ked su pneumatiky zjazdene rovnomerne a auto nikam netaha, tak to neriesim. Tycky riadenia - nj ( uz si sa asi zmieril ), ale mne to pride zalostne malo.
Zavodenie - ak je to obojtranne OK ..., ja mam niekedy strach na "lepsom" aute aj ist (na firemenom ceede ma nikto nechce "porazat" ), ale po presadnuty do drahsieho a rovnakej jazde sa stale nasiel zavodnik na porazanie ... -
Jacoob 14.05.12 22:17
« Re: Re: Re: rekapitulace
Geometrie se doporučuje provádět každý rok po přezutí na letní pneumatiky a činím tak :-). Předcházím tak opotřebení pneumatik, nerovnému sjíždění kotouču, apod. Jsou lidé, kteří dělají geometrii jednou za pět let, což je podle mě žalostně málo. Ale to jsou jen moje subjektivní kecy. Tyčky řízení jsou problém, ale beru to tak, že jedna sada vydrží cca 45 000 kilometrů v převážně Pražském provozu. Některá auta jsou po 45 000 kilometrech v Pražském provozu rozvrzaná, mění se všechny kulové čepy, apod.
A porovnání s jinými automobily je objektivní do takové míry, jak to zvládnu. Nezávodím sám se sebou, ale když vedle někoho stojím na semaforech a ukážeme na sebe, tak nemám problém si zazávodit. Jak jsem ale již psal. Například závod s Golfem GTI IV. generace (řekl bych, že přímý konkurent) byl na meřené 1/4 míli, takže to je zcela objektivní. Jak jsi psal o těch velikých sedanech (pracovních autech). Když chci, anebo jedu někam dále, tak si v garáži vezmu otce bývalou 745i, která tam už asi rok stojí a nikdo s ním nejezdí. Váží cca 2 000 kilogramů a 0-100 má za 6.2 vteřiny. Takže vím, o čem mluvíš :-). -
random 14.05.12 21:59
« Re: Re: rekapitulace
Tycky riadenia, klimatizacia, alebo napr. tolko krat geometra. ( ved ked je nieco za 10 ma to byt podla mna bez poruchy.... ). Spotrebak neberiem ..... ( to je olej, filter, ... ale nie turbo, alebo tycky riadenia, cap... ).
Naviac tie porovnania, ano ale skus si precitat ako to pises ( nie je to objektivne ). Pre mna je vzdy trochu usmevne ked idem/ideme inym autom a niekto takto zavodi :)) a pritom ja nie ( este ze moja civilna i20 takto neposobi ) a ja sa pritom ai nesnazim zavodit ( a potom niekde uvidim v diskusii, ako som porazil BMW, VW ... ), len som sa normalne rozbiehal ( pritom ked zoberiem ine ako bezne pracovne auto stava sa to casto ). Je cudne ze lepsie auta niekoho takto provokuju ( niektory ako keby nechapali ze clovek ide len do prace, a to ze to akceleruje lepsie ako ine auto neznamena ze sutazim, ale len som trochu stlacil plin..., ved dnes aj lepsie pracovne auto vie akceleraciu 0-100 - do 5-7s. ) -
Jacoob 14.05.12 20:47
« Re: rekapitulace
Prosím Tě, jaké jsou na autě závady? Za 93 000 kilometrů odešlo turbodmychadlo a to je jediná věc. Jinak se neporouchalo vůbec nic. A to, že se na autě dělá pravidelný servis (olej, filtry, brzdy, pneu, ...), který nezanedbávám? Na tom doufám není nic špatného. A málem bych zapomněl. Co je na porovnání s jinými auty trapného? -
Jacoob 14.05.12 11:23
« Re: Re: Re: Porovnání
Upřímně například ten Golf GTI IV normálně závodil. Byl to regulérní sprint na 1/4 míle a byl opravdu o nějakých 1.6 vteřiny pomalejší. Druhý automobil, u kterého jsem si jistý, že závodilo je BMW 530dA, jelikož ho řídil bratranec. U těch ostatních je to zpochybnitelné, dobře :-). Každopádně Fabii zbývá posledních 3/4 roku služby a půjde pryč. -
Bully_ 13.05.12 22:58
« Re: Re: Porovnání
Na prvni auto je na tom Fabia RS urcite velmi dobre a sam bych byl kdysi urcite moc rad kdybych mel prave ji, jinak jde jenom o male auto s prijatelne silnym motorem, nic sportovniho. Vychvalovany vykon na nizkou hmotnost vozidla na tom neni nijak vyborne, protoze tenhle vuz ma pohotovostni hmotnost na svou velikost naopak prekvapive vysokou- 1315 kg.
"Semaforovy test" sice neprovozuji, ale stejnou papirovou hodnotu zrychleni ma i muj o dost vetsi a tezsi Accord Tourer s vykonem jen o nekolik kW vyssim. V recenzi jmenovana "pokorena" o dost vykonnejsi auta musela byt rizena bud polovodici nebo spis lidmi co si ani nevsimli ze s nimi zrovna nekdo zavodi :-) -
Jacoob 14.06.10 21:47
« Re: spotreba
Je to tak, jak píšeš. Jedná se o tak vysokou aktualní spotřebu. Fabia ukazuje nějakých 37 litrů při plném zrychlení, ale i Audi A4 se kterou jsem měl možnost jet a zkoušet zrychlení ukazovala cca 35 litrů. Nedokážu posoudit, jak hodně je ukazatel aktuální spotřeba objektivní. Ten ukazatel má určité zpozdění ( cca vteřinu a půl), což mi příjde nepříliš objektivní. Spíše se řídím dlouhodobým průměrem :-). -
Sammy 14.06.10 21:31
« spotreba
to bola strašne vysoká aktuálna spotreba, či ne ?
v momente mi to udrelo do očí, podľa mňa veľa, ja keď som nakladal 2.8 v passate tak tam mi to skákalo max na 53L aktuálna a čo mám ja 1.9TDi 74kW v ibize akurát som si pozrel klip čo som skúšal zrýchlenie tak tam som do 120km/hod čo som dal 1,2,3 do max na dvojke do 4500 ot. a trojke cca 4300 čiže cca 115 nie 120 a max mi ukázalo 27L v tom momente a to nemám ani čip a mal som zimné gumy ešte a vonku už bolo 15 stupňov, keď som mal v * trysky mi to neukazovalo také hodnoty ako vám, to som normálne zvedavý čím to ako je, tak niečo nato napíšte