Recenze

9 Majitel

Volkswagen Polo 2,0 TSi 147 Kw GTi

9.94 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Polo, foto 1 Volkswagen Polo, foto 2 Volkswagen Polo, foto 3 Volkswagen Polo, foto 4 Volkswagen Polo, foto 5 Volkswagen Polo, foto 6 Volkswagen Polo, foto 7 Volkswagen Polo, foto 8
Volkswagen Polo, foto 9 Volkswagen Polo, foto 10 Volkswagen Polo, foto 11 Volkswagen Polo, foto 12 Volkswagen Polo, foto 13 Volkswagen Polo, foto 14 Volkswagen Polo, foto 15 Volkswagen Polo, foto 16 Volkswagen Polo, foto 17 Volkswagen Polo, foto 18 Volkswagen Polo, foto 19 Volkswagen Polo, foto 20 Volkswagen Polo, foto 21 Volkswagen Polo, foto 22
 

Technické info

Přezdívka auta GTi Rok výroby 2019 Koupeno nové najeto [km]:120000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1984 výkon [kW]: 147 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.7 maximální rychlost [km/h]: 240 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 305 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

WV Polo GTI

Můj letošní objev na 4 kolech má se všemi předchozími opravdu málo společného. Na stará kolena jsem se trochu utrhl z řetězu, ale opravdu jen na polo. Značka, manuál ani ojetina nepřekvapí. Výkon ale ano. Polo GTi se v této konfiguraci jako nové auto koupit nedá. Pokukoval jsem po něm už před lety, kdy bylo ještě k mání s manuálem. Ten ale skončil ve 2019 a o rok později se jen doprodávaly skladovky. V té době byly ještě jiné priority a auto jen pro radost jsem si nemohl dovolit.

Letos na jaře jsem začal pokukovat po něčem rychlejším a zábavnějším. Zkusil jsem Jak Golfa GTi, ale ty jsou jednak drahé a najít nezprzněný zachovalý kousek není jednoduché. Pak Octu RS 3. Tam je výběr podstatně větší a dá se koupit za rozumný peníz i zachovalý kousek s manuálem. Ale s Octou 1,4 TSi jsem dost spokojený jako s autem na běžné ježdění, a měnit ji za jinou se mi moc nechtělo. Pak je tady ještě rychlý Leon – Cupra. Taky jich není moc, ale nějak mi tato koncernová značka k srdci nepřirostla. Takže Polo GTi. Ideálně v modré, nebo šedé barvě. Pár jsem jich projel, většinově to bylo s DSG. Opravdu pěkná auta pod 450 Tis nešly. Co mi ale vadilo, tak byla ta převodovka DSG. Musím říct, že v Polu GTi asi funguje z koncernu nejlíp, co jsem projel. Obzvlášť ve městě to řadí rychle příjemně a bez cukání s dobrou logikou. Ale mimo město a to jsem až tak netlačil na pilu, bych sám řadil jinak. Ano dá se na to asi zvyknout a podřídit se jí, nebo si pomoct pádly, ale proč vlastně? Chci auto pro radost, které mě nebude ničím otravovat a něco mi vnucovat. Po městě kde je DSG OK, jezdit skoro nebudu. Je jasno hledá se manuál. Bohužel jich opravdu moc není, za 3 měsíce co jsem ho sledoval na českých serverech, jsem našel všeho všudy dvě auta. První bylo v Praze na Škodaplus v Auto ELSO a bylo totálně zprzněné tuningem. Ne optickým, ale technickým, načipované, ztvrzené do úplného prkna. To druhé bylo to, co jsem koupil. Ano jistě namítnete, v Německu je větší výběr a dá se vybrat barva i výbava, ale cenově jsme včetně dopravy a všech poplatků o 50-100 tis vejš. Tentokrát nebudu rozvádět detaily koupě. Nekupoval jsem přes žádný značkový bazar, ale s pomocí zkušeného automechanika od soukromé osoby. Auto jsem předem pečlivě prověřil, jak přes Cebii, tak elsu – VW servisní sytém. Zdá se, dopadlo to dobře.

A teď k autu:
Polo GTi 6G je takový skrytý klenot VW, teda aspoň pro mě. Do úplně tuctového masového městské auta narvali techniku – motor a převodovku z Golfa GTi, přidali pár vychytávek, nějakou výbavu, ale za mě to jako celek funguje perfektně. Technika samozřejmě není kompletní, rozdíl třídy oproti Golfu musí zůstat zachován. Polo má jen torzku vzadu, nemá samosvorný diferenciál vepředu, má jen XDS. Taky sedadla nejsou ta perfektní z Golfa. Ale spousta komfortních prvků výbavy se už do Pola GTi dostala. Automatická klima, Led světla, infotaiment s androidem, multifunkční volant, parkovací asistent a spousta dalšího. Ale nebýt několika detailů zvenčí – GTi znak na předním blatníku a zadních dveřích, červená linka na přední masce, a krásná 18“ kola Brescia bylo by to vlastně tuctové malé auto. Důležitým prvkem výbavy je sportovní podvozek snížený o 1,5 cm, ale toho si všimne jen fajnšmekr. Ovšem po nastartování kolemjdoucí zaznamená, že je tady něco jinak. Z výfuku se ozve krásné syté a hluboké zabrblání. Polo GTI mě ale baví svou komplexností, vyvážeností a nastavením vhodným i pro denní ježdění. Není klasickým hothatchem, kdybych měl auto výstižně charakterizovat třemi slovy, tak bych napsal – GTI pro ženskou.

Asi bych se tady měl zmínit i o konkurenci, ale popravdě ani Hyundai I20N, ani Fiesta ST či Yaris GRMN mě vůbec nezajímaly. Já měl ve výběru jasno. Na rozdíl od výše jmenovaných je to auto dvou tváří. Dá se s ním jezdit pěkně piánko, jako daily car a odmění se přijatelným komfortem i spotřebou. A když se chce člověk svézt, tak si užije radost, zábavu a dynamiku. Díky 2,0 TSi a nízké hmotnosti jen nějakých 1350 Kg je Polo až neuvěřitelně nenucené, svižné i zábavné. Zrychlení za 6,7 s je podmanivé. Předjíždění čehokoliv je naprosto samozřejmé. Za všech okolností je cítit ten přebytek výkonu a jistota v podvozku i řízení.

Nemohu si odpustit pár technických dat o pohonném ústrojí, protože to je to nejzajímavější na tomto autě. Motor 2,0 TSi DKZC s výkonem 147 Kw s maximem 4400-6000 ot/min a krouťákem 320 Nm v rozmezí 1500-4400 ot/min. Je to motor před FL a má ještě duální vstřikování - přímé i nepřímé, ale už GPF. Nepřímý vstřik v nízkých otáčkách drží motorový prostor a ventily čisté bez karbonu. Motor jede krásně plynule od 1500 až do 4400 kde je oseknutý, zřejmě aby Golfu nelezl do zelí. Do 6000 ot/min ještě jede na max. výkon bez špičky a pak rychle uvadne. Prostor na chiptuning tady je velký, ale mě stačí série. Kolem 3000 ot/min se přepínají vačky na tu ostřejší a je to spojeno s jemným, ale zaznamenatelným cuknutím.

Manuální převodovka jde krásně hladce, mechanicky a přesně. Je poměrně krátká, pro ostřejší jízdu skvěle nastavená. Na 6°točí při 130 km 2800 ot. Pro jízdu na dálnici je ale zbytečně moc. Třeba to DSG točí jen 2300 ot. Ale já to mám pro zábavu, na dálnici toho zase tolik nenajezdím. Jízdní režimy ovlivňují reakci na plyn, řízení a asi i trochu zvuk motoru. Já tam mám nastaven individuál, motor normal, řízení sport.

Podvozek je tuhý, někdy až moc, ale jistý a při vypnutém ESP i hravý. Bál jsem se těch 18“ kol, ale i na nich si zachovává stále ještě přijatelný komfort. Zkoušel jsem i 17“ kola, která jsem k autu dostal, rozdíl v komfortu tam byl, ale ne příliš velký. Při ostřejší jízdě byla cítit vyšší bočnice pneumatiky a auto se v zatáčkách díky tomu trochu zavlnilo. To ty nízkoprofilové 18“ nedělají, s nimi je jízda naprosto přesná. Kdybych si auto konfiguroval, tak bych zůstal u těch 17“. Ve srovnání s mou Octou 1,4 TSi je Polo od dost tužší a tvrdší. Když se jede pomalu na nerovné silnici tak podvozek dost drncá. Ale při jízdě nad 60 Km začne fungovat a tlumit nerovnosti i na rozbitější silnici. Čím se jede rychleji, tím lépe podvozek funguje. Nejlépe se ale cítí na dobrých hladkých okreskách s táhlými zatáčkami. Co mu ale naprosto nevyhovuje, je pomalá jízda rozbitým městem. To pak každá větší díra znamená ránu do podvozku. Největší mínus podvozku je ale jeho odhlučnění, to je podprůměrné i ve srovnání s mou Octou 3.

Zvětšené brzdy jsou dimenzovány k výkonu motoru. Menší kola než 17“ se ani nedají namontovat. Červeně natřené třmeny nenápadně podtrhují sportovní look.

V interiéru je kromě sportovního volantu a sedadel s klasickým károvaným vzorem a černým stropem vše to, co může mít běžné tuctové Polo. Ta sportovní sedadla člověka pěkně obejmou, sedák je skloněný dozadu, takže celá sedačka člověka pohltí. Je ale poměrně úzká, sportovně tvrdá a to může silnějším nebo vyšším postavám vadit. Nejsou špatná, ale Golf GTi je má o třídu lepší. Polo GTi může mít v interiéru ještě jednu odlišnost – červený dekor palubní desky. Ten já naštěstí nemám, působí agresivně až pouťově. Mám šedý, ten ničím neruší, logo GTi na volantu a řadičce stačí. Vlastně ještě jednu odlišnost od běžného Pola tady najdeme. Je to napájecí baterka v kufru. Co jsem se dočetl, je to kvůli rozložení hmotnosti. Nicméně je to prvek zhoršující praktickou použitelnost auta. Já jsem prostě na rezervu byť dojezdovou zvyklý. Jinak je interiér na vnější velikost auta překvapivě prostorný, určitě by se dalo jet ve čtyřech dospělých i na delší trasu. Nicméně toto já pravděpodobně nikdy nevyzkouším, na to mám jiné auto. Ve všem ostatním je to vlastně normální Polo se všemi pozitivy i negativy modelu. Mezi ty největší negativa bych asi zvýraznil vyšší hlučnost, zejména od podvozku a malou, jen 40L nádrž na benzín.

Mám rád funkční design bez zbytečných kudrlinek a v tomto směru je Polo klasický VW produkt. A to mi vyhovuje a líbí se mi to. Design karoserie je nadčasový, je tam pár pěkných detailů, prolisů, ale dohromady to funguje a za mě Polo vypadá skvěle. Moc se mi líbí přední část auta, design led světlometů s GTi linkou, přechod masky do kapoty. V zadní části dominuje skutečná dvojitá koncovka výfuku. SPZ je umístěna v nárazníku a neruší vzhled zádě. V interiéru je vše je tak jak má být, nic nechybí ani nepřebývá. Je bytelně a kvalitně zpracován. V různých detailech je ale vidět rozdíl třídy oproti Golfu. Převládají tvrdé plasty, měkčené jsou jen na horní ploše palubky. Loketní opěrka, není ani posuvná, ani výškově stavitelná. Sedadla nemají takové možnosti seřízení a nastavení. Je to prostě malé auto v základu určené do města a denní dojíždění. Výborný je ale do rukou skvěle padnoucí sportovní multifunkční kožený volant s širokou mírou seřízení, přehledné budíky, skvěle čitelný středový display, výborný výhled z vozu. Polo má stejně jako větší brácha vše přesně tak a tam kde to očekávám, ovládání je intuitivní jednoduché není tu nic, co by vyloženě otravovalo.

V autě mám pár asistentů, ale většinou je vypínám, nebo nepoužívám. Při jízdě pro radost je nepotřebuji. Při přesunu po dálnici jsem párkrát použil tempomat, naštěstí je to ten hloupý co neotravuje. O Front assist ani nevím. Driving alert - hlídání únavy a start stop jsou blbosti, které má vypnuté. Jízdní režim je taková hračka, mám to přednastaveno v individuálu a už na to nesahám. Ale na rozdíl od běžných aut jsou tady jednotlivé módy rozpoznatelné.
Spotřeba silně závisí na tom, jak jedeš. Auto má dvě tváře, tu civilní, kdy jezdí jako normální auto se spotřebou do 6 L. Pak tu druhou, sportovní, ale ani tam to není tragédie. Pokud nejsi vyložené prase, jedeš do 9 L. Auto je lehoučké, motor běží lehce, s autem nemá skoro žádnou práci a na celkové spotřebě je to znát.
Informační systém – už jsem na něj zvyklý z předchozích aut, neotravuje, menu je celkem přehledné, rádio se dá ovládat knoflíkem. Dokonalý není, ale aspoň je logický s dobrou grafikou.


Auto mi zatím přináší radost a zábavu, kterou jsem od něj očekával. Ten pocit že když na to šlápneš tak ukážeš záda 99% aut a jeho řidič jen nevěřícně zírá co ho to vlastně předjelo, je k nezaplacení. A když se chceš jen tak kochat a ploužit krajinou tak jede za 5,5L jako Polo se základním 1,0 TSi. Přiznám se často mi stačí při jízdě jen ten pocit že můžu když se mi zachce.
Teď už je moje polo je pětiletá ojetina, která prvnímu majiteli sloužila jako daily car převážně po dálnici. Je to patrné na přední kapotě. Ta je oprýskaná od kamínků, podvozek už je lehce chycený korozí. Není to dokonalé auto a není to bez budoucích investic. Po koupi byl udělán servis ve 120 tis. Km, auto dostalo nové letní pneu. A v blízkém budoucnu tak po 30 tis. Km mě čekají brzdy a pravděpodobně i vodní pumpa s termostatem. Tam je patrné počínající slzení. Zatím jsem s ním najel něco přes 2000 Km a jediné co mě mrzí, že jsem si toto auto nekoupil už dřív.

Silné stránky

-Motor 2,0 TSi v kombinaci s manuálním šestikvaltem
- podmanivá a samozřejmá dynamika
- jistý a hravý podvozek
- úspornost při normální jízdě
- použitelnost jako daily car
- vyváženost auta
- pěkná výbava
- funkcionalistický design s GTi detaily
- vlk v rouše beránčím

Slabé stránky

- horší odhlučnění zejména podvozku
- ve městě tvrdý podvozek
- v interiéru místy lacinější materiály
- horší praktická použitelnost, baterie v kufru a malá nádrž
- chybějící výkonová špička.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto mám krátce, proběhl jen servis ve 120 tis km, ale čekají mě brzdy a vodní čerpadlo

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Soukromá osoba, seriózní jednání, co jsme si domluvili, to platilo

 


Další vozy Volkswagen Polo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
0

zatím nemohu hodnotit

praktičnost
7

řekněme že jsou i praktičtější auta

prostornost
8

Na danou třídu velmi dobré

jízdní vlastnosti
8

Jisté při vyšších rychlostech, ve městě tvrdé

jízdní komfort
7

řekněme přijatelný

provozní náklady
0

zatím nemohu hodnotit, ale spotřeba 6L je na ten výkon super

náhradní díly
8

ceny ND jsou standartní, dá se levně sehnat druhovýroba

výkon motoru
9

Víc než dostatečný, ale bez výkonové špičky

spotřeba
10

na ten výkon je super

hlučnost motoru
7

Nejen motor, ale velikost auta mají podíl na vyšším hluku. Ale motor jako takový zní příjemně.

kvalita sedadel
8

už jsem seděl v lepších, ale sportovní jízdě a menším postavám vyhoví.

brzdy
10

Dimenzované k výkonu

zavazadlový prostor
8

Octavia kombi to není, ale na danou třídu odpovídá. Já ho ale nikdy nezaplním






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…