Recenze

10 Majitel

Volkswagen Polo GTI

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 18× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Polo, foto 1 Volkswagen Polo, foto 2 Volkswagen Polo, foto 3 Volkswagen Polo, foto 4 Volkswagen Polo, foto 5 Volkswagen Polo, foto 6 Volkswagen Polo, foto 7 Volkswagen Polo, foto 8
Volkswagen Polo, foto 9 Volkswagen Polo, foto 10 Volkswagen Polo, foto 11 Volkswagen Polo, foto 12 Volkswagen Polo, foto 13 Volkswagen Polo, foto 14 Volkswagen Polo, foto 15 Volkswagen Polo, foto 16 Volkswagen Polo, foto 17 Volkswagen Polo, foto 18 Volkswagen Polo, foto 19 Volkswagen Polo, foto 20 Volkswagen Polo, foto 21 Volkswagen Polo, foto 22 Volkswagen Polo, foto 23 Volkswagen Polo, foto 25 Volkswagen Polo, foto 26 Volkswagen Polo, foto 27 Volkswagen Polo, foto 28 Volkswagen Polo, foto 29 Volkswagen Polo, foto 30 Volkswagen Polo, foto 31 Volkswagen Polo, foto 32 Volkswagen Polo, foto 33 Volkswagen Polo, foto 34 Volkswagen Polo, foto 35 Volkswagen Polo, foto 36 Volkswagen Polo, foto 37 Volkswagen Polo, foto 38 Volkswagen Polo, foto 39 Volkswagen Polo, foto 40 Volkswagen Polo, foto 41 Volkswagen Polo, foto 42 Volkswagen Polo, foto 43 Volkswagen Polo, foto 44 Volkswagen Polo, foto 45 Volkswagen Polo, foto 46 Volkswagen Polo, foto 47 Volkswagen Polo, foto 48 Volkswagen Polo, foto 49 Volkswagen Polo, foto 50 Volkswagen Polo, foto 51 Volkswagen Polo, foto 52 Volkswagen Polo, foto 53 Volkswagen Polo, foto 54 Volkswagen Polo, foto 55 Volkswagen Polo, foto 56 Volkswagen Polo, foto 57 Volkswagen Polo, foto 58 Volkswagen Polo, foto 59 Volkswagen Polo, foto 60 Volkswagen Polo, foto 62 Volkswagen Polo, foto 63 Volkswagen Polo, foto 64 Volkswagen Polo, foto 65 Volkswagen Polo, foto 66 Volkswagen Polo, foto 67 Volkswagen Polo, foto 68 Volkswagen Polo, foto 69 Volkswagen Polo, foto 70 Volkswagen Polo, foto 71 Volkswagen Polo, foto 72 Volkswagen Polo, foto 73 Volkswagen Polo, foto 74 Volkswagen Polo, foto 75 Volkswagen Polo, foto 76 Volkswagen Polo, foto 77 Volkswagen Polo, foto 78 Volkswagen Polo, foto 79
 

Technické info

Přezdívka auta Poličko Rok výroby 2018 Koupeno nové najeto [km]:40000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1984 výkon [kW]: 147 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5.8 maximální rychlost [km/h]: 252 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 330 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Recenzi začínám psát pár dnů potom, co jsem si ujasnil specifikaci, barvu a všechny drobnosti. Tedy chvilku před vánocemi 2017. Volba padla na Volkswagen Polo GTI. Na několika řádcích si Vám dovolím sdělit, proč právě Polo. Proč vypadá tak, jak vypadá, a to, co Vás zajímá asi hlavně je, jak jezdí.

Žiju životem automobilového fandy, kterého zajímají snad všechny možné i nemožné auta. Mám rád hlavně moderní a sportovní auta. K autům nepřistupuji jako k dopravnímu prostředku, ale jako k milované věci, členovi rodiny a nejlepšímu kamarádovi. Většinu svého volného i pracovního času trávím ve společnosti aut. Právě z těchto důvodů proces vybírání auta byl zároveň jednoduchý, ale i složitý. Sice jsem jednoznačně věděl, co chci, ale taky jsem věděl, že chci od auta něco více. Zkrátím to, Polo GTI není Porsche 911 nebo Ferrari 488 GTB.  V podstatě se jednalo o to najít kompromis mezi tím, co člověk chce a na co ve skutečnosti v dané situaci má.

Když se kouknu několik let nazpátek, cesta k Volkswagenu začala na škole, kde můj dobrý kamarád miloval Golfa GTI. Pořád mi o tom autě hezky vyprávěl, říkal mi, co je na něm super, jak se mu libí ten volant, sedadla, jak je to tak akorát rychlé a relativně praktické. Postupem času po návštěvě různých auto akcí jsem zjistil, že má pravdu. Že ten Golf GTI je vlastně 100% auto. Jen se musím spokojit s tím, že to prostě není 911 s manuální převodovkou a zadním nahonem. Na Volkswagenu se mi libí, že dělá především jednoduché interiéry, používá kvalitní materiály a jako celek funguje bez sebemenšího problému.

Proč Polo a ne Golf? Protože Golf v hezké výbavě stojí tolik peněz, že to už není ani tak hezké, jako drahé auto. Proto jsme se dohodli domů pořídit Polo poslední generace. A jelikož jsme s partnerkou sami dva a do teď nám velikostně stačila i Škoda Citigo, nebylo moc důvodů řešit vetší auto, než je právě Polo. 911 je ještě menší, tak musíme trénovat. Podstatné pro mě bylo, abych na střechu dal dvě jízdní kola, a to 5-ti dveřové Polo zvládne bez problému. Ve výběru byl ještě Mini Cooper S ve 3 dveřové variantě, jenže u něj je to úplně stejná písnička, jako u Golfa GTI. Mini Cooper S bodoval bezplatným servisem a designem, jenže praktičnost a hlavně ta cena byla úplně mimo mé požadavky a možnosti.

Popis mého GTI bych začal asi tím nejdůležitějším - motorem. Zážehový dvou litr TSI se 147 kW = 200 koní, který je spojen se šestistupňovou samočinnou převodovkou se dvěma spojkami DSG. Točivý moment je hooodně fajn. Především jeho rozsah: 320 N.m. při 1500 až 6000 otáčkách. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne podle papíru za 6,7 s a maximální rychlost má 240 km/h. Není to podstatné, ale věřím, že na nějakém hezkém německém úseku olízne 250 km/h. Nemohu nezmínit ještě klasickou opravdovou ruční brzdu, která už v mnoha hotchačích chybí. No a spotřeba… výrobce uvádí 5,9 l/100. Když jezdím na pohodu, umím být i eco jezdec, ale nejsem si jistý, jak se mi bude chtít ovládat v tak fajn autě, jako je GTI. Spotřebu očekávám mezi 7-10 l/100 km. Vzhledem k relativně nízkému nájezdu, které auto bude mít, mě spotřeba nezajímá. Mám motto: Cokoliv pod 20 litrů na 100 km, je fajn hodnota. Někde i přes těch 20 litrů není špatný, aby si člověk zase vážil té nízké spotřeby. Na druhou stranu asi by se mi nechtělo jezdit pořád za 19 l/100 km. Vy výbavě jsou bezpečnostní i komfortní prvky. LED Světlomety (statické), ambientní osvětlení, automatická dvouzónová klimatizace, Front Assist (Citi Brake + sledovaní bezpečné vzdálenosti), Radio Composition Media (USB Slot), tempomat, auto nemá rezervu, takže má lepicí sadu, vyhřívaná zrcátka s funkcí proti oslnění, PreCrash (dotažení pásu + nalakování brzd apod.), prodlouženou záruku na 5 let, audio systém „beasts“(300 W, 6 reproduktorů, 8kanálový zesilovač, subwoofer), volba sportovního profilu jízdy – tak to mu říká VW – já to mu říkám tlačítko Sport, „prdící“ výfuk a aktivní tlumiče/podvozek. Jako nutnost v dnešní době také považuji vyhledávací zabezpečovací systém. V ceníku mě ještě zaujala funkce (služba) CarNet, ale ta byla naparována na navigaci za něco málo přes 20 tis. Kč. Což v dnešní době free aplikace Waze to jsou pro mě vyhozené peníze. Zcela záměrně jsem „nezaškrtl“ digitální sdružený displej před řidičem (9 000 Kč), protože není nad klasické analogové ručičky. Nic v dnešní době nestárne tak rychle, jako digitální displeje a obrazovky. Neříkám, že Lamborghini Urus, Audi A8, A7 se všemi těmi (třemi) displeji nevypadají famózně a futuristicky, ale není nad klasické tlačítko, nebo sdružený ovladač typu iDrive od BMW. Jako vrchol automobilového interiérového designu považuji BMW 7 F01(G11) nebo Porsche Panameru v první i druhé generaci.

S výběrem vozu jde ruku v ruce také výběr dealera, u kterého se auto objedná. A že jich v mém regionu není málo. Výběr byl velký. Bohužel i přes doslova brutální konkurenci, přístup některých prodejců buď nebyl žáden nebo velmi chladný, proto jsem byl velmi rád, když jsem na doporučení „našel“ toho pravého prodejce, který mi vyšel ve všem vstříc a hlavně to uměl dobře spočítat. Mohu vřele doporučit. Kontakt na něj mohu poslat. Nemluvě o příjemných recepčních připravující skvěle kafe.

3.1.2018
Třetí den v novém roce jsme podepsali objednávku. Oproti původnímu předpokladu a čekací lhůtě cca. 4-5 měsíců se dodací lhůta z důvodu velkého zájmu, nedostatků motorů a LED světlometům má protáhnout až na 7 měsíců. Původně jsem to vnímal jako zklamání, ale jak už to bývá, na dobré věci se prostě čeká. Při podpisu se prodejce opravdu snažil a přihodil ještě pro nás pár podstatných drobností, což opět zlepšilo naši náladu.

Čekaní mi zpříjemňují redakční testy a všelijaké videa z Mallorcy, kde mělo Polo GTI novinářskou premiéru. Každý test nebo video hltám a potvrzuji si, v závislosti na pozitivních reakcích novinářů, že jsem si vybral přesně to, co chci. Nemluvě o tom, že se dozvídám samé dobré zprávy, jako je třeba plně vypínatelné ESP nebo sportovní mód ESP. Někde jsem se dočetl, že digitální displej není vůbec potřeba a k takovému autu se hodí starý dobrý „analog.“ Věc názoru. Všichni jsou nadšení z upsizeingu, které Polo GTI postihlo a na motor doslova pějí chválu. Nemluvě o tom, že je motor převzatý z Golfu R a ne, jak se původně tvrdilo, z Golfu GTI. Respektive má více společných komponent s verzi R (310k) než s verzi GTI (230k). Díky této skutečnosti se mi v hlavně zrodila myšlenka možného navýšení výkonu od ABT v rámci první stage. Jestli něco takového uskutečním, tak až za nějakou dobu ježdění. Určitě ne hned ze začátku. Teď nezbývá nic jiného, než šetřit a čekat.

Polovina Března
Zvoní mi telefon. Auto už je tady, volá mi prodejce. Nechápavě odpovídám, jak je to možné? Auto přišlo o 4 měsíce dříve, než mělo. Noo dobrá… Jel jsem se na auto hned kouknout. Vypadalo mnohem lépe, než jsem očekával. Sedadla, zvuk, volant. Dostalo mě to do kolen… Vyřešení formalit trvalo cca 14 dní. Po celou tu dobu jsem špatně spal a nemohl se dočkat prvních kilometrů za volantem nového auta!

Prvních 1 000 km
Prvních 1 000 km se má podle návodu s autem jezdit opatrně, točit maximálně do 4 000 ot/min. Říkal jsem si, že to bude utrpení. Ale nebylo. Jednak mi to trvalo najet cca týden a pak auto díky své hmotnosti a výkonu jede naprosto famózně i v nízkých otáčkách.

Motor
S autem mám najeto zatím pár kilometrů, ale již teď mohu říct, že předčilo všechny moje očekávání. Je to turbomotor, který má sílu v jakémkoliv spektru otáček. Je velmi silný, tichý (režimu Normal), ale zároveň hutný. Díky vysokému točivému momentu 320 Nm už v 1500 ot/min. převodovka nemusí tolik podřazovat a motor reaguje okamžitě. Necítím žádnou turbu díru, nebo jak tomu říkají novináři. Prostě přišlápnu plyn a auto okamžitě zrychluje. Co se týče spotřeby, můj předpoklad byl správný. Pohodová jízda po okreskách podle předpisů s občasným předjetím znamená spotřebu 6,3 l/100 km. Eco jízda tzn. město 50 km/h, okresky 100 km/h, znamená 5,9 l/100 km (viz. galerie). Jízda po dálnici 130 – 160 km/h znamená spotřebu kolem 7,5 l/100 km. Jízda po městě odebírá z nádrže 8-9 l/100 km. Sportovní jízdu po oblíbených okreskách jsem absolvoval zatím pouze jednou a jel jsem pořád velmi opatrně, žádné extremní vytáčení motoru, ale jel jsem svižně a to znamenalo odběr paliva 9,3 l/100 km. Což přesně odpovídá mým úvodním predikcím. Takže i zde panuje velká spokojenost. Nicméně jedna věc mě štve. Je to mála palivová nádrž. 40 litrů do takového auta je fakt málo. Znamená to poměrně časté návštěvy čerpací stanice. Funkce Start – stop má zaplať pán bůh fyzické tlačítko vedle voliče převodovky. 

Převodovka
Šestistupňová dvojspojková DSG převodovka je klasika. Reaguje perfektně, řadí rychle plynule a do takového auta pro naše účely se hodí naprosto famózně. Ani jednou jsem si zatím neřekl, že bych chtěl mít manuál. Sice „trpí“ typickým DSG syndromem – né moc citlivým rozjezdem při studeném motoru – ale jinak převodovka předvádí famózní spolupráci s motorem. Kick-down budu hodnotit, až motor s převodovkou opravdu zajedu. Trošku jsem se bál toho, že auto bude zpřevodováno na „krátko“ a v dálničních rychlostech bude točit příliš vysoko. Dieselheadi se teď pousmějí, nicméně byl jsem opět mile překvapen, když jsem auto rozjel na 130 km/h a zjistil jsem, že na 6. rychlostní stupeň točí při této rychlosti motor pouze 2 400 ot/min. 200 km/h pak znamená 3 700 ot/min.

Podvozek
Noo čekal jsem ho trošičku „měkčí.“ Je to sportovní auto a tomu odpovídá i tuhý podvozek. Není tvrdý, ale díry a zpomalovací prahy nebo příčné nerovnosti nemá rád. Auto mám vybaveno aktivními tlumiče. (Adaptivní tlumiče jsou něco jiného). Když auto jede po hladkém asfaltu, je tuhé. Když jede po nekvalitní české silnici, tlumiče jsou „měkčí“ a lépe reaguji na nerovnosti. S klasickým Polem nebo klasickým Golfem se to vůbec nedá srovnávat. Kdo hledá pohodlný kočár, tak ho v Polu GTI nenajde.

Brzdy
Jedním slovem famózní. Citlivé, přesné, výkonné. Tady není co vypisovat. Na okruhy s ním jezdit nebudu a pochybuji, že GTI budu v běžném provozu tak trápit, až utahám brzdy. V jízdním režimu Sport se mi zdáli brzdy ještě malinko citlivější.

Interiér
Interiér mě dostal do kolen. Tolik perfektních detailů. Nádherná červená lišta v reálu vypadá úžasně. Je matná, nic se od ní neodráží. Sedadla jsou fakt super, drží tělo, nebolí z nich záda. Je sice potřeba se do nich naučit nastupovat, ale jsou opravdu skvělá. Na první pohled vypadá, že opěrka hlavy je integrovaná a nedá se nastavovat, ale opak je pravdou. Vysoké postavy nebudou mít problém. Sdružené přístroje a otáčkoměr. Maxidot, jak tomu říkají škodováci, mi naprosto vyhovuje, ale to, co mi nevyhovuje, je cejchování rychloměru. Mění se jeho „měřítko.“ Do 60 km/h je vše naprosto v pořádku. Co „čárečka“, to 5 km/h. Jenže po šedesátce se to mění na co „čárečka“, to 10 km/h. Říkáte si, že si jedete 65 a ono ejhle, máte tam 70 nebo 72. Bylo by lepší, kdyby to bylo obráceně. Pokud nechcete tedy přijít zbytečně o body, je potřeba jezdit pořád s digitálním rychloměrem.

Jízdní režimy
Jízdní režimy se nastavují tlačítkem vedle automatické převodovky. Režim ECO jsem nezkoušel. Nedoporučují to ani v návodu. :-D Režim Normal auto drží v nízkých otáčkách. Převodovka řadí 4. rychlostní stupeň při 40 km/h a 5. rychlostní stupeň při 52 km/h. S režimem Sport, vzhledem k prozatímní nezajetosti auta, zkušenosti moc nemám. Změní se zvuk, odezva na plyn, převodovka drží motor ve vyšších otáčkách a ztuhne řízení. Stane se z auta prostě motokára. Režim Individuál je to, co asi budu časem používat nejčastěji, protože se tam dá nastavovat vše separátně.

Instagram: @200_GTI

---------------------------------------------------------

2 roky zkušeností a 40 000 km radosti

Je nouzový stav a co jiného dělat, než myslet na své auto, které chce na další výlet snad více, než já. S Políčkem, tak mu doma říkáme, jezdí primárně má drahá manželka a já ji ho hrozně rád „kradu“. Ona v něm jako řidič tráví hodně času, ale najezdí málo kilometrů, protože jezdí hlavně po městě. Já ho naopak beru na výlety, dovolené a na cesty za radostí. Jelikož jsme celé dva roky měli doma i velmi kvalitní služební auto, snažil jsem se naše domácí GTI šetřit co to šlo, ale i tak jsme společně najezdili úžasných 40 000 kilometrů bez sebe menšího problému. Většinu kilometrů jsem tak „nahrkal“ po zahraničí, kde jsme jezdili na výlety a dovolené. Za tu dobu jsem si ho vyfotil do svého telefonu 1 370x!, natočil 74 videí a natankoval cca 2700 litrů obvykle vysokooktanového benzínu. Kdybys měl zájem Políčko sledovat podrobněji, tak ho najdeš na Instagramu jako: @200_GTI.

Výlety a cesty za radostí:
Při projíždění všech fotek, které s autem mám v telefonu, si uvědomuji, jak velkou radost mi dělá a kolik jsme zažili zdánlivě běžných zážitku. Ale díky Polu se z běžného zážitku stal nezapomenutelný zážitek. Protože i běžná jízda po dálnicí může vykouzlit úsměv na tváři, který si budeš ještě dlouho pamatovat. A to, co na autě opravdu miluji, je pružné zrychlení v podstatě z jakékoliv běžné rychlosti. Předjíždění s tímhle autem je pro mě takovou radostí, že to nedokážu ani popsat. Jedu za autem, dám plný plyn a v podstatě pokaždé se divím, jak úžasně akceleruje. Výsledkem je můj úsměv při každém svižnějším předjetí a nevěřícné kroucení hlavy. Když se nechám unést, jsou na rychloměru čísla, z kterých se někomu tají dech, a někomu zatahují půlky. Nicméně zbytečně, protože se vždy můžu spolehnout na opravdu skvělé brzdy. Ještě se mi nestalo, že bych je přehřál, a to jsem brzdil již z 234 km/h na 90 km/h. Nejezdím s autem na okruh, ani mu nedávám úmyslně zabrat, nezkouším, co vše zvládne. Myslím, že si ho umím užít na maximum, ale není mým cílem ho huntovat, trápit a zbytečně přetěžovat. Na autě mám stále původní brzdové destičky, kotouče, pneumatiky letní/zimní. Vždy kontroluji teplotu oleje, šlápnu mu na plyn, až je vše zahřáto, snažím se dochlazovat. Dávám mu náležitou péči, o které se můžeš více přečíst v odstavci Údržba a servis.

Za ty úžasné dva roky jsme s Políčkem navštívili desítky evropských destinací, vzali ho do nejluxusnějších hotelů a restaurací, taky se mnou bylo pod stanem, u moře a jezer. Nikde jsem se za něj nestyděl, i mi ho pár „pikolíku“ (wallet parkerů) v hotelech pochválilo. V Monaku se mě na něj ptal Ital, který neuměl ani „prd“ anglicky, ale podle toho, jak se mu líbilo, řekl bych, že GTI umí spojovat, jako málo které německé auto. Rukama nohama jsem mu vysvětlil, že to je super a že to auto potřebuje, natož mi odpověděl POWEEER. V rakouských alpách jsem vypráskal kde jakou Audinu nebo BMW. Při praskání výfuku a dochlazování zahřálo u srdíčka pochvalné „Sehr gut.“ Takových to stmelujících příběhů mám mnoho, a to není náhoda. V Německu jsem na autobahnu potkal bondovskou Z8. Přiznávám, nejel jsem pomalu, pár desítek kilometrů mi krásně čistila levý pruh a pak jsem si řekl, a to v žádném případě nejsem závodník, jestli se ti naskytne příležitost, prostě ho předjet, protože na to budeš vzpomínat celý život. A taky se tak stálo a teď na to vzpomínám. Jenže tím to nekončí. Po chvíli jsem zpomalil a uhnul k benzínce. Najednou byla za mnou „ta“ nádherná černá Z8. Říkal jsem si, to bude průser, „germánec“ mě seřve za to, jak jsem se mu dotíral na nárazník. Zastavili jsme za sebou u stojanu a taky, že jo. Němec vypnul Z8 a šel ke mně. Překvapením bylo, když se mě zeptal, co to je za tunning :D, že to letí neskutečně. Nevěřil, že to je sériovka. Za ty dva roky jsme spolu byli na tolika úchvatných místech, že se mi tomu ani nechce věřit. Kdyby mi někdo řekl v den předání Políčka, že se s ním podívám na tolik míst, nevěřil bych. Mohl bych o tom všem psát blog, ale zas takový spisovatel nejsem. Ale ve zkratce, nikdy jsem si neřekl, že jsem si měl vybrat jinak, nebo že Políčko nestojí za ty peníze, že by se mi jelo se Superbem, Volvem nebo čímkoliv lépe. Ano slintám nad vším sportovním od Porsche, BMW M2 a o Ferrari ani nemluvě, ale to je jiný příběh. Holt kamkoliv s tím autem vyjedu a dám plný plyn, stačí mi pár sekund a je mi dobře.

Jízdní parametry a vlastnosti:
Začneme zostra. Z deseti natočených videí zrychlení z 0 na 100 km/h to Políčku trvá 5,8 sekundy! Možná jsem ho dobře rozjezdil, možná za to můžou pneumatiky, možná má větší výkon, nevím, ale prostě mu to jde lépe, než udává výrobce. Takovéto zrychlení měřím vždy s aktivovaným lauch controlem. Je to docela legrace, protože dojde vždy k poměrně výraznému protočení kol. Doslova to tam kope rychlostí jednu za druhou. Řekl bych, že to musel být určitě úmysl, jinak totiž převodovka řadí neznatelně. Po stovce ale přichází zajímavější čísla a ukazuje se na nich, jak GTI opravdu „letí.“ Protože dvoustovku auto překoná už po 21 sekundách a 8 desetinách, a to už je podle mě fakt velký důkaz a potvrzení, že se jedná o „kapesní raketu.“ Co mi zvedá chlupy či dělá husí kůži po celém těle je zvuk motoru na vytočenou čtyřku k omezovači v rychlostech cca 180 až 198 km/h. To je věc, které se snad nikdy nenasytím. Po dvoustovce přicházejí ještě vyšší čísla. Do cca 230 km/h je auto opravdu stabilní, a to i na poměry vyšší kategorie aut. Je samozřejmě nutné dávat pozor na správný tlak v pneumatikách a ze zkušenosti přepínám auto v těchto rychlostech do režimu sport, jinak jezdím v podstatě pořád v comfortu. I v těchto rychlostech nemám problém telefonovat a s velkou dávkou nadsázky lze říct, že není potřeba se autu věnovat na 150 %. Jestli mi rozumíte… je to prostě pořád sranda a pohodička. Po této číslovce se auto přibližuje své fabrické maximálce 237 km/h, kterou hravě překonává. Sice už potřebuje delší úsek, ale na této rychlosti se Políčko nezastaví a pokračuje dál. 252 km/h je má tachometrová maximálka z mírného kopce. Ve dvou lidech a plným kufrem na zcela rovném úseku 247 km/h. Ale to jsou hodnoty, pro které si musíte jít a něco pro to udělat. Není to s prstem v nose jako ve 230 km/h. Jsou trasy, které si moc dobře nedokážu představit, že bych s jiným autem zajel rychleji, než s Políčkem. A jestli jo, tak jenom o pár minut. Úsek cca 215 km, který jezdím poměrně často, jsem jednou za ideálních podmínek absolutně bez provozu zajel s průměrnou rychlostí 164 km/h! Spotřebu jsem měl něco kolem 12 litrů. Poměr dálnice, okreska a město na tom to úseků je 70:20:10. Podotýkám, že jsem nikoho neohrozil, neomezil a jel jsem maximálně obezřetně. Nenapsal jsem to proto, abych se já vychloubal!, ale abych pochválil kluky ve Volkswagenu, jak to dobře udělali.

Další kapitolu jízdních vlastností jsou výjezdy ze zatáček. Když budu upřímný, je to asi možná jediná věc, které jsem se bál ze zkušeností se silnými předokolkami. Přední diferenciál je elektronický, podobně jako u základního Golfu GTI či Octavie RS. Když se s ním naučíš jezdit, je to úžasné potěšení! Vždy se snažím před zatáčkou brzdit na rovná kola, jako bych neměl ABS, podřadím na správný rychlostní stupeň, pustím brzdu, točím a lehce za vrcholem postupně přidávám plyn. Pokud úmyslně nechci, tak i přes tento výkon se z něj nestane nedotáčivé auto. Naopak když chci, abych si ten pocit „závodního jezdce“ maximálně užil, tak v apexu zatáčky na to fakt „dupnu“ a vychutnávám si ten pocit, jak vše pracuje správně a jak mě XDSko vytahuje dokonale ze zatáčky! Prostě cítíš ten pocit, že jedeš přesně tak, jak to ti kluci šikovní ve Wolsburgu navrhli. Jedním slovem s tím autem splyneš. Nejedeš za hranou, ale jedeš pár procent pod ní a říkáš si, že nepotřebuješ 911 GT3, že nepotřebuješ nic víc, protože seš to jen ty, auto a zatáčka.

Ke spotřebě toho není potřeba moc psát. Auto má silný dvoulitr, cca 1360 kilo, takže když chceš jet úsporně, tak jedeš úsporně. Když letíš, pořád jedeš vzhledem vysokým rychlostem úsporně. Dá se dostat pod 5l/100 km a při svižné německé dálniční rychlosti kolem 180 km/h jedeš za cca 9 až 11l/100km podle provozu. Dlouhodobou spotřebu máme cca 7 litrů.

Údržba a servis:
Auto myju výhradně ručně, používám kosmetiku Swissvax a Gyeon. Když mám čas, ale hlavně prostor, tak si auto připravuji a voskuji Swissvaxem, když není prostor a musím to vše zvládnout v prostorách samoobslužných mycích center, tak používám Gyeon, keramiku WetCoat a za 25 min odjíždím s úžasně čistým a nablýskaným autem.

Olej měním co cca 10 až 15 tis. kilometrů, občas musím dolít dvě až tři decy destylky do chladiče. Brzdy a vše ostatní původní. Na autě jsem měnil jednou čelní sklo, trefil jsem nějaký kámen na dálnici, ani jsem si toho nevšiml, ale prasklina tam byla solidní. Vyřešilo to problém i se stěračem, které jsem několikrát reklamoval, protože přeskakovali a servisní technici jednoho brněnského servisu tento problém neuznali. Jinak na autě je vše v nejlepším pořádku a nemám mu co vytknout.

Praktičnost:
Z hlediska prostornosti nemám sebe menší potíže. Na 14 denní dovolené s několika lahvemi vína nám kufr stačil. Průměrně velký nákup z Ikei taky zvládnu odvézt. Velký vánoční stromek taky Políčku nečiní problém. Dostal jsem do auta i 164 cm velkou televizi v krabici. Ta krabice byla vyšší než celé Polo. Ale já vždy říkám, kde je vůle, tam je i cesta. Podle mě, s trochou organizovaného cviku to bude i ideální rodinné auto. Samozřejmě se bude muset vybírat kočárek podle kufru auta a ne naopak, ale s jedním mimčem si myslím, že se to dá zvládnout. Na střechu se vlezou kola, box, prostě co chceš. V autě je dost odkládacích prostor, ve dveřích jsou držáky na velké láhve, ve středu pak na menší půllitrovky. Vzadu nikdo nejezdí.

Co bych změnil?
Jedinou věc, kterou bych do auta teď už vážně objednal, je navigace. V autě nemám ani app connect, a to je velká chyba. Když kamkoliv jedu, zapínám waze, ale jsou chvíle především v zahraničí, kdy vám ani waze nepomůže, protože ztratí signál, nebo nevidíte dostatečně dopředu na málem displeji (iphone Xs) odbočku nebo nebezpečí, proto bych si teď tu navigaci s app connectem doplatil. S pevnou navigací v autě je to taková pohoda a jistota, však to vám určitě vysvětlovat nemusím.

Co je v plánu?
Rád bych našel profi fotografa, který by mi udělal fakt hezké fotky. Tak kdyby měl někdo zájem, klidně pište. Dále bych si rád zajel na jeden zátah do 24 hodin do Barcelony. A to jen proto, abych se projel a měl hezký cíl. Rád bych se zajel projet na Corsiku po stopách rallye, ale jen mimo sezonu a projet si Sardinii by byla taky pecka! Taky mě láka cesta na sever z domů až na polární září do Finska, přes Dánsko, Švédsko, Norsko. Ale i jízdy po naši krásné zemi mě absolutně naplňují. V době nouzového stavu pak i jen obyčejné nastartování a cesty po Brně jsou mou velkou radostí. Držme si palce, aby svět vše brzo zvládl a my byli zdraví.
Za posledních 24 měsících jsem řídil fakt hodně úžasných aut. S 65 AMG s V12, BMW 730d, M760iL V12, Panameru 4S, Volva, AMG, seděl v 991 GT3 touring, 718 GT4, ale vždy se moc rád vrátím ke svému Políčku.

Závěrem bych vám všem chtěl popřát,
ač se neznáme, aby vám cokoliv přinášelo takovou radost, jako mě naše POLO GTI.

Silné stránky

• Motor
• Interiér
• Sedačky
• Převodovka
• Spotřeba
• Vzhled
• Mohl bych tady vypsat vše :-D

Slabé stránky

• Rychloměr
• Malá nádrž pouze 40 litrů
• Nefunkční Apple CarPlay

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servis spíše nic moc... především přístup garančních techniků.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Doporučuji

Vyhýbací manévr a losí test: VW POLO GTI

Na tomto videu se dají prezentovat tři věci: Rychlost průjezdu, rozdíly mezi Normal / Sport režimem a krátký rozvor s kterým je to potřeba umět. Někdo to může brát jako nebezpečné chování podvozku, ale to je přesně to co dělá hotheče zabaveného. Aby jste si uvědomili jak Polo GTI je podvozkově vyspělé, je potřeba shlédnout i ostatní videa tohoto kanálu a dát si vše do správného kontextu.

 

Novinky v recenzi

7.4.2020 12:15

Přidal jsem video: Vyhýbací manévr a losí test

https://www.youtube.com/watch?v=9Fd_ddddbuk
Na tomto videu se dají prezentovat tři věci: Rychlost průjezdu, rozdíly mezi Normal / Sport režimem a krátký rozvor s kterým je to potřeba umět. Někdo to může brát jako nebezpečné chování podvozku, ale to je přesně to co dělá hotheče zabaveného. Aby jste si uvědomili jak Polo GTI je podvozkově vyspělé, je potřeba shlédnout i ostatní videa tohoto kanálu a dát si vše do správného kontextu.

2.4.2020 16:03

2 roky zkušeností a 40 000 km radosti

Podařilo se mi konečně najít dostatek času a sepsat mé zkušenosti s vlastnění mého auta po dvou letech. Je to teda ve stručnosti pěkná jízda plná zajímavých příběhů. Viz. v textu pod čarou. Nezapomínejte sledovat instáč @200_GTI

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Volkswagen Polo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Je to nové auto.

praktičnost
8

Pro mě dostatečná

prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
8

Je to sporťáček

provozní náklady
9

Zatím pouze palivo

náhradní díly
10

Netuším

výkon motoru
10
spotřeba
9

Překvapila

hlučnost motoru
10

Hlučnost je výborná!

kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Jeseníky – zimní pohádka na dosah ruky

Jeseníky – zimní pohádka na dosah ruky

Vzpomínáte na doby, kdy byly Vánoce na sněhu běžným jevem nebo kdy svatý Martin obvykle přijížděl na bílém koni?…

Test nejvýkonnější konzole světa: Jak se hraje na Xboxu Series X?

Test nejvýkonnější konzole světa: Jak se hraje na…

Souboj nové generace konzolí probíhá na plné otáčky. Microsoft se rozhodně nedrží zpátky a na trh uvedl…

 

iSport.cz

"Prcek" extraligy je jako nůž. Plzeň s Kodýtkem na…

Dlouho to bylo tak, že pokud Plzni nezařídila góly úderná jednotka Suchý – Mertl - Gulaš, nikdo ji nezastoupil.…

To všechno bylo Maradony (†60): Kompletní seznam majetku za miliardy!

To všechno bylo Maradony (†60): Kompletní seznam…

Během života si vydělal přes 10 miliard korun, většinu peněz však Diego Maradona (†60) prohýřil. I tak se ale…

 

Reflex.cz

Do neznámých látek v Bečvě unikla voda. Od nás určitě ne, hájí Babiš firmu z holdingu

Do neznámých látek v Bečvě unikla voda. Od nás…

Na hladině řeky Bečvy, která je tvořená z neznámých látek, se v úterý v ranních hodinách objevila voda. Očití…

Nová práce v době lockdownu? Na sociálních sítích začaly dívky prodávat nahé fotky

Nová práce v době lockdownu? Na sociálních sítích…

Koronavirus uvrhl spoustu Čechů do bezprecedentní situace. Zavřené obchody a omezené provozy továren znamenaly…