Recenze

Typhoon (muž 59 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Volkswagen Polo R6

9.85 Uživatelé

Hodnoceno: 42× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Polo, foto 1 Volkswagen Polo, foto 2 Volkswagen Polo, foto 3 Volkswagen Polo, foto 4 Volkswagen Polo, foto 5 Volkswagen Polo, foto 6 Volkswagen Polo, foto 7 Volkswagen Polo, foto 8
Volkswagen Polo, foto 9 Volkswagen Polo, foto 10 Volkswagen Polo, foto 11 Volkswagen Polo, foto 12 Volkswagen Polo, foto 13 Volkswagen Polo, foto 15 Volkswagen Polo, foto 16 Volkswagen Polo, foto 17 Volkswagen Polo, foto 18 Volkswagen Polo, foto 19 Volkswagen Polo, foto 20 Volkswagen Polo, foto 21 Volkswagen Polo, foto 22 Volkswagen Polo, foto 23 Volkswagen Polo, foto 24 Volkswagen Polo, foto 25 Volkswagen Polo, foto 26 Volkswagen Polo, foto 27 Volkswagen Polo, foto 28 Volkswagen Polo, foto 29 Volkswagen Polo, foto 30 Volkswagen Polo, foto 31 Volkswagen Polo, foto 32 Volkswagen Polo, foto 33 Volkswagen Polo, foto 34 Volkswagen Polo, foto 35 Volkswagen Polo, foto 36 Volkswagen Polo, foto 37 Volkswagen Polo, foto 38 Volkswagen Polo, foto 39 Volkswagen Polo, foto 40 Volkswagen Polo, foto 41 Volkswagen Polo, foto 42 Volkswagen Polo, foto 43 Volkswagen Polo, foto 44 Volkswagen Polo, foto 45 Volkswagen Polo, foto 46 Volkswagen Polo, foto 47 Volkswagen Polo, foto 48 Volkswagen Polo, foto 49 Volkswagen Polo, foto 50 Volkswagen Polo, foto 51 Volkswagen Polo, foto 52 Volkswagen Polo, foto 53 Volkswagen Polo, foto 54 Volkswagen Polo, foto 55 Volkswagen Polo, foto 56
 

Technické info

Přezdívka auta Autička Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:11421 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1197 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 175 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.7 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 280 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Ahoj všem, kteří si čtou tuto recenzi. Původně jsem neměl v úmyslu představovat své auto, ale jak naznal Mathes25, žluté Polo zde chybí.

Určitě mi potvrdíte, že vybírací fáze patří k těm nejhezčím. Dříve jsem jezdil Škodou Favorit 136 (již staré a na opravy finančně náročné auto) a v práci služebními Oktávkami 1,9TDI a 2,0TDI v plné výbavě. To ovlivnilo moje rozhodování. Tzn. nové auto, pro dva stačí menší, s přijatelnou výbavou a motorem, který bude mít dostatek výkonu pro předjíždění
V hledáčku jsem měl Ford Focus II (FL), Škodu Fabii II a VW Polo. S Polem jsem absolvoval na podzim 2009 předváděcí jízdu (motor 1,2HTP - již nikdy více). Na jaře 2010 jsem začínal mít našetřeno na akontaci a tak začala ostrá fáze. Vyloučil jsem Forda (vyšší cena financování + špatná pověst servisu), obešel jsem dva různé škodovácké autosalony, kde mi udělali finanční nabídku s motorem 1,2TSI (63kW). Pak jsem zašel do VW-autosalonu a po předváděcí jízdě s Polem 1,2TSI (77kW) se mi rýsoval vítěz "výběrového řízení". Díky slevě 25.000 Kč a akčnímu financování s 0% navýšením nebylo co řešit. Polo jsem si ještě nechal schválit manželkou (přece v tom bude taky jezdit). Byla tak nadšená, že o Fábce už nechtěla ani slyšet.

V sobotu 17.4.2010 jsem šel objednat auto. Stále jsme ještě se ženou váhali ohledně barvy. Červenou, kterou jsem vždy chtěl, nebo žlutou? Nakonec zvítězila žlutá, protože jich nejezdí tak moc. Pozn.: Nevím proč, ale od jara 2011 se už žlutá barva nenabízí. Před podpisem jsem ještě vyjednal 2 roky záruky navíc zdarma. Termín dodání byla až polovina července. V době doznívající hospodářské krize nepochopitelné, ale auto roku je auto roku. Hlavně, aby to Španělé zvládli smontovat dřív, než začnou dovolené.
Polo jsme si šli vyzvednout 13.7.2010 a má tuto výbavu:

- Polo Comfortline, motor 1,2TSI, 6°převodovka
- paket Klimatizace s poloautomatickou regulací, 5 dveří s elektrickým ovládáním všech dveří
- rádio RDC310 s CD-MP3 přehrávačem, 4x20W, 6 reproduktorů
- ocelové rezervní kolo
- loketní opěrka
- denní světla
- malý kožený paket
- textilní koberce
- záchytná síť do kufru
- sportovní pedály

Hned z autosalonu jsem si zajel do pneuservisu pro nová kola a mohlo se začít jezdit!

Nyní k autu a více jak rok starým zkušenostem:

Posaz za volantem jsem si našel poměrně rychle, sedačka a volant se dají posouvat ve svislém a podélném směru. Přivítal bych vysunutí volantu ještě o 1 cm. Vnější zrcátka mají elektrickou regulaci s vyhříváním, pohoda. Rádio paráda, displej je dostatečně velký, reproduktory reprodukují za tu cenu dobře a i při hlasitém poslechu nerezonují. Chybí tu USB připojení a tak nejčastěji přehrávám empétrojky z CD.

Jízdu s Polem bych charakterizoval tak, že všechno jde lehce. Spojka, brzda i plynový pedál, řízení i řazení rychlostí. Zatímco u pedálů je to fajn, u volantu bych raději strmější převod a tužší chod ve vyšších rychlostech. Řazení je skvělé, dráhy jsou krátké, přesné.

Motor 1,2TSI je super, turbodíra je malá, když potřebuji, dovede s lehkým autem (1088kg) slušně hýbat. Však taky zrychlení z 0 na 100 km/hod. je za 9,7 s. Při klidné jízdě stačí jezdit do 2000ot/min, kroutící moment to dovolí. Na 6. převodový stupeň při rychlosti 90km/hod. točí rovných 2000 ot/min, při 130 km/hod. to je 2800 ot/min, 140 km/hod. pak 3000 ot/min. I při těchto dálničních rychlostech dobře zvládá potřebná zrychlení a táhlé kopce (dolů i nahoru).

Spotřeba je mírná, minulou nádrž jsem projezdil za 6,6 l/100km, když jsem jezdil 1/2 po dálnici, 1/3 po okreskách a zbytek po městě. Pokud jezdím jen po městě, spotřeba se zvedne na 7,2 l/100km. Do práce mám 11 km a to jsem schopen ujet i za 5,4 l/100 km. Na delší ekojízdu jsem zatím neměl nervy, takže minimální možnou spotřebu zjistím někdy později. Edit 10/2013: Spotřeba při svižné jízdě po okreskách a alespoň přibližném dodržování rychlostních limitů je do 6 l/100km. Na ekojízdu stále nemám nervy.

Co se týká podvozku, je tvrdý tak akorát. Na hrbech v zatáčkách je zadek trochu neklidný, stopu ale drží dobře. Jízdu po D1 v pravém pruhu ale nemá rád (nebo spíš já). Prostě málo tlumí jízdu po schodech. S tím má ale problém i BMW316i, takže jsem klidný a jezdím pokud možno mimo schody.

Kufr: Polo je malé auto s malým kufrem, takže pro rodinu malé. Nám dvěma ale bohatě stačí. Díky dvojité podlaze lze mít se sklopenými zadními sedačkami rovnou plochu, což jsem ocenil při odvozu velké CRT televize.

Interiér: někomu připadne interiér vozů VW nudný, ale mně se tento umírněný styl líbí. Palubka je měkčená, působí hodnotně, všechno má svou ergonomickou logiku a není zde žádný prvek, který by byl odfláknutý. Všechno na sebe navazuje a celé je to dokonale slícované. Volant, parkovací brzdu a řadící páku v kůži mohu jenom doporučit.

Topení: asi po pěti minutách začíná topit, což je snad dostatečné
Klimatizace: fouká nastavenou teplotu a je docela účinná, nicméně automatická klimatizace by byla asi lepší.
Mytí: pěkně Autičku rozmazluji a tak má pouze ruční mytí.

Další drobnosti: v Polu je spousta odkládacích prostorů, takže není problém uložit všelijaké věci, např. PET flašky, deštník apod. Na zimu jsem dokoupil textilní koberce Optimat, které jsou zespodu vlastně plastové. Pokud nejezdíte kvůli blátu v galoších, doporučuji. Záchytná síť do kufru je taky fajn. Přichytím si jí převážené drobnosti nebo nákup a během jízdy se to nehne. Sportovní pedály: kromě vzhledu jsou na dotek měkčí než původní a především mám jistotu, že mi z nich nesklouzne bota.

Kola: šaty dělají člověka a kola dělají auto. Takže vybrat vhodná kola byla pěkná makačka. Dodaná původní 15" kola jsem prodal a nechal jsem si z nich plechové disky na zimní kola (Bridgestone 185/60 R15 LM30 84T). Na léto jsem chtěl 16" litá kola. Původně jsem chtěl bílé disky OZ Racing Superturismo WRC, jenže v pneuservisu mi nechtěli potvrdit, že mi na auto padnou. Takže jsem nakonec vybral disky Brock B21 7x16, ET38. Pneu jsem koupil Dunlop Fastresponse 205/50 87 H. Jezdí se na nich moc dobře, velmi dobře reagují na změny směru jízdy, inu, "rychlá odpověď".

Závěr: po jednom roce ježdění jsem s autem velmi spokojený a a jsem šťasný, že jsem vybral právě toto auto. Více uvidíte na fotkách.

Silné stránky

- svěží design
- pružný a dostatečně silný motor
- šestistupňová převodovka
- kvalitní dílenské zpracování, vše je perfektně slícováno
- dobré sedačky
- na tak malé auto dost místa na zadních sedadlech

Slabé stránky

- chromované rámečky větrání se odráží ve sklech
- chybí budík teploty chladící kapaliny
- malý výběr barev
- výhled dozadu při couvání

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Klepu si na zub, dosud se nic neporouchalo. Pouze jsem si nechal po půl roce seřídit (zvednout) světla, což mi udělali na počkání a zdarma.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto Vysočina Jihlava.
Profesionální přístup, příjemné vystupování p. Zadiny (2x předváděcí jízda, předběžná nabídka) a vedoucího prodeje p. Soukeníka (samotná objednávka a prodej) přispělo významně k rozhodnutí, proč jsem šel právě do VW.

 

Novinky v recenzi

23.10.2013 18:42

2. servisní interval (34 419 km)

Tak mám za sebou 2. servisní interval, což zahrnovalo výměnu oleje, brzdové kapaliny, odvzdušnění soustavy spojky, dolití chladící kapaliny (až do -40°C), kontrolu hlášek (žádná) a ještě nějaké drobnosti. Jako bonus zdarma umytí auta. Se servisem a přístupem lidí jsem maximálně spokojen, jak to tak vypadá, příští auto bude opět od VW.
Auto stále jezdí jako nové, všechno funguje jak má a navíc si ještě užívám teplého podzimního počasí na letních pneumatikách. Za pár dnů to skončí a začne dlouhé zimní období, které opravdu nemám v oblibě.

7.10.2013 16:16

34 071 km - co nového?

Naposledy jsem psal o rozvodech a turbu, co nového se stalo od té doby? Nic zvláštního, auto šlape jak má, motor nezlobí, oprava se povedla. Minulý týden jsem si během zběsilého vysávání interiéru urazil otevírátko loketní opěrky a další den se spálilo vlákno levého tlumeného světla, takže jsem si to nechal v servisu opravit - vyměnit Há sedmičku není jen tak, to máš...demontáž kola, demontáž podběhu, demontáž žárovky, montáž žárovky, montáž podběhu, montáž kola, seřízení světel...Takhle se dělá celosvětový byznys.
Začátkem léta jsem byl se ženou autem na dovolené v Chorvatsku, viz. fotka z jednoho z kaštelů mezi Trogirem a Splitem a z parkoviště u nedalekého letiště.

2.5.2013 19:29

Velký servis (27 633 km)

Tak jak jsem minule naznačoval s hláškama EPC, tak to taky dopadlo. Kvůli vadnému ovládání regulace obtokového kanálu bylo vyměněné kompletní turbo. A když už jsem tam byl, byly mi vyměněny i kompletní rozvody, protože se už při startování ozývaly. Tím pádem i nový motorový olej s filtrem. Vše v rámci kulance, takže jsem ani nevyužil prodlouženou záruku. Akce sice trvala víc jak týden, ale snad už budu mít s obojím pokoj.
Přístup servisu byl otevřený, na posledních pár dnů jsem měl i zapůjčené auto (Polo předchozí generace s motorem 1,2 HTP (proslulý tříhrnek :o)).
P.S.: zajímalo by mě, jak se finančně vyrovnává s výměnou rozvodů výrobce řetězu (měkké čepy v řetězu).

12.4.2013 21:55

Optické vylepšení a první hláška EPC

Konečně se oteplilo a nastal čas přezouvání na má oblíbená letní kola. V VW-prodejně jsem předem zakoupil jako originální příslušenství "chromovanou" lištu na spodní hranu pátých dveří (kufru) a chromovanou koncovku výfuku (ta se jen nasadí a utáhne spona) a oboje jsem včera, v den přezouvání, naaplikoval na auto. Jak to vypadá, můžete posoudit v přidaných dvou fotkách.
Zároveň včera nastal můj první problém s EPC (řídící jednotka motoru). Něco se jí nelíbilo, začla svítit kontrolka EPC a motor přešel do nouzového režimu. Po vypnutí a znovunastartování to bylo všechno ok. Dneska se mi to stalo opět a tak jsem s tím zajel do servisu, aby mrkli na hlášky. Bohužel se jedná o "nespecifikovanou závadu", takže jsem domluvený, že jak se to stane ještě jednou, tak si domluvíme rehabilitaci v servisu. Najeto mám zatím necelých 28000 km, tak to snad nebude nic vážného.
P.S.: měním přezdívku auta. Vanilka se neujala a autu stejně říkáme autička (podle ženského vzoru polička).

31.10.2012 19:07

Výměna žárovky

Tak jsem byl včera v servisu, protože mi přestala svítit žárovka v levém denním svícení (jakoby mlhofka :o)). Cítil jsem se lehce trapně, že si ani neumím vyměnit žárovku. Jak ale říkal servisák, že se musí kvůli tomu sundat podběh!, dal jsem se do klidu. Tohle bych na ulici nechtěl dělat. Jojo, kde jsou ty časy, kdy jsem otci pomáhal u žigulíka seřizovat vůli ventilů.

27.7.2012 16:34

Dvouletý provoz

Před pár dny tomu byly dva roky, kdy jsem koupil tohleto autíčko. Najeto mám necelých 22.000 km, převážně v městském provozu.
Auto je stále skvělé a bez poruch, stále mě baví a jediné co si mohu přát, je, aby to tak vydrželo dál.

6.3.2012 21:16

1.servis

Na palubním počítači se mi začínaly ukazovat dny do výměny oleje a tak dnes mám po 1 roce a 8 měsících (najeto 17.297 km) za sebou první intervalový servis.
Takže: výměna oleje (3,6 l, opět Longlife), olejového filtru, vzduchového filtru, prachového (pylového) fitru, kontrola chybových hlášek v řídící jednotce (vše o.k.). V rámci "svolávačky" nasadili na kabeláž vedoucí od motoru do kabiny nějakou plastovou (nebo pryžovou?) krytku, hrozilo totiž eventuální prodření. Co se týká tolikrát propíraného rozvodového řetězu, tak ten se mě netýká, toto auto není potrefené.
Co se týká při volnoběhu lehce rezonující hadičky (trubičky) - nelze ji nějak víc připevnit nebo líp uchytit, je tam přidělaná správně. Pokud mě to bude v budoucnu rozčilovat, utlumím ji amatérsky svépomocí :o)

23.11.2011 20:57

Najeto 15 000 km

Tento týden jsem najel 15.000 km! Auto stále skvěle startuje, jezdí, brzdí....
Teď to horší: asi se mi objevil stejný problém jako u Mathese - rezonance při volnoběhu. U mě je to vepředu vpravo, jakoby z přístrojovky. Původně jsem si myslel, že to dělá větrák, ale není. Otevřel jsem kapotu a naslouchal jsem, odkud to jde, ale nic jsem nenašel. Motor si předl jak šicí stroj, pohoda. Takže nevím, budu s tím muset do servisu. :o(
Jinak ale s autem spokojenost.


Přidat názorDiskuse: Volkswagen Polo R6

Další vozy Volkswagen Polo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Po 1 roce žádná reklamace

praktičnost
10

nezažil jsem nic nepraktického

prostornost
10

na malé auto prostorné

jízdní vlastnosti
10

super

jízdní komfort
8

hůř tlumí schody na D1, hluk od kol

provozní náklady
10

malá spotřeba, olej "nežere", nízká pojistka

výkon motoru
10

pružný a přiměřeně silný motor

spotřeba
9

na benzíňák malá spotřeba

hlučnost motoru
10

tichý, nad 3000ot./min. příjemně ostrý

kvalita sedadel
9

do ostřejších zatáček by to chtělo víc podržet

brzdy
9

při ostřejším brzdění musím víc tlačit

zavazadlový prostor
8

pro rodinu nicotný






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…