Recenze
Jaguar XJ Super V8
Technické info
Přezdívka auta kočičák Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:110800 palivo: benzin počet válců: 8 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 4196 výkon [kW]: 294 kroutící moment [Nm]: 553 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5.3 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 12.1
Popis vozu
Po osmi letech strávených za volanty tří amerických vozů sem se rozhodl pro změnu.
Ta přišla díky výhodné možnosti prodat předchozí 300C do rukou soukromého majitele za cenu vyšší než jsou nejnižší tržní ceny srovnatelných kusů v inzerci.
Zároven sem koupil Jagoše se soukromých rukou, tak tentokrát žádná provize pro bazary a podobné zprostředkovatele :o)
Proč Jaguar?
Odpověd je poměrně prozaická, kdo mě zná toho nijak nepřekvapí.
Jaguar je mezi většími vozy (rozuměj víc jak střední třída) prakticky jedinou evropskou značkou, jejíž produkty se mi líbí.
Když už vrcholnou kategorii "Luxusní vozy", tak pak je jednoznačnou volbou Jaguar.
Německá D3 sice nabídne bohatší výbavu, ale chybí jí charakter, chybí jí to kouzlo vzhledu a v neposlední řadě někde chybí i tradice. Stačí se podívat co vyráběl Jaguar před 60ti lety a co v té době vyrábělo Audi :o))
Proč XJ 350? Taky poměrně jednoduchá odpověd. Poslední Jaguar tradičního vzhledu, poslední limuzína britského klasického střichu, poslední z rodu urozených šlechticů. Moderní ztělesnění tradic, tvar pod kterým si každý Jaguara představí. Pod tradičním kožíškem se však skrývá velmi moderní šelma.
S vybíráním modelu to tedy bylo vcelku jasné. Ted jakou verzi zvolit.
To bylo trošku dilema - bílý interiér verze Sovereign, celodřevěný volant ale tím pádem slabší atmosferická 4,2 V8 s o něco horší výbavou nebo vrcholný Super V8 s černým interiérem.
Nakonec zvítězil Super V8.
Krom sportovní verze XJR se tedy jedná o vrchol tehdejší nabídky.
Základem je celohliníková 5090 mm dlouhá karoserie vynikající pevnosti, při vývoji vozu se využívaly zkušenosti z leteckého průmyslu.
Počítačem řízený vzduchový podvozek (CATS), který přizpůsobuje charakteristiku tlumičů podle aktuální jízdní situace.
Jedete-li pomalu, XJ se zlehka pohupuje a hýčká posádku nadpozemským komfortem, jakmile však zrychlíte, podvozek ztuhne a chová se mnohem sportovněji a daleko lépe s řidičem komunikuje. Ve vysokých rychlostech tak umí být kočičák opravdovou šelmou.
K tomu je ale potřeba i patřičná pohonná jednotka. Tu představuje to nejlepší, co si mohl tehdejší zákazník u Jaguaru vybrat - kompresorem přeplnovaný zážehový osmiválec 4,2, s rozvodem DOHC a 32 ventily.
Výkon 400 Hp a toč. moment 544 Nm hovoří za vše.
A ten famozní zvuk!!! A zapomente na turbo efekt.
Když přeplnovaný motor, tak jedině kompresor. Jaguar je si toho dobře vědom a drží se této tradice dodnes. Jako poslední mohykán. A to se mi velmi líbí, nebot vyznávám stejnou filozofii.
Narozdíl od XJR je ale Super V8 laděn víc do luxusna, takže místo 19" pneu jsou zde klasické 18" disky obuté pneu Nokian 235/50R18.
Samozřejmě i zde je armáda elektronických pomocníků - od ABS, přes elektronický stabilizační systém DSC, podporu brzdění v kritických situacích EBA, (EBD) systém rozdělení brzdné síly; (TC) systém řízení náhonu po el. parkovací brzdu a adaptivní tempomat se systémem varování Forward Alert, který řidiče upozorní akustickými signály, pokud vozidlo před ním rychle zpomalí nebo jiné vozidlo vjede do vašeho jízdního pruhu.
Elektronická parkovací brzda opravdu funguje a snadno udrží vůz i ve velkém kopci. Tímto zdravím Mercedes, ale ruční brzda v 300C jaksi nikdy nefungovala jak měla přes nové pakny a seřízení všeho co seřídit šlo.
To vše doplnuje 6ti stupnová automatická převodovka ZF 6HP26. Tu vedle Jaguarů a LandRoverů používalo a dodnes používá např. Maserati Quttroporte, BMW X5; E60 a E90; Rolls royce Phantom a mnozí další.
Převodovka disponuje i sportovním režimem. Volič je klasický jaguarovský J-gate.
Brzdový systém používá systém 4pístkové brzdy Brembo.
Toto jako celek dělá z jaguaru velmi komfortní vůz, který skvěle žehlí nerovnosti, je velmi obratný, umí být komfortní ale zároven rychlý. Na německou konkurenci MB a BMW sice ztrácí výkonem, oproti ní má však jednu VELMI podstatnou výhodu - jaguar totiž vyšší výkon nepotřebuje, on je díky lehké karoserii až o 250 kg lehčí než konkurence. A to je hodně znát. A že sem zapoměl na Audi? Nezapoměl, vůz který má poháněnou špatnou nápravu není opravdu konkurencí pro Jaguar. Vyrobit luxusní limuzínu s pohonem přední nápravy mohlo napadnout pouze jediný koncern na světě :o))
Díky tomu sprintuje z nuly na sto za 5,3 s, má vynikající spotřebu 12,1 L na 100 Km (průměr).
Vůz luxusní kategorie však není jeno o výkonu a pohodlí.
Velmi podstný je zde interiér a výbava.
Zde Jaguar tradičně boduje a zejména konzervativní člověk si přijde na své.
Pohodlné kožené sedačky nastavitelné v 16ti směrech(jde nastavit i opěrka hlavy) s pamětí pro řidiče (resp. pro řidičovo sedadlo, do paměti lez uložit hned 3 různé nastavení ) , s vyhříváním (pozdější ročníky mají na přání i odvětrávání) ; vyhřívaný volant kombinující špičkovou kůži a pravé dřevo, dřevěnou hlavici voliče automatu, a rovněž výplně dvěří a palubní desky z leštěného dřeva.
Kožená je i loketní opěrka, ukrývající palubní telefon Motorola. S tím můžete telefonovat a posílat sms jak přímo prostřednictvím telefonu, ale klidně ho můžete nechat odpočívat v přihrádce a vše ovládat pomocí dotykové obrazovky a mluvit do mikrofonů nad vaší hlavou, zvuk pak sylšíte ze stejných repro jako hudbu.
Jediné co kazí luxusní dojem je středová konzole s - na Jaguar obyčejnými tlačítky kolem 7" dotykové obrazovky, kterou se ovládá klimatizace, topení, audiosystém, navigace, TV a DVD. Její menu zrovna nepatří mezi supermoderní, nicméně je plně funkční a přehledné. Doplněno o externí dvoutunerový DVB-T tuner s dvěmi anténami + bluetooth adaptér, MP3 a parkovací kameru.
Entertaiment doplnují LCD obrazovky v opěrkách, které zabaví cestující na zadních sedadlech. Ti si mohou sami vše ovládat ovladači ukrýtými v zadní loketní opěrce, jde zde ovládat jak audiosystém, tak TV i DVD.
DVD přehrávač, CD changer na 6 CD a mechanika navigačního systému jsou ukryté v zavíratelné přihrádce v kufru.
Audiostém využívá premium reproduktory Alpine - je jich 12 + subwoofer a májí naprosto dokonalý zvuk.
Zadní sedačky jsou samozřejmě také vyhřívané a před horkem zezadu chrání cestující el. ovládaná clona.
Další součástí výbavy je digitiální automatická duální klimatizace (za příplatek byla i 4 zonová); Jaguar Voice system, el. stav. volant výškově i podélně, el. stav. pedály, sluneční clony se zrcátky a osvětlením, el. zásvuka v loketní opěrce, v její zadní části pro cestující vzadu a ve schránce u spolujezdce,stejně jako dvojice el. zapalovačů.
Popelníky jsou jak ve dveřních výplních, tak velký před J-gate.
Klimatizaci, rádio, navigaci i telfon navíc můžete ovládat hlasovými příkazy prostřednictvím systému Jaguar Voice.
Řidiče pak potěší přední a zadní mlhovky, LED zadní světla, parkovací senzory vpředu i vzadu, adaptivní tempomat obsahující systém varování Forward Alert, který řidiče upozorní akustickými signály, pokud vozidlo před ním rychle zpomalí nebo jiné vozidlo vjede do vašeho jízdního pruhu , již zmíněné vyhřívané sedačky a volant, el. vyhřívané přední sklo, vnější i vnitří zrcátka s aut. zaclonování, vnější el. ovl. vč. sklápení a vyhřívané. Velmi dobře funguje i deštový senzor či xenonové světlomety.
Doplněno o HEAD-UP display Valeo který už sem měl v 300C.
K dokonalosti tak chybí snad jedině ventilované sedačky s funkcí masáže. Ale tento nedostatek jde jaguaru odpustit.
Uvnitř se totiž cítit jako v pokojíčku a vše podtrhuje nezaměnitelná vůně, která nemizí ani po letech.
Ale zpět k jízdnímu projevu, XJ super V8 je vhodný jako pro pohodlný cestování po dálnici či okreskách, tak i pro sportovní a zábavnou jízdu.
Na okruh si XJ asi nikdo nevezme, ale rychlá jízda mu problémy nedělá. Vynikající parametry zrychlení, silný motor a vždy skvělý zvuk, stejně jako zátah kompresoru, to jsou chvíle, kdy vás jízda opravdu baví. V nízkých otáčkách tichý sotva slyšitelný, pokud ale stlačíte pedál plynu do podlahy s patřinou razancí, supercharged o sobě dá náležitě vědět.
V zatáčkách je díky vzduchovému podvozku navíc XJ vcelku jisté, ani přeposilované řízení příliš nevadí.
Převodovka řadí hladce a rychle a tak XJ vyrází bleskurychle kupředu, pokud to po něm člověk žádá.
Jaguar XJ stál vždycky trošku stranou, bokem od vozů německé konkurence(MB a BMW) na kterou potutelně pomrkával s mírným pošklebkem. On je přeci aristokrat a oni jen služebáky pro manažery a ředitele.
Pro šelmu s rodokmenem totiž vlastně žádná konkurence není. Je to kategorie sama pro sebe.
And this is what I like :o)
Silné stránky
X350 - 5 NEJ pro Jaguar
1) Nejlehčí ve své třídě
2) Nejvýkonější motor V8
3) Nejlepší spotřeba v poměru k výkonu
4) Nejlepší zrychlení z motorů V8
5) Nejklasičtější vzhled
Slabé stránky
no pár věcí u značky jako je Jaguar překvapí....neventilované zadní kotouče sem měl jen na Stratusu, Sebringu a Aleru, což jsou vozy trochu jiné třídy a trochu jiné cenové kategorie.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
oprava topení, topila pouze strana u spolujezdce - zanesený heater core a vadné čerpadlo, po zhruba roce se objevily problémy s dobíjením, kdy po týdnu stání už auto nešlo nastarovat, dloduhodbým testováním za jízdy i za klidu nic nezjištěno.
zasekávání CD changeru, zkroucení předních kotoučů EBC, kdy při brždění se chvěl volant nechutným způsobem.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
koupeno od soukromého majitele, takže žádný bazar.
Novinky v recenzi
Prodáno
Přeju hodně spokojenosti novému majiteli.
EBC už nikdy více
Proběhla výměna kotoučů a destiček na přední nápravě, nebot kotouče a destičky od fa EBC, montované v červenci 2012 zklamaly, když po několika tisísích km začly při brždění silně vybrovat do volantu.
Nahrazeno produkty fa Brembo a EBC bude odesláno na reklamaci.
Servis
Výměna klínových řemenů, nový klakson
Výměna stěračů
Neoriginální ramínka nahrazena originálními Jaguar. Konečně už to nevrže...
Shell V Power Nitro+
za 36 kaček litřík, nekupte to. Není nad slevy. Možná jen placebo, ale zdá se ž má motor tižší chod.
Údržba
výměna oleje + filtru v Motoru, olej Ford Formula 5W30, filtr Jaguar. Oprava zaseklého CD changeru
Dehet je mrtvý, at žije benzín
průměrná spotřeba za 280 km po jihočeských okreskách + táborská dálnice 9,9 L na sto. God bless petrol engine :o)
BTW táborská dálnice je good, ten zprovozněný úsek jedna z nejlepších dálnic v čr
průměrná spotřeba za 245 km
11,0; podíl dálnice 40%, podíl okresky 40%; zbytek město.
Výročí
dneska je to přesně rok co sem Jagoše kupoval. Takže naše první společené výročí.
Vyčištění interiéru
a impregnance kůže přípravem TurtleWax, ochrana a vyšitění plastů ubrousky Armor All, vyčištění chromvaných částí a koncovek výfuků přípravkem na chrom od TurtleWax.
Chromované doplnky
krytky ostřikovače světlometů + chromované rámečky mlhovek
Vypadá to mooc pěkně
Zprovoznění palubního telefonu Motorola
volání, sms fungují, hlasové ovládání taky, vč ovládání dotykovkou
Výměna vnitřního osvětlení za LED
anebo sbohem žlutým bludičkám
TOP10
Wooow. Poprvé v TOP 10 se svojí recenzí a po hodně dlouhédobě Jaguar mezi TOP 10!!!
To zaslouží panáka na oslavu!
Nové stěrače
původní měly už gumičky KO a celé ty původní stěrače, zřejmě neorigo sou poněkud zvláštní, vyměněno za klasické
Nové mapy navigace
mapy 2009/2010 vyměněny za novější 2011/2012.
Výměna Heater core
původní byl zarostlý a vůz netopil na straně řidiče, poměrně častá závada u těchto vozů způsobená divnou kontrukcí systému topení.
Vyčištění škrtící klapky
spolu s výměnou svíček byla vyčištěná i škrtící klapka
Nové svíčky
iridiové NGK Laser Iridium
Nová baterie
Exide Premium 85 Ah namísto původní baterie Jaguar(Varta) která zřejmě dosložila a nikdo neví jak je stará.
STK
absolvována, takže zas pokoj na 2 roky
Nový remote key trasmitter
Jeden ze 2 klíčků měl vymačkaná tlačítka DO, tudíž zakoupena nová dálka z britského ebay, naprogramoval sem si to sám.
Nová maska
gril z modelu XJR, drátěná chormovaná maska sluší Jagaru nejvíc
Nové koberečky
přesně na míru, s nápisem Jaguar a zeleným obšitím
Opět 10,0 L/100 km
průměr za 300 km z toho podíl 5% město, 40% okresky, zbytek dálnice.
Výměna ATF + vany převodovky + palivový filtr
výmněa ATF převodovky vč. vany a těsnění, součástí vany je filtr. Vana ZF; kapalina ZF Lifeguard6, palivový filtr Jaguar
Instalace parkovací kamery
Instaloval sem bezdrátovou parkovací kameru, neb už si si na ní zvyknul u 300C a proto jí chci mít i tady.
Průměrná spořeba
za 100 km trasu po středočeských okreskách... 9,9 L.
No už se nedivím že s dieslem jeli za 4,8 :o))
Drobný servis
vzduchový filtr K/N; olejový filtr Jaguar, olej Ford Formula 5W30; pylový filtr Jaguar, přední kotouče a destičky EBC, zadní Jaguar, destičky ruční brzdy TRW, antifreeze Texaco Havoline, H7 žárovky Osram NightBreaker, parkovačky Philips Blue; DVB-T tuner, přeleštění světel a mlhovek, vyčištění interiéru a ošetření kůže přípravky Armor All/Turtle Wax.
Přidat názorDiskuse: Jaguar XJ Super V8
- Re: nove kupe. 29.04.2014 09:29 Barrichello
- Re: predaj? 29.04.2014 09:28 Barrichello
- Re: nove kupe. 04.03.2014 08:30 Barrichello
- nove kupe. 02.03.2014 21:13 mr.hofik
- Re: predaj? 04.02.2014 10:14 Barrichello
- predaj? 03.02.2014 22:00 Lucaslegend
- Re: Koukam, ze jsem ten Jaguar prechvalil 16.08.2013 21:54 Barrichello
- Koukam, ze jsem ten Jaguar prechvalil 16.08.2013 13:19 Atila_
- Re: Asi budu za hnidopicha, ale... 02.07.2013 15:38 Barrichello
- Asi budu za hnidopicha, ale... 02.07.2013 15:00 Kubyyyk
- Re: pěkná kočka ! 06.05.2013 08:49 Barrichello
- pěkná kočka ! 05.05.2013 23:39 roox
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmotnost a interier 15.03.2013 10:22 Barrichello
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmotnost a interier 15.03.2013 10:15 Atila_
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmotnost a interier 07.03.2013 10:10 Barrichello
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmotnost a interier 06.03.2013 19:17 Atila_
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmotnost a interier 06.03.2013 16:03 Barrichello
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmotnost a interier 06.03.2013 14:48 Atila_
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmotnost a interier 05.03.2013 15:01 Barrichello
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmotnost a interier 05.03.2013 13:07 Atila_
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmotnost a interier 04.03.2013 11:08 Barrichello
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmotnost a interier 04.03.2013 09:07 Barrichello
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmotnost a interier 02.03.2013 19:19 Atila_
- Re: Re: Re: Re: Re: Hmotnost a interier 01.03.2013 14:55 Barrichello
- Re: Re: Re: Re: Re: Hmotnost a interier 01.03.2013 14:39 Barrichello
- Re: Re: Re: Re: Hmotnost a interier 01.03.2013 11:10 Atila_
- Re: Re: Re: Hmotnost a interier 01.03.2013 10:10 Barrichello
- Re: Re: Hmotnost a interier 28.02.2013 22:14 Atila_
- Re: Hmotnost a interier 22.02.2013 08:28 Barrichello
- Hmotnost a interier 21.02.2013 09:35 Atila_
Další vozy značky Jaguar
-
Jaguar XJ (1996) Majitel: Skipper
Přidáno: 2.10.2016 810 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Jaguar XJ (1997) Majitel: Barrichello
Přidáno: 22.10.2022 410 Majitel 9.55 Uživatelé
-
Jaguar XJ (1992) Majitel: FilipN
Přidáno: 14.2.2015 210 Majitel 9.33 Uživatelé
-
Jaguar XJ (1993) Majitel: Georg0
Přidáno: 10.1.2018 1410 Majitel 5.83 Uživatelé
-
Jaguar Daimler (1994) Majitel: parkoviště
Přidáno: 27.6.2009 110 Majitel 9.89 Uživatelé