Recenze

10 Majitel

Jeep Commander Commander Overland 5.7 HEMI

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 41× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Jeep Commander, foto 1 Jeep Commander, foto 2 Jeep Commander, foto 3 Jeep Commander, foto 4 Jeep Commander, foto 5 Jeep Commander, foto 6 Jeep Commander, foto 7 Jeep Commander, foto 8
Jeep Commander, foto 9 Jeep Commander, foto 10 Jeep Commander, foto 11 Jeep Commander, foto 12 Jeep Commander, foto 13 Jeep Commander, foto 14 Jeep Commander, foto 15 Jeep Commander, foto 16 Jeep Commander, foto 17 Jeep Commander, foto 18 Jeep Commander, foto 19 Jeep Commander, foto 20 Jeep Commander, foto 23 Jeep Commander, foto 24 Jeep Commander, foto 25 Jeep Commander, foto 26 Jeep Commander, foto 27 Jeep Commander, foto 28 Jeep Commander, foto 29 Jeep Commander, foto 30 Jeep Commander, foto 31 Jeep Commander, foto 34
 

Technické info

Přezdívka auta Krabice Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:30000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 8 objem [cm3]: 5700 výkon [kW]: 240 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 / 22 * pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 18

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Godzilla".

INTRO
Včera jsem uploadnul první verzi recenze na mého nového miláčka a protože se díky své stručnosti a absenci fotografií stala terčem (oprávněné a dobře míněné) kritiky, rozhodl jsem se ji smazat a začít "znovu a lépe". Tak jdeme na to... :o)

COMMANDER - MÉNĚ ZNÁMÝ, STARŠÍ A DRSNÉJŠÍ BRATR GRAND CHEROKEE
Jeep Commander je na našich silnicích poměrně exotické vozidlo a i když se za poslední rok jeho výskyt výrazně zvýšil (pokud se tak dá nárůst odhadem tak ze 40ti na 100 kusů nazvat), nepotkáte ho na silnici každý den. Většina lidí zná z modelové řady továrny Jeep pouze "klasický" model Grand Cherokee, případně Wrangler. V horším případě slovem Jeep označují vše co má vyšší střechu a větší kola než Fabie ("...nejvíc se mi líbí ten Jeep od Volkswagenu..."). Snad moje recenze (stejně jako několik dalších, které lze na Auto.cz najít) přispěje k lehké "osvětě" kolem této značky, která myslím v posledních letech získává u nás na popularitě.


DESIGN - KRABICE OD BOT
Exotický je nejen svým americkým rodokmenem (i když místem narození v Evropě prodávaných verzí je sousední Rakousko), ale především svým tvarem. Tvarem krabice. Přesně tak - krabice. Jiný příměr mě nenapadá. Vypadá jako krabice od bot, kterou vepředu někdo sešlápnul. Aerodynamický tunel myslím Jeep Commander nikdy neviděl. A je to fuk. Ne, neni to fuk, je to dobře! O aerodynamiku tady totiž vůbec nejde. "Krabicoidní" tvar je krásnej. Alespoň podle mě. A mimochodem, ta aerodynamika překvapivě není vůbec špatná. Na dálnici při 180kmh auto nedělá o nic větší kravál než jakýkoliv průměrný sedan.

KOLA a DOPLŇKY - CHROMU NENÍ NIKDY DOST
Na autě jsou 22" kola Startech. Měl jsem obavu, že z auta udělají kostitřas, ale je to překvapivě úplně v pohodě. Tedy co se týče komfortu. Minusem samozřejmě je, že s takovejma hrncema, musí člověk dávat hodně bacha kam jede. "Vymést díru" přijde docela draho... Kromě kol jsou na autě dodělávaný chromovaný kliky, kryty zrcátek, fólie na sklech a nášlapy.

INTERIÉR - OBÝVÁK NA KOLECH
Interiér je (na americké standardy) super. Můj Jeep je modelový rok 2009, navíc v nejvyšší verzi Overland. Všechna sedadla, včetně těch ve třetí řadě, která se skládají do podlahy, jsou potažena kombinací kůže a alcantary. Palubka kombinuje měkčené plasty a plasty potažené kůží. Volant kombinuje kůži a dříví. Co se týče dřeva, respektive jeho imitace, nejsem z něj v interiéru zrovna nadšen (věc vkusu), zejména pak ne na volantu, protože v zimě studí a není moc příjemný do ruky. NA druhou stranu se to dříví k tomu světlému interiéru tak nějak hodí, takže jsem si zvykl :o). Commandery se dělají ještě ve verzi LIMITED (míň dříví, moc se ale v Evropě nedají sehnat) a SPORT (textilní sedačky, plast interiér).

Celkově je prostor pro řidiče a spolujezdce velice prostorný a sedačky jsou velice pohodlné. V druhé řadě sedadel je to s prostorem na nohy trochu slabší a třetí řada, která se skládá do podlahy, je vyloženě nouzovka s téměř nulovým prostorem pro nohy. Co je ale naprosto super (a je to jedna z věcí, která mě na tomhle autě totálně dostala) je posez za volantem. Máte pocit že řídíte tank. Přední sklo je kolmé, široké a nízké, před vámi nekonečná haubna a člověk se za volantem cítí tak nějak příjemně zapadlý. Ne v pravém slova smyslu (měřím skoro 2 metry, takže zapadnout ani nemůžu), ale tak jako že řídíte něco opravdu hodně velkého. Řídil jsem Range Rover, Touareg, Q7, Grand Cherokee, Pathfinder, ale tomuhle se nic nevyrovná. Samozřejmě je to čistě můj názor a pocit a těžko to popsat, to se musí vyzkoušet. Ale je to prostě "tak nějak jiný" než u evropské konkurence. Co je ale zajímavé je, že super posezení a hlavně výhled je i na zadních sedadlech. Téměř každý koho jsem vezl to říkal. Je to asi tím, že jsou sedadla vyvýšená (včetně střechy), proti první řadě a tak i z druhé řady je super výhled vpřed. Příjemné pocity umocňuje i dvojice střešních oken nad sedadly v druhé řadě. Ne náhodou tak výrobce výhledu z druhé řady říká "commander view".

KUFR - VELKÝ, ALE...
Objem úložného prostoru je naprosto dostačující pro všechny běžné potřeby transportu, víkendových výletů, nákupů, převážení dětí a kočárků atp. Když ale došlo na dovolenou, u THULE měli kšeft. Všechny sedačky se dají sklopit do vodorovné polohy, což je velice praktické. Jednou jsem se takto v autě i pohodlně vyspal. A naprosto super vychytávka je dálkově ovládaný automatický otvírání zadních dveří. V zimě jsou permanentně jako hnůj, takže se to dost hodí. Zavírá se to samozřejmě taky samo.

AUDIO/VIDEO - BEZ VÝHRAD
Od konce roku 2008 se do Commanderu začal montovat nový audio/video/nav systém. Montuje se mimochodem i do Chrysleru a Dodge. A musím přiznat, že mě hodně příjemně překvapil. Žádná z funkcí není žádný průlomový zázrak, ale potěšilo mě, že prostě vše funguje jak má. 20GB HDD na hudbu, fotky a kontakty. Handsfree, které ale funguje tak čistě, že i za jízdy volající většinou nepozná, že nemluvím přímo do telefonu. Česká navigace, která sice v menších vesnicích nemá detail ulic, ale bez toho se obejdu, jinak funguje skvěle a má i TMC, které mě již párkrát zachránilo od "zakufrování" u Mnichova. Navíc do paměti nahrává dopravní zprávy vždy za poslední hodinu, které si můžu před startem přehrát. Přehrává DVD (zatím to nemám odblokované pro jízdu, což by se hodilo pro juniora, pokud máte někdo tip jak na to, sem s ním :o). Co je super je, že veškeré funkce jdou ovládat hlasem. Na rádio stačí tedy zahulákat komu má volat a po ukončení hovoru si rozkázat přehrání oblíbeného CD. Není tedy potřeba odvádět pozornost od řízení. Šikovná věc. Repráků je v autě myslím 8 nebo 10 od (u násne příliš známé) značky Boston a hrajou super se skvělými basy, které k takovému autu rozhodně patří.


MOTOR - OBJEM NIČÍM NENAHRADÍŠ
Ne, nebojte, nebudu se pouštět do diskuze jak je HEMI motor skvělý, výkonný a jak "napráskám" komu si vzpomenu. O tom to ani (alespoň pro mě) není. Tenhle motor je obrovskej. Ne jen proto ze má 8 válců a obsah 5.7l. Nevím jak to vyjádřit, nejlíp asi tak, že tenhle motor prostě "má koule". Jo. Je slyšet. A od 5ti tisíc otáček je hodně slyšet. A taky je cítit. Když otočíte klíčkem, celé auto se s prvníma otáčkama motoru zhoupne, někde pod sebou slyšíte temné dunění a na tváři vám vždy zas a znovu vykouzlí úsměv, který vám vydrží až dokud klíčkem zase neotočíte zpět. Ale překvapivě ve mně nevyvolává touhu závodit, ani jezdit rychle. Naopak, prostě si tak jedu a užívám si jak se motor líně převaluje. A pak je někde pěknej kus silnice, tak na to šlápnu a cítím jak ten motor s těma třema tunama železa cvičí. A to je nádhernej pocit. Nevím přesně jaký to má zrychlení z nula na sto. Ani nevím jestli to jede hůř nebo líp než srovnatelná konkurenční SUV. A je mi to fuk. Já mám HEMI, kterej jsem vždycky toužil mít a jsem s ním moc spokojenej :o))) Co se týče úprav, tak na motoru je zatím jediná - K&N vzduch. sání. Namontoval jej tam již předchozí majitel, takže bohužel nemůžu okomentovat jaký to má vliv na výkon. Ale prý to bylo poznat.

Oblíbené téma velkoobjemových motorů - spotřeba. Moje dosavadní zkušenost je 18 litrů ve městě, 16 litrů mimo. Normální jizda. Ani kudla, ani šouračka. Není to zrovna málo, ale diesel jezdí za 12-13l, takže zas takový mega rozdíl to není, pokud člověk zohlední veškeré provozní náklady a amortizaci. Navíc já nejezdím žádné zásadní dálky, takže to nemusím moc řešit. Na každodenní dojíždění 100km by to asi nebylo, to je fakt.


JÍZDA - POHODLNÝ TANK
Jízda je pohodlná a příjemná. Díky nadstandardně velikým kolům auto obstojně sedí, ale v zatáčkách je samozřejmě potřeba brát ohled na výšku a hmotnost. Ale to je asi u všech těchto aut podobné. I když v zapůjčené X6 s 5ti litrovým motorem jsem pocit možného převrhnutí neměl. Takže u všech aut této kategorie to asi nebude... :o) Jak už jsem psal výše, kola nijak zásadně neubírají na komfortu, cestování neunaví, za volantem se dá najít hromada poloh (ano, stále mluvím o řízení :o).

ZÁVÉR
Tak snad jsem na nic nezapomněl a co říct na závěr? Možná něco s čím jsem měl začít - trochou historie. Posledních pár let jsem jezdil "koncernová kombi", Octavka, pak Passat, pak Allroad. Vše hodně podobné, s rostoucí dávkou komfortu a image. Allroad mi hodně vyhovoval svojí neskutečnou univerzálností, praktičností a věrnou službou. Dodnes ho vychvaluju. Cca před rokem mě ale očarovalo charisma značky Jeep, poté co si soused pořídil Granda a odtud už byl jen krůček k nové srdcové záležiosti - krabici s nápisem Jeep Commander. Nejdříve jsem si koupil verzi s 3 litrovým dieselovým motorem Mercedes Benz. Motor super, obstojnej zátah, rozumná spotřeba, ale chyběla tomu ta americká duše, zvuk a vibrace. A tak po roce pálení nafty jsem nedávno trochu shodou náhod, trochu plánovaně provedl upgrade na auto o kterém zde píšu. Od Té doby jezdím s úsměvem od ucha k uchu, který zná každý kdo má auto s motorem, kterej má koule.... :o)

Honza


Silné stránky

Motor, originální vzhled, pohodlí, palubní audio/video/HF/navigace, 7 sedadel.

Slabé stránky

Třetí řada sedadel je trochu na na úkor prostoru pro nohy ve druhé řadě.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím jen leju benzín a olej... :o)

 

Novinky v recenzi

21.3.2010 08:29

Můj "ex" Commander

Přišlo pár dotazů na terén, tak jsem přidal pár fotek mého předchozího Commanderu. Byl na "normálních" kolech a tak jsme občas do terénu vyrazili. Zvládne to podle mě všechno na co člověk může normálně narazit. Na pravé "offroadění" je ale myslím stejně nejlepší mít jednoúčelový offroad, u kterého člověk nemusí mít strach že to někde zmuchlá...


Přidat názorDiskuse: Jeep Commander Commander Overland 5.7 HEMI

Další vozy značky Jeep



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím bez problémů, musím to zaklepat...

praktičnost
10

Záleží asi na úhlu pohledu, ale pro mé potřeby praktičnost maximálně vyhovující.

prostornost
9

Desítka je pro Ford Explorer a Lincoln Navigator... :o)

jízdní vlastnosti
9

Viz recenze...

jízdní komfort
10
provozní náklady
9

V motoru se musí měnit olej a filtr každých 12000km...

náhradní díly
10
výkon motoru
10
spotřeba
8

HEMI je trochu žíznivej, no... :o)

hlučnost motoru
10

Je hlučný! Sláva! :o)))

kvalita sedadel
10
brzdy
9
zavazadlový prostor
9

Stačí, ale vzhledem k velikosti auta by mohl být klidně větší....






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…