Recenze

7 Majitel

Škoda Fabia Fabia Sedan

9.87 Uživatelé

Hodnoceno: 30× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 6
Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8 Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 12 Škoda Fabia, foto 13 Škoda Fabia, foto 14 Škoda Fabia, foto 15 Škoda Fabia, foto 16 Škoda Fabia, foto 17 Škoda Fabia, foto 18 Škoda Fabia, foto 19 Škoda Fabia, foto 20 Škoda Fabia, foto 21 Škoda Fabia, foto 21 Škoda Fabia, foto 24 Škoda Fabia, foto 26 Škoda Fabia, foto 27 Škoda Fabia, foto 28 Škoda Fabia, foto 28 Škoda Fabia, foto 31 Škoda Fabia, foto 33 Škoda Fabia, foto 34 Škoda Fabia, foto 34 Škoda Fabia, foto 35 Škoda Fabia, foto 35 Škoda Fabia, foto 36 Škoda Fabia, foto 36 Škoda Fabia, foto 40 Škoda Fabia, foto 41 Škoda Fabia, foto 42 Škoda Fabia, foto 43 Škoda Fabia, foto 44 Škoda Fabia, foto 45 Škoda Fabia, foto 46 Škoda Fabia, foto 47 Škoda Fabia, foto 48 Škoda Fabia, foto 49 Škoda Fabia, foto 50 Škoda Fabia, foto 51 Škoda Fabia, foto 52 Škoda Fabia, foto 53 Škoda Fabia, foto 54 Škoda Fabia, foto 55 Škoda Fabia, foto 56 Škoda Fabia, foto 57 Škoda Fabia, foto 58 Škoda Fabia, foto 59 Škoda Fabia, foto 66 Škoda Fabia, foto 67 Škoda Fabia, foto 68 Škoda Fabia, foto 69 Škoda Fabia, foto 70 Škoda Fabia, foto 71 Škoda Fabia, foto 72 Škoda Fabia, foto 73 Škoda Fabia, foto 74 Škoda Fabia, foto 75 Škoda Fabia, foto 76 Škoda Fabia, foto 77 Škoda Fabia, foto 78 Škoda Fabia, foto 79 Škoda Fabia, foto 80 Škoda Fabia, foto 81 Škoda Fabia, foto 82 Škoda Fabia, foto 83 Škoda Fabia, foto 84 Škoda Fabia, foto 85 Škoda Fabia, foto 86 Škoda Fabia, foto 87 Škoda Fabia, foto 88 Škoda Fabia, foto 89 Škoda Fabia, foto 90 Škoda Fabia, foto 91 Škoda Fabia, foto 91 Škoda Fabia, foto 92 Škoda Fabia, foto 93 Škoda Fabia, foto 94 Škoda Fabia, foto 95 Škoda Fabia, foto 96 Škoda Fabia, foto 97 Škoda Fabia, foto 98 Škoda Fabia, foto 99 Škoda Fabia, foto 100 Škoda Fabia, foto 101 Škoda Fabia, foto 102 Škoda Fabia, foto 103
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Fabia Rok výroby 2005 Koupeno nové najeto [km]:47000 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1148 výkon [kW]: 47 kroutící moment [Nm]: 112 zrychlení 0-100 km/h [s]: 15.9 maximální rychlost [km/h]: 162 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 / 17 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.2

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "maxsas".

Napsal jsem pár řádků o svém autě, vůbec nevím jak, sloh mi nikdy nešel, proto budu rád za rady o zlepšení inzerce. Děkuji

O nejčastějším autě našich silnic už bylo napsáno spousty recenzí, tak jen v kostce něco o mé Fabii.
Fabie byla zakoupena jako nové auto v lednu 2005 od plzeňského prodejce škodovek. Stupeň výbavy byl zvolen „clasic plus“. Srdce auta je silnější 1.2 HTP (High Torque Performance).

MOTOR
Motor vznikl ze staré dobré jedna šestky, kdy se vyndal jeden válec a jedna dvojka byla na světě. Jedná se tedy o motor se třemi válci o celkovém objemu 1148 cm3. Nejvyššího výkonu dosahuje v 4750 otáčkách tedy 47 kW (47kW/64k,112Nm).
Auto se kupovalo jako „městská nákupní taška“, proto výběr motoru padl na 1.2. Vůbec se nepředpokládalo, že auto bude týdně pendlovat mezi Brnem a Plzní, to by padl výběr motoru na TDI, i když v té době byl diesel (1.4 TDI) o 60 tis dražší. S fabií už mám něco najeto, proto si troufnu tvrdit, že výkon 47 kW na městský provoz stačí, ale když se dostanete mimo město žádné zázraky nečekejte. Když chcete jet trochu svižněji, musíte motor točit do vyšších otáček. Uvedu příklad - na dálnici při 130 km/h motor točí 4000 otáček a žere v průměru 7,3 litru. Ve městě se dostávám k 9 litrům. Ale když jedu bianco po okreskách, dostanu se klidně i na 5,9 litru, jak uvádí výrobce. Rozdíl ve spotřebě mezi létem a zimou se pohybuje cca 0,5 litru na 100 km.

Převodovka je pětistupňová, mechanická, manuální a musím říci, že je přesná jak švýcarské hodinky. Píšu to proto, že moje minulé auto byl „francouz“ Citroen Saxo, kde řazení bylo utrpení.

Výbava
Fabia se kupovala ve vybavení „clasic“. V základu je vybavena: 2x airbag, autorádio, CD přehrávač, el. ovládání oken, imobilizér, litá kola, nastavitelný volant, palubní počítač, posilovač řízení, tónovaná skla atd.
Postupem času jsem si přikupoval různé doplňky (originální dálkově ovládané centrální zamykání, autorádio s DVD, tempomat, který mi na dálnici usnadňuje cestu). Hlavně jsem musel mít xenonové světlomety. Nedávno mi kamarád předělával podsvícení budíků za modro-červené, pořád si vymýšlím nějaké další úpravy.

Další úpravy tipu větší kola nebo stavitelný podvozek mě rychle přešla. Alu kola jsem měl dokonce i koupené ale obrovských rozměrů :-D 8Jr17 guma 205/40. Auto je jednoduše nepobíralo, vše šlo směrem dolů, jak výkon tak pohodlí. Ani fakt, že auto lépe vypadá a lépe sedí mě nepřesvědčilo si je nechat. Investice do podvozku je kolem 12 tis když si vše uděláte sám. Právě po svezení s Fabii 1.4 16V která měla jak stavitelný podvozek (mínus 75mm) tak 17 kola mě nadšení rychle přešlo. O komfortu se nedá vůbec mluvit. Čisto motokára bez výkonu. A je pravda, že dělám 30 tis km ročně a nevím jak by po nich můj zadek vypadal.

Došel jsem k závěru, že bude lepší si dané peníze odložit a pomalu šetřit na novou káru.


INFo:
Škoda Fabia sedan byla vyráběna od roku 2001 - 2008. Bylo celkem sedanů vyrovebo 134 752 kusů.

Motor: čtyřdobý, zážehový (1,2 HTP; 1,4 MPI; 1,4 16V; 2,0 MPI), resp. vznětový (1,4 TDI PD; 1,9 SDI; 1,9 TDI PD), kapalinou chlazený, řadový čtyřválec OHV (1,4 MPI)/OHC (1,2 HTP; 2,0 MPI; 1,4 TDI PD; 1,9 SDI; 1,9 TDI PD)/ 2xOHC (1,2 12V HTP/1,4 16V), umístěný napříč před přední nápravou

Objem motoru: 1198 (1,2 HTP) až 1984 ccm (2,0 MPI)
Výkon: 40 kW při 4750 ot./min. (1,2 HTP) až 85 kW při 5400 ot./min. (2,0 MPI)
Točivý moment: 108 Nm (106 Nm do roku 2004) při 3000 ot./min. (1,2 HTP) až 240 Nm při 1800-2400 ot./min. (1,9 TDI PD)

Převodovka: mechanická pětistupňová, plně synchronizovaná/volitelně automatická čtyřstupňová s funkcí Fuzzy Logic pro motor 1,4 16V/55 kW

Rychlost: 151 km/h (1,2 HTP) až 196 km/h (2,0 MPI)
Zrychlení: 18,8 s (1,2 HTP) až 10,2 s (2,0 MPI)
Spotřeba (město - mimo město - kombinovaná): 11,0 - 6,1 - 7,8 litru/100 km (2,0 MPI) až 5,6 - 4,0 - 4,5 litru/100 km (1,4 TDI PD)

Podvozek: bezrámová konstrukce, První generace Fabie vyrostla na koncernovém podvozku platformy 9N, známá například z vozů Volkswagen Polo
Rozměry: 4232 mm (4222 mm do roku 2004) x 1646 mm x 1449 mm
Váha: pohotovostní 1075 kg (1,2 HTP) až 1265 kg (1,9 TDI PD); celková 1590 kg (1,2 HTP) až 1690 kg (1,9 TDI PD)
Karoserie: čtyřdveřová; pětimístná tříprostorová; samonosná ocelová; pozinkovaná
Výbavy: Classic, Comfort/od roku 2004 Ambiente, Elegance


Silné stránky

K obecným silným stránkám škody fábie patří tuhost karoserie hatchback, sedan i kombi. Do jisté míry i stále líbivý design exteriéru, přesné řazení, účinné světlomety. Velké množství příplatkové výbavy.

Za silnou stránku škody fabie považuji motor 1.9 Tdi 96 kW

Slabé stránky

Nedostatky Fabie kopírují slabá místa jejich konkurentů. Praská vlnovec výfukového potrubí, zvláště u auto vyrobených do roku 2001 se setkáváme poruchami elektrického ovládání oken či zpětných zrcátek. Někdy se vyskytují poruchy se startováním, obvykle zato může čidlo teploty,které hlásí přehřátí motoru. U některých modelů se setkáváme i s defekty převodovek,zvláště z pětistupňových skříní spojených s benzinovými motory často uniká olej. Vetšinou pomáhá vyměnit těsnící kroužky u táhla řazení.
Dále za nedostatek muže brát strohý interiér a malé pravé vnější zpětné zrcátko.

Jako hlavní slabinu bych viděl u fábie elektrickou kabeláž, jakto jednou začne hnít v motorovém prostoru je problém. Moje fábie už má za sebou výměnu čidla na převodovce, nefungovalo světlo při couvání. Tepelné čidlo už je taky měněné.
Jednoduše moc elektriky na tak malé auto :-D

Jinak mi na mém autě v zásadě nic nevadí, jen kdyby spotřeba bylo o něco menší a výkon o něco vetší

 

Novinky v recenzi

20.6.2010 15:26

18.červen + Liblín @ FOTO

Po pěti letech své existence mi vypověděl službu můj poslední díl výfuku. Moje dobrá známá kamarádka rez ho poznamenala dírou jak vrata. Oprava pomocí el. svářečky. Budoucnost? Vidím to tak na jeden rok spokojeného ježdění než přijde na řadu nový originální výfuk.
O víkendu jsem pulíroval auťák, abych dnes mohl cvaknout pár snímku u Liblína. Jež co se nestalo, jak na potvoru musí pršet. Tak pár fotek Fabi+Liblin+Rain :-D

3.5.2010 15:48

Foto sraz @ RECENZE

Dnes jsem přidal pár nových fotografii z plzeňského srázečku a doplnil více informací o Škodě FaBia v recenzi.
PS - děkuji Chobote za Foto...

10.4.2010 15:08

FOTO

Na minulou projížďku jsem vzal i foťák a spolu s kámošem Lugem cvakl pár snímků. Jak se Vám líbí ???

24.3.2010 16:42

kosmetický salon

Dnes za krásné brněnského počasí jsem se vydal se svojí károu do kosmetického salónu v Řečkovicích. Autí jsem namydlil,vyleštil, že se blízká jak psí ku….. Jen ta vůně vody byla pochybná tak doufám, že mi to nerozežere lak….:-D Jinak doporučuji

11.12.2009 14:25

Nějaká další blbost

Ahoj,
Dnes jsem na auto namontoval další nepotřebnou blbost, (Lízátko).
Lízátko je originál SEAT Leon Cupra, takže potřebovalo menší úpravy jako někde zkrátit, dopasovat apod. Práce ze vším všudy zabrala hoďku. Teď jsem zvědavý o jaký obruvník ho urazím.
:D


Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia Fabia Sedan

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
8
prostornost
10

jezdím sám proto 10

jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
6
provozní náklady
6
náhradní díly
10
spotřeba
7
hlučnost motoru
7
kvalita sedadel
9
brzdy
8
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…