Recenze
Škoda Fabia Fabia Sedan
Technické info
Přezdívka auta Škoda Fabia Rok výroby 2005 Koupeno nové najeto [km]:47000 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1148 výkon [kW]: 47 kroutící moment [Nm]: 112 zrychlení 0-100 km/h [s]: 15.9 maximální rychlost [km/h]: 162 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 / 17 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.2
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "maxsas".
Napsal jsem pár řádků o svém autě, vůbec nevím jak, sloh mi nikdy nešel, proto budu rád za rady o zlepšení inzerce. Děkuji
O nejčastějším autě našich silnic už bylo napsáno spousty recenzí, tak jen v kostce něco o mé Fabii.
Fabie byla zakoupena jako nové auto v lednu 2005 od plzeňského prodejce škodovek. Stupeň výbavy byl zvolen „clasic plus“. Srdce auta je silnější 1.2 HTP (High Torque Performance).
MOTOR
Motor vznikl ze staré dobré jedna šestky, kdy se vyndal jeden válec a jedna dvojka byla na světě. Jedná se tedy o motor se třemi válci o celkovém objemu 1148 cm3. Nejvyššího výkonu dosahuje v 4750 otáčkách tedy 47 kW (47kW/64k,112Nm).
Auto se kupovalo jako „městská nákupní taška“, proto výběr motoru padl na 1.2. Vůbec se nepředpokládalo, že auto bude týdně pendlovat mezi Brnem a Plzní, to by padl výběr motoru na TDI, i když v té době byl diesel (1.4 TDI) o 60 tis dražší. S fabií už mám něco najeto, proto si troufnu tvrdit, že výkon 47 kW na městský provoz stačí, ale když se dostanete mimo město žádné zázraky nečekejte. Když chcete jet trochu svižněji, musíte motor točit do vyšších otáček. Uvedu příklad - na dálnici při 130 km/h motor točí 4000 otáček a žere v průměru 7,3 litru. Ve městě se dostávám k 9 litrům. Ale když jedu bianco po okreskách, dostanu se klidně i na 5,9 litru, jak uvádí výrobce. Rozdíl ve spotřebě mezi létem a zimou se pohybuje cca 0,5 litru na 100 km.
Převodovka je pětistupňová, mechanická, manuální a musím říci, že je přesná jak švýcarské hodinky. Píšu to proto, že moje minulé auto byl „francouz“ Citroen Saxo, kde řazení bylo utrpení.
Výbava
Fabia se kupovala ve vybavení „clasic“. V základu je vybavena: 2x airbag, autorádio, CD přehrávač, el. ovládání oken, imobilizér, litá kola, nastavitelný volant, palubní počítač, posilovač řízení, tónovaná skla atd.
Postupem času jsem si přikupoval různé doplňky (originální dálkově ovládané centrální zamykání, autorádio s DVD, tempomat, který mi na dálnici usnadňuje cestu). Hlavně jsem musel mít xenonové světlomety. Nedávno mi kamarád předělával podsvícení budíků za modro-červené, pořád si vymýšlím nějaké další úpravy.
Další úpravy tipu větší kola nebo stavitelný podvozek mě rychle přešla. Alu kola jsem měl dokonce i koupené ale obrovských rozměrů :-D 8Jr17 guma 205/40. Auto je jednoduše nepobíralo, vše šlo směrem dolů, jak výkon tak pohodlí. Ani fakt, že auto lépe vypadá a lépe sedí mě nepřesvědčilo si je nechat. Investice do podvozku je kolem 12 tis když si vše uděláte sám. Právě po svezení s Fabii 1.4 16V která měla jak stavitelný podvozek (mínus 75mm) tak 17 kola mě nadšení rychle přešlo. O komfortu se nedá vůbec mluvit. Čisto motokára bez výkonu. A je pravda, že dělám 30 tis km ročně a nevím jak by po nich můj zadek vypadal.
Došel jsem k závěru, že bude lepší si dané peníze odložit a pomalu šetřit na novou káru.
INFo:
Škoda Fabia sedan byla vyráběna od roku 2001 - 2008. Bylo celkem sedanů vyrovebo 134 752 kusů.
Motor: čtyřdobý, zážehový (1,2 HTP; 1,4 MPI; 1,4 16V; 2,0 MPI), resp. vznětový (1,4 TDI PD; 1,9 SDI; 1,9 TDI PD), kapalinou chlazený, řadový čtyřválec OHV (1,4 MPI)/OHC (1,2 HTP; 2,0 MPI; 1,4 TDI PD; 1,9 SDI; 1,9 TDI PD)/ 2xOHC (1,2 12V HTP/1,4 16V), umístěný napříč před přední nápravou
Objem motoru: 1198 (1,2 HTP) až 1984 ccm (2,0 MPI)
Výkon: 40 kW při 4750 ot./min. (1,2 HTP) až 85 kW při 5400 ot./min. (2,0 MPI)
Točivý moment: 108 Nm (106 Nm do roku 2004) při 3000 ot./min. (1,2 HTP) až 240 Nm při 1800-2400 ot./min. (1,9 TDI PD)
Převodovka: mechanická pětistupňová, plně synchronizovaná/volitelně automatická čtyřstupňová s funkcí Fuzzy Logic pro motor 1,4 16V/55 kW
Rychlost: 151 km/h (1,2 HTP) až 196 km/h (2,0 MPI)
Zrychlení: 18,8 s (1,2 HTP) až 10,2 s (2,0 MPI)
Spotřeba (město - mimo město - kombinovaná): 11,0 - 6,1 - 7,8 litru/100 km (2,0 MPI) až 5,6 - 4,0 - 4,5 litru/100 km (1,4 TDI PD)
Podvozek: bezrámová konstrukce, První generace Fabie vyrostla na koncernovém podvozku platformy 9N, známá například z vozů Volkswagen Polo
Rozměry: 4232 mm (4222 mm do roku 2004) x 1646 mm x 1449 mm
Váha: pohotovostní 1075 kg (1,2 HTP) až 1265 kg (1,9 TDI PD); celková 1590 kg (1,2 HTP) až 1690 kg (1,9 TDI PD)
Karoserie: čtyřdveřová; pětimístná tříprostorová; samonosná ocelová; pozinkovaná
Výbavy: Classic, Comfort/od roku 2004 Ambiente, Elegance
Silné stránky
K obecným silným stránkám škody fábie patří tuhost karoserie hatchback, sedan i kombi. Do jisté míry i stále líbivý design exteriéru, přesné řazení, účinné světlomety. Velké množství příplatkové výbavy.
Za silnou stránku škody fabie považuji motor 1.9 Tdi 96 kW
Slabé stránky
Nedostatky Fabie kopírují slabá místa jejich konkurentů. Praská vlnovec výfukového potrubí, zvláště u auto vyrobených do roku 2001 se setkáváme poruchami elektrického ovládání oken či zpětných zrcátek. Někdy se vyskytují poruchy se startováním, obvykle zato může čidlo teploty,které hlásí přehřátí motoru. U některých modelů se setkáváme i s defekty převodovek,zvláště z pětistupňových skříní spojených s benzinovými motory často uniká olej. Vetšinou pomáhá vyměnit těsnící kroužky u táhla řazení.
Dále za nedostatek muže brát strohý interiér a malé pravé vnější zpětné zrcátko.
Jako hlavní slabinu bych viděl u fábie elektrickou kabeláž, jakto jednou začne hnít v motorovém prostoru je problém. Moje fábie už má za sebou výměnu čidla na převodovce, nefungovalo světlo při couvání. Tepelné čidlo už je taky měněné.
Jednoduše moc elektriky na tak malé auto :-D
Jinak mi na mém autě v zásadě nic nevadí, jen kdyby spotřeba bylo o něco menší a výkon o něco vetší
Novinky v recenzi
18.červen + Liblín @ FOTO
Po pěti letech své existence mi vypověděl službu můj poslední díl výfuku. Moje dobrá známá kamarádka rez ho poznamenala dírou jak vrata. Oprava pomocí el. svářečky. Budoucnost? Vidím to tak na jeden rok spokojeného ježdění než přijde na řadu nový originální výfuk.
O víkendu jsem pulíroval auťák, abych dnes mohl cvaknout pár snímku u Liblína. Jež co se nestalo, jak na potvoru musí pršet. Tak pár fotek Fabi+Liblin+Rain :-D
Foto sraz @ RECENZE
Dnes jsem přidal pár nových fotografii z plzeňského srázečku a doplnil více informací o Škodě FaBia v recenzi.
PS - děkuji Chobote za Foto...
FOTO
Na minulou projížďku jsem vzal i foťák a spolu s kámošem Lugem cvakl pár snímků. Jak se Vám líbí ???
kosmetický salon
Dnes za krásné brněnského počasí jsem se vydal se svojí károu do kosmetického salónu v Řečkovicích. Autí jsem namydlil,vyleštil, že se blízká jak psí ku….. Jen ta vůně vody byla pochybná tak doufám, že mi to nerozežere lak….:-D Jinak doporučuji
Nějaká další blbost
Ahoj,
Dnes jsem na auto namontoval další nepotřebnou blbost, (Lízátko).
Lízátko je originál SEAT Leon Cupra, takže potřebovalo menší úpravy jako někde zkrátit, dopasovat apod. Práce ze vším všudy zabrala hoďku. Teď jsem zvědavý o jaký obruvník ho urazím.
:D
Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia Fabia Sedan
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy Škoda Fabia
-
Škoda Fabia (2005) Majitel: Ronault.
Přidáno: 18.11.2015 449 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2005) Majitel: GeorgeB
Přidáno: 16.10.2009 219 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.10.2008 3710 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2002) Majitel: baca42
Přidáno: 31.12.2010 8110 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2004) Majitel: Trubcic
Přidáno: 26.5.2010 7110 Majitel 9.84 Uživatelé