Recenze

8 Majitel

Škoda Octavia

8.56 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2
 

Technické info

Přezdívka auta Žihadlo Rok výroby 2000 Koupeno ojeté palivo: nafta výkon [kW]: 81 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.1 maximální rychlost [km/h]: 191 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 528 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Robco white".

Takže na úvod by som chcel všetkých pozdraviť a povedať stránka mojeauto.cz je fakt super aj ked ju navštevujem asi už dva roky ešte som nezaregistroval až doteraz:)

Mojím, teda naším, zväčša otcovým autom je Octavia sedan(v servisnej knižke) takže teda liftback, ktorú máme už štvrtý rok, čo je asi náš rekord od vtedy čo sme mali 13 rokov škodu105l. Od vtedy sme postupne prechádzali cez favorit, forman nikoľko felícii ,seat incu ,peugeot 206 ,fabiu combia,octaviu až sme si kupili tento model, niektoré z predošlých aut sme mali v dobe ke už máme túto oktavku.

Tento kúsok je vo výbave ELEGANCE a chýba mu iba koža(ktorú by som a ni nechel), nejaké xenóny, vyhrievané sedadlá a esp , inak má asi všetko čo by mala mať vrátane tempomatu, climatronicu, airbagov atd čo je v tejto výbave. Naviac je ešte ťažné zariadenie a spodný kryt motora.

Spotreba
Motor je po poriadnej generálke a šlape ako hodinky! Je to 1,9 tdi 81Kw/110k a krútiacim momentom 235Nm.Motor je na tom aute najlepší a hlavne kombinovaná spotreba v meste na krátke trasy od obchodu k obchodu so studeným motorom6,2L .Na dlhé trasy 5,5L a menej.

ZVUK
Po rannom naštartovaní to nieje žiadna sláva do interiéru preniká silný klepotavý zvuk, ktorý sa cca po 5-7 minútach utíši a po zahriatí motora je to celkom v pohode až na to keď motor vytočíte nad 3500 otáčok vtedy dá osebe zasa vedieť.

CHOD
Po presadnutí z benziňáku sa toto auto zdá, že je lenivé, ved to cca 1700-1800 otáčok sa ani nič nedeje ale po prekročení tejto hranice nastupuje turbo a záťah ktorý trvá asi do 2800 otáčok, ďalší nástup má turbo v as 3100 otáčkach kde na jednotke a dvojke nastáva zatlačenie do sedadiel a prehrabovanie pneumatík, pričom to nezachráni ani ASR. Auto v podstate na každej rýchlosti po prekročení 1800 otáčok začne citeľne zrýchlovať.
Ked ide človek sám bez nákladu a poloprázdnou nádržou tak je to podla mňa riadna pecka ani sa nenazdáte a auto ide 120-140 a je to jedno či hore alebo dole kopcom. Po nasadnutí nejakých osôb to už nieje také dramatické ale stále má krásny ťah a nieje problém na kratšom úseku dosiahnuť rýchlosť 160km/h. Po dialnici to ide samozrejme ďalej 170, 180 aj 190 a šla by ďalej ale načo už to nieje ani bezpečné ani zákonné a ani také komfortné predsa to nieje nejaká limuzína za 4 milióny kde pri 150km/h počuť v aute "spadnú pierko na zem".

Skúsenosti s konkurenciou

Na semafóroch to samozrejme nikomu nedá aby slabšie auto pustil do predu ale čo ak nastúpi niečo vraj silnejšie. Aj takáto situácia už nastala a nie raz, no oktávka sa držala statočne, plne naložená
skoro pokorila passat 1,9tdi so 130 koňovým motorom keby ju nebol vyblokoval. A taktiež VW Touran ten taký malý čo vymysleli so 130koníkmi sa ani nechytal keby mi do cesty nevošiel kamión tak sa môže tak akurát pekne zaradiť.Taktiež blondína v Kii Carens so 140koníkmi a papierovým zrýchlením o destatinku lepším ako naše žihadlo to musela vzdať aj ked mi sme boli v aute traja a ona sama s jej asi 50kg. Tiež na dialnici sa každý lepí keď si človek slušne nastaví tempomat na 130 ,ale stačí zatlačiť plyn a už sa peke zaraďuje späť či peugeot 307, rodinná mazda5van a iné papierovo zdatnejšie autá. No neviem čím to je ale ide to fakt dobre.

Silné stránky

Určite motor
Kufor
Spracovanie
Odviezli sme na tom už asi všetko

Slabé stránky

Hlučnejší motor
Menej priestoru v interiéri
Malé spätné zrkadlo spolujazdca

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Samozrejme je tam už druhé turbo a inač klasika brzdy, olej filtre prestriekanie prednej časti, spadnuté okno, výmena čelného skla, stierače, nové svetlomety v predu, rs náraznik a pár drobností.

 


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…