Recenze

10 Majitel

Ford Focus Collection 1.6 74 kW

9.85 Uživatelé

Hodnoceno: 84× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Focus, foto 1 Ford Focus, foto 2 Ford Focus, foto 3 Ford Focus, foto 4 Ford Focus, foto 5 Ford Focus, foto 6 Ford Focus, foto 7 Ford Focus, foto 8
Ford Focus, foto 9 Ford Focus, foto 10 Ford Focus, foto 11 Ford Focus, foto 12 Ford Focus, foto 13 Ford Focus, foto 14 Ford Focus, foto 15 Ford Focus, foto 16 Ford Focus, foto 17 Ford Focus, foto 18 Ford Focus, foto 19 Ford Focus, foto 20 Ford Focus, foto 21 Ford Focus, foto 22 Ford Focus, foto 23 Ford Focus, foto 24 Ford Focus, foto 25 Ford Focus, foto 26 Ford Focus, foto 27 Ford Focus, foto 28 Ford Focus, foto 28 Ford Focus, foto 29 Ford Focus, foto 30 Ford Focus, foto 31 Ford Focus, foto 32 Ford Focus, foto 32 Ford Focus, foto 32 Ford Focus, foto 33 Ford Focus, foto 34 Ford Focus, foto 35 Ford Focus, foto 36 Ford Focus, foto 37 Ford Focus, foto 38 Ford Focus, foto 39 Ford Focus, foto 40 Ford Focus, foto 41 Ford Focus, foto 42 Ford Focus, foto 44 Ford Focus, foto 48 Ford Focus, foto 49 Ford Focus, foto 50 Ford Focus, foto 51 Ford Focus, foto 52 Ford Focus, foto 53 Ford Focus, foto 54 Ford Focus, foto 55 Ford Focus, foto 56 Ford Focus, foto 57 Ford Focus, foto 58 Ford Focus, foto 59 Ford Focus, foto 60 Ford Focus, foto 61
 

Technické info

Přezdívka auta Toník Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:10000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1596 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 150 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.9 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 385 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.7 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "brava".

ÚVOD

Předem uvádím, že nejsem natolik odborně zdatný, abych si dovolil konkurovat svými znalostmi v oblasti automobilů mnohem erudovanějším lidem, kteří povětšinou na tomto fóru publikují svoje recenze.Pokusím se podívat na své auto očima laika. Všechny Vás, kteří to budete číst, prosím o trpělivost a značnou dávku shovívavosti.

FORD FOCUS II COLLECTION

Motor : Řadový čtyřválec Duratec 1.6, 1596ccm3, max.výkon 74 kw při 6000ot/min
Barva : „Modrá Tonic“ - metalický lak
Příplatková výbava :
- automatická duální klimatizace vč. klimatizované přihrádky
- rádio Sony + 8 repro
- metalický lak ( barva „Modrá Tonic“ )

COLLECTION - ROZDÍLY OPROTI PŘEDEŠLÝM MODELŮM ( Trend+ ) :

Interiér :
- přepracovaný design konzoly palubní desky ( jiný vzhled rádia, změna vzhledu i způsobu ovládání klimatizace, stříbrná ozdoba na středovém tunelu v místě řadicí páky)
- červeně svítící display PP, rádia i aut.klimatizace
- PP zobrazuje i okamžitou spotřebu
- v základu je kožený volant s tempomatem
Exteriér :
- ozdobný rámeček mřížky chladiče je v barvě karosérie
- v barvě karosérie je i horní část plast.krytu, v němž jsou osazena přední mlhová světla
- v základu jsou montována 16“ ocelová kola (dodáváno pneu Michelin Pilot Primacy 205 / 55 R 16)

CO MĚ ZAUJALO PŘI SETKÁNÍ S FOCUSEM?

*SOLIDNOST. Solidně na mě působí Focus zvenku i zevnitř. Tento vůz ovšem solidně nejen působí, on opravdu solidní je. Sedíte-li uvnitř, cítíte se bezpečně, ale nikoliv stísněně. Celé auto jakoby říkalo:“ Nastartuj a projeď se, uvidíš, že se ti to bude líbit, a pokud bys měl s něčím problémy, neboj se nenechám tě ve štychu.“

*„KONZERVATIVNOST“. Tu dávám do uvozovek. Focus není konzervativní, spíš bych to nazval nenápadnou, ale zato vyzrálou krásou anebo, chcete-li, nevyzývavým, ale zato decentním designem. Na mě jeho vzhled působí tak, že, čím častěji se s ním setkávám, čím déle si ho prohlížím, tím více se mi líbí. Skoro pokaždé na něm objevím něco nového, co jsem před tím nezaregistroval.Tohle auto se, podle mě, časem jen tak neokouká.
Jízda s ním je pohodová,klidná, svobodná.Člověk se na ni těší, a když jízda končí je mu líto, že musí z vozu ven. Alespoň u mě to tak funguje.O skvělém podvozku toho už bylo napsáno hafo, tady by člověk jen opakoval, co už napsali jiní. Většinu děr , hrbolů i tolik "oblíbených" přičných nerovností (a že jich na Vysočině nemáme málo!) zvládá suveréně a velmi dobře.
Přidáno 9.1.2008:
Teď jsem delší dobu s autem nejel a navíc ho parkuji nikoliv v naší domácí garáži (tu zabrala stodvacítka, se kterou moje žena jezdí do práce :-( ),ale v garáži u rodičů. Když jsem zhruba po 14 dnech do Focuse opět nasedl a trochu ho vyjel provětrat, připadal jsem si, jako když jsem ho porvé vezl z prodejny domů. Radost a potěšení z každé minuty za volantem , to je jedna z hlavních deviz, kterou vám tohle auto nabídne.

*MOTOR, podle mě, má velmi dobrý výkon a auto s ním dosahuje velmi dobrých jízdních parametrů ( zrychlení, spotřeby ) . Je ale pravdou, že jezdíme většinou s mojí ženou sami. S plně obsazeným vozem jsem jel jen několikrát . Autu však nemůžu nic podstatného vytknout, nepřišlo mi nijak zvlášť lenošné a věřím, že až bude motor zajetý, ještě se zlepší. Spotřeba je podle PP rovných 8,0 l / 100 km. Ale mám najeto jen málo. Většinou jsem jezdil po okreskách a něco málo po městě. Motor je také ,dle mého soudu, tichý.Kabina je velmi dobře odhlučněná, takže sem zvuk motoru téměř nepronikne.Stojím-li třeba na křižovatce a čekám na zelenou, musím se často podívat na otáčkoměr, abych se ujistil, že motor běží. Ve vyšších otáčkách je lehce slyšet, ale zvuk je to, pro mě, příjemný a mému uchu lahodící. Zvenku je samozřejmě slyšet více, ale není to nic hrozného nebo nepříjemného.

Přidáno 20.11.2007:
Tady bych rád připojil malou poznámku :
Abych byl úplně objektivní musím napsat, že názor některých majitelů Focusů na hlučnost nejen tohoto motoru, ale i motoru 1,6 Duratec Ti-VCT ( a potažmo i celého vozu ) je odlišný . Vytýkají tomuto autu nejen to,že motor je velmi hlučný ,ale kritizují i vysoký aerodynamický hluk a to zejména ve vyšších rychlostech ( nad 130 km/hod - německé dálnice ?). Srovnávají to s vozy konkurenčních značek, které jsou, podle jejich mínění, v tomto ohledu lepší.
Pravdou je, že na dálnici jsem to nezkoušel, jel jsem max. 120 km/hod. V této rychlosti mně nepřipadalo, že je vůz nadměrně hlučný. V Německu, kde by se to dalo zkusit, aniž by člověk porušoval předpisy, jsem nebyl.Takže to nemohu posoudit.
Jediné, co bych mohl Focusovi v této oblasti vytknout, je vyšší hlučnost, která jde od pneumatik, jede-li auto po silnici s horším povrchem.Samozřejmě, že asi hodně záleží na značce pneu,popř. jde-li o zimní nebo letní obutí,ale i tak se domnívám, že tohle by mohlo být o něco lepší.
Pokud bych mohl všem případným zájemcům o tento vůz poradit,tak až vám dealer nabídne zkušební jízdu, požádejte ho, zda by vám vůz nepředvedl ( bude-li to samozřejmě možné ) i při vyšších rychlostech nebo na horším asfaltu a uvidíte sami. A máte-li tu možnost, porovnejte si to i s ostatními značkami.Vím, není to příliš objevná rada, ale občas, zejména pak při koupi nového vozu, se vyplatí na ni nezapomenout. I přesto zůstane koupě auta vždy výslednicí nejrůznějších kompromisů a priorit. U Focuse však rozhodně plusy převažují.
A ještě dodatek : Na toto téma se diskutovalo i na www.ford-focus.cz, takže kdo má zájem může nahlédnout i tam.

Zdůrazňuji však, že za tím, co jsem napsal o svých dojmech s hlučností motoru u Focuse si stojím.


*ŘAZENÍ jde hladce a bezproblémově.Dráhy jsou krátké, to se mi moc líbí. Řadicí páka vypadá opravdu dobře a zrovna tak dobře padne do ruky. Nestalo se zatím, že bych měl potíže se zařazením kteréhokoliv převodového stupně včetně zpátečky. Spojka – nemá chybu.

*BRZDY - vzadu mám bubny ( což je asi dnes už u auta této třídy jistý anachronismus ). Nastupují zvolna, ne příliš ostře, ale naprosto jednoznačně a nekompromisně (toť můj názor). Nemám, co bych jim vážného vytknul.
Nedávno jsem byl v Brně a měl jsem možnost, je solidně vyzkoušet, když mi náhle před auto, mimo přechod, vešla dvojice chodců (šíleně někam spěchali). Ve zlomku času auto stálo. Jen jsem nevěřícně zíral.

*PROSTORNOST INTERIÉRU je velmi dobrá. Vpředu je místa dost jak podél tak i našíř a nad hlavou je místa habaděj. Mám 192 cm a celkem bez větších problémů se v tomto autě posadím „za sebe“, aniž bych koleny propichoval záda řidiči či spolujezdci.Na šířku je vzadu místa také dost. A prostor vzadu nad hlavou? Musel bych ji (myslím hlavu) více zaklonit, abych se dotknul stropního obložení, a to při normálním posezu nedělám. Pokud sedím standartně, tak „no problem“.

*KLIMATIZACE, to je samostatná kapitola. Chladný vzduch se do vozu hrne už velmi brzy po jejím spuštění.Má to, ale jedno negativum, že když v létě vylezete z příjemně vychlazeného vozu na rozpálený asfalt nebo dlažbu, tak je člověk pořádně nakrknutý, že se musí plácat venku v těch vedrech, když uvnitř Focusíka je tak krásně . Byl jsem také hodně skeptický k funkci nastavování rozdílné teploty pro každou polovinu vozu zvlášť, ale ono to opravdu funguje. Je pravda, že časem se oba proudy vzduchu promíchají, ale alespoň vpředu je rozdíl mezi jinak nastavenými teplotami cítit. Dnes už bych auto bez klimy nechtěl. A co říci na námitku, že klimatizace zvyší spotřebu a sníží výkon? Holt, za všechno se musí platit. Komfortnější a bezpečnější jízda, dle mého,ale za to určitě stojí.

*TEMPOMAT - říkal jsem si na co to? Klidně bych se bez něj obešel, ale když už ho tam dali, tak co se dá dělat, vyzkouším ho. A ejhle, dnes si bez něj jízdu na delší, ale i kratší trasy, neumím představit. Je to ohromě návyková věcička. U Focuse funguje tak, že levým tlačítkem (ON) na volantu jej zapnete, a pak už jen při rychlosti, kterou má vůz udržovat stlačíte pravé tlačítko SET+ nebo SET- a je to. Dále můžete tlačítky SET+ nebo - rychlost zvyšovat či snižovat.Vůz nastavenou rychlost krásně drží (zejména na rovinkách).Pokud funkci tempomatu přerušíte (při brzdění nebo vyšlápnutí spojky anebo tlačítkem RES), stačí pak jen při vhodné rychlosti opět zmáčknout tlačítko SET+ (tempomat už není třeba znovu zapínat tlačítkem ON). Anebo, jak se píše v návodu,pro obnovení činosti tempomatu a udržování poslední uložené rychlosti, stlačit spínač RES. Funkce tempomatu je zrušena a uložená rychlost vymazána z paměti tlačítkem OFF . Ovládání tempomatu není vůbec složité - jde jen a jen o zvyk.Pokud si budu někdy kupovat znovu nové auto, musí tempomat mít.

*KUFR - objem = 385/1247(po sklopení zad. sedáků a opěradel).Pro rodinu chystající se na dovolenou, čítající rodiče, dvě děti, babičku (dědečka), psa, kanára a horu zavazadel, asi nic moc. Pro běžné každodenní využití plně uspokojí. Po sklopení zad.sedadel vznikne plocha se zubem vysokým asi 7 cm (ne tedy úplně rovná). První modely měly zadní stěnu opěradel u zad.sedadel pouze z lakovaného plechu, dnes už je tato potažena jemným filcovým materiálem.Zadní sedák i opěradlo lze sklopit velmi snadno a lehce (v poměru 1/3 : 2/3).Zvládne to bez problémů i něžná ženská ručka.
Páté dveře, na dvou plyn. vzpěrách, se po stisknutí mikrospínače pomalu a rozvážně zvedají ve velkém úhlu. Ani dlouhánům nehrozí při nakládání boule na čele.Jejich zavření chce trochu cviku a trochu víc síly, ale zvládne ho určitě každý dospělák.
Hrana kufru je o něco výš než dno, ale vzhledem k tomu, že jde o hatchback a ne o kombi, tak to jako mínus snad ani brát nelze. Kufr je samozřejmě osvětlený. Světlo je pouze na pravé straně a mohlo by, dle mého svítit o fous silněji anebo by mohlo být i na straně levé.
Přibližné rozměry (nesklopená sedadla) :
šířka x hloubka x výška(po plato) = 105cm x 80 cm x 50cm

NA ZÁVĚR

Mohu říci, že svým vzhledem, výkonem, kvalitou i ostatními vlastnostmi vůz vyhovuje mým potřebám a zatím splňuje moje očekávání. Auto mě zatím v ničem nezklamalo a rozhodně nelituji, že jsem se pro FOCUSE rozhodl.

Silné stránky

Co potěší :
- výbava bezpečnostními prvky
- vzhled ( „konzervativnost“ je pro mě jednoznačně plusem)
- dobré jízdní vlastnosti
- pro běžné ježdění naprosto dostačující výkon motoru
- výborné řazení
- poměrně velký zavazadlový prostor
- slušný zvuk rádia Sony
- tempomat
- solidní výkon klimy
- dobré pneu v základu
- velká přihrádka před spolujezdcem ( opravdu se tam v pohodě vejdou dvě 1,5 litrové PET-lahve – osobně vyzkoušeno )
- myslím, že i poměr ceny vozu této kategorie k jeho užitným vlastnostem, v porovnání s konkurencí, je mimořádně příznivý ( zvláště pak u akčních modelů )
- vůz už se nějakou dobu vyrábí (asi 3 roky), a tedy mušky, které se projevují při rozjezdu výroby u nových modelů, by měly být z valné většiny vychytány.
Určitě jsem na něco zapomněl, pokud mě ještě něco napadne – doplním.

Slabé stránky

Co nenadchne :
- málo odkládacích prostor
- mizerný výhled dozadu (park.senzory by se určitě hodily)
- chybějící kryty motoru ( zejména ten spodní )
- absence malé přihrádky v zavazadlovém prostoru, kam by se dala ukrýt třeba autolékarnička a jiné drobnosti
- nepraktické umístění 12V zásuvky v přihrádce střed. panelu. Pokud v přihrádce něco je, musí se vše vyházet,a pak teprve můžete použít zásuvku. Ovšem je pravdou, že do této přihrádky zase až tak moc věcí nedáte
- malé protisluneční clony ( ale o tom už se tu psalo )
- možná bych snesl o trošku kvalitnější potahovou látku
- ceny originálního příslušenství ( např. tažné zařízení za 15 – 20 tis., to je docela síla, ale to asi není jen specifikum u Fordů; ještě, že se dá koupit levnější neoriginální, ale plně vyhovující příslušenství )
- orig.gum.kobereček (který si můžete přikoupit nabo jej dostanete při koupi, jako pozornost podniku)je u řidiče malý, nezasahuje do prostoru pod pedály.Velmi často se tak stává,že látkový koberec v této oblasti si pěkně zasviníte a dost blbě se to pak čistí. A při tom by stačilo tak málo - aby byl tento koberec asi o 10 cm delší. Ostaní tři koberečky jsou rozměrově naprosto vpořádku.
- odkládací plocha pro levou nohu řidiče by mohla být z něčeho, co je omyvatelné a tím pádem lehce udržovatelné(plast,pryž,kov). Je tam, žel, jen koberec a dostávat z něho bláto nebo jinou špínu, to bude asi pošušňáníčko :-(

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím nulové

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto koupeno ve firmě Autoactivity ve Žďáru nad Sázavou. Autosalon je to malý, ale s prodejcem jsem byl celkem spokojen.I kávičku nebo bublinky při jednání nabídl.První den,přestože jsem ho upozornil, že nevím pro jakou značku se rozhodnu, se mě ujal,auto ukázal, otázky zodpověděl a bez mrknutí oka, sám od sebe, nabídl zkušební jízdu. O něco později jsem ho malounko natahoval na skřipec,když jsem mu řekl, že se mi sice Focus líbí,ale že pokud se pro něho rozhodnu, musím zvážit i nabídky jiných prodejců modrého oválu a takové ty tanečky okolo.Většina z vás tento rituál dobře zná. Aniž by hnul brvou, vždycky mě ujistil, že se bude maximálně snažit, abych byl právě s jeho nabídkou spokojený. Pokud to jen trochu šlo, vyšel mi vždy vstříc.Oceňuji jeho snahu vzniklé problémy řešit rychle, s tím, aby zákazník odcházel spokojený. Shrnuto a podtrženo - spokojenost.
Uvidíme jak to bude dál. Tvrdili sice, že podpisem kupní smlouvy jejich péče o zákazníka nekončí, ale zase si nedělám velké iluze o tom, že by tato svoje slova do důsledku dodrželi. Ale třeba budu příjemně překvapen. Kdo ví?

 

Novinky v recenzi

20.9.2008 00:00

Dovolená na Slovensku (Liptov).Jezdili jsme po dálnících i okreskách. Půl cesty řídila moje žena. Oba(já i moje žena) jsme s Tondou opravdu spokojení.Spotřeba byla 7,5/100 - klima jela na plný pecky, jelikož bylo dost vedro (dvakrát jsem se koupal v Lipt.Mare-voda byla senza).

6.5.2008 00:00

Tak máme po garanční prohlídce. Vše proběhlo vcelku hladce. Přístup servisu bych ohodnotil jako velmi vlažný se snahou moc se se zákazníkem nebavit. Místo originálního oleje Ford Motorcraft, který jsem výslovně požadoval mi tam nakonec dali Castrol 5W - 30 Magnatec Profesional, s tím, že bohužel jiný nemají. Takže po této stránce nespokojenost. Sice mi údajně, aby to nějak napravili nezapočetli nějaké práce či položky. Ale o tom si myslím své. Celkem byl jejich přístup neslaný nemastný.

4.4.2008 00:00

Přidáno pár nových fotek

23.1.2008 00:00

Vzhledem k tomu, že se po ujetí pár stovek zimních kilometrů začínají objevovat drobné oděrky a škrábanečky na laku, koupil jsem tužku (korektor) na opravu laku (viz,fotogalerie). Název tužka je ovšem zavádějící. S tužkou to nemá nic společného. Odšroubujete-li víčko 18 ml! lahvičky s barvou nebo bezbarvým lakem zjistíte, že je v něm malý štěteček, přesně takový, jaký používají naše drahé, lakují-li si nehty. Ostatní se dozvíte z návodu na použití této sady, který jsem rovněž vložil do fotogalerie. Cena sady byla 236,-Kč dodání do tří dnů a pro volbu správného odstínu po vás budou chtít VIN kód vašeho vozu.

9.1.2008 00:00

Spotřeba: 7,2l/100km ( zimní provoz najeto pouze 5000 km ).

18.11.2007 00:00

Tak jsem si dovolil přidat fotky zimního obutí, které jsem pro Tondu opatřil za celkem solidní cenu (viz. níže),nafotil jsem to i s tou poklicí, co k tomu dávají, abyste měli představu. Trošku jsem si zablbnul s foťákem a vybral víc snímků, ne že by zimní gumy byly nějak mimořádně fotogenické, ale neodolal jsem. Je to naposledy, co jsou takové čisťoučké a novučičké. Tak ať mají památku :-). Takové už nikdy nebudou, jelikož už musí makat.
No a nakonec jsem přidal fotku zástupce kosmetiky, kterou Tondovi budu dopřávat. Na Želvu jsem slyšel a četl jen samou chválu. Já sám jsem ji nikdy nevyzkoušel(myslím samozřejmě na autě). Tak věřím, že bude hodna pověsti, která ji předchází. Všechy Vás, kteří si to přečtete, srdečně zdravím.

8.11.2007 00:00

Takže zimní obutí pro Tondu už mám. Sice jsem musel slevit ze svých původních plánů. Nemám ani Dunlopky, ani Goodyeary ba ani Continentalky ,ale „jen“ Barumky ( Polaris 2).
Ale byly už obuté a samozřejmě vyvážené na plechových discích a k tomu jsem dostal ještě celkem vkusné poklice s logem Ford. No a cenu mi udělali opravdu solidní. Za tento komplet jsem zaplatil rovných 7000,-. To celkem jde ne? A teď, vzhůru do zimního marastu !

30.10.2007 00:00

Dodatek k zimnímu obutí:
Veřejně se touto cestou omlouvám svému prodejci . Dnes ráno se mně ozval, aniž jsem ho musel kontaktovat. Má u mě velké plus! Asi telepaticky vycítil, že jsem zde o tom psal, protože si nedělám iluze, že tyto recenze dealeři čtou. Možná, že se ale mýlím a naopak jsou naše články pro ně zdrojem inspirací, jak ještě vylepšit svoji práci :-) .

28.10.2007 00:00

Tak teď momentálně řešíme s Toníkem zimní obutí. Copak já, já mám staré zimní škrpály ještě celkem dobré, vymetu z nich pavučiny, zkontroluju vzorek a hurá do sněhu.Ale Tonda zatím pořád čeká. Když jsem ho kupoval, tak mi prodejce nabídl sadu zimních pneu za poloviční cenu. Dohodli jsme se, že zatím je čas (auto jsem kupoval na jaře), a že až nastanou podzimní plískanice, že se ozve a předloží nabídku zimního obutí. A co myslíte, ozval se ? Neozval , milé děti. Budu se mu muset tedy připomenout. Čekám, že na mě vyrukuje s nějakejma Debicama nebo Kleberama. Né, že by to byly špatný gumy, ale přece jen si pro Tondu představuju něco jiného. Continental, Goodyear,Dunlop nebo Michelin, to jsou naše značky. Sám jsem zvědavej, jak dopadnu.

7.10.2007 00:00

Ad šroubovák:Druhý den po výměně žárovky, jsem se s ním pokoušel uvolnit šroub (podotýkám, že ne na autě).První mi vypadl takový malý magnet, který brání tomu, aby bity po zasunutí do šroubováku vypadávaly a vzápětí po té mi upadla plastová rukojeť a šroubovák se rozpadl na kusy.Odešel na věčnost, aniž by uvolnil jediný šroub.Budiž mu skladiště našeho Kovošrotu lehké.

4.10.2007 00:00

Včera jsem musel v levém hlavním světle měnit žárovku (parkovačku).
Demontáž světla,by byla celkem v pohodě, pokud ovšem nespoléháte na to, že ten jeden jediný šroub, který musíte uvolnit,aby jste světlo dostali ven, povolíte šroubovákem (mj.Made in China), který je (jako jediný nástroj) dodán k novému vozu.Ani náhodou! Přestože má pět bitů, ani jeden z nich do příslušného otvoru v hlavě šroubu nepasuje.Když jsem auto kupoval, speciálně na toto jsem se ptal,protože jsem věděl, že s výměnou žárovek jsou u Focusů někdy docela trable.Prodávajícím jsem byl ujištěn (jak jinak), že dnes už je vše jiné, a že k tomu, stačí jen povolení právě toho jediného šroubu a právě oním šroubovákem, který je v příslušenstní auta.Jak banální. Nabízel mi dokonce, že mi to předvede, a já vůl jsem to odmítnul.Dnes toho lituji.Určitě bych se dobře pobavil.
Trošku víc ztuha (alespoň u mého auta) šlo odpojení konektoru.To docela chápu, protože konektor musí držet dost solidně, aby se neuvolňoval. Musíte ale chvíli koumat, jak a co správně uchopit a kde a co stisknout, aby jste dosáhli kýženého výsledku.Postupujete při tom však více méně intuitivně , jelikož o těchto podrobnostech se , bohužel, v manuálu nedočtete. Tam jen napíšou sundej konektor.Ale jak, když drží jako klíště a vy se při tom klepete strachy, aby jste někde něco neulomili nebo neutrhli, to už se nedozvíte? A pak, asi po desátém pokusu,kdy už oscilujete mezi infarktem myokardu a malou mozkovou příhodou, to nějak jinak uchopíte a nějak jinak stisknete a "Heuréka!" konektor zcela hladce vyskočí. Dobrý co?
Resumé:
Je mi jasné, že podrobně popisovat výměnu např. spojkového ložiska v manuálu je blbost.Ale podrobně popsat postup při výměně žárovky, která dříve či později čeká každého z nás(a to nejenom ty ,kteří mají to štěstí, že na co sáhnou, to se jim povede anebo patří do skupiny zhýčkaných a i s takovou prkotinou jedou do servisu),to by snad mohlo jít.My méně zdatní a nemehlózní jedinci, bychom to jistě uvítali. Možná to moc prožívám, ale fakt se včera ta mrtvice o mě málem pokoušela.
P.S. Ten šroubovák hoďte do šrotu anebo po svém dealerovi, pokud se vám bude snažit namluvit,že to s ním jde. Kupte si raději jiný a pořádný.

20.9.2007 00:00

Dovolená – Jeseníky – pár postřehů :
Najeli jsme celkem asi 770 km. Toník šlapal bez jediného většího problému. A to musela jeho šesnástistovka táhnout dva lidi, klimu + plný kufr jídla (co kdybychom měli hlad),čtyři tašky hadrů (mokrá a suchá varianta, ale také letní a zimní), el.kamínka (co kdyby nám tam netopili),pláštěnky a holiny (co kdyby nám pršelo viz.mokrá varianta), malou polní lékárnu (co kdyby se někomu něco stalo), malý cirkusový stan ( co kdyby nám povodeň strhla chatu) – tak ten se mojí ženě opravdu do kufru nepodařílo nacpat,ale věřím, že kdybychom ho měli, cestoval by určitě s námi.Místo něj žena ušila velký prošívaný koberec na Toníka ( co kdyby nás někde chytly kroupy) a ten jsem musel, i přes moji námitku, že kroupy hrozí hlavně v létě, do kufru našlapat. Moje žena - ta dobrá duše, totiž myslí na všechno a při balení na dovolenou se vždy řídí heslem : „Buď připraven na všechno, protože všechno může být připraveno na tebe!“
Spotřeba : Cestu tam tj.50% rovné široké silnice a 50% okresky dal za 7,5 l. Po horách papkal 7,9 l. Cesta domů 7,4 l. Potvrzuje se, že na kratší vzdálenosti (jízda ve městě, popojíždění v koloně atd.) je spotřeba vyšší (nic nového pod sluncem), ale i tak se nedostane přes 8,5 l . Pokud ale jedete na delší trasy, dodržujete rychlostní limity, včas řadíte a nejste nuceni často točit motor do příliš vysokých otáček ,pak si myslím,že je reálné dostat se na úroveň kolem 7,0 l a asi i níž.
Sedadla, přestože na to nevypadají, jsou pevná a tuhá tak akorát, zatím si na ně moje plotýnky nestěžovaly, ale seděl jsem v nich v kuse tak max. 3 hodiny, zátěž tedy nebyla tak veliká.Po přejetí jednoho delšího úseku s kočičími hlavami, mi začala vrzat sedačka řidiče,posunul jsem ji tedy trochu dopředu a zase vrátil do pův. polohy a od té doby je klid. Jinak opravdu nikde nic nevrže ani neskřípe.
Citelně jsme postrádali dostatek odkl.prostor. Ani veliká schránka před spolujezdcem to nezachrání.
Za jasného slunečného dne jsou také hůř vidět kontrolky tempomatu a bohužel i ukazatelů směru.Ne, že by nebyly vidět vůbec, ale myslím, že vyšší svítivost ve dne by nebyla na škodu.
Jízda v noci – osvětlení přístrojové desky je na velmi dobré úrovni (nerozptyluje, neruší a intenzita je právě tak akorát).Osvětlení interiéru hodně pomáhájí světla osvětlující prostor pedálů a prostor u nohou spolujezdce. Výkon hl.světlometů (potkávačky i dálkové) je,dle mého, příkladný.
Lahůdky jako tempomat, trojblik směrovek, bezvadně fungující klimu jsem si nemohl vynachválit. Ocenil jsem také perfektní stěrače, které naprosto bezhlučně a čistě stírají značnou plochu předního skla.A naučíte-li se ovládat všechny funkce jejich cyklovače, dá se nastavit pro každou příležitost opravdu optimální režim stírání. Pokud si ještě na něco vzpomenu, doplním.

23.8.2007 00:00

Za 14 dnů jedeme na dovolenou do Jeseníků, tak tam Fofíka lehce proženu. Uvidíme, co v něm dřímá.
Taky postupně dokupuju nějaké serepetičky. Včera jsem koupil startovací kabely,ani nevím kurnik proč? Dyť mám nový auto, zima zatím nehrozí - asi jsem se pominul.Navíc mi vnutili 400 A - prej to líp vede ten proud a tolik se nezahřívaj - houby tomu rozumím, ale nekup to za pouhých 299 kaček. Doufám, že je alespoň nebudu potřebovat.
Taky bych si chtěl pořídit nějakej hasičák.Člověk nikdy neví, k čemu se ,nedej příroda, může přichomejtnout. Ale jakej? Asi vezmu dvoukilovej, ale přijde mi moc velkej, tak do autobusu. Tak asi vezmu kilovej. To bude stačit. Jenomže si zase říkám : Když něco hoří, zvláště pak auto, žádnej hasičák není dost velkej. Vezmu ty dvě kila a basta. Rozhodnuto. A jako bonus, že jsem to tak pěkně rozlousknul, si pořídím nějakou slušivou reflexní vestičku. Jsou sice u nás povinný jen pro služební auta, ale naši zákonodárci ji určitě, co nevidět nebo vidět?, nařídí i pro ostatní. Alespoň budu v předstihu. Nehledě na to, že při cestě na Slovensko či do Rakous, bych mohl mít bez vestičky asi potíže, pokud se nemýlím.No jo, ale jakou? Zelenou, žlutou nebo oranžovou? Už je to tady zase. Pro kterou se rozhodnout? Mě asi (s prominutím) jebne!

5.8.2007 00:00

OSVĚTLENÍ ( časté dotazy na tomto fóru )
Pokud si někdo koupíte Focuse ve verzi Collection, tak vězte, že si jej velmi snadno můžete vylepšit o užitečné i efektní osvětlení prostoru nohou u řidiče i spolujezdce. Stačí si zahrát na hadího muže a podívat ze spodu pod palubní desku. Cvičenému oku neujde malá šedobílá objímka či spíše konektor pro připojení 5W žárovky se skleněnou paticí. Stáčí žárovku zasunout a je hotovo ( to stejné provést i v místě spolujezdce ). Pokud pak otevřete dveře, rozsvítí se spolu s vnitř. osvětlením i tyto žárovky, které asi po 15 sec. pomalu zhasínají. Velmi pěkné! Jen nechápu, proč tam výrobce ty žárovky nemontuje hned? Jde z hlediska ceny i montáže o úplnou prkotinu. Možná, že to nechává jako bonus speciálně pro naše národy, protože my Češi a Slováci jsme pověstní jako univerzální domácí kutilové. Je fakt, že když tam ty žárovky strčíte a vidíte hned jak to fuguje - to nemá chybu.Tomu pocitu štěstí, který se ve Vaši kutilské dušince rozhostí se opravdu vyrovná jen máloco. Označení vhodné žárovky: W5W, 12V, 5W, patice W2,1x9,5d (nebo může být i 3W)

1.8.2007 00:00

Přidal jsem pár nových fotek. Nejsou úplně profi jelikož jsou foceny pouze obyčejným bakeliťákem.

15.7.2007 00:00

Průměrná spotřeba je po ujetí 900km 8,1l na 100km(podle PP). Jezdím s neustále zapnutou klimatizací, převážně po okreskách asi tak 80%,dálnice asi 10% a 10% po městě a na kratší vzdálenosti.Pravdou je, že auto nebývá většinou plně obsazeno.Jezdíme převážně dvě nebo tři osoby. Ve čtyřech s plně naloženým kufrem odjeto asi tak 15% celkově najetých km.
Jezdím naprosto běžným způsobem - žádné škudlení.
11.7.2007
Konečně jsem sem dal nějaké fotky. Zatím jen ty, co jsem nafotil v garáži. Další foto zevnějšku auta se budu snažit přihodit co možná nejdřív.
Zakoupeny prahové lišty na Autofam.cz, ale nejsou nic moc a navíc přesto, že jsem jasně uvedl model FF 2 r.v.2007 neseděly, navíc mi připadají příliš uzké, takže bacha na ně.

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Ford Focus Collection 1.6 74 kW

Další vozy Ford Focus



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
0

Zatím nehodnotím

praktičnost
9

Bod jsem ubral kvůli menšímu počtu odkládácích prostorů a nepraktickému umístění zásuvky. Také ploška, kam si řidič může dát levou nohu, pokud zrovna neřadí, by mohla být z nějakého lépe udržovatelného materiálu. Je tam jen koberec.

prostornost
10

Tady si nemohu na nic stěžovat.

jízdní vlastnosti
10

Vůz je skvěle ovladatelný. Odezva na všechny "povely" řidiče jasná a čitelná.Žádná nepříjemná překvápka.

jízdní komfort
10

Každý má hranici komfortu trochu jinou. Mně Focus po této stránce celkem uspokojuje.

provozní náklady
0

Nemohu hodnotit.

náhradní díly
0

Zatím nemohu hodnotit.

výkon motoru
9

Pro můj styl ježdění plně dostačující.

spotřeba
0

Zatím nehodnotím

hlučnost motoru
10

Je-li člověk v autě - velmi tichý ( skvěle odhlučněná kabina ). Zvenčí je samozřejmě slyšet víc, ale není to vůbec nic hrozného.

kvalita sedadel
9

Nížší hodnocení dávám za to, že potahová látka se mi v zadní části sedáku mírně (zdůrazňuji jen mírně) krabatí,a to by u vozu, který nemá zas až tolik najeto, asi dělat nemělo. Jinak jsem se sedadly spokojen. Mám nemocná záda, ale musím říct, že ani po dl

brzdy
10

Vpředu kotoučové, vzadu bubnové. Focus brzdí i s bubny skvěle.

zavazadlový prostor
0

Na dovolené pobral vše. Nic jsme nemuseli mít na zadních sedadlech.Spokojenost.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…