reklama


Recenze

9 Majitel

Ford Focus 1,6 TDCi Trend Plus EX

9,90 Uživatelé

Hodnoceno: 40× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Focus, foto 1 Ford Focus, foto 2 Ford Focus, foto 3 Ford Focus, foto 4 Ford Focus, foto 5 Ford Focus, foto 6 Ford Focus, foto 7 Ford Focus, foto 8
Ford Focus, foto 9 Ford Focus, foto 10 Ford Focus, foto 11 Ford Focus, foto 12 Ford Focus, foto 13 Ford Focus, foto 14 Ford Focus, foto 15 Ford Focus, foto 16 Ford Focus, foto 17 Ford Focus, foto 18 Ford Focus, foto 19 Ford Focus, foto 20 Ford Focus, foto 21 Ford Focus, foto 22 Ford Focus, foto 23 Ford Focus, foto 24 Ford Focus, foto 25 Ford Focus, foto 26 Ford Focus, foto 27 Ford Focus, foto 28 Ford Focus, foto 29 Ford Focus, foto 30 Ford Focus, foto 31 Ford Focus, foto 32 Ford Focus, foto 33 Ford Focus, foto 34 Ford Focus, foto 35 Ford Focus, foto 36 Ford Focus, foto 37 Ford Focus, foto 38 Ford Focus, foto 39 Ford Focus, foto 40 Ford Focus, foto 41 Ford Focus, foto 42 Ford Focus, foto 43 Ford Focus, foto 44 Ford Focus, foto 45 Ford Focus, foto 46 Ford Focus, foto 47 Ford Focus, foto 48 Ford Focus, foto 49 Ford Focus, foto 50 Ford Focus, foto 51 Ford Focus, foto 52 Ford Focus, foto 53 Ford Focus, foto 54 Ford Focus, foto 55 Ford Focus, foto 56 Ford Focus, foto 57 Ford Focus, foto 58 Ford Focus, foto 59 Ford Focus, foto 60 Ford Focus, foto 61 Ford Focus, foto 62 Ford Focus, foto 63 Ford Focus, foto 64 Ford Focus, foto 66 Ford Focus, foto 67 Ford Focus, foto 68 Ford Focus, foto 69 Ford Focus, foto 70 Ford Focus, foto 71 Ford Focus, foto 72 Ford Focus, foto 73 Ford Focus, foto 74 Ford Focus, foto 75 Ford Focus, foto 76 Ford Focus, foto 77 Ford Focus, foto 78 Ford Focus, foto 79 Ford Focus, foto 80 Ford Focus, foto 81 Ford Focus, foto 82 Ford Focus, foto 83 Ford Focus, foto 84 Ford Focus, foto 85 Ford Focus, foto 86 Ford Focus, foto 87 Ford Focus, foto 88 Ford Focus, foto 89 Ford Focus, foto 90 Ford Focus, foto 92 Ford Focus, foto 93 Ford Focus, foto 94 Ford Focus, foto 96 Ford Focus, foto 98 Ford Focus, foto 99 Ford Focus, foto 100 Ford Focus, foto 101 Ford Focus, foto 102 Ford Focus, foto 103 Ford Focus, foto 104 Ford Focus, foto 106 Ford Focus, foto 107 Ford Focus, foto 108 Ford Focus, foto 109 Ford Focus, foto 110
 

Technické info

Přezdívka auta Chosé Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:38000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1560 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 215 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12,6 maximální rychlost [km/h]: 177 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 385 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,5

Popis vozu

Auto od 13.5.2011 už nemám, ale i přesto bych tady rád recenzi na něj zachoval, pro ty kdo by o tomto autě něco chtěli postudovat...

Čtenáři MACZ, přeji pěkné a doufám že zajímavé počtení ;-) Omluvte mé pravopisné chyby, nějak sem z češtiny neexeloval...


---CO PŘEDCHÁZELO FORDU---
Než se na mě usmálo štěstí s Focusem, zažil jsem docela krušné časy :-)

Jako první jsem měl tu čest se seznámit s autem Renault Thália 1,2 16V (není to šestnácti válec :-D), můžu říct, že kvalita interiéru byla hodně špatná, laciné plasty a stále vrzání, což zachraňovalo jen nahlas puštěné rádio. Motor docela dobře zrychloval, i na pátý převodový stupeň do kopce, ale ten podvozek, naprostá hrůza, klasický houpavé auto z Francie, několikrát jsem fakt trnul a čekal převrácení.
Po nějakém čase jsem místo Thálie dostal Clio 1,2, tohle byla hrůza, totální lenivec, nejelo to, stále nějaké poruchy, za 3 měsíce šestkrát v servisu, nikdo neví co s tím je, jednou to jede na 3 válce, pak se ozve senzor výfukových plynů a jiné podobné závady. Jediné co stálo alspoň trochu za to, byl podvozek, na Francouze byl docela tvrdý, nakonec následoval totální rozpad.
Místo toho, jsem dostal druhé Clio 1,2 16V, lepší motor ale jen o trošičku, cca po 3 týdnech (6000km) odpadla řídící jednotka, jelo to velice špatně, špatné vstřikování, místo toho jsem dostal zpátky Thálii kterou jsem měl jako první, ta se mému kolegovi rozsypala tak, že v servisu po dvou měsících neví co s tím.
Takže poslední můj renault byla Thálie 1,4, průměrný motor, moc se mu do kopce nechce. Jezdil jsem s ní asi měsíc, jednou se z ničeho nic rozsypalo zadní ložisko, zřejmě chyba ve výrobě. Takže Renault už nikdy, věřte mi ;-) Jinak u všech Renaultů bylo ve výbavě super tlačítko turbo, čili před každým kopcem vypnout klimatizaci ;-).

Toť konec k mím docela pěkným zkušenostem za poslední 2 roky...


---NĚJAKÉ BLÁBOLY---
Po tom utrpení už jsem toho měl dost, začal sem se poohlížet po svém vlastním autě, volba byla jasná, BMW řada 1, naprostá ikona ve své třídě, jasný král, taková veliká motokára. Nebylo co řešit, začal jsem hledat, problém byl v tom, že sem chtěl silnější variantu a to BMW 120d (120kW cca 165ps). Tahle varianta je naprostá bomba, opravdu jeden z nejlepších dieselů co můžete sehnat + naprostá bezporuchovost, a ten podvozek, vyvážení auta 50:50, prostě super. Už jsem měl jedno i vybrané, ale nakonec z toho sešlo :-(. Raději už to ukončím. O tomhle autě bych tady mohl psát hodiny a hodiny....;-)

Nakonec na firmě usoudili, že s autama s kosočtvercem to opravdu nepůjde, auta začali docházet :-D. Začali hledat nové modely. První návrch byla Fábie, trochu jsem se orosil, né kvůli značce, k té se za poslední dobu začínám nakloňovat čím dál víc. Hlavně Superb Combi nebo Yeti jsou super auta. Ale vadilo by mi ta četnost fábii, že jich potkám za den dalších tisíc stejných. Naštěstí z téhle varianty sešlo, hledalo se dál. Až se narazilo k finánální verzi a tou je Ford Focus 1,6 TDCi ve výbavě Trend Plus. Tím jsem i přestal hledat jedničkové BMW, jelikož jsem chtěl zůstat u firemního auta.

Nejvíce mě vždy pobaví, rádoby odborníci, kteří hned vyhrknou známe příslový - Fordem tam, vlakem zpátky. Tohle když mi někdo řekne, vím že se bavím s naprostým laikem, který rozumí autům asi jako já rozkladu atomu v naprostém vákuu, vím že se tam něco děje a to je asi tak vše. Tohle příslový vzniklo někde kolem roku 1992 - 1994 kdy Ford udělal své nepopulární dvoulitrové motory, které se jim opravdu vůbec nepovedly. Už málo kdo ví, že naftové motory od Fordu, které vytvořili se spojením s PSA ( Omlouvám se za blábol, který sem tady uváděl dřív, po upozornění jsem to opravil :-)), patří asi z mého pohledu mezi špičku, které samozřejmě podle mě kraluje BMW ;-)


---AUTO VŠEOBECNĚ---
K samotnému autu, nejsem typ člověka, který o jeho charakteristice motoru dokázal povídat hodiny, dny a týdny. Jsem spíše ten typ, který se pohybuje mimo dílnu :-) Určitě by nebyl problém to rozmontovat, ale pak by byl problém to dát zpátky dohromady....
Když to takhle vezmu, tak určitě jsem věděl do čeho jdu. Máme doma už dva Fordy, první Ford Fusion 1,4 TDCi a jako druhý kousek je Ford C-MAX 1,6 TDCi. Čili tak nějak jsem byl trochu na Forda zvyklí. Každopádně první věc na kterou jsem se zaměřil byla délka. Necelé dva roky jsem jezdil převážně s malímy auty. Clio má délku cca 3700mm, Fokusek má na délku 4342mm. Což znamená skok o nějakých 70 centimetrů což není zrovna málo. No jde to poznat při parkování, víc mě zaskočila spíš šířka auta, no musel jsem si na to týden zvykat, abych to někde hned neopřel :-)
Kufr je v autě průměrný, ale pro mě bohatě dostačující. Nějak kombi nepotřebuji, a když si všimnete, tak 90% majitelů vozů kombi v ČR, jezdí s prázdným kufrem a jednou igelitkou na sedadle spolujezdce...:-D


---VÝBAVA---
Výbava Tren Plus -
ABS, ESP, ASR
Autorádio s externím vstupem
Přední mlhovky
16 palcové kola
Přední sportovní sedačky
Palubní počítač
Kožený volant
4 x kotoučové brzdy
Elektrické ovládání zrcátek
A další normální věci..........


---MOTOR + PŘEVODOVKA---
Když zpětně zapřemýšlím, nejvíc mě určitě potěšil naftový motor. Naftu mám moc rád, přímo ji miluji, ten zátah odspoda(Ikdyž poslední dobou už se i s tímto problémem zážehové motory vyrovnaly). Někde jsem četl, že pětka v tomto modelu funguje skoro jako automatická převodovka, s tím souhlasím. Navíc naftové motory od Fordu patří momentálně ke špičce, v tomto modelu je motor ještě z dílny spolupráce Ford + PSA. Bohužel je to slabší verze o výkonu 66kW oproti 80kW, který se také nabízí ve stejném objemu.

Motor má objem 1560 cm2, není to žádný silák, s kterým bych někde závodil, ale když se sešlápne plyn tak jede. Uvidíme jak na tom bude se životností, ale já mu věřím. Převodovka je taková neutrální. Samozřejmě nemůžu od ní čekat to co od benzínu, kdy se sešlápl plyn a jelo se až k hranici 4500 otáček. Tady je jednička řekl bych symbolická, hned se řadí na dvojku, ani se nepřestane člověk divit a už tam dává trojku. Ta už vydrží trochu déle, ale i tak se tam dává po chvilce hned čtverka, která teda nestojí za nic. A tímto končím záporné hodnocení. Pak přide na řadu poslední pátý stupeň, naprosto perfektní, v sedmdesátce ho zařadím, sešlápnu plyn a auto jede a jede a jede úplně v pohodě až na své maximum, pětka se jim ve fordu u těchto převodovek opravdu povedla. Každopádně nechápu, a rád bych se někdy někoho povolaného na to zeptal, proč se vráží miliony Eur do úpravy motorů, aby splňovaly ty nejnižší emise, ale proč se automaticky do naftových motorů nedávají šesti stupňové převodovky. Přece by to uspořilo taky hodně, ikdyž to není žádná hrůza že auto točí ve 135 Km/hod nějakých 2800 otáček, ale i přesto, kdyby tam byl šesti kvalt, mohlo to být pohodových 2200, a byl by klid.

Aktualizace 15.3.2011 -
Ještě nějaké info k motoru, hlavní rozdíl mezi verzí 80kE a 66kW je ta, že silnější verze má dvouhmotový setrvačník a také variabilní geometrii turbodmychadla, jelikož zrovna tyhle dvě věci nejsou bezproblémové, znamená to že slabší verze (66kW) je spolehlivější, ale zároveň i hlučnější, u některých kusů může utrpět převodovka.


---SPOTŘEBA---
Momentální spotřeba je 5,5L, auto se zatím zabíhá, takže ho točím do maxima 3000 otáček. Myslím že spotřeba půjde ještě trochu dolů, až se motor zajede, bude se podle mě pohybovat kolem 5,3L. Při dálničním tempu 130 km/hod, absenci šestikvaltu, si auto zažádá o průměrný příděl 5,7L, což oproti dřívějším motorům 1,2 benzin, které si vzali klidně 11 litrů na 100km, je pořádný skok. Už jsem i zkoušel se dostat na co nejmenší číslo, no nejmíň, asi po 15 kilometrech, jsem se dostal na 4,4L, ale byla to docela defenzivní jízda :-), jinak po Praze to cucá asi 8 až 9 litrů ;-)


---EXTERIÉR---
Ford Focus druhé generace všichni určitě znáte, jen teda ve stručnosti. Co mě vážně zaujalo jsou světla v předu a především směrovky, jsou zabudovane na vnitřní straně světel, vše krásně v ostrých úhlech, paráda. Co mě zarazilo je blbé otvírání přední kapoty, musí se odklopit znak Ford a klíčkem odemknout, což je někdy dost náročné :-) Jinak je patrná pěkná přední maska, celému tvaru dávají třešničku na dort směrovky v zrcádkách, nejen že to dobře vypadá, ale je to určitě i praktické. Autu víc sluší i větší 16 palcová kola (rozměr 205/55 R16) oproti normálním "patnáckám". Zadní víko kufru se dobře otevírá, otvírá se hlavně vysoko, takže se o to pořád nemlátím, dobře je vychytané i zavírání, kdy jakmile se kufr dostane za polovinu, krásně se dovře sám. Hodně také používám třetí možnost na klíčku, otvírání samotného kufru, bez toho abych musel odemknout auto, je to udělané tak, aby při opětovném zavření se kufr zamkl. Taková perlička, inženýři mysleli i na zapomětlivé řidiče, čili kufr se nezamkne hned, ale až po 10 sekundách, kdyby náhodou někdo nechal klíče v kufru, má 10s na to, aby si to uvědomil :-)


---INTERIÉR---
Ten mě tedy potěšil hodně, prostorné auto, ve výbavě Trend plus jsou vpředu sportovní sedačky, s dobrým bočním vedením a nebolí z nich záda ani na dlouhé trasy. Volant je taky super, kožený a ideálně tlustý, perfektně se drží, je mi někdy líto ho pustit :-D. Ze sedadla řidiče je ven dobrý výhled, dobře se s autem parkuje, zrcádka jsou na konci zaoblené, čili vidím auta i v mrtvém úhlu. U rádie se dodává ovládání pod volantem, navíc je u něj i externí vstup, takže žádné tahání CDček, co bych vytkl k rádiu, je umístění právě zmiňpvaného externího vstupu, když chci mít něco zapnutého, musím otevřít přihrádku před spolujezdcem, a ta musím být pořád otevřená, určitě by to bylo lepší třeba někde u ruční brzdy, ale budiš. Jak ohodnotit plasty v interiéru a použité materiály, napíšu to naprosto jednoduše, odpovídají automobilce a ceně vozu. Trochu co mě někdy znervózňuje, je rádce žazení, chtěl by trochu poštelovat, ale zase, kdybych někdy chtěl jet hodně ekonomicky, nejspíš by se hodil :-)
Trochu na hlavu mi připadá automatické rožínání světel, světla se vždy zapnou, když se klíčkem otočí do žhavící polohy, čili auto startuje už s rozsvícenýma světlama. Doufám, že s tím konstruktéři počítali a mají to vychytané.
Co mě ještě koplo do očí, je dobrá poloha pro zapnutí všech směrovek, je na očích a velice přijemně se to narychlo hledá, opravdu vychytané. Dále pak dost odkládacího prostoru pro posádku vzadu, vždy na okraji sedadel jsou dvě místa, kam se dá třeba telefon, peněženka, PET láhev a jiné drobnosti, samozřejmostí jsou i kapsy na sedadlech vpředu.


---JIZDÍ VLASTNOSTI---
Jízdní vlastnosti jsou u Focusu docela proslavené, a musím jen potvrdit, auto přesně dělá to co po něm chci. Když jde už auto za hranici, jemně zasáhne ESP a vše dá dopořádku, navíc jsou v autě i funkce ASR + ABS. ASR a ESP jde v menu vypnout. V menu je dokonce možnost nastavení tří variant řízení - sport, comfort a standart. Auto má opravdu perfektní držení stopy, v zatáčkách drží přesně tam kde chcete, jistotu přidávají sportovní sedačky vpředu, které vás podrží. Takže pokud člověk nevletí někam do zatáčky jak hovado, pokaždé ji nějak projede. Dokonce i na sněhu krásně drží, a když už tedy ujede prdel v zátáčce tak ESP to zase srovná.

Silné stránky

1. Motor + převodovka - Dobrý pátý stupeň
2. Kožený volant který perfektně sedne do ruky
3. Spotřeba, aktuálně se pohybuje kolem 5,5L
4. Přední sportovní sedačky
5. Ovladatelnost vozu, jízdní vlastnosti
6. Při prudkém brzdění, třeba na dálnici se aktivují blinkry
7. ABS + ASR + ESP
8. Odkládací prostory vzadu


Slabé stránky

1. Rádce řazení
2. Slabší motor
3. Chybějící tempomat
4. Absence šestého přev. stupně
5. Špatné umístění AUX vstupu
6. Snesl bych více prostoru pro kolena

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Tak po nějakých 17000km první servisní prohlídka. Všechno v pořádku, auto šlape jak hodinky, takže pouze klasická výměna filtrů a oleje, snad to tak půjde pořád ;-)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno v autosalonu FORD Hornát Plzeň, auto jsem neobjednával ani nijak do toho nekecal, takže nevím jaký byl přístup prodejců. Jen sem auto vyzvedl.

 
reklama

Novinky v recenzi

14.5.2011 20:28

14.5.2011

Tak jelikož končím v práci, tím pádem jsem musel odevzdat i Focuse, takže po necelých 42 tis km a pěti měsících putuje do jiných rukou, doufám že do dobrých ;-) Momentálně už pokukuji po něčem druhém, pokud budete mít kdokoliv pár rad, jaké auto do cca 150 - 200 tis., (min. 90kw) rád je přijmu do SZ ;-), snad by tady měla být do 3 týdnů nová recenze. Pár posledních momentek najdete ve fotogalerii + úplně poslední fotka bude do fotosoutěže ;-)

27.4.2011 18:12

27.4.2011

Tak servisní kontrola po dalších 20 000km za nama, všechno je v pohodě, aktuální stav je 38 000km, což na pěti měsíční auto je pěkné :-) Jinak jsem dneska jel přes Ještěd, jakoby od obce Rozstání směrem na Liberec, a paráda, pěkné klikaté cestičky, docela prázdno, tímto směrem nahoru i pěkný asfalt, kdo budete mít cestu kolem tak si tam zajeďte ;-)

20.4.2011 19:56

Bezpečnostní akce 18.4 - 22.4.2011

Takový můj malý postřeh z tohoto týdne....
http://www.youtube.com/watch?v=ohwkAgCy0xI

11.4.2011 18:39

11.4.2011

Takže jelikož jsem vezl zabijačkovou polívku a ostatní dobré věci, cca 100km, musel jsem jet opatrně :-) Tak jsem si řekl, že konečně po 35tis km zkusím kolik si to auto vezme při normální jízdě, takže přesně po 100km, se na palubním PC objevila hodnota 4,3L/100km, což mě opravdu hodně potěšilo, momentálně už jsem opět na mojí klasické hodnotě 5,7 - 5,9L/100km. Navíc další zpráva je bohužel smutná, FoFo si užívám asi cca poslední měsíc, jelikož končím v práci, tak odevzdám i auto, loučení bude těžké ale co už :-)

9.2.2011 18:09

Tak jsme nafasovali novou GPS navigaci, NAVIGON 40 Premium a můžu jen doporučit, je vybavena aktuálními uzavírkami a nehodami, takže i v průběhy jízdy přepočítá cestu a dokonce upozorňuje i na mobilní radary, takže veliká spokojenost.

1.1.2011 22:06

2.1.2011

Po 10 dnech, kdy jsem měl dovolenou, jsem se vrátil k autu. Aktuální stav na tacho je 10000km. Zkontrolován olej a vše potřebné, zatím se do toho leje jen voda do ostřikovačů. Jinak přibyla nová navigace Navigon 40 Premium, už jsem ji zkoušel, a musím uznat že super, dále jsme nafasovali řetězy, doufám že nebude potřeba je použít ;-)

15.12.2010 20:25

15.12.2010

Takže aktuální stav je 8000km. Olej má stále stejnou hladinku. Spotřeba se nám ustálila na 5,6 až 5,7L. Jak se zajíždí srdíčko auta, začíná být víc slyšet, ale je to diesel, takže nic překvapující. Zítra se budu pohybovat kolem Ještědu, tak snad vyjde čas na nějaké pěkné fotky, ikdyž jestli ty cesty budou vypadat tak jak dnes, tak nevím nevím :-)

29.11.2010 21:02

Nové fotky...

Určitě mám v plánu dát další fotky. Jenomže bohužel, zatím mi nepřeje počasí, až bude trochu pěkně, projedu ho myčkou, a něco cvaknu ;-)

29.11.2010 20:59

Informace

Tak, prvních 4000 kilometrů za nama, zatím mám auto 14 dní, tak uvidíme jak to půjde dál. Bohužel už mám na pažbě i jeden zářez, ohnutý disk, ale jsem v tom nevině :-). Jinak dnes, jelikož byla celorepubliková kalamita, konečně odskoušena perfektní pasivní bezpečnost od Fordu, čili ESP + ABS + ASR, fungovalo to naprosto brilantně, zvláště ESP si zaslouží obrovskou poklonu. Není nad to, když vás dojede nějaký borec v Alfě, nechal sem ho tedy předjet, asi pospíchal :-), ale pak to jeho nechápavé otáčení do zrcádka, jak je možné že se za ním stále v pohodě držím, nechápal. Já jo, podvozek držel jak přilepený ;-) Bravo Ford!!!


Přidat názorDiskuse: Ford Focus 1,6 TDCi Trend Plus EX

Další vozy Ford Focus


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Prozatím deset, uvidíme časem...

praktičnost
10

Určitě z mého pohledu deset.

prostornost
8

Trochu bych snesl víc prostoru pro kolena.

jízdní vlastnosti
10

No coment :-)

jízdní komfort
10

No coment :-)

provozní náklady
10

5,5 na 100km je pěkné číslo.

výkon motoru
8

Nějakou rezervu by to ještě chtělo.

spotřeba
10
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
8

Více o modeluFord Focus C307 (2004-2010)
Ford Focus Red & Black Edition 1.5 EcoBoost – Dravý jen na pohled Ford Focus Red & Black Edition 1.5 EcoBoost – Dravý jen na pohled

Vzhledově výraznější Ford Focus, to nemusí znamenat jen…

Avatar Roadster může mít motor Fordu Focus RS Avatar Roadster může mít motor Fordu Focus RS

Velká Británie se může pochlubit stovkami malých a…

 

reklama





Blesk.cz

Petr (24) sedí za pokus o vraždu. Čas si krátí výrobou autíček i skládaček

Petr (24) sedí za pokus o vraždu. Čas si krátí…

Barevná autíčka, domečky, puzzle nebo skládačky pro děti z mateřských školek. I takové jsou nevinně vypadající…

Radek mobilní bankovnictví razantně odmítá. Čeho se bojí a jak to řešit?

Radek mobilní bankovnictví razantně odmítá. Čeho se…

Radek (39) pracuje jako IT expert. Jeho práce a zkušenosti jej učinily nedůvěřivým k různým operačním systémům,…

 

iSport.cz

Bohemka nám to zkomplikovala, řekl Pivarník. Opět těžce skládá obranu

Bohemka nám to zkomplikovala, řekl Pivarník. Opět…

Čiší z něj odhodlání pobít se o třetí místo ve skupině, zároveň je vidět i zklamání, že Viktoria Plzeň už nemůže…

Dortmund vydřel v Lize mistrů na Realu bod, Leicester dostal PĚT gólů

Dortmund vydřel v Lize mistrů na Realu bod,…

Fotbalisté Realu Madrid si v 6. zápase skupinové fáze slavné Ligy mistrů remizovali s Dortmundem a ve skupině F…

 

Reflex.cz

Je JXD vyhulenej? Provedli jsme experiment!

Je JXD vyhulenej? Provedli jsme experiment!

V divadle Venuše na pražském Žižkově probíhala nádherná akce Hack the Brain - několikadenní společná práce…

Hitler v rauši: Pervitin, opiáty, kokain a další drogy v nacistickém Německu

Hitler v rauši: Pervitin, opiáty, kokain a další…

Po pětiletém studiu v německých a amerických archívech vydal berlínský spisovatel Norman Ohler (46) bestseller…

 
 
reklama