reklama


Diskuse

Ford Focus (2006)

26.4.2010

Protože jsem se zhruba před rokem stal majitelem této oranžové střely, chtěl bych se tady podělit o praktické zkušenosti po ujetí cca. 20tkm při…

 

Ford Focus ST (tesnav)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto Viper

    Viper 26.04.2010  19:55

    TOP10

    Ahoj, takhle nějak si představuju recenzi, jedna z nejlepších tady a to je u nováčka zázrak. Dávám 3x10 a vstyčenej prst (prostřední to není:D), doplň fota, musel bych to časem snížit... Gratuluju k vozu, ať slouží
    • 00 Reagovat !

      foto stevosk

      stevosk 27.04.2010  00:43

      « Re: TOP10

      čo dodať toto je presne aj môj názor, hoci autor už nejaké fotky doplnil, ďalšie iba ocením. Inak samozrejme za 10.
  • 00 Reagovat !

    foto tesnav

    tesnav 26.04.2010  20:04

    Chyba se vloudila

    Díky za pochvalu. Za fotky se omlouvám, nějak jsem nezaregistroval, že jich tam vleze jen 5 na jeden klik. Už lehce doplněno ...
    • 00 Reagovat !

      foto Mojito-s-Feferonkou-RSKa-

      Mojito (s Feferonkou)(RSKa) 26.04.2010  20:13

      « Re: Chyba se vloudila

      tesnav - tak tento vůz chci hodnotit,počkám na doplnění fotek,přečtu recenzi a oboduji - nechci ST čku dát známku pod 10,každopádně jediná správná barva na ST :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Nicco

      Nicco 26.04.2010  22:16

      « Re: Chyba se vloudila

      Ahoj Tesnav, chcem sa opytat, ako sa prejavovala ta chyba - odvětrávání klikové skříně? Dalej aky olej budes pouzivat (u turba ma este vacsiu ulohu)? A odkial si cerpal info pre upravy - britske stranky, www.ford-focus.cz/forum,... a kolko ta stala uprava RJ? Budes menit aj ine veci, ako napr spojku? Diky
      • 00 Reagovat !

        foto tesnav

        tesnav 26.04.2010  23:09

        « Re: Re: Chyba se vloudila

        Problém se projevoval tím, že auto začalo postupně lenivět a až po pár dnech jsem si všiml, že turbo netlačí tak jako dřív, občas 0,5 baru, někdy jen 0,25. A pak při zastavení a běhu naprázdno byl slyšet z motoru zvuk, jako když člověk slyší projet auto s vyřízenou spojkou.

        Info jsem čerpal z fora na ford-focus.cz, kde jsem se pak dostal na příslušné stránky.

        Úprava ŘJ stála tuším 420 éček. Jiné věci měnit nehodlám, prootže i pan Koiš v Bánovcích mě ujistil, že spojka i převodovka tohle snesou.
  • 00 Reagovat !

    foto icetiger

    icetiger 26.04.2010  20:23

    26.4. - jízda přes OV-Poruba

    Zdravím majitele, nejel si dnes někdy mezi 12 - 13 hod přes OV-Poruba po Hlavní třídě? Ve směru do kopečka (směrem k VŠB) jelo oranžové ST 5d
    • 00 Reagovat !

      foto tesnav

      tesnav 26.04.2010  23:11

      « Re: 26.4. - jízda přes OV-Poruba

      Zdar, tak to jsem nebyl já, pohybuji se převážně na Valašsku a v Ostravě auto ještě nebylo.
  • 00 Reagovat !

    foto Carlos20VT

    Carlos20VT 26.04.2010  20:55

    Tahání za volant

    Tahání za volant jsem vyřešil jinými pneumatikami se šipovým vzorkem..Možná by to pomohlo i tobě.Ale nemám focusa mám Fiat coupe 20v turbo 220ps.
    • 00 Reagovat !

      foto Nicco

      Nicco 26.04.2010  22:11

      « Re: Tahání za volant

      Tahani za volant je zvlasna vec. Pozorujem ju iba v lete na 16" Barum Brilantis II. Taha to dolava iba pri brzdeni (keby som mal viac ako 74kw, tak mozno aj pri akceleracii :*) ).
      V zime na 15" Kleber to nerobi. Takze asi to fakt bude v pneu. Tie Barumy maju viacmenej asymetricky dezen, takze je mozne, ze vznikne smer dolava.
      Smerove pneu su dobre v priamom smere, ale obecne maju o to mensie bocne vedenie. :-!
      • 00 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 28.04.2010  08:44

        « Re: Re: Tahání za volant

        Tvoje skúsenosti sa presne zhodujú s mojimi. Na zimných 15-kach v pohode, ale letné 16ky uz kolaje cítia (zima: Pirelli Wintersport II, leto Michelin Primacy HP).
    • 00 Reagovat !

      foto tesnav

      tesnav 26.04.2010  23:14

      « Re: Tahání za volant

      Problém nebude v pneumatikách, ale v motoru. Roky jsem jezdil s "tupou" oktávkou, která měla max. 300Nm a gumy 205. Focus má 435Nm, což už je nějaká síla a gumy 225, takže za volant je potřeba občas víc chytit. Po rovince a bez kolejí kamionů to jde uřídit i na režim sport jedním pstem ...
      • 00 Reagovat !

        foto Pavel-E

        Pavel.E 27.04.2010  09:34

        « Re: Re: Tahání za volant

        Přesně to jsem chtěl napsat, oktávka skoro nekomunikuje s řidičem, u Forda je to přesně naopak a v kombinaci s 18' to trochu tahá za volant, na "obyčejném" Mondeu mám to stejné. ;-) Jinak moc pěkné auto, tahle barva + zelená na RS sedí Focusům moc dobře! Tak přeji hodně km bez nehod a ať slouží.
        • 00 Reagovat !

          foto ZonixX

          ZonixX 27.04.2010  13:12

          « Re: Re: Re: Tahání za volant

          to tahani neni otazkou pneumatik, hodne na tom udela mnozstvi neodpruzene hmoty - ST ma nejen velke kola, ale i masivni, tezke brzdy takhle se to projevuje.. jinak moc hezka recenze tesnav - jak jsem napsal na fo-fo.cz, je videt, ze sis dal praci, to tady neni moc zvykem >:D :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.04.2010  13:12

    velice dobrá recenze

    tak by to mělo vypadat, s chutí jsem to přečetl. nezapomeň to aktualizovat, ať slouží!
  • 00 Reagovat !

    foto FRPE

    FRPE 27.04.2010  21:42

    Otázka Václava Moravce ...

    ... či kotel Míši Jílkové :

    Udáváš výkon 199KW a zrychlení 0-100km/h 6,3s, já měl cupru a měla 177KW a zrychlovala za stejný čas. Dle mě s tímto výkonem by ses mohl dostat někam kolem 6,0-6,1s bo se pletu? ;-)

    Jinak vítám další ostrý HH na maczu a myslím, že ti rád uvolním místo v topce. Gratuluji k vynikajícímu výběru a ta barva mu docela sluší. :yes:

    Tebe si dovolím jako druhého v nováčcích obodovat. :-!
    • 00 Reagovat !

      foto tesnav

      tesnav 27.04.2010  21:54

      « Re: Otázka Václava Moravce ...

      Sériovka ST má 6,8 a RS s 224kW má 5,9, takže nějakých 6,3 - 6,4 považuji za reálné. Jde taky o hmotnost, FoFo přece jen něco váží, a převody, pokud se nemýlím, tak II. na 100 vytočit nejde (neberu tacho, to kecá u každého auta).
      • 00 Reagovat !

        foto m-z-

        m.z. 28.04.2010  09:13

        « Re: Re: Otázka Václava Moravce ...

        No máš to pěkné :-) Spotřeba se mi zdá super, já se s turbínkama pohybuju od 11,5-15l, tak 9,3l se mi jeví jako úsporný provoz >:D
        • 00 Reagovat !

          foto tesnav

          tesnav 28.04.2010  13:45

          « Re: Re: Re: Otázka Václava Moravce ...

          Všechno je relativní, s osmnáctkou turbooktou jsem jezdil mimo dálnici dálky reálně za 6,7, a to pěkně svižně, takže 9,3 je skok nahoru, ale pořád je to hodnota na ten výkon a obsah super.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.04.2010  09:29

    vynikajuca recenzia

    dakujem velmi pekne dlho som si nic tak kvalitne neprecital :-!
  • 00 Reagovat !

    foto Subaru4ever

    Subaru4ever 11.05.2010  23:20

    Oranžovák

    Moc pěkně napsaná recenze. Taková rozumná a realistická. Hodně jsem se toho z ní dozvěděl, skoro nic v ní nechybí :-) :yes:

    Autíko je parádní. Barva je správně "praštěná" a sportovní, což si FoFoST rozhodně zaslouží. Spolu s jedněmi z nejhezčích sériových kol na trhu to dělá STčko hlavně na slunci neodolatelné :-) :yes:

    Jakožto správný radikál co se plnohodnotné rezervy týče musím hlasitě pochválit to, že vozíš v kufru pořádné kolo :-) :yes: >:-[] ... nejen, že jsi při libovolném defektu za vodou, ale ještě to zlepšuje rozložení hmotnosti na nápravy :-)

    Škoda málo fotek, ale jsou hezké.

    Oranžovák ST a zeleňák RS mě vždy při pohledu na ně díky barvě zvednou náladu :-) - ať ji máš se svým ST dobrou pořád ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Polda-cz

    Polda_cz 04.06.2010  17:06

    STanda

    Ahoj,
    při teoretickém snění nad dalším povozem je ST v hodně úzké skupině favoritů :-) Z čeho jsem u ST hotovej je zvuk, obvzlášť když se mu trochu pomůže zvučnějším výfukem. To je oproti Golfu velká výhoda, což se nedá říct o interiéru. Mě vždycky přijde takovej trochu vidléckej, velký tlačítka, mizernej design... To bych se asi těžce rozhodoval mezi Golfem.
    Barva je prostě pecka, bez debat. :-)
    Taky mi 5ti dvéř příjde vzhledově vyváženější. Se třema je tam docela hodně jednolitý kovový plochy. A taky je to zbytečně nepraktický, stejně to není žádnej sporťák na neděli.

    K tomu čipu, není to nějak moc bez dalších úprav? 33 Kw se mi zdá hodně jenom úpravou řídící jednotky... Kdybych chipoval já, tak bych asi trval na brzdě, jinak je to prostě neprůkazný :-) A to že to pocitově líp jede může být způsobeno jenom jiným průběhem krouťáku.

    Jo a ještě, supr recenze :yes: Takhle si to představuju, relevantní informace a zkušenosti, žádnej výpis vábavy, tech. parametrů atd. Dobrá práce :)
    • 00 Reagovat !

      foto tesnav

      tesnav 05.06.2010  01:16

      « Re: STanda

      Nevím, jaký má interiér Golf. A ani jsem si při výběru moc neprohlížel interiér Focuse, protože to je věc, co mě prakticky nezajímá. Chtěl jsem živé auto, co prostě jede a má vše, co má mít a na správném místě, dostupné, přehledné, lehce ovladatelné. To jest - mimo motoru, odpovídajícího podvozku a brzd musí mít pedály, volant, řadící páku a otáčkoměr. Jezdím většinou sám, takže ani skoro nevím, jak vypadají zadní sedáky, kolik je tam místa atd atd.

      K čipu - 33kW z 2.5 litrového turbomotoru není nic extra, je to JEN 20% nahoru a to je nutné zdůraznit, že sériové ST je vzhledem k objemu "podmotorované". Konkurence je schopna dostat 240k i víc z dvoulitru, nebo dokonce 200k z obyč 2l atmosféry (Renault). Brzda v plánu letos je, uvidím jak to vyjde.

      Jiný průběh krouťáku = jiný průběh výkonu. Jak píšu v recenzi - moc mě nezajímal maximální výkon v oblasti okolo 6000 ot., kam se člověk podívá velmi zřídka, ale hlavně nárůst v běžně použitelných otáčkách 2000 - 4000, kde je rozdíl vůči sérii ve výkonu někde okolo 1/3. A tam brzda není potřeba, stačí pár předjížděcích manévrů a víš, na čem jseš ...
      • 00 Reagovat !

        foto MirekGTA

        MirekGTA 17.03.2011  23:15

        « Re: Re: STanda

        Ahoj, docela by mě zajímalo, jak se těch tvých 199kw po čipu projevuje. Kamarád má ST a půjčil mi to - auto vcelku dobré, ale motor pro mě byl velkým zklamáním. Nechal ho upravit na udájných 280koní a 450Nm a když mě to znovu půjčil, tak to bylo sice lepší, ale stále jsem od toho čekal mnohém víc. Já mám atmosferickej šestiválec 3,2 184Kw a 300Nm krouťák a už pociťově jsem někde úplně jinde a to se mi potvrdilo ve sprintu - rozsekal jsem ho deklasujícím způsobem, tak by mě docela zajímalo jak to s tím jeho motorem je. Dal jsem si sprint i s nějkaou amerikou se stejným motorem jako v ST, ale z výroby naladěným na 300koní a tam jsem jednou vyhrál já a jednou on, ale vždy to bylo s rozdílem jen tak půlky auta.
        • 00 Reagovat !

          foto tesnav

          tesnav 09.04.2011  23:59

          « Re: Re: Re: STanda

          199kW po čipu se projevuje především brutálním zátahem ve středních otáčkách (2.500 - 4.500). Ve vysokých otáčkách je to slabota a motor nemá smysl točit nad 5.500. To může být důvod, proč tě to zklamalo, protože tvoje atmosféra jede nejlíp až za 6.000 ot.

          Jestli jsi ho ale ve sprintu deklasoval, tak je někde problém, tvoje auto dá stovku papírově za 6,3, FoFo upravený s úravou 1. stupně odhadem za 6,4. Tzn. rozdíl by měl být minimální.

          Problém může taky být, a sám jsem se s ním na sprintech potkal, že auto prostě není "naučené" ve vysokých otáčkách fungovat. Mě na sprintu dalo i neupravené ST, protože moje auto v té době díky každodenní trase do práce po přeplněných okreskách, bylo vytočené nad 4.000 ot. tak 1x za 200 km, a to jen v řádu několika málo sekund. Protože silnou stránkou tohoto motoru po úpravě je právě nárůst krouťáku (a výkonu) ve středních otáčkách až o 40% a tudíž není nuné jej pak vytáčet. Od té doby to občas proženu pod plným plynem, natvrdo do omezovače a do kopců, aby i v těchto otáčkách jelo ...
  • 00 Reagovat !

    foto janodespota

    janodespota 14.06.2010  15:35

    olej

    Zdravim, krasne auto mas. Jaky olej tam lejes? Fordi vraj predpisuju pre standardne modely specifikaciu 5W30 ACEA A1B1. Tento riedky lahkobezny olej sa mi vsak nezda byt vhodny pre silny turbobenzinovy motor. A este nieco, aku mas spotrebu oleja na 1000 km? :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto tesnav

      tesnav 15.06.2010  17:46

      « Re: olej

      Zdar! Olej nechávám na "svém" mechanikovi a ten tam nalil Mobil 5W40, zatím to byla moje první výměna. Protože předtím tam bylo nějaké svinstvo a teď mám najeto cca. 5000 km (olej stále na horní rysce), tak o spotřebě oleje nemám zatín informaci.
  • 00 Reagovat !

    foto Mojito-s-Feferonkou-RSKa-

    Mojito (s Feferonkou)(RSKa) 08.08.2010  21:24

    Foto

    Parádní kára,výborná recenze,chybí ale interiérový fotky,jak doplníš rád ti známku opravím ;-)

    Přeji spoustu vysmátých kilometrů! :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto Thomasino

    Thomasino 10.04.2011  20:06

    ST na okruhu v Brně

    Koukám, že sis taky pěkně užíval na brněnském okruhu ;-) :-) Joo ten kopeček za Švoncovkou co vede na cílovku je celkem slušný, tam má každý pocit, že má strašně málo koní! >:D Je potřeba dobře projet to esíčko za Švoncovkou a prodat tu první zatáčku, aby jsi měl rychlost do té druhé ;-)
    Byl jsem tam před týdnem po zimě se svým Golfem GTI, nebylo to ale nic moc, oproti loňsku tam bylo více chyb než by se mi líbilo :-( Ale poslední kolo už celkem ušlo...
    Tady je kdyžtak video, ten první průjezd tím esíčkem byl OK, ten druhý už moc ne...
    [odkaz]

    Tady je pak ještě jedno z loňského léta, tady to celkem šlo:
    [odkaz]
    • 00 Reagovat !

      foto tesnav

      tesnav 15.04.2011  23:18

      « Re: ST na okruhu v Brně

      Tak upřímně jsem ty zatáčky tak nehrotil a šetřil gumy a brzdy, přeci jen má auto něco najeto a musí mne dál spolehlivě vozit každý den ;-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!

reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele
reklama





Blesk.cz

Moskva má nový web. Uvádí na pravou míru dezinformace v zahraničním tisku

Moskva má nový web. Uvádí na pravou míru…

Ruské ministerstvo zahraničí na svém oficiálním webu otevřelo rubriku věnovanou uvádění „falešných zpráv“ o…

Nejhorší prodloužení vlasů, jaké jste kdy viděli: Kvůli nekvalitnímu lepidlu má teď dívka plešku

Nejhorší prodloužení vlasů, jaké jste kdy viděli:…

Devatenáctileté studentce Holy Jane chtěla její maminka v dobré víře pomoci s jejími problémy s úzkostí a…

 

iSport.cz

Nigerijci z Dukly: O zimě, která už byla trochu moc, i rande v Praze

Nigerijci z Dukly: O zimě, která už byla trochu moc,…

Ve dvou se to lépe táhne. Platnost starého českého přísloví rádi potvrzují dva fotbalisté z Nigérie, kteří se…

Sport Magazín o Koukalové: Proč ji Češi milují? Je lidská a umí se bavit

Sport Magazín o Koukalové: Proč ji Češi milují? Je…

Úsměv na tváři. Triumfy. Ale i lidskost, přirozenost. To všechno z ní dělá aktuálně nejslavnější českou…

 

Reflex.cz

Slumy New Yorku na přelomu století: Miliony imigrantů, špína, chudoba a vraždy

Slumy New Yorku na přelomu století: Miliony…

Mezi roky 1900 a 1914 prošlo newyorským imigračním centrem na Ellis Islandu každý den v průměru přes 5000 lidí.…

V Číně milují Ivanku Trumpovou, desítky firem si požádalo o registraci výrobků s jejím jménem

V Číně milují Ivanku Trumpovou, desítky firem si…

Podnikatelé v Číně jsou zjevně daleko hbitější a progresivnější, než jejich konkurenti ve světě. V posledních…

 
 
reklama