Recenze

9 Majitel

Suzuki Swift GLX M13A

9,80 Uživatelé

Hodnoceno: 40× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Suzuki Swift, foto 1 Suzuki Swift, foto 2 Suzuki Swift, foto 3 Suzuki Swift, foto 5 Suzuki Swift, foto 6 Suzuki Swift, foto 6 Suzuki Swift, foto 7 Suzuki Swift, foto 8
Suzuki Swift, foto 9 Suzuki Swift, foto 10 Suzuki Swift, foto 11 Suzuki Swift, foto 12 Suzuki Swift, foto 13 Suzuki Swift, foto 14 Suzuki Swift, foto 15 Suzuki Swift, foto 16 Suzuki Swift, foto 17
 

Technické info

Přezdívka auta Swift Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:20000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1328 výkon [kW]: 68 kroutící moment [Nm]: 116 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 175 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 213 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7,1

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "bumby".

Jedná o modelově nejnovější Swift r.v. 2007 s motorem 1.3 (bohužel cennovej rozdíl mezi 1.3 a 1.5 je neobvykle velký) ve třídvéřové verzi. Auto je původem z Maďarska, naneštěstí i když jsem se dušoval pro ,,made in japan,, tak v době koupě už se k nám 3dv. vozili pouze z Maďarska.


Základní výbava

6x airbag (u dealerů vám možná budou tvrdit, že jich je 8, ale skutečný počet je 6, protože okenní je společnej i pro cestující na zadních sedadlech), ABS, A/C manuální, vyhřívaný a el. nastavitelný zrcátka, vyhřívaný sedadla, palubní počítač, radio s CD a mp3 + 6 repro + ovládaní na volantu, výškově nastavitelnej volant + sedadlo řidiče, přední mlhovky, 15´kola z lehkejch slitin... a abych nezapomněl na nesmysl v podobě bezkličovýho zapalování a otevíraní dveří, prej výborná věc, ale já sem prostě klíčovitej

+ metalíza


Exteriér

Na autě je podlě mě vůbec nejhezčí barva z nabídky a to Copper Pearl Metallic. Předním partiím vévodí dvojice ,,šikmých očí,, která dáva autu trochu agresivní vzhled. Z boku auto vypadá daleko víc vyvaženějc než petídvéřová verze (aspon podle mě), zvlášť malý zadní okýnka vypadaj efektně. Zadní partie jsou asi nejhezčí na celým autě, až na malilinkatou koncovku vejfuku, která vypadá vážně legračně, ale brzo pude pryč.

Jinak auto jezdí na 15ti palcovejch kolech, jejichž design nic moc no, ale na lepší nemám.


Interiér

Atraktivní, moderní avšak paradoxně designově jednoduchej interiér, vyniká výbornou ergonomií a dosažitelností tlačítek. Největší předností jsou však vynikající sedadla, s velice dobrým bočním vedením, dobře zvolenou délkou sedáku (měřim 183 cm) a stejně dobře zvolenou tuhostí. Samozřejmě seděl jsem i v lepších (oba modely CTR apod.), ale v daný třídě podle mě bezkonkurenční (vyjma těch ve Swift Sport). Přístroje jsou velmi dobře čitelný, potěší príjemný bílý podsvícení, co mi ale hodně vadí je absence kontrolky rozsvícených potkávacích světel, někdy člověk opravdu neví zda svítí nebo ne.
Co se týče zpracování interiéru, tak vesměs se dá říct, že jde o nadprůmernou práci, i když lepší plasty a slícovaní by potěšilo, občas povrzává sedadlo řidiče a na kočičích hlavách sem tam něco zaskřípe z palubní desky.
Co se mi ale vůbec nelíbí, vzhledem k tomu, že velkou část najezdím po Praze je nízká hrana střechy, která prakticky znemožňuje výhled na semafor.


Jízdní vlastnosti

Ze sportovní stránky asi největší plus celýho auta. I když podvozek je na můj vkus až příliš měkkej, velkej rozchod kol, velice komunikativní řízení s dobrou zpětnou vazbou a nízká hmotnost předurčujou tohle auto ke kralování v zatáčkách. Za normálních podmínek je auto vzhledem k přední poháněný nápravě na limitu nedotáčivý, když to člověk přežene s plynem tak ze zatáčky letí po předku ani neví jak. Na druhou stranu vzhledem k lehký zádi se dá při ubrání plynu a lehkým škubnutím volantem jezdit i s rozhozenou zádí, sice ne tak kontrolovaně plynem jako ve starým CTR, ale na mokru je to občas sranda.

Z hlediska komfortu je na tom swift už poněkud hůř, ale za většinu věcí může koncepce malejch aut. Vzhledem ke krátkýmu rozvoru a nízký hmotnosti je přejezd příčnejch nerovností naprostá tragédie. Retardéry v Praze přejíždím snad nejpomalejc ze všech, to samý u kolejí. Rána, která se vždycky ozve od přední nápravy mě dycky rozpláče. Na hrbolatý silnici (takže se dá říct, že u nás všude) navíc auto strašne poskakuje a občas je fakt cejtit jak auto ztrací trakci a udržet auto v přímým směru vyžaduje hodně práce s volantem. Ale to je asi osud všech malejch a lehkejch aut.
Už sem se zmínil o tom, co se stane, když v zatáčce člověk ubere plyn a škubne volantem. Jenže co se stane při ubrání plynu se rázem násobí šlápnutím na brzdu, což je někdy docela problém, protože na brzdu v zatáčce člověk občas šlápnout musí a srovnat auto v krizovce v zatáčce pak není žádná sranda.
Co se týče brzd, tak na předních sou kotouče s vnitřním chlazením, vzadu bubny. Auto brzdí průměrně, můj odhad ze 100-0km/h pod 40m asi ne, přitom je ABS hodně benevolentní a nechá kola smýkat až nečekaně hodně. Kotouče vzadu by autu určitě prospěly. Co se týče ruční brzdy, tak ta je na můj vkus až příliš slaboučká, ale kdo ví jesi to není jen u mého modelu, každopadně uvidím co řeknou v servisu. Nicméně bežným uživatelů na parkovaní určitě vystačí.:D


Motor

Další klad auta. Asi nejlepší atmosférická ,,jednatrojka,, na trhu, i když v coltu sem jet možnost neměl. Agregát je krásně točivej a nad 4000 má nádhernej sportovní zvuk a dá se jezdit až k omezovači, kterej zasahuje při 6500 ot./min. Nicméně nutno dodat, že nad 6000 ot./min klesá jak krouťák tak i výkon, ale na dvojku se stále vyplatí nepřeřazovat a točit až do maxima.

Jedná se o maloobjemovej motor, tudíž trpí nedostatkem točivýho momentu v nízkejch i středních otáčkách, což otravuje především při dlouhym cestování po dálnici, kdy je občas v táhlejch kopcích nutný podřazovat. Někdy i na trojku. Na druhou stranu v Praze se dá v rámci palivovejch úspor jezdit celkem pohodlně 60 na 5tku (což znamená výrazně pod 2000ot./min) a tuhle rychlost je to schopný udržet i do mírnýho kopečka.

Maximálka je továrně 175 km/h, což si myslím, že zhruba odpovída, protože po rovině se na tachometrovejch 185 nechá dostat relativně snadno, z kopce sem jel kolem 200, ale vzhledem k povaze auta je to opravdu zabijácká rychlost a člověk cejtí sebemenší zafoukání a let na měsíc se zdá bejt docela blizoučko.:-)) Rozhodně 260 v Hondě Legend mi přišlo daleko bezpečnějších.

Co se týče spotřeby, tak při úsporným stylu 100 km/hod dálnice + 85 km/hod silnice prní třídy jsem se dokázal dostat na 100 kilometrový vzálenosti podle palubního počítače na 4,6 litru/100 km, ale chce to opravdu velký sebezapření. Spotřebá běžná s klima on je někde okolo 6,8 litru (podle palubního počítače, kterej ovšem ukazuje o 0,3 litru méně). Při jizdě po dálnici těch 8 litrů - bohužel auto má hodně špatnou aerodynamiku a s každým km/h navíc roste spotřeba jako Schwarzenegger v 18ti. Často ale jezdím i za 9 litrů a měl sem i 10+.

Zima znamená dalších 0,5 litru nahoru. Nutno dodat, že jízda na spotřebu je u mě jednou za měsíc a auto vůbec nešetřím, takže spotřeba je ještě relativně příznivá.


Převodovka

Mám hodně zkušeností s honďáckejma převodovkama, začátky za volantem jsem prožil na Acco 2.4, a můžu říct, že tady je to bohužel jiná kategorie, i když na druhou stranu taky žádná hrůza, ve srovnání třeba s vw nebo renaultem je to zas úplně někde jinde v kladným slova smyslu. Dráhy jsou přesný a krátký, ale problém je s řazením zpátečky, což není problém jen mého Swiftu, ale celé modelové řady. Řazení jde navíc hodně ztuha, zvlášť při podřazování může někomu činit potíže. Já řadím zásadně s meziplynem, což tuhost řazení vynuluje (bude to otázka synchronů) a podřadit k omezovači je spíš lahůdka než problém, ale je to věc zvyku.

Co mi ale opravdu dost vadí a spousta lidí si to naopak pochvaluje je odstupňování převodovky... na dvojku se dá jet 100, což je asi ideál, ale na trojku 150!!! a tenhle skok považuju za naprosto nejdebilnější věc na celým autě, protože když chce člověk předjíždět kamion jedoucí 85 km/hod, tak na dvojku točí něco pod 6000, ale na trojku ještě ne ani 4000, pod kterejma se s timhle autem prostě jet nedá. Já v tomto případě předjíždím vždy na dvojku, i když využitelnejch otáček je tam pomálu. Proto bych uvítal bych daleko kratší trojku i čtyřku, na kterou se dá jet tachometrovejch 180, paradoxně silnější Sport má obě rychlosti podle mě ideální a daleko kratší.


Praktičnost

Je to třídvéřák, takže už to samo praktičnost skoro vylučuje, ale přední dveře jsou obrovitý a daj se otevřít do velkýho úhlu, takže s nastupováním dozadu není nijak velký problém. Na druhou stranu možnost sklopení obou sedadel směrem dopředu dává člověku možnost využít zadní lavici také k výrazně přijemnějším věcem než je převoz lidí a to navíc velice pohodlně. Jinými slovy nepohodlná soulož z klasických aut s více dveřmi zde nehrozí.

Kufr je miniaturní, ale dá se o dost zvětšit jednoduchým sklopením zadních sedadel. Bohužel ne do úplně vodorovné roviny. Nicméně už jsem převezl ve swiftu 4 zimní pneu a pár květináčů a úspešně se dopravil na dovolenou s bagáží pro dva.


Plánovaný úpravy

- kit přímého sání K&N
- sportovní absorpční tlumič výfuku
- závodní svíčky

Silné stránky

+ na 1.3 výkonný a točívý motor
+ rozsáhlá základní výbava
+ jízdní vlastnosti
+ sedadla
+ výkon potkávacích světel
+ kvalitní audio
+ poměr cena/výkon
+ design
+ při sklopeni předních sedadel hotová lože na zadních:-D

Slabé stránky

- brzdy
- přejezd příčnejch nerovností
- aerodynamika a dálniční spotřeba
- blbnoucí zpátečka
- výhled z vozu
- malej kufr
- dvouvláknová žárovka (znemožňující současné použití dálkových a potkávacích světel)
- vrzání sedadla
- dlouhá 3ka a 4ka

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Po menším problému s karoserií jsem byl nucen zajet na místo koupě tedy do Emil Frey na Stodulkách. Problém byl vyřešen naprosto odfláknutou prací, kdy sem auto měl dvoubarevný. Při reklamaci mi bylo nejprve sděleno, že barva je evidentně jiná ať přijedu za týden. Za týden se na mě vrhl ještě s dalším nepřijemným pánem, začali tvrdit, že barva je metalická tudíž, když se předek vozu jeví světlejší než zadek, jde o naprosto normální záležitost. Při poukazu na diferenci barvy na přechodu - mezi zpětným zrcátkem a částí dveří, mi bylo sděleno, že zrcátko je z plastu, tudíž bude vždy jiné. Po strašlivé hádce a vyhrožováním stížností na Suzuki ČR jsem nakonec docílil svého - tedy přelakování snad půlky vozu. Při vrácení auta uznali, že barva byla opravdu jiná, bohužel omluvu jsem se nedočkal a s těmito neseriozními kretény dál jednat nebudu.

První garanční prohlídka provedena u Auto Suda Sport s.r.o. Zahrnovala výměnu oleje, olejovýho filtru, čištění klima, promázání vrzající spojky, ošetření destiček a brzdových třmenů, přitáhnutí lanka ruční brzdy, ale účinnost se nezvýšila. Celkově za 3797 Kč. S přístupem a jednáním spokojenost.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto koupeno u Emil Frey na Stodůlkách. S prodejcem, tuším pan Brož, spokojenost maximalní.

 

Novinky v recenzi

18.11.2008 00:00

Od června najeto přes 12000km. Minulý týden jsem přezul na zimní pneu Firestorm. Oproti letním Goodyearum, který byly na autě z prodeje se jízdní vlastnosti neskutečně zlepšili. Auto sice nejde v zatáčce tak rychle do slajdu, takže zábava ubyla, ale celková bezpečnost šla výrazně nahoru. Asi budu muset na jaře uvažovat o jiných pneu.


Další vozy Suzuki Swift



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

zatím bez problémů

praktičnost
6

nic moc

prostornost
9

na malý auto vynikající

jízdní vlastnosti
10

nejlepší na autě

jízdní komfort
8

utlumení podvozku je otřesný

provozní náklady
9

dá se jezdit i pod 5l

náhradní díly
6

drahota

výkon motoru
10
spotřeba
8

na dálnici letí nahoru

hlučnost motoru
9

nad 4000ot/min daleko sportovnejší zvuk než u ostatních aut

kvalita sedadel
10
brzdy
8
zavazadlový prostor
4





Blesk.cz

Nevěřil jsem, že přežiju, přiznal Svěcený po vážné operaci! Jak je na tom teď?

Nevěřil jsem, že přežiju, přiznal Svěcený po vážné…

Slaví velký návrat. Jaroslav Svěcený (58) opět cvičí hodiny denně na housle. V nemocnici v Hradci Králové, kde…

Módní policie: Až na výjimku větší či menší zmar. Exhibice k politování

Módní policie: Až na výjimku větší či menší zmar.…

Mediálně známé persony, veřejnost oslovující i dráždící osobnosti, rozličné figurky showbyznysu i politiky,…

 

iSport.cz

Barážový specialista Říha: Ani podesáté vás to neomrzí! Jágr ohromně pomohl

Barážový specialista Říha: Ani podesáté vás to…

Sladkou příchuť úspěchu v bojích o elitu zná moc dobře. Před dvěma roky oslavil obránce Jiří Říha postup do…

Straka po demolici Sparty: Šok? Spíš pro někoho jiného. Fanouškům děkuju

Straka po demolici Sparty: Šok? Spíš pro někoho…

Vrátil se na Letnou, kde devět let hrál a později Spartu trénoval. A zároveň byl i v nemilosti poté, co přijal…

 

Reflex.cz

Mlčení jehňátek. Podívejte se, jak se porcuje velikonoční beránek pod rukama mistrů řezníků

Mlčení jehňátek. Podívejte se, jak se porcuje…

Ve 21. století se objevil takový zajímavý úkaz. Řada lidí si myslí, že maso, které denně kupují, nějak záhadně…

Zdeněk Godla nebo Bára Basiková pro Kuře. Velikonoční Pomozte dětem zaútočí na hranici 10 milionů korun

Zdeněk Godla nebo Bára Basiková pro Kuře.…

Po loňském kulatém výročí vstoupí tradiční charitativní sbírka Pomozte dětem již do jedenadvacátého ročníku.…