Recenze

9 Majitel

Mazda 6 Mazda 6 5HB 2,2 MZR-CD 136kW GTA

8,89 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda 6, foto 1 Mazda 6, foto 2 Mazda 6, foto 3 Mazda 6, foto 4 Mazda 6, foto 5 Mazda 6, foto 6 Mazda 6, foto 7 Mazda 6, foto 8
 

Technické info

Přezdívka auta Mazda 6 Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:38000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2183 výkon [kW]: 132 kroutící moment [Nm]: 400 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,5 maximální rychlost [km/h]: 218 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 519 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7,2

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Batt!".

Omylem jsem si auto vybíral o rok dříve než jsem skutečně měl, resp. než mi skončil leasing na předchozí Škodu Octavia 2,0TDI. Protože jsem měl Octavii s tímto motorem bylo mým základním přáním mít auto tiché, tiché a potom také tiché. Všechno jenom ne znovu ten traktor PD. Nakonec jsem tedy vybíral mezi Mazdou 6 2,2 GTA 185k, Toyotou Avensis Premium 2,2 180k, Hondou Accord 2,2 Type S 180k a Opelem Insignia 2,0 180k. Cenově to jsou auta téměř stejná, všechna se pohybovala na rozmezí katalogových cen 750-800t. Proč jsem nakonec vybral Mazdu? Začnu proč jsem nevybral ty ostatní. Honda byla krásná, pohodlná, tichá, v bílé perleti kterou jsem chtěl navíc krásně sportovní ale politika Hondy prostě neumožnuje jakkoli si upravovat výbavu, takže Type S je sice sportovní ale chybí mu hodně věcí ve výbavě které jsem chtěl a které se nedali objednat. Opel jsem vyřadil protože mi motor subjektivně nepřišel tak silný jak jsem chtěl a výkonnější bi-turbo se ještě tou dobou nedělalo. Avensis je krásný zepředu, krásný uvnitř, skleněná střecha je úžasná ale zezadu je to hrozné auto a navíc postrádá jakýkoli sportovní image. Takže nakonec vyhrála (zaslouženě) Mazda. Tichá, krásné zvenku, nádherná uvnitř, prostorná, bílá perleť - nádhera. Oranžové podsvícení budíků s modrým lemováním je krásné a v noci efektní, když jsem k tomu přidal příplatkové osvětlené prahy je to v noci bomba. Sedačky pohodlné, kufr tam akorát, motor nádherně tichý a navíc silný (tedy po pravdě na začátku mi přišel fantastický, teď bych pár koníků navíc klidně bral). Je to typické auto na dálnice, do 160km/h není rozdíl mezi původní Octavii a Mazdou žádný velký (kromě toho ticha), nad 160 ale jede Mazda pořád stejně a končí až na max. kterou mám v Německu natočenou na GPS 226km/h (Octavia měla 223km/h). Navíc to auto i při takové rychlosti stále nádherně sedí, boční vítr jí nedělá žádný problém a když chci nebo musím tak pořád krásně brzdí.

Silné stránky

Design vně i uvnitř - krásně sladěné auto, v bílé perleti se za mnou pořád někdo otáčí.
Barva - viz. výše, když je naleštěná tak se leskne na kilometry daleko.
Motor - ticho a jenom ticho a zátah od 2000ot až do 4500ot.
Elektronické zavírání kufru - nemusí se s ničím bouchat, stačí přivřít a servo se postará o zbytek.
Svícení do zatáček - původně jsem si myslel že to bude k ničemu ale v noci ve městě nebo v zimě na sněhu je to super (není to žádná mlhovka jako na škodovkách ale plnohodnotné světlo).
Bixenony - pouze bílé světlo kam dohlédneš.

Slabé stránky

Na začátek musím říct že tohle auto nemá slabé stránky, ale protože já jsem strašný puntíčkář tak přeci jenom jsou i když naprosté většině řidičů by to bylo jedno.

Barva - na té bílé je všechno vidět, po jedné zimě je přední nárazník a kapota na přestříkání, samé díry od kamínků.
Sedačky - vrže mi sedačka řidiče, už to jednou v servisu opravovali a budou znovu.
Převodovka - je jinak perfektní, ale nějak se pořád nemůžu trefit při sportovním rozjedu z jedničky na dvojku. Dál už je to paráda.
Bezpečnostní pás spolujezdce se vždy zkroutí tak že spona bouchá o plasty a musím to při jízdě zase narovnat.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Jezdím do Ascot MB a je to opravdu výborný servis. Přístup super, vždy mi vyhověli ve všem co jsem potřeboval.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kupované v Auto Palace Praha, auto se nedalo nikde po Evropě sehnat. Údajně bílou prostě nikdo nechce, takže jsem čekal víc než 3 měsíce a nakonec sehnali jedno auto v Rakousku a nechali ho sem dovést. Před prodejem namontovali příplatkovou výbavu co jsem chtěl a od té doby už jezdím jenom do Ascot MB.

Úpravy a příplatková výbava

Na tom autě jsem samozřejmě nic netunil, co taky? Jediné co jsem si nechal udělat je nastříkat původně stříbrná kola do černé perleti.

Oproti standardní výbavě GTA jsem si navíc nechal dát:
- hliníkové prahy s osvětlením vpředu
- gumové plato do kufru - skvělá věc
- schránku na drobnosti do kufru, je to praktické jenom to o dost zmenšuje vstupní prostor.

 

Novinky v recenzi

19.9.2010 23:07

Nové fotky

Původně jsem sice chtěl udělat nějaké opravdu pěkné fotky, ale k tomu se nedostanu ještě dlouho, takže zatím pouze cestovní fotky z Rakouska.

13.9.2010 11:26

Sedačka

Už asi od 20t najetých kilometrech mi začala vrzat sedačka řidiče, dvakrát se to v servisu snažili dát dohromady, ale vždy bez úspěchu. Navíc vrzání je čím dál tím silnější, takže jsem sedačku vyreklamoval komplet a uvidíme jak si s tím poradí. Nevadilo by mě to v autě za 40t po třech majitelých, ale v novém autě této cenové kategorie je to nesnesitelné.


Další vozy Mazda 6



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Kromě těch naprostých drobností pořád vše OK.

praktičnost
10

Velké pro rodinu a navíc sportovní na dálnici.

prostornost
10

Větší než Octavie a ten menší kufr stejně využívám dvakrát za rok pouze na dovolenou.

jízdní vlastnosti
10

Kdo nevyzkoušel neuvěří, na tak velké auto paráda.

jízdní komfort
10

Ticho, krásně kopíruje hrboly, žádné rázy od kol. Pouze na kočičích hlavách je to slyšet.

provozní náklady
10

Naprosto perfektní, dlouhodobé spotřeba 7,2l s většinou provozu na dálnici při rychlostech daleko za naším limitem.

náhradní díly
0

Zatím jsem nic nepořeboval.

výkon motoru
8

Ze začátku super, teď bych potřeboval další koně navíc. Do normálního provozu to ale bohatě stačí.

spotřeba
10
hlučnost motoru
10

Co že to je ta hlučnost?

kvalita sedadel
9

10 pokud by to moje nevrzalo.

brzdy
10

Na limitu jsem ještě nebyl.

zavazadlový prostor
8

Mě bohatě stačí, ale Octavia to není. Navíc dno není úplně rovné ale směrem k zadním sedačkám se zvedá.


Více o modeluMazda 6 GH (2008-2013)
Jízdní dojmy s Mazdou 6: Nejkrásnější auto třídy zraje jako víno Jízdní dojmy s Mazdou 6: Nejkrásnější auto třídy zraje jako víno

Japonská vlajková loď se nám závěrem loňského roku…

Mazda Xedos 9 2,3i Mazda Xedos 9 2,3i

Xedos 9 zastupuje na českém trhu vyšší třídu a snaží se…

 





Blesk.cz

Steam bude štědřejší, úspěšným vývojářům ponechá více peněz

Steam bude štědřejší, úspěšným vývojářům ponechá více peněz

Nové změny ve vybírání poplatků od vývojářů oznámil o víkendu největší online obchod s hrami Steam. Ze zisku z…

Tereza jde v Pákistánu na dračku: Další žádost o ruku!

Tereza jde v Pákistánu na dračku: Další žádost o ruku!

Soudní jednání v pákistánském Láhauru spěje do finále a Tereza (22) se usmívá. Stalo se snad něco, co jí dělá…

 

iSport.cz

Kovář nevěděl, co čekat. Pak rozhodl: Neupravený led? Překvapilo mě to

Kovář nevěděl, co čekat. Pak rozhodl: Neupravený…

Hokejisté Plzně slaví poprvé postup do semifinále Ligy mistrů. Rozhodujícím nájezdem o tom rozhodla čerstvá…

V Olomouci nehraje, Irák ho chce do boje o MS! Yunis už vyřizuje pas

V Olomouci nehraje, Irák ho chce do boje o MS! Yunis…

Velmi zajímavý příběh se rýsuje na Hané. Jakub Yunis, útočník Olomouce a někdejší český mládežnický…

 

Reflex.cz

OSN: O migrantech se bude psát jen dobře!

OSN: O migrantech se bude psát jen dobře!

Přes 150 zemí sdružených v OSN - světového uskupení, kde většinu tvoří reprezentanti nedemokratických režimů -…

Je libo krvavý nebo mandarinkový stromeček? Jak šel čas s Vánocemi v Bílém domě

Je libo krvavý nebo mandarinkový stromeček? Jak šel…

Od roku 1929 je v USA tradice, že o výzdobu vánočního stromečku se stará první dáma. A od roku 1961 každá první…