Diskuse

Mazda 6 (2017)

1.7.2018

Vím, že Mazda 6 není nové auto a napsáno o něm bylo snad vše podstatné. Ani jsem neuvažoval, že bych psal vlastní recenzi na Auto.cz, kdyby mě…

 

Mazda 6 (Krabatt)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 11 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 01.07.  21:18

    interiér

    je opravdu po FL opravdu boží, obzvlášť v té černo-bílé kombinaci. Já bohužel patřím mezi ty které postihlo období mizerné antikorozní ochrany, viz recenze. Ale auto je to opravdu krásné a s 2,5 atmo benzín i neskutečně řidičsky zajímavé. Tak ať dobře slouží k užitku i radosti.
    • 00 Reagovat !

      foto Krabatt

      Krabatt 02.07.  07:19

      « Re: interiér

      Díky za komentář i přání. Ta koroze u první generace Mazdy 6 byl skutečný průšvih. Co jsem tak vyčetl, zcela spolehlivě jí trpí auta vyrobená ještě v letech 2007 - 2008. Nedávno byl článek, že v Americe mají problém s korozí i Mazdy 2009 - 2010, ale to je snad jiná výroba. Evropy by se to týkat nemělo. Každopádně, jak jsem psal ve své recenzi, budu to sledovat a v případě potřeby zakročím. Zatím má auto za sebou první zimu a podvozek je v perfektním stavu.
      • 00 Reagovat !

        foto palix

        palix 02.07.  22:49

        « Re: Re: interiér

        Problém s koróziou mala hlavne Mazda 6 - ako tak sledujem. Skoro všetky hrdzavé Mazdy, ktoré som videl boli práve 6-ky.
        • 00 Reagovat !

          foto Krabatt

          Krabatt 03.07.  05:47

          « Re: Re: Re: interiér

          Nejsem si tak úplně jist, ale pravdou je, že nejvíce se s tím trápí první generace Mazdy 6. Ale v tom období trpěly korozí i další Mazdy. Viděl jsem na vlastní oči hodně rezavou Mazdu CX-7, která se vyráběla v letech 2007-2012, i chycenou Mazdu RX-8.

          Kupříkladu určitý problém dodnes mají i stávající Mazdy 3. Hodně se píše o sedačkách. To je samozřejmě něco jiného, neohrožuje to bezpečnost karoserie, nicméně to ukazuje, že v Mazdě pořád něco tak úplně nefunguje. Doporučuji zkontrolovat a když tak reklamovat. Mazda o tomto problémů ví a v rámci garance jej opravuje. Je potřeba se podívat pod čalounění sedačky. Rez bývá na zadním plechu.
          • 00 Reagovat !

            foto palix

            palix 03.07.  09:44

            « Re: Re: Re: Re: interiér

            Idem o chvíľu na garančnú prehliadku, tak to dám skontrolovať.
            Škoda, že taká automobilka ako Mazda si nedala viac pozor na povrchové úpravy. Ich autá mohli byť "takmer dokonalé". Samozrejme ak by moja začala korodovať, tak by som ďalšiu už nekúpil.
            Čo sa týka korózie - videl som už rôzne autá rôznych značiek, ktoré boli chytené koróziou. Napr aj Golf 4 kombi, ktorý mal dosť zhrdzavetý zadný stĺpik... Niektoré detaily ale pripisujem havárii + neodbornej oprave, prípadne výrobnej vade. Po 15, alebo lepšie 20 rokoch je už ale korózia viacmenej štandardom na každom aute. Brat má Fabiu 1 r.v. 2000 a hoci to auto bolo na svoju dobu veľmi dobre povrchovo upravené, korózia už chytá podbehy, blatníky... Keď sa raz objaví, je to potom ťažký boj.

            Korózia je mrcha - stačí niečo nechať dlhšie stáť a je tu = týka sa to napr plechov pre sedačky. Aj u nás v práci sa stáva, že riešime povrchovú koróziu na rôznych dieloch. Občas to ide do peňazí.
            • 00 Reagovat !

              foto Krabatt

              Krabatt 03.07.  09:59

              « Re: Re: Re: Re: Re: interiér

              Nevím, jestli bych v tomhle směru jakémukoliv servisu Mazdy věřil. Stačí zadat v Google slova 'seats mazda 3 corrosion' a hned první fotka ukazuje, kde je koroze patrná. Na českém Mazda klanu (mazdaklan.cz) se o tom hodně psalo a lidé sdílí své zkušeností s přístupem servisů. Každopádně, kontrola sedaček je opravdu snadná, to čalounění lze jednoduše oddělat. Stačí jen kousek a hned bude patrné, jestli i Vaše auto patří mezi postižené.
              • 00 Reagovat !

                foto palix

                palix 03.07.  11:34

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: interiér

                Pozriem pred servisom, spomeniem v servise a potom skontrolujem. Otázka ale je, či aj iné značky nemôžu mať problémy - predsa len je na aute veľa miest, ktoré sa nedajú skontrolovať.
                Ako som ale niekde písal... Na Astre som mal hrdzavý nosník pod palubnou doskou a za dlhý čas bol stále rovnaký. Predpokladám, že aj v čase, keď pôjde auto do šrotu bude ešte nosník v pohode.
                Nechcem byť prílišný optimista... Sedadlá by nemali byť hrdzavé, ale keby sa nedal dať dole poťah, tak na to nikto nikdy nepríde.
                Auto si môžme užívať a používať ho, alebo hľadať chyby. Platí to aj o iných výrobkoch, dokonca aj o ľuďoch. Niekto hľadá vždy negatíva, iný pozitíva.
                • 00 Reagovat !

                  foto Krabatt

                  Krabatt 03.07.  12:01

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: interiér

                  Tak určitě i jiné značky mají nějaké problémy s korozí. Jenže Mazda má tuhle neblahou historii a proto je pod drobnohledem. U těch sedaček je to jen kosmetická vada, která byla náhodně odhalena. Zřejmě špatné uskladnění plechů někde u výrobce. Mazda 3 se tuším vyrábí v Mexiku, minimálně do Evropy se z Mexika vozí.
                  • 00 Reagovat !

                    foto palix

                    palix 03.07.  17:42

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: interiér

                    Pozeral som a je tam trochu povrchovej hrdze pod poťahom. Na obrázkoch na nete to vyzerá oveľa hroznejšie. Keby som to s niečim proti hrdzi utrel, tak je to OK. Ale spomeniem to v servise ako závadu - nech sa im zbierajú "ohlasy". Každopádne spomínaný nosník na Astre mal horšie koróziu. Predpokladám, že to sedadlo bude aj o 10 rokov rovnaké.
                    Zrejme niečo nebolo dodržané pri výrobe, alebo ako hovoríte pri skladovaní. Robotníci bežne nečítajú dokumentáciu a možno niektorý z nich zabudol na určitý krok. Ak mi tú miernu koróziu aj odstránia, tak predpokladám, že z druhej strany je to rovnaké a tam sa k tomu nedostanú.
                    Kolega minule spomínal nejaký prípravok, ktorý zreaguje s koróziou a vytvorí úplne neškodný povlak. Na také veci by to bolo veľmi vhodné.
                    Každopádne to ale prenechám servisu. Auto je v záruke a nie je na 100% v poriadku, ale len na 99,9.

                    Akurát dnes som videl poriadne zhnitý Superb 1. generácie. Najstarší Superb môže mať asi tak 16 rokov. U takého relatívne "starého" autá sa dá očakávať kadečo - napr mohol byť zatopený... Mazda mala poriadny problém s koróziou a ostal na nej tieň. Veľa ľudí, ktorí Mazdu dnes kupujú o tom isto ani nevie. Väčšina nakupuje auto štýlom - "to sa mi páči, chcem ho." alebo sa dajú zlákať zľavou. Ten Superb bola možno výnimka.
                    Každopádne som čítal jedno fórum, čo vybehlo po zadaní "seats mazda 3 corrosion" a písali tam ľudia z Kanady, kde sú podmienky vraj veľmi nehostinné k autám. Väčšina nemala problém... až na určité typy 6-ky (starej).
                    V oblasti korózie možno Mazde neverím na 100%, ale to auto je v mojích očiach tak dobré, že som ochotný byť trochu pozornejší voči prípadnému problému. Na druhej strane nepatrím k ľuďom, ktorí si na aute nevšimnú problém.

                    Vôbec nechcem obhajovať Mazdu - ak niečo nebude OK, viac ju nekúpim a budem šíriť negatívnu reklamu ;). Na druhej strane pracujem v strojarine a viem, že čokoľvek pokaziť je dosť jednoduché. Sú ľudia, ktorí očakávajú dokonalosť a ani netušia, aké komplikované sú procesy pri výrobe napr auta. Samozrejme chyby neobhajujem. Práve Japonci sú ale dostatočne poctivý na to, aby v prípade problému spravili zvolávaciu akciu.
                    • 00 Reagovat !

                      foto Krabatt

                      Krabatt 03.07.  18:28

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: interiér

                      Já mám na to podobný názor. Mazda je v mnoha směrech natolik výjimečná značka, že případný nástřik podvozku a dutin překousnu. Samozřejmě by mě to nepotěšilo, ale žádné auto není dokonalé.
                      • 00 Reagovat !

                        foto palix

                        palix 03.07.  21:34

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: interiér

                        Človek si predstavuje, že sa svoje peniaze dostane perfektný produkt. Ale povedzme si, že ani za 20 000€ nám nikto nedá perfektný produkt. Prémiové autá stoja 3x a viac toľko a nie sú dokonalé. Isto by sa dalo vyrobiť auto, ktoré by vydržalo "večnosť" - kto by ale také auto chcel? A kto by to zaplatil? Dnešné výrobky majú pomerne krátku životnosť. 20 ročné veci už takmer nikto nepoužíva, lebo morálne zastarali.

                        V práci sme za posledné 2 až 3 roky kupovali autá viacerí - povedal by som, že pribudol rekordný počet áut (väčšinou nových). Kupovali sa lacné autá od Dacii, až po Volvo V40, ktoré príde kolegovi o krátky čas. Niektorí kolegovia vyberali dlhé mesiace a mali priveľké očakávania. Povedal som im, že od auta za 11 000€ nemôžu čakať dokonalosť. Nakoniec sme všetci spokojní. Mazdu ale považujú viacerí za skvelú voľbu.
                        • 00 Reagovat !

                          foto Krabatt

                          Krabatt 04.07.  06:10

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: interiér

                          Tady bych se možná znovu vrátil k té nepříliš účinné reklamě Mazdy v masmédiích. Párkrát jsem se bavil s lidmi, kteří v nedávné době kupovali auto a při výběru nového vozu na Mazdu úplně zapomněli. Tzn. že marketing Mazdy není moc dobrý. Ne každý se o auta zajímá podobně jako my. Já jsem navíc ze Zlínského kraje, kde je Mazda úplně neviditelná. V ČR je obecně málo autosalonů, tedy i hůře dostupný servis. To ve spojení se zvláštní reklamou mnoho nových zákazníků nepřiláká. Pravdou ale je, že v poslední době je Mazda v naší TV mnohonásobně častěji i se svou duší v pohybu. :-)
                          • 00 Reagovat !

                            foto palix

                            palix 06.07.  11:51

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: interiér

                            Všimol som si, že občas je Mazda vystavená niekde v obchodnom centre.
                            Veľa Slovákov a Čechov keď ide kupovať auto - najprv navštívi autosalón Škody / VW, potom skúsi nejakú dobrú cenu na Hyundai... Ak sa dostane k Mazde, tak sa mu bude zdať, že je drahá, prípadne 3-ke bude chýbať kombi... A nakoniec kúpi Rapid.
                            Ak človek chce naozaj kúpiť dobré auto, tak si bude vyberať a na nič nezabudne. Ibaže kto by čítal toľko recenzii, prípadne testov? Veď je to iba nejaké auto.
                            Aj tak si myslím, že väčšina ľudí nedokáže oceniť hlavnú kvalitu Mazdy = jazdné vlastnosti. Ľudia často ani nepočujú, že niečo v aute nie je v poriadku (hrkanie, pazvuky, kvílenie...). Väčšina ľudí nepotrebuje dobre jazdiace auto - potrebujú premiestňovadlo za výhodnú cenu (nemusí byť malá), ktoré maximálne dobre vyzerá a má nejakú farbu, má veľký, väčší, alebo dokonca obrovský kufor... Prípadne, výborne zrýchľuje na papieri, alebo v priamom smere. Vlastne ešte spotreba je často dôležitá. Predpokladám, že veľká časť áut od Mazdy sa predá len vďaka dizajnu.
      • 11 Reagovat !

        foto -Teddy-

        _Teddy_ 03.07.  10:16

        « Re: Re: interiér

        Ja som jazdil Mazdou6 GG (1. gen po facelifte, tusim 2007) a nijako extremne koroziou netrpela. Kastle bezchybna, podvozok a vyfuk mierne chytene. Ale to je normalne po 10 rokoch jazdenia v AT (ti blbci leju solny roztok aj na suchu cestu len co trochu mrzne, to je horsie ako pevna sol, lebo sa na podvozok nastrieka a ked sa voda odpari, sol tam zostane nalepena). Ale pravda, to auto malo hned ako nove nastriekany podvozok a dutiny. Mimochodom, nastrek trochu tlmi aj hluk od kamienkov, takze to este zvaz...

        Inak chvalim kombinaciu. Kolega ma tiez v nadhernej bielej kozi, a mal som presne ten isty pocit, ked som mal nastupit: preboha, aby som mu to neuspinil alebo neposkodil! Preventivne som pred nasadnutim skontroloval rifle, ci mi niekde netrci cvok. Interier nasho drahsieho sluzobneho superbu pri tom vyzera ako typicke low-costove auto: o dve triedy nizsie.

        BTW, tie plynove vzpery kapoty si tam dorabal ty? Vidim ze ten "papek" vpredu si nechal ako zalozne riesenie...
        • 10 Reagovat !

          foto Krabatt

          Krabatt 03.07.  10:38

          « Re: Re: Re: interiér

          :-) jj takhle už pár lidí reagovalo, že si kontrolovali kalhoty. Zkusím někdy udělat fotku interiéru mimo garáž, aby ta oslnivá čistota více vynikla. Fotky, co jsem tady přiložil, jsou udělány v garáži a ten efekt se trochu ztrácí. Jinak málokdo věří, že dražší Superb má pocitově méně hodnotný interiér, dokud neuvidí tahle auta vedle sebe. Přesto podle jedné české recenze je na tom Mazda 6 ve srovnání se Superbem mnohem hůř, takže asi záleží na úhlu pohledu.

          Plynové vzpěry jsem si pouze objednal, ale montáž jsem přenechal odborníkovi. Skvělý borec z Příbrami, který se na Mazdy specializuje. Je to japonská výroba AutoExe, opět firma, která se zaměřuje na doplňky pro Mazdu. Vím, že je to blbost, ale vlajková loď prostě nemůže mít obyčejnou tyčku. ;-)
          • 01 Reagovat !

            foto palix

            palix 03.07.  21:43

            « Re: Re: Re: Re: interiér

            Čítal som veľa skvelých recenzii na Mazdy, kde autor priam ospevuje jazdné vlastnosti, kvalitu interiéru... Prirovnanie ku prémiovým autám sú pomerne bežné. Takých recenzii je asi tak 90% v ČR a SR. Zbytok vyzerá, akoby boli účelovo zmanipulované. Niekedy mám pocit, akoby autor recenzie v aute ani poriadne nejazdil, len sa previezol do supermarketu počas dopravnej špičky. Prípadne sa postaví do porovnania 3 áut Mazda s najslabším motorom. Potom aby vyhrala.
            Nemecké recenzie niekedy pôsobia tak, akoby preferovali naschvál domáce značky.
            • 00 Reagovat !

              foto Krabatt

              Krabatt 04.07.  06:31

              « Re: Re: Re: Re: Re: interiér

              Nemusí se jednat o účelovou manipulaci. Často jsem si všiml spíše chyb vyplývajících z nedostatečného průzkumu nebo testování. Oni i novináři jsou lidé, mají termíny a často i omezené možnosti. Pokud se oprostím od podezření, že novinář píše na objednávku, pak nejčastější chyba v recenzích je, že Mazda je drahá. Tohle třeba uvedl i Honza Koubek, kterého bych z ničeho nepodezíral. Zkrátka hodně často se srovnávají základní modely, ale člověk se nesmí zapomenout podívat i na to, co dané auto v základní výbavě nabízí.

              U podobného cenového srovnání mě dále překvapuje i to, že novinářská auta jsou nadstandardně vybavená. A u Mazdy jednoznačně platí, že čím lepší výbava, tím je cenově výhodnější v porovnání s konkurencí. Prakticky nikde se to nezmiňuje. Nikdo si s tím nedá moc práci, aby tohle srovnal. Kdo si koupí u takového auta úplný základ? Neříkám, že všichni si kupují maximální výbavu, ale základ je opačný extrém. Člověk je pak často překvapen zjištěním, kolik ušetří oproti konkurenci, stejně jako jsem byl překvapen i já, když jsem si to spočítal.

              Z dalších věcí, které jsem v recenzích zaznamenal a se kterými si dovolím nesouhlasit, jsou to nejčastěji poznámky kolem dílenského zpracování, cen v servisu, případně komfortu jízdy na velkých kolech. Interiér je u Mazdy opravdu precizní, zejména ve výbavě Revolution Top. Tvrdit tedy, že interiér Superbu ve výbavě Style vypadá hodnotněji, to mi doteď vyráží dech. Nechci se k tomu ani vyjadřovat. Jednodušší je vidět obě auta na vlastní oči. A když přeskočím víceméně stejné ceny v servisu jako u koncernu, o tom jsem se v recenzi zmínil, tak mě konečně zaráží zmínky, že auto je na 19" kolech méně komfortní. Snad v porovnání s auty se vzduchovým podvozkem. Mě právě na Mazdě nadchlo, jak skvěle se s ní jezdí i na rozbitých cestách. Je udivující, že obyčejné tlumiče zvládají svou práci líp než auta, která mají adaptivní podvozek. O tom psala snad jen jediná česká recenze, co si tak vybavuji.
              • 00 Reagovat !

                foto palix

                palix 06.07.  11:59

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: interiér

                Presne to vybavenie áut je problém. Auto s max výbavou je občas iné, ako základ.
                Ono s výbavami je to občas také neisté. Ak chcem napr základnú výbavu, často ju nikde netestujú a ani ju nemajú na predajni = nevidím, ako to auto vyzerá. Môžem vidieť auto s lepšími sedadlami, veľkým displayom, peknými elektrónmi... Pritom základná výbava môže vyzerať otrasne = smiešny maličký display, malé kolieska... Ak si to auto človek objedná, môže byť celkom sklamaný. Sú značky, ktoré v základe spravia auto dosť chudobné. Minule bol kdesi článok, kde porovnávali základné a top výbavy. Boli autá, kde základ vyzeral naozaj dosť odlišne.
                • 00 Reagovat !

                  foto Krabatt

                  Krabatt 07.07.  18:53

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: interiér

                  U Mazdy je výhodou, že i základní model vypadá celkem dobře a majitel se za něj nemusí stydět. Když jsem objednával CX-3, říkal jsem si, za co vlastně platím, když zvenku i model levnější o víc jak 200 tisíc Kč vypadá skoro stejně. :-)
  • 10 Reagovat !

    foto St-

    St. 01.07.  23:15

    Rozhodoval jsem se podobně,

    a koupil Subaru Levorg. Je to benzín, čtyřkolka, kombík, automat. Moc jich nejezdí a asi s novou podvozkovou platformou skončí. Jinak interiér se mi líbil víc, než u Mazdy. To auto je také neskutečně pevné. CVT mně vyhovuje. S prodlevou po sešlápnutí plynového pedálu se dá zžít.
    • 00 Reagovat !

      foto Krabatt

      Krabatt 02.07.  07:23

      « Re: Rozhodoval jsem se podobně,

      O Subaru jsem tehdy vůbec neuvažoval, protože mi tak úplně nesedl jejich aktuální design. Ale nedávno jsem byl překvapen, jak velký pokrok udělali v interiéru. On na fotkách není možná až tak hezký, jak na mě působil ve skutečnosti. Takže za mě dobrá volba. :yes:
    • 10 Reagovat !

      foto fulbofulbo

      fulbofulbo 02.07.  15:41

      « Re: Rozhodoval jsem se podobně,

      V prvom rade gratulujem ku krásnemu autu. Aj ja som sa rozhodoval podobne, ale nakoniec to vyhrala CX-5 ktorej recenziu som tu uverejnil nedávno. Mám pocit že v Mazde sme obaja objavili presne to isté. Verím že bude verne slúžiť dlhé roky.
      • 00 Reagovat !

        foto Krabatt

        Krabatt 02.07.  16:40

        « Re: Re: Rozhodoval jsem se podobně,

        Děkuji. Tvou recenzi si zrovna pročítám... :-)
  • 10 Reagovat !

    foto palix

    palix 02.07.  22:47

    Mazda 6

    Na začiatok zaprajem veľa šťastných kilometrov s Mazdou :).

    Blahoželám konzervatívnemu vlastníkovi koncernových áut k prechodu na "Japonca". Niekedy si človek myslí, že to ani nie je reálne ;). Predsa len nič lepšie ako koncern pre veľkú časť obyvateľov SR a ČR ani neexistuje. Navyše mediálna masáž je veľmi účinnou zbraňou.

    Veľmi pekne napísaná recenzia :).
    Čo sa týka jazdných vlastností - podobný pocit ako Vy som mal u Mazdy 3 - je menšia, nie až taká dobrá, ale je to Mazda. Úplne niečo iné, ako som skúšal u iných značiek. Síce stredná trieda jazdí lepšie, ale Mazda každej triedy (CX3, 3, 6, CX5...) sa v očiach redaktorov umiestňuje bežne na vrchole rebríčka čo sa jazdných vlastností týka.
    Aj drag race sa dá kľudne vyhrať, ale človek si musí vybrať súpera na rovnocennom aute :).
    Novinári a bežní užívatelia nevedia oceniť kvality výbornej atmosféry, lebo už skoro všetci podľahli turbomotorom. Ako ste písal - chýba im "turbokopanec". V konečnom dôsledku je to iba klam. Atmosféra ide lineárne = záťah tak necítiť. Ak sa k atmosfére pridá automat, tak nevýhoda potreby vyšších otáčok celkom zanikne - oproti manuálu. Mazda má ale skvelé manuály.

    Reklamy na Mazdy sa mi osobne páčia viac ako štýl "Simply clever" = nepodstatné veci. Pre mňa nebolo dôležité, aké technológie auto obsahuje, ale ako jazdí. A jazdí naozaj ináč, ako konkurencia. Dobré auto nespravia IT-čkári, ale ľudia, ktorí milujú autá a radi šoférujú (inžiniéri, testovací jazdci, robotníci...).

    Biela perleť je úplne skvelá farba - pôsobí tak trochu ako matná farba. Tiež ju mám - najlepšie vyzerá pod nočným osvetlením :). Na druhej strane tú farbu som si vybral preto, že som nechcel obyčajnú farbu (mal som na predošlom aute a bola to hrôza), páčila sa mi biela a červená Mazda. Červenú sme nechceli, tak biela perleť. Na bielej farbe nie je vidieť bežné škrabančeky. Staré auto som mal tmavo modrej nemetalickej farby a aj prejdenie nechtom vyzeralo ako hrozná ryha.

    Páči sa mi názor Vašej manželky - športové auto = SUV ;). Ako sa ale k tomu dostala? To celkom nechápem. Mazda je všade hodnotená ako "najšportovejšie" auto neprémiovej triedy.

    Pristavím sa ešte pri kufri - síce papierovo je možno najmenší, ale reálne nemusí byť. Japonci udávajú litre ináč ako Európania. EU autá majú do objemu započítané úplne všetko. Japonec len to, čo je naozaj dostupné. V nejakom teste porovnávali kufor Mazdy 6 a Superba a redaktorovi sa nezdalo, žeby Superb bol taký skvelý oproti Mazde. Mal som auto s 370l (Opel) a teraz mám 364 L a Mazda má väčší kufor rozlohou, možno trochu nižší, ale určite lepšie využiteľný.

    Čo sa korózie týka, mne dávali hneď po predaji ešte nejaký dodatočný nástrek. Pred kúpou som dosť pozeral po Mazdách a boli OK. Minule som pozeral jazdené "trojky" na nete a aj tie z roku 2007 s 200 000 km+ boli na pohľad veľmi pekné. Staršie autá vyzerali rovnako ako iné porovnateľne staré a opotrebené "kúsky". Korózia je tieňom Mazdy, ale nemyslím si, že 10 ročná súčasná Mazda bude hrdzavá. Čítal som ale, že výrobcovia dnes bežne šetria na antikoróznej úprave a vraj aj koncern (mal skvelé reputáciu) už koroduje (nedávno som videl pomerne hroznú Fabiu II). O Mazde som zas čítal, že robí veci poctivo... Uvidíme. Možno Vy Mazdu 6 predáte o 6 až 8 rokov. Ja si moju plánujem nechať vic ako 10 rokov. Dúfam, že nebudem ľutovať. Budúcnosť nevidím ružovo pre milovníkov šoférovania a jednoduchosti. Celé to ide zlým smerom pre fajnšmekrov a dobrým pre používateľov. Vlastne dnes je väčšina ľudí iba používateľmi a bude to horšie.
    Čítal som ale aj článok, kde písali, že striekať dutiny a iné miesta môže byť ešte škodlivejšie ako nechať to tak. Rovnako škodí aj garážovanie - napr v zime = prudké striedanie podmienok...

    Čo sa týka Vaších kompromisov - u 6-ky je možno dôležitá technologická vyspelosť. Ja som ale napríklad chcel to skvelé auto, ktorým 3-ka je, s motorom 2,0 (88 kW) a relatívne minimálnou výbavou (Challenge). Je tam všetko, čo by som chcel a auto stále pôsobí relatívne jednoducho - a to sa mi páči. Každý sme iný. Pre mňa je dôležitých iba pár vecí a tie moje auto má (klíma, obstojné rádio...). Hlavne, že sa pri jazde usmievam a občas sa idem previezť len tak za mesto na kľukaté cestičky :). Pre mňa je Mazda dostupný "športiak" pre otcov rodín. Páči sa mi u Mazdy, že aj základny model má skvelé sedadlá (u konkurencie "športové" a podobne), viacprvkovú nápravu... Základný model nie je tak osekaný ako u konkurencie. Aj základná Mazda jazdí podobne dobre, ako vyšší model, len má slabší motor.

    Na záver - dúfam, že recenziu na CX3 napíšete tiež. Ešte tu žiadna nie je ;). CX 3 je ale v mojích očiach trochu špecifická -ako napísal autor jednej recenzie - je malá, nejazdí tak dobre ako 3-ka a je rovnako drahá. Na druhej strane je pekná a hlavne ženám sa páči.

    Ešte raz prajem veľa šťastných kilometrov.
    • 00 Reagovat !

      foto Krabatt

      Krabatt 03.07.  06:28

      « Re: Mazda 6

      Děkuji za rozsáhlý názor i hezké přání. Važím si toho. Pokusím se odpovědět na zmíněné věci:

      Mazda je opravdu krásné auto, šestka je navíc pořádný kus auta a přestože je lehká, působí takovým kompaktním, velmi pevným dojmem. Mám z ní dojem určité robustnosti zpracování a kvality. Asi jsem to měl v recenzi více zdůraznit, třeba i kvalitu tlačítek, otočných ovladačů apod. Přední kapota je třeba hodně těžká a přitom se o Mazdě traduje, že je dělají z papíru. Nechtěl jsem ale dělat slohovou práci, i když jsem tu četl i daleko delší a přitom velmi zajímavé recenze. Ve finále se mi právě Mazda 6 jevila jako nejlepší volba - kombi střední třídy do 1M Kč, v benzínu, automatu a max. výbavě. Samozřejmě, že jsem požadoval ještě přijatelnou dynamiku a komfort cestování.

      K tomu drag race. Pravdou je, že většinou při rozjezdu na křižovatkách nemám konkurenci. :-) Ale mělo to vyznít tak, že když se vedle postaví šestiválcové BMW a jeho řidič se chce ukázat, tak Mazda bude tahat za kratší provaz. Naopak, nedávno na D1 závodilo jedno BMW X5, auto zcela jiné kategorie, neskonale výkonnější a luxusnější. Přesto, při rozjezdu z dálničního omezení 80km/h mě pokaždé zdržovalo. Pak mi ujelo, ale jen proto, že jsem se držel okolo rychlosti 140-150km/h, nechtěl jsem provokovat. To auto je prostě těžké a pružné zrychlení Mazdy ukazovalo její sílu. Je ale dost dobře možné, že řidič BMW se jen pokaždé rozjížděl s lehkou nohou a provokoval... :-)

      Bílou perleť jsem si vybral, protože se mi opravdu líbila už dlouhou dobu před koupí nového vozu. Ona je opravdu jiná než obyčejná bílá. Nejvíce to vynikne, když stojí bílé auto a bílá perleť vedle sebe. Nádherně vypadá na slunci. Mám dokonce vypozorován čas. Okolo 14h stojím tak, že slunce na auto svítí šikmo zezadu. Vlastně mě na to upozornili kolegové v práci stylem, že se mi to auto až trapně třpytí. A pak okolo 16-17h dostává tahle barva zlatomodrý nádech. V laku lze vidět třpytky těchto velmi jemných odstínů. Vyfotit se mi to ale nikdy moc dobře nepodařilo. :-(

      Manželka a její názor, co jsou sportovní auta? Pro ni byla Octavia Scout sportovní auto. :)) Proč? Protože Scout měl zvýšený podvozek a jí se to strašně líbí. To považuje za znak sportovnosti každého auta. Asi jsem odhalil důvod popularity SUV u žen. :-) Z toho důvodu chtěla i T-Roc, protože uviděla opět zvýšený podvozek a oplastování. Nakonec T-Roc nebude, protože s námi prodejce VW hrál takovou podivnou hru. Více o tom napíšu do recenze o Mazdě CX-3, protože auto k nám už pluje po moři. Mimochodem, zklamalo mě, že tady ani jedna recenze CX-3 není.

      Ad kufr - Vaši recenzi jsem četl a to o tom výpočtu objemu mě velmi zaujalo! Já ale říkám, že cokoliv nad 500 litrů je jeskyně. Kufr v Mazdě je pro mé potřeby dostatečný, odvezl jsem vše, co jsem potřeboval. Nedávno jsem vezl desky přes 2m dlouhé, krásně jsem je do auta dostal, navíc ještě s rezervou. Po sklopení sedaček vznikne rovná plocha, takže úložnému prostoru nemám co vytknout. Snad jedině ten síťový program, ten opravdu moc dobře nefunguje.

      Dodatečný voskový nástřik dostávají v Antverpách všechny Mazdy pro Evropu. Je to taková poměrně silná vrstva, která celkem spolehlivě podvozek ochrání, ale po čase jej smyje voda a sůl. Určitě bych doporučil sledovat stav podvozku a když tak nechat udělat ochranný nástřik. Není to tak drahá záležitost. Ceny se pohybují od 3 do 6 tisíc Kč. Zatím ale mohu říct, že stav mé Mazdy zcela odpovídá tomu, v jakém stavu jsou v tomto věku a nájezdu i koncernová auta. Nijak nevybočuje.

      Ten zmíněný kompromis u Mazdy 6 vyplývá hlavně z toho, že auto samotné je tak dobré, až je škoda, když zmíněné drobnosti chybí. Jak jsem psal, něco napraví facelit 2018. Něco lze vyřešit svépomocí, třeba plynové vzpěry nebo Android Auto. A kdyby sem Mazda přijela i s motorem 2,5T, myslím si upřímně, že i německá prémie dostane nesmírně silného soupeře.

      Jinak přeji podobně, ať Mazda slouží k maximální spokojenosti!
      • 10 Reagovat !

        foto palix

        palix 03.07.  11:26

        « Re: Re: Mazda 6

        Nazdar. Trochu som sa rozpísal - asi sa musím viac ovládať ;).

        Kvalita tlačítok je v súčasnosti dosť vyzdvihovaná v recenziach na všetky Mazdy.
        Čo sa drag race týka - väčšina áut jazdiacích v naších končinách nemá oproti vašej Mazde šancu. Je dosť ľudí, ktorí si myslia, že ich turbo nafťák zrýchľuje raketovo, lebo cítia ten povestný "turbokopanec". Ale realita je často iná - dokonca aj v porovnaní s mojou 88 kW 3-kou - hlavne u áut starších ako napr 5 rokov.
        Mazda 6 nepatrí ani len do ríše snov bežného Čecha a Slováka, lebo na to akosi nemáme. Veľa naších obyvateľov má strop oveľa nižšie ako je vôbec počiatočná cena hoci len Mazdy 3, prípadne CX3, ak sa bavíme o novom aute. V naších krajoch je považovaná za rodinné auto aj Fabia, Sandero a podobne. Pritom sú ľudia, ktorí povedia, že Mazda 3 je malá, alebo dokonca že Mazda 6 nie je dostatočne priestranná. V poslednom čase vidím v mojom okolí, že je trend kupovať radšej lacnejšie nové autá, ako jazdené. Radšej novú Fabiu kombi, ako jazdené Audi.
        Každý máme ale svoj pohľad na autá. Sú ľudia, ktorí po narodení 1. dieťaťa potrebujú autobus :). Samozrejme v prvých "pár" mesiacoch je potrebné voziť kočík... Hlavne sa vo veľkých autách často vozí nepotrebný neporiadok. Niekto to dokáže aj s menším autom.

        Teším sa na recenziu "športiaka" CX-3 :). aj keď to nie je práve moja cieľová skupina - som na ňu zvedavý. Možno sa raz niekto spýta - čo mám kúpiť? Potom budem vedieť poradiť. Navyše som si istý, že recenzia bude kvalitná. Na CX-3 vídavam všetky kategórie ľudí - mladé ženy, sympatické 50+, ale aj skoro dedkov / babky, prípadne zrelých, aj mladých mužov. Pre mňa je to auto ale tak trochu "ženské". Ako tak pozerám po cestách, CX3- je aj napriek pomeru veľkosť / cena veľmi obľúbeným autom. Jazdí ich cca toľko ako Mazd 3.
        Na našej krátkej ulici jedna CX-3 parkuje vo farbe "machine gray" a vyzerá veľmi pekne (aj majiteľka je celkom pohľadná - asi 50+). Pred domom (pár vchodov 3 podlažnej bytovky) parkuje na celej ulici asi 15 áut - keď je plno a v poslednom čase sa nám to trochu "premazdovalo" CX3, moja 3-ka, staršia Mazda 2, občas iná 3-ka... Aj iných "Japoncov" je u nás plno. Až by som povedal, že sa mení trend a ľudia začínajú kupovať japonské, prípadne korejske značky. Skôr u nás uvidím Mercedes / BMW ako VW / Škoda.

        Tak ma minule napadlo - všetky SUV, Crossovery majú oplastované blatníky, podbehy... Síce je to ochrana, ale nemôže korózia vzniknúť práve pod plastami? Predsa len tam isto zájde nejaká soľ v zime a podobne - ak to človek neumyje poriadne, ostane to tam. Navyše plasty sú nejako upevnené - predpokladám v otvoroch. Isto sú zafarbené, ale slabé miesto to môže byť. Klasické autá v dnešnej dobe nemajú už ani bočné ochranné lišty. SUV sú "oblepené" kopou plastu.

        Najviac mi na Mazde vadí (hlavne psychicky), že nemá normálné rezervné koleso, ale len lepiacu sadu. Dá sa dokúpiť, ale v 3-ke hatchbacku by potom ostal iba malý "kufrík". Doteraz som nikdy nedostal nejaký nebezpečný defekt, tak dúfam, že to tak ostane.
        A ešte drobnosť - 12V zásuvku mohli dať aj niekde bližšie k palubnej doske, nie len pod lakťovú opierku.
        Najzbytočnejšia vec na mojej Mazde je CD mechanika. Ešte som ju nepoužil. Vie prehrať DVD, ale iba originálne. Kto dnes používa DVD? Lepšia otázka - kto pozerá DVD za jazdy?

        Čo sa praktickosti týka - tu je na prvom mieste koncern. Mazda v tomto smere trochu zaostáva. Aj Hyundai je OK... Mazda sa asi zamerala na iných zákazníkov, ktorí hľadajú "súzvuk jazdca s koňom" :). Nejaká sieťka, háčik a podobné drobnosti by isto zdvihli úžitkovú hodnotu auta. Mazda má ale na druhej strane nepriame meranie tlaku v pneumatikách = nepotrebuje snímače. Možno 6-ka ich už má. Aj preto považujem napr moju 3-ku za pomerne jednoduché auto = čo v aute nie je, to sa nemôže pokaziť.

        Android auto rieši najnovšia aplikácia Smart MZD Player (akurát som teraz nedávno o tom čítal) - stojí pár € (pre Android) a vyvíja to nejaký mladý Poliak. Najnovšia verzia má aj Android auto, ale neskúšal som to. Nie je to originál, ale za vyskúšanie možno stojí - neovplyvní systém auta, len sa "nabootuje" pri spustení z USB. Neviem ako presne to funguje, ale tuším navigácia je tam nejaká vložená... Musím to preštudovať podrobnejšie.

        Mazda zatiaľ slúži k spokojnosti. Robí presne to, prečo som si ju vybral = skvelo jazdí :). A stále sa mi páči.
        • 00 Reagovat !

          foto Krabatt

          Krabatt 03.07.  12:17

          « Re: Re: Re: Mazda 6

          V pohodě, rád si počtu zkušenosti jiného majitele Mazdy. Je to příjemné čtení. Jinak mám stejnou zkušenost a i v mém okolí si lidé kupují spíše nová, méně prestižní auta. Dříve si sousedi kupovali třeba ojeté Audiny a Bavoráky, ale dnes mají novou Kiu Sportage nebo Suzuki S-Cross apod.

          Mazdy se v posledním roce doslova vyrojily, i když já potkávám zejména řadu 3, CX-3 a CX-5. Mazdu 6 potkávám asi nejméně. Dokonce častěji než "šestku" zahlédnu i sportovní MX-5. I prodejce Mazdy mi říkal, že tolik aut, jako v minulém roce, ještě neprodali. Přesto ty prodejní žebříčky u nás moc optimismu nevzbuzují.

          Koroze pod plasty je reálné riziko. Hodně se zmiňuje riziko v podbězích, právě pod tím plastovým krytem. Já auto prohlížím dvakrát ročně, když v pneuservisu měním kola. Nechám si auto trochu zvednout a prolezu si ho zespodu. Dokonce si dělám i fotky, možná bych tady měl nějaké nasdílet. :-) Jestli časem narazím na nějaké známky koroze, pochopitelně že to nebudu ignorovat. Do té doby ale neřeším.

          Chybějící rezervní kolo mi také trochu vadí a vím, že se dá koupit. Jenže celá ta sada s novým plastem do kufru stojí snad 12 tisíc Kč! CD mechaniku jsem také nikdy nevyužil, na co? Podpora MP3 stačí. Mám dojem, že nová Mazda CX-3 je první model, který už CD mechaniku nebude mít. 12V zásuvky jsou u Mazdy 6 na ideálním místě pod palubní deskou i v loketní opěrce, takže bez připomínek. Snímače tlaku v pneumatikách jsou u Mazdy 6 stejné jako u M3, naštěstí. A ten Smart MZD Player znám, ale tuším, že nefunguje od verze 59.00.502 a výše, co je přesně můj případ. Automobilka dělá všechno možné, aby tyhle úpravy znemožnila, bohužel. :-(
          • 00 Reagovat !

            foto palix

            palix 03.07.  21:20

            « Re: Re: Re: Re: Mazda 6

            Kolega má napr Suzuki Baleno 1,2. Má to tiež motor s vysokým kompresným pomerom ako Mazda - Suzuki 12:1. Spotrebu to má geniálnu. Nie je to pekné, ani skvelo nejazdí, ale za menej nejazdila asi ani Fábia 1,4 TDi. Navyše je to veľké vo vnútri.

            Dobrý prístup s tou kontrolou podvozku. Predošlé auto som pozeral len tak zbežne, ale asi musím začať pozerať aj ja. Nie preto, žeby som od Mazdy veril, je to asi všeobecne prospešný zvyk. Staré auto bolo po 10 rokoch úplne v pohode. Ale nápravy malo trochu hrdzavé. Chcel by som ale vidieť auto, ktoré by bolo na podvozku dokonalé.
            Rezervné kolesá sa dajú kúpiť aj neoriginálne. Isto to bude niekde na fórach. Do 6-ky vôjde v pohode.

            CD mechanika mohla byť voliteľné príslušenstvo za nejaké drobné - celkom by som prijal voľnejší priestor.
            Vývojar Smart MZD player-u tiež stále vyvíja (zatiaľ), tak možno o nejaký čas to pôjde. Ak by so mbol ale vývojarom v automobilke, tak by so msa snažil obmedziť možnosti zdieľania obsahu mobilov. Potom si viac ľudí vezme originálnu navigáciu.
            • 00 Reagovat !

              foto Krabatt

              Krabatt 04.07.  06:38

              « Re: Re: Re: Re: Re: Mazda 6

              U té aplikace se obávám, že už ji v autě nezprovozníme. Novější verze systému jsou uzamknuty. Vnější zásahy tedy nejsou možné. Mazda by udělala lépe, kdyby si podobně šikovné lidi najala a nechala je svůj vlastní systém zlepšit.
              • 00 Reagovat !

                foto palix

                palix 06.07.  12:44

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazda 6

                Tiež sa čudujem, že to nevyvíjajú ďalej. Cieľom by malo byť mať čo najlepší produkt. Mne síce celkom sériový MZD connect vyhovuje, ale keby mal nejaké zrkadlenie mobilu, tak by to nebolo zlé. Človek by si odzrkadlil navigáciu z mobilu...
                Ale možno to robia naschvál, keďže každá Mazda s MZD má všetko potrebné k navigácii a stačí vložiť správnu SD kartu. Nie je v ich záujme, aby zákazník využíval iný produkt.
                • 00 Reagovat !

                  foto 99matthew99

                  99matthew99 06.07.  21:39

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazda 6

                  Rezervne koleso sa da kupit ale napriklad v mazde3 to zmensi kufor a to sa bavime o tom uzkom, ziadne plnohodnotne. Maju to proste zle vymyslene. Ja som mal rezervu v 3ke a podlaha sla hore o min 10cm. Teraz mam v Superbe 205/55 R16 a kufor ostal nezmeneny.
                  • 00 Reagovat !

                    foto palix

                    palix 08.07.  20:31

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazda 6

                    Problém je, že vraj okrem toho, že Mazda 3 má viacprvkovú zadnú nápravu, má podlahu kufra pripravenú pre pohon 4x4 = je vyvýšená. 10 cm je podstatné navýšenie podlahy = neostane žiadne miesto. Je to neakceptovateľné.
                    Vraj u Sedanu je ešte OK vopchať tam rezervné koleso.
                    Superb má isto obrovský "kufrisko" - tam nie je problém vopchať nič :).
                    • 00 Reagovat !

                      foto 99matthew99

                      99matthew99 09.07.  12:16

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazda 6

                      Tak v superbe je kufor ozaj veľký plus rezervné koleso s náradím ho nijako nezmenšuje čo je obrovska výhoda.
    • 00 Reagovat !

      foto Krabatt

      Krabatt 09.07.  14:57

      « Re: Mazda 6

      Jedna taková nepříjemnost týkající se bílé perleťové barvy. Lakýrníci tvrdí, že je to ta nejhorší možná barva, pokud jde o opravy. Tradovalo se, že na opravy je hodně špatná červená Red Soul, ale před časem jsem se dozvěděl, že bílá perleť je prý ještě mnohem horší. Tak opatrně. ;-)
  • 10 Reagovat !

    foto 99matthew99

    99matthew99 03.07.  10:32

    Skvela recenzia

    Nejde oto ake auto si si kupil ale oto ze si s nim spokojny a bavi ta. Tiez som riesil podobnu dilemu ci 6tku alebo superb. Mal som mazdu3 takze ma to samozrejme tahalo znovu ku 6tke ale boli tam niektore veci ktore mi vadili. V najvyssej vybave je koza a tu ja nemam rad, nema miesto na rezervu a vela sa aj pise o problemoch s dieslovym motorom, nemoznost pripojenia apple car play alebo android auto. Lak na mojej trojke tiez nepatril medzi najodolnejsi. Niekedy sa mi zdalo ze aj padajuci list nechaj skrabance na nom :-) po 70 000km interier uz vydaval nejaky ten pazvuk z coho som tiez nebol velmi nadseny. Taktiez hluk pri dialnicnych rychlostiach bol dost intenzivny. Takze teraz jazdim Superbom Sportline a zatial panuje spokojnost. Uvidime casom. Prajem Ti vela stastnych kilometrov.
    • 00 Reagovat !

      foto Krabatt

      Krabatt 03.07.  10:45

      « Re: Skvela recenzia

      Díky. Přiznám se, že lak pro jistotu voskuji každé dva měsíce, takže je zatím v naprosto perfektním stavu. Stížnosti majitelů Mazdy na příliš měkký lak mě postrašily. :-)

      Jinak Superb Sportline je to nej, co může Škodovka nabídnout. Za mě je to také výborná volba, i když překvapivě drahá. Škodovka si nechává opravdu dobře zaplatit. Kdyby byl Superb o něco levnější, možná bych dnes Mazdu neměl. Jak jsem uvedl, můj přechod k Mazdě byl tak trochu o náhodě a omezených financích. Superb by mi skočil hodně přes milion Kč, které jsem měl jako limit.

      Ještě dodatek k té kůži. Je to velmi příjemný materiál. Není to taková ta klasická tvrdá rozpálená kůže. V bílé barvě se zahřívá jen minimálně a pocitem se blíží jemné látce. Prostě špičková kvalita.
  • 10 Reagovat !

    foto martinST

    martinST 05.07.  14:43

    Výborné čtení

    Moc dobrá recenze, díky za přínosné počtení. Jsem rád, že aspoň nějaká automobilka se drží atmosféry a umí motor udělat i úsporný. Průměr 7,3l u téměř 200k auta je fantastický. Myslím, že obdobně výkonný turbo benzín nebude jezdit za méně. Spíš více. Ať Mazda slouží a hlavně baví i nadále.
    • 00 Reagovat !

      foto Krabatt

      Krabatt 05.07.  17:30

      « Re: Výborné čtení

      Děkuji, ale zpětně se mi zdá, že jsem se asi měl zmínit o detailech, o kterých se moc neví. Každopádně, co se dívám na Tvou garáž, máš zkušenosti i s Mazdou, dokonce snad s tou úplně nejlepší. :-) Dnes jsem taky nahrál jeden obrázek, který jasně dokládá, že jezdit dlouhodobě za 7,3/100 jde úplně bez problémů.
      • 00 Reagovat !

        foto martinST

        martinST 06.07.  13:04

        « Re: Re: Výborné čtení

        Detaily klidně můžeš přidat do aktualizací recenze.. Tyhle drobnosti, o kterých se člověk moc nedočte jsou často dost zajímavé. Jinak k té MX-5 - je to od Mazdy asi to nejzábavnější auto, to jo, ale nejlepší to asi ne. Jak jsem psal v recenzi, pro řidičské vyjížďky fantastická volba, ale představa, že s ní jezdím každý den, to fakt raději ne :-) Ale je pravda, že japoncema jsem já osobně už definitivně polapen a další auto bude 100% zase japonec.
  • 00 Reagovat !

    foto 99matthew99

    99matthew99 06.07.  21:39

    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazda 6

    Rezervne koleso sa da kupit ale napriklad v mazde3 to zmensi kufor a to sa bavime o tom uzkom, ziadne plnohodnotne. Maju to proste zle vymyslene. Ja som mal rezervu v 3ke a podlaha sla hore o min 10cm. Teraz mam v Superbe 205/55 R16 a kufor ostal nezmeneny.
  • 00 Reagovat !

    foto tempe73

    tempe73 27.07.  21:22

    Naprostý souhlas

    a výborně napsáno. Já koupil sice jen Mazdu 3, ale mám identické pocity , jen v menším provedení :-) :yes: :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto Durak8

    Durak8 06.09.  20:30

    Mazda 6 GJ

    Recenzia velmi pekne napisana. Som majitelom preflaknutej cervenej mazdy 6 sedan, ale este verzie GJ, 2.5l 141kw, najazdene 60t km, a tak mi neda napisat par postrehov. Mozno to budu citat nejaky zaujemcovia o tieto auta, tak len aby ste mali par postrehov z realneho pouzivania. Budem tu uvadzat len negativa, na co si dat pozor. Ak by som pouzival neslusne slova, tak sa vopred ospravedlnujem, ale nechal som sa uniest. Zacneme peknym dizajnom. Auto som po dlhom nervovani nechal cele olepit priesvitnou foliou. Kvalita laku je naozaj tragicka. Ked to lepili, tak po vycisteni karoserie sme nasli asi 50 dierok od skaliek. Na plech!! Takze mam teraz pod foliou vela bielych dierok. Podla mna normalne na laku necha dierku aj naraz hmyzu. Ale podme dalej. Otvorite dvere auta. Ti vsimavejsi si vsimnu v mechanizme klucky pur penu. Myslel som si najskor, ze auto je burane, ale je to na vsetkych dverach :-) takze pohoda. Po nasadnuti do auta sa clovek naozaj citi premiovo. Sedacky maju kozu akoby z ventilaciou, ale to je naozaj len naoko. Este sa mi nestalo, aby som z auta nevysiel spoteny. Samotna koza na sedackach sa zvykne rozsypat po velmi malom najazde, takze na to pozor. Prejdeme ku klimatizacii. Je dvojzonova s vyduchmi vzadu, ale oproti akemukolvek inemu autu ma moja dve nastavenia: fukanie na hlavu a na nohy. Fukanie len na sklo nie je, tak ako nie je nastavenie smeru fukania pre spolujazdca. Nastavit si moze len stupne. Ale to sa da prezit. Potom stlacite tlacidlo, a zapne sa radio. To je to prave potesenie GJ verzie mazdy. Na pohlad je tam pekne zasadene, a tiez dobre vyzera. Zabava ale pride, ked tam vlozite svoje usb s pesnickami. Totiz mazda si nepamata, kde ste skoncili naposledy. A tak vas vzdy rano, po nastartovani, bude vitat vasa prva pesnicka. Vzdy ta ista. Neuveritelne otravne. Poradie je samozrejme tiez rovnake, ale je tam aj funkcia premiesania poradia. Jej algoritmus je ale, zial, asi tiez natvrdo, a tak 90% casu vam to zaradi rovnako. Cize mate dva pevne zoznamy hudby.. Hroza. No a potom tu hudbu pustite.. Mazda ma paradne radio, BOSE, ktore dokaze zahrat naozaj dobre. Hned ale odhalite dalsiu paradnu vec na mazde GJ. Odhlucnenie. Totiz zadne dvere nemaju ziadne a repraky su vlastne namontovane na plechu. Tie predne maju asi nejaku podlozku aby nesli na plech. Zvuk je preto, ako by ste asi uhadli, akoby ste si pustili radio v plechovej bude. To ale nie je vsetko. Este aj po jazde mi trha kolenom od toho, ako ich mam oprete o dvere a vibruju celu cestu. Ale co je najskaredsie- drncanie interieru. Nie, len strasim, drnci iba tlacidlo na zamykanie dveri umiestnene na klucke. Riesenie je podla mazda fora jednoduche- staci tam podlozit papierik a je to pohoda.. Tak a nastartujeme a rozbehneme sa. Ako uz bolo spomenute, auto je po dialnici dost hlucne, ale to az od nejakych 120 km. Dovtedy sa to da zniest. Je to zavisle od kvality asfaltu. A teraz pride dalsia lahodka. Staci par nudzovych brzdeni, a hotovo. Auto vacsine ludi potom pri brzdeni hadze volantom. Dovod? Skrutene originalne kotuce, ktoru su pravdepodobne z blata. Nie je vynimkou, ze sa skrutia po 10t km. Mazda samozrejme zaruku neuznava. Najviac ma pobavila hlaska na fore, kde to jeden pan zverejnil. V mazde mu doslova povedali "To Vam nevymenime, museli ste niekde silnejsie zabrzdit" >:D Mne osobne ked idem po dialnici a zabrzdim, ide vytrhnut volant z ruky. Takze vymena brzd = dalsich 300 eur.. No a uz spomenie len klasiku. Moje auto ma takmer styri roky, ale na spodku vsade, kde nie je plast, je hrdza. A nerobim si iluzie o tom, ze pod plastom je zdravy plech. Celkovo by som tuto japonsku kvalitu prirovnal k Dacii, kde mazda boduje dizajnom, a dacia kvalitou a cenou. Za mna mazda uz nikdy viac...
    PS: Ceresnicka na torte. Niektory ludia dokonca riesili problem, ze sa im na nemeckej dialnici pri 180km/h chveje kapota. No comment.
    • 00 Reagovat !

      foto Krabatt

      Krabatt 09.09.  21:39

      « Re: Mazda 6 GJ

      Jen velmi stručně pár komentářů. Moje auto se nájezdem blíží 40K km a má lak v naprosto špičkovém stavu. Na kapotě jsou dvě nepatrné tečky a rozhodně ne na kov. Tím netvrdím, že lak není choulostivý, ale takové jsou všechny laky moderních aut, protože se používají vodou ředitelné barvy. Kdo se o lak neumí správně starat, nebo jezdí po nekvalitních cestách, ten musí použít ochrannou fólii. Levnějším řešením je vosk a samozřejmě kvalitní bezkontaktní myčka. A co je velmi důležité - předvídat a v zimě se na cestách s posypovým materiálem nelepit nikomu na zadek!

      Pokud jde o přehrávání hudby, doporučuji nechat si aktualizovat infotainment. To, co popisujete, je dnes už starý problém nějaké archaické verze MZD Connect. V servisu Mazda nahrají novou verzi a problém je vyřešen. Trpěly tím modely GJ. Novější model GL s tím problém nikdy neměl, stejně jako je na tom mnohem lépe po stránce hlučnosti nebo brzd. U nich byl změněn materiál, takže ke zvlnění kotoučů už nedochází. Každopádně, jeden můj známý má model GJ z roku z 2014, problém se zvlněním kotoučů měl - Mazda záruku uznala. Zřejmě tedy záleží na servisu.
      • 00 Reagovat !

        foto Durak8

        Durak8 11.09.  20:35

        « Re: Re: Mazda 6 GJ

        Ja som nikde netvrdil, ze problemy toho auta sa nedaju riesit. Len jednoducho zaujemca o to auto musi pocitat, ze uz z fabriky vyslo hotove tak na 60%, a treba do neho este dost investovat, aby bol majitel spokojny. Konkretne tato mazda (GJ) sa kupuje kvoli jazdnym vlastnostiam a dizajnu. O nejakej kvalite, pohodlnom ovladani alebo nedaj boh modernosti, tu nemoze byt ani rec...

        PS: Mazda uznala svoju vinu ohladne radia. Spravila to ale tak 'Volkswagenovsky'. Ti, ktory sa stazovali na radio, dostali modernejsiu verziu. Zial, druhy majitel uz ma len dve moznosti. Bud zaplati 700 eur za to, ze auto si bude pamatat poslednu poziciu, alebo si kupi radio z ciny a dostane take funkcie, ktore tato mazda v originale este dlho neuvidi.
        • 00 Reagovat !

          foto Krabatt

          Krabatt 11.09.  21:10

          « Re: Re: Re: Mazda 6 GJ

          S tím rádiem se mi to nezdá. Majitelé M6 vyřešili problém aktualizací MZD Connect. Pokud je auto v záruce, je aktualizace zdarma. Nevím, kolik stojí aktualizace po záruce, ale pochybuji, že by to bylo 700 €. Je to práce tak na 2h. Navíc, ta aktualizace je poměrně snadná a dá se udělat i doma. Na webu se nové verze dají stáhnout a přes USB nainstalovat.
  • 20 Reagovat !

    foto GeekStar

    GeekStar 08.09.  23:29

    Mazda 6

    Mám přesně tuhle Mazdu, akorát v sedanu, kupoval jsem ji loni v září a musím říct, že ji mám čím dál radši. Kdo rád řídí, pochopí.
    Měl jsem původně taky strach z motoru, ale jede parádně. Přesedal jsem si mi ze starší A5 2.0 tfsi 155kw a pocitově je Mazda dokonce o fous rychlejší a přitom mám a ní o 2 litry nižší spotřebu (asi to bude rozdílem 200kg v hmotnosti).
    Skvělá volba pro člověka, který má rád auta a ví, co kupuje.
    • 10 Reagovat !

      foto Krabatt

      Krabatt 09.09.  21:45

      « Re: Mazda 6

      Tomu výkonu motoru a spotřebě málokdo bez praktického testu věří. :-) Vezl jsem kolegu z práce, který má daleko silnějšího Bavoráka, a byl hodně překvapen, jak pocitově snadno M6 zrychluje. Ta nízká váha je rozhodující. Některé podobné vozy jsou těžší i o několik set kg a proto ani s papírově silnějšími motory nejsou rychlejší, spíše naopak.
  • 20 Reagovat !

    foto ironlionzion

    ironlionzion 12.09.  14:03

    Jinba Ittai

    Celý život jsem Mazdy přehlížel až mi úplně uniklo, jak jsou to zajímavé auta. Nepomohlo ani "Zoom Zoom a Jinba Ittai" v jejich reklamách, měl jsem zato, že se jedná o marketing a tato rovina komunikace mi prostě k prezentaci auta neseděla. Poslední půlrok jsem vybíral nové auto a po dobrých zkušenostech s Fordem (Fiesta a Focus) jsem vybral Mondeo jako nástupce. Pak jsme se s manželkou ze zajímavosti vydali i po ostatních salonech a po vyzkoušení všech aut střední třídy se přiklonili k Passatu, protože zpracování, technologie i celkový dojem byl pro nás nejlepší. V podstatě bylo rozhodnuto a popravdě Mazdu mě ani nenapadlo vyzkoušet, jednak na silnici je nevídám a tak celkově na mě značka působila okrajově. No a jak se říká "japonec nakonec", tak jsme ještě zajeli za město navštívit Mazdu, že jen tak mrkneme ze zajímavosti, protože nás oba baví auta. Stála tam právě představená červená Mazda 6 Wagon s faceliftem 2018 a ve výbavě myslím Attraction (látkové sedadla, základní palubka bez displeje uprostřed). Na první dojem vypadala moc pěkně, mohutně a majestátně, manželce jsem otevřel dvěře, sedla si a podezřele dlouho mlčela. Pak se na mě s úsměvem otočila a říká, že se jí to líbí moc. Když jsem si sednul já, tak se dostavil zvláštní pocit, jako když jste doma a cítíte se ve svém... prostě pohodlí, technologie, zpracování na úrovni, atd. Jako realista jsem začal hledat kde je háček, nedostatky, chybějící prvky ve výbavě a tak. Pak to nabralo rychlý spád a po testovací jízdě s 2,5l atmosférou ve výbavě Revolution Top jsem byl v pasti. Navyklý na turbo mi ten rozdíl zvuku a projevu motoru vykouzlil úsměv na tváři a bylo vymalováno. Potom jsem přečetl spoustu testů, kvůli reálným a dlouhodobým zkušenostem se spotřebou, technologiemi a tak vůbec abych poznal tuto značku. Mezi tím samozřejmě i Vaší perfektní recenzi za kterou děkuji. Za týden si teda vyzvednu novou Mazdu 6 Wagon 2,5l Revolution Top v červené Red Soul Crystal, takže v podstatě stejné auto jako to Vaše jen s tmavým interiérem. Pak na Moje Auto napíšu další recenzi a už se na to těším. Zdravím a přeji spoustu šťastných km s Mazdou. :yes:
    • 10 Reagovat !

      foto Krabatt

      Krabatt 12.09.  19:19

      « Re: Jinba Ittai

      Díky a gratuluji k volbě. Přeji, ať auto slouží dlouho a bez problémů. Doufám, že se tu Vaše recenze brzy objeví. Rád si přečtu názor jiného majitele.

      Já jsem s M6 stále spokojen, ostatně i díky této pozitivní zkušenosti jsme koupili další Mazdu, model CX-3, se kterou jezdí žena. Máme ji teprve tři týdny, ale je to znovu auto pro radost z řízení. Také plánuji, že napíšu i na ni svůj názor, protože tu ještě žádná CX-3 není, což je docela škoda. Ještě to chce pár set km zkušeností a udělat nějaké fotky. :-)

      No a k reklamě Mazdy jsem se tu již vyjádřil. Moje zkušenost je stejná jako Vaše. Mazda pro mě byla zcela okrajová značka, reklama na ni mě moc neoslovuje.
  • 06 Reagovat !

    foto vursum

    vursum 25.09.  09:40

    Katastrofa

    Túto súkromnú recenziu mi podhodilo pri otvorení stránky :), katastrofa... Ukážka ľudskej hlúposti, "inteligentného rozhodovania" a krásna odpoveď na otázku, prečo dnes vyzerá svet ako vyzerá...Je to ako opis "Sheeps on Showroom-Tour", myslím ten opis "výberu" auta :), tie "kritériá výberu" sú ako smiech cez slzy. Zostáva len zaželať čo najviac porúch na aute, aby ste si v garáži dokázali naplno vychutnať ten interiér a po "trpkom sklamaní" opäť nasmerovali svoje kroky ku koncernu, pekne do stáda a láskavo začali podporovať opäť európskeho výrobcu "automobilov" ako dovtedy... Jinak tady zustanem bez pracé, vole, s takovejma jako vy tady pracuju už tricet let... Váš Jiri Zbrožek :).
    • 20 Reagovat !

      foto C-M-Burns

      C.M.Burns 25.09.  13:31

      « Re: Katastrofa

      Co Vy jste za duševního mrzáka, který neumí argumentovat, ale jen uráží? Jste na tom tak špatně, že nedokážete respektovat (nebo rozumnými argumenty rozporovat) jiný pohled na svět, než máte Vy?
    • 00 Reagovat !

      foto Krabatt

      Krabatt 25.09.  15:25

      « Re: Katastrofa

      Nejprve jsem myslel, že je to myšleno ironicky, ale zřejmě to myslíte vážně. :-) Každopádně, kritéria pro výběr vozu máme každý trochu odlišná. Nevím sice, co je k smíchu na požadavku benzínového kombíka střední třídy, ale budiž. Současně bych dodal, že doposud jsem kupoval VW nebo Škodovky, takže jsem jistě přispěl k jejich profitu mnohem více, než kolik jsem investoval do Mazdy. :-) V dnešním globalizovaném světě i koupí japonského nebo třeba korejského auta přispíváte k profitu českých výrobců. Věřte mi, že vím, co říkám. České firmy běžně dodávají díly do japonských aut, nejsou závislé jen na koncernové produkci.

      A konečně, to mi ale stejně nebudete věřit, nemáte ani tušení, jak je důležité mít u firmy zaparkované aspoň jedno japonské auto, pokud jednáte se zákazníky z Japonska. :-) Kvůli tomu jsem si ovšem Mazdu nekupoval, je to jen shoda náhod, která se zrovna nedávno vyplatila. ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto idam-i

        idam.i 25.09.  18:55

        « Re: Re: Katastrofa

        Ja stále verím,že Vursum len trochu ironizoval. ;-)
      • 10 Reagovat !

        foto C-M-Burns

        C.M.Burns 26.09.  10:30

        « Re: Re: Katastrofa

        Shodou okolností třeba naše společnost (válcovna za studena) dodává ocelové pásy i do českých lisoven, které lisují díly pro snad všechny světové automobilky. Třeba nedávno jsem byl u našeho českého zákazníka, který lisuje díly, které pak šly do mojí Corollky :-!
    • 10 Reagovat !

      foto Durak8

      Durak8 29.09.  16:29

      « Re: Katastrofa

      Ak som spravne pochopil, pomahate stavat tieto europske skvosty. A podla reakcie je vasa pozicia srobovanie niecoho k niecomu.. Nuz, poradim Vam. Mozno by bolo dobre, keby ste sa namiesto vypisovania pod recenzie skutocnych aut viacej zaoberali kvalitou svojej prace a prace kolegov. Potom by mozno boli tie 'europske' znacky akceptovatelne.
      PS: Vidim ze tu nemate recenziu. Mohli by ste tu svoju oktavku s vykuchanym DPF a chipom na 300 koni niekedy popisat, napr ako ste sa rozhodovali. Ale neocakavam nic ine, ako 'Chlapi v krcme mi hovorili...'
  • 10 Reagovat !

    foto KANKUNEN

    KANKUNEN 04.10.  17:56

    Taky vlastním 6 kombi ve 2,5

    Najeto 90t. Bez poruchy tradičně. Po mechanické stránce je to auto skvěle odladěno, ale to MP3 je k vzteku. Mám jednu z prvních. Na dálnici to podřazuje při rozjezdech na čtverku a jede to velmi slušně. O tom hrozném kraválu jako ve Fabii je to tak, že majitel Octávky si myslí, že jede v něčem jako je A6. Není to tak hrozné. Stejně jako novinářská fáma, že dvoulitr jede stejně. Nejede, ale zase žere fakt jen o trochu více než diesel. Jako ojetinu bych doporučil dvoulitr s manuálem. Jo a moje kůže na sedadlech je v top stavu. 4x za rok na to pošlu sprej na kůži a to je celé.
    • 00 Reagovat !

      foto Krabatt

      Krabatt 05.10.  06:33

      « Re: Taky vlastním 6 kombi ve 2,5

      Co koroze, o které se v souvislosti s Mazdou vždycky začne mluvit?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Fenka Kiki žila na smetišti, teď patří k týmu zvířecích záchranářů

Fenka Kiki žila na smetišti, teď patří k týmu…

Společně s dalšími sedmi psy žila Kiki mezi odpadky. V pražském bezdomoveckém příbytku s ní živořila ještě další…

Lékař obeznámený s případem Adámka (10): Před 10 lety by se to nestalo! Měl ležet na ORL

Lékař obeznámený s případem Adámka (10): Před 10…

Lékař obeznámený s případem (jméno redakce Blesku zná) se domnívá, že došlo k systémové chybě. Největší chyba…

 

iSport.cz

Jak Sparta slavně vyřadila Real. Panika z postupu i napadený autobus

Jak Sparta slavně vyřadila Real. Panika z postupu i…

Jde o jednu z nezapomenutelných kapitol historie Sparty. Na podzim 1983 se parta Václava Ježka vydala v 1. kole…

SESTŘIHY: Slavia odskočila Plzni, výprask Příbrami, Dukla není poslední

SESTŘIHY: Slavia odskočila Plzni, výprask Příbrami,…

Fotbalisté Slavie poskočili do čela FORTUNA:LIGY, kterou vedou o dva body před Plzní. Viktoria ve 12. kole jen…

 

Reflex.cz

První československý ministr financí Alois Rašín byl národní hrdina i symbol sociálního útlaku

První československý ministr financí Alois Rašín byl…

Alois Rašín patřil do legendární pětice mužů, kteří 28. října 1918 vyhlásili samostatné Československo. Zároveň…

Jak připravit auto na zimu: Vše, co byste měli udělat a zkontrolovat

Jak připravit auto na zimu: Vše, co byste měli…

Ostříleným matadorům za volantem osvědčená pravidla nějak zvlášť připomínat nemusíme, vám ostatním bychom rádi…