Recenze

10 Majitel

Ford Focus ST

9,88 Uživatelé

Hodnoceno: 53× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Focus, foto 1 Ford Focus, foto 2 Ford Focus, foto 3 Ford Focus, foto 4 Ford Focus, foto 5 Ford Focus, foto 6 Ford Focus, foto 7 Ford Focus, foto 8
Ford Focus, foto 9 Ford Focus, foto 10 Ford Focus, foto 12 Ford Focus, foto 13 Ford Focus, foto 14 Ford Focus, foto 15 Ford Focus, foto 16 Ford Focus, foto 17 Ford Focus, foto 18 Ford Focus, foto 19 Ford Focus, foto 20 Ford Focus, foto 21 Ford Focus, foto 22 Ford Focus, foto 23 Ford Focus, foto 28 Ford Focus, foto 29 Ford Focus, foto 30 Ford Focus, foto 88 Ford Focus, foto 89 Ford Focus, foto 90 Ford Focus, foto 91
 

Technické info

Přezdívka auta Ford Focus II Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:14000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 5 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2522 výkon [kW]: 166 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6,8 maximální rychlost [km/h]: 241 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 395 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9,3 / 15 *

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "bastag".

Jedná se o faceliftovou verzi roku 2008 v třídveřovém provedení a v již známe barvě electric-orange. Detailní recenzi napíšu o něco později, až budu s vozem mít více zkušeností, zatim je opravdu moc brzo dělat jakékoliv zásadní hodnocení vozu. Také musím udělat fotografie které budou o něco lepší než tyto pořízené mobilem, pravděpodobně to bude do několika dnů, maximálně do týdne. Zatim na to ani není moc času, buď se učím na zkoušky, nebo jezdím s autem, jen tak pro radost :) .

Výbava (neuvedu zde zdaleka vše, jen takové zajimavosti):

* Celý interiér včetně stropu čalouněn černě
* Duální klimatizace
* Bi-xenony
* Vyhřívání čelního skla
* Sony audio s exktérním vstupem aux (3,5)
* Automatické stěrače, samozatmívací zrcátko
* Světla denního svícení, čidlo automatického rozsvěcení xenonů
* Sedačky Recaro, bočnice v barvě vozidla
* Elektrická zrcátka + vyhřívání ostřikovačů
* Startovaní bez použití klíče (konečně nemusím štrachat v bundě)

MOTOR

Jde o řadový 5-ti válec z produkce Volva jenž najdete i v sedanu S60 R kde disponije výkonem 300 koní, což mě samozřejmě těší jelikož vím že ve focusu má tedy výraznou rezervu. Ford si tento motor uprvil pro potřeby ST a lechce vyladil průběh výkonu a momentu, čimž se lépe hodík k předokolce. Zátah je opravdu znát od spoda v přibližně 1600 ot./min. Následně přicházejí 2 výkonové špičky. První je v 3000 ot./min. kdy začne naplno foukat turbo a druhá je v cca 4500 ot./min. kdy se aktivuje proměné časování ventilů VCT.
Někde jsem četl že prý nemá smysl tento motor vytáčet nad 5000 ot./min. jelikož nahoře neposkytuje nijak rozdílnou výkonovou špičku. Rád bych toho pana redaktora ve voze svezl (pravděpodobně by v něm jel poprvé) a potvrdil mu tím naprostý opak. Právě nad 4500 začíná ta prává eufórie která vás zatlačí do sedaček a pokračuje až do omezovače. Ano použiju teď známou frázi ale vážně nejde napsat nic jiného.....řehníte od ucha k uchu div vám to neutrhne kouktky.

PODOVZEK A JÍZDA

Podvozek je opravdu dobře konstruován a u ST to platí dvojnásob. Zadní víceprvkové nezávislé zavěšení Control Blade II a u ST navíc dvojité stabilizátory jak vpředu tak vzádu jsou zárukou výborných jízdních vladstností, navíc funkce zadní nápravy samočině zatáčet je opravdu perličkou na dortu. Každou zatáčku projedete naprosto přesně a dá se říct že na okreskách budete těžko hledat konkurenci. Jízda je trošku tvrdší ale to se od sportovního auta předem očekává, přesto je možné auto denně bez problémů používat a podvozek vám nabídne dostatek pohodlí na delší cestování. Předem je třeba počítat s tím že kombinace motoru a podvozku vám nedovolí jezdit s platem vajec vzádu. Je to sportovní hračka která vás téměř nutí přidávat a přidávat a stále zkoušet nové limity vozu a občas porušit nějaký ten zákon fyziky :)

Silné stránky

> Jednoznačně podvozek a zadní náprava CotrolBlade II
> Motor který Vám na požádání způsobí extázi
> Převodovka
> Brzdy, vůbec nevadnou a naprosto perfektně se dávkuji
> Sedačky Recaro
> Audio Sony
> Bi-xenony

Slabé stránky

> Tři dveře (ale na druhou stranu hezčí vzhled a pevnější kasle)
> Odklápěcí znáček (doufám že o něj brzo nepříjdu)
> Slabé světlo zpátečky
> Pouze sada na opravu pneu (asi to budu muset nějak pořešit protože run-flat pneu nechci)
> Když otevřete kufr v dešti tak Vám prvních pár sekund po bocích kape voda než steče do odvodových kanálků
> Znovu uvedu ty tři dveře, přítelkyně si na to stěžuje především když musí věčně někoho pouštět dozádu.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Prozatimní zkušenosti s tímto Focusem nemám, s předchozím však ano. Servis Charouz Praha na Černokostelecké ulici lze považovat za průměrný, jak v oblasti lakovny tak, i v oblasti mechanických oprav, není špatný ale většinou tam vše trvá zbytečně dlouho, to co jinde zvládnou za 1-2 dny zde trvá 2x tak dlouho (proč?). Z dosavadních zkušeností bych nejlépe hodnotil servis Ford Hale na Dělnické ulici a to v oblasti mechanických oprav a Autopalace na Spořilově z hlediska autolakovny, avšak i mechanické opravy tam zvládají celkem slušně a bezporoblémově. V Autopalace také musím pochválit velice profesionální jednání, vždy když je něco těžší přesně specifikovat, například vrzaní kdesi v zadní části vozu, tak se mnou sednou za volant a jedeme se spolu s hlavním mechanikem projet. Navíc si výborně popovídáme a já se pokaždé dozvím něco nového z oblasti techniky vozu a možností řešení závad.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Nejlepší jednání jsem zažil v prodejně Ford Hale když jsem tam kupoval svého prvního Focuse, prodejcem byla velice příjemná paní, bohužel si nevzpomenu na jméno (né není to tak jak to možná zní, byla příjmená svým profesionálním jednáním a přitom velice osobním přístupem - a ne aby si to někdo špatně vyložil :) ).

Teď když jsem kupoval ST u Charouze, tak jsem jednal s panem Houšteckým a musím uznat že i když jsem se mu ozval ohledně rezervace vozu v neděli okolo osmé hodiny večer, tak se mě dostavilo velice příjemného jednání, čehož si moc cením. Následná koupě vozu již byla jen příjemnou záležitostí, kde vše bylo velice rychle a jasně vyřízeno a všechny mé všetečné dotazy zodpovězeny. Tímto bych chtěl ještě jednou panu Houšteckému poděkovat za zpříjemnění koupě vozu.

 


Přidat názorDiskuse: Ford Focus ST

Další vozy Ford Focus



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
0

Zatim není co hodnotit, vozidlo je nové a bezporuchové a doufám že tomu tak nadále bude.

praktičnost
8

Je to 3 dvéřová verze tudíž je problém s nastupováním dozádu což mu trošku ubírá na praktičnosti.

prostornost
10

Ve vozidle je opravdu hodně místa, obzvlášť když si uvědomím kategorii auta tak je to pro mě vždy překvapení.

jízdní vlastnosti
10

K těm téměř není potřeba komentář, Focus patří ke špičce, ale to je asi veřéjně známá informace. Snad jediné co bych mohl úvést jako zajimavost je jeho zadní náprava ControlBlade II, která vás podrží i v největších extrémech.

jízdní komfort
10

Při srovnání s ostatnímy auty patřících do skupiny "hothatch" je to konečně auto ktéré můžete používat denně.

provozní náklady
10

Výborné, servis po 20.000 km výjde na rozumnou částku. Bylo mě vzděleno že se bude pohybovat okolo 3.500.- Kč

náhradní díly
9

Ze zkušeností z předchozích Focusů lze náklady na náhradní díly považovat za rozumné.

výkon motoru
10

Paráda, ještě stále vstávám ze židle jen když si vzpomenu na zrychlení......:)

spotřeba
7

Je to 5 válec - turbo a to asi mluví za vše :) Výhodou je maximum točivého momentu dostupného již v 1600 ot./min. což Vás nenutí motor vytáčet.

hlučnost motoru
10

To chce být u toho, je to nepopsatelné. Dvojitý výfuk je ryze sportovní záležitost, žádná ozdobná koncovka jak je u některých vozů časté.

kvalita sedadel
10

RECARO, bočnice v barvě vozidla, podrží při ostré jízdě, poskytnou příjemnou oporu na dlouhé cesty.

brzdy
10

Patří ke špičce a brzdnou dráhou zastíní kdejaký sportovní vůz s cenovkou přes 2 miliony....proto je třeba dát pozor na vozidla za mnou.

zavazadlový prostor
9

395 litrů a výborný přístup do něj.






Blesk.cz

Gott se kál! Podivná omluva ženě, kterou nepozval na oslavu

Gott se kál! Podivná omluva ženě, kterou nepozval na oslavu

Tohle opravdu nečekala! Novopečený osmdesátník a známý gentleman Karel Gott se omluvil své někdejší spolužačce a…

Příměří nevydrželo? Tanečník Onder poslal drsný vzkaz ex Hunčárové i Ridimu!

Příměří nevydrželo? Tanečník Onder poslal drsný…

Zdá se, že doživotního nepřítele si dokázal udělat Emanuele Ridi (45). Tanečník Jan Onder (33) mu očividně stále…

 

iSport.cz

ZNÁMKOVÁNÍ přestupů v extralize: Vládne Sparta, průvan v Pardubicích

ZNÁMKOVÁNÍ přestupů v extralize: Vládne Sparta,…

Kasa cink, úsměv, soupiska je nadupaná. Takhle se teď mohou tvářit na Spartě nebo v Pardubicích, kde zkusili…

Sport Magazín: Já jsem Muchová! Objev o mentální síle i zadlužení

Sport Magazín: Já jsem Muchová! Objev o mentální…

Obsáhlý rozhovor s tenistkou Karolínou Muchovou, senzační čtvrtfinalistkou Wimbledonu, odhaluje kořeny její…

 

Reflex.cz

JXD: Případ Kevina Spaceyho to zase ukázal – MeToo a socialistická ideopolicie jsou v podstatě totéž

JXD: Případ Kevina Spaceyho to zase ukázal – MeToo a…

Vyrostl jsem v režimu, kde se smělo myslet pouze předepsaným způsobem, a „protisocialistické smýšlení“ bylo…

Eva Puskarčíková je nejkrásnější biatlonistkou světa, odhalil výzkum britských vědců

Eva Puskarčíková je nejkrásnější biatlonistkou…

Je to vědecky potvrzené, české sportovkyně jsou nejhezčí na světě – minimálně tedy v biatlonu. Podle britských…