Recenze

10 Majitel

Ford Focus 2.5T DuraTec ST

9,89 Uživatelé

Hodnoceno: 85× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Focus, foto 1 Ford Focus, foto 2 Ford Focus, foto 3 Ford Focus, foto 4 Ford Focus, foto 5 Ford Focus, foto 6 Ford Focus, foto 7 Ford Focus, foto 8
Ford Focus, foto 9 Ford Focus, foto 10 Ford Focus, foto 12 Ford Focus, foto 13 Ford Focus, foto 14 Ford Focus, foto 15 Ford Focus, foto 16 Ford Focus, foto 17 Ford Focus, foto 18 Ford Focus, foto 19 Ford Focus, foto 20 Ford Focus, foto 21 Ford Focus, foto 22 Ford Focus, foto 23 Ford Focus, foto 24 Ford Focus, foto 25 Ford Focus, foto 26 Ford Focus, foto 27 Ford Focus, foto 28 Ford Focus, foto 29
 

Technické info

Přezdívka auta 2.5T DuraTec ST Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:28000 palivo: benzin počet válců: 5 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2522 výkon [kW]: 166 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6,8 maximální rychlost [km/h]: 245 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 385 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 12

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "muxa".

Pánové nemám, zatím dost zkušenosti s novým autkem, ale věřte, že již brzy zde najdete obsáhlou recenzi...Auto mám teprve od 20.ledna, takže si myslím, že by recenze napsaná po dvoutýdenní zkušenosti nebyla objektivní.

Proč jsem si koupil Ford Focus ST? Jelikož loni vyšla na český trh nová Škoda Fabia, začal jsem přemýšlet o prodeji te mé(Fabia RS). Bylo to hlavně z důvodu poklesu ceny po novém roce. Ve stejnou dobu jsem začal číst různé recenze na internetu, časopisech...Udělal jsem si názory, klady, zápory a vydal se do bazarů si s vybranými vozy pojezdit. Vybranými vozy mám na mysli tři, které by pro mě přicházely v úvahu. Jednalo se o Focus ST, Golf GTI, Leon Cupra. Hlavním omezením byly pro mě pořizovací náklady, ostatně jako pro většinu z vás. Auto jsem nechtěl kupovat nové z důvodu rapidního poklesu ceny v prvních dvou letech. Samozřejmě, že u každého vozu ta cená padá jinak. Proto jsem musel vyloučit VW Golf GTI, který i po dvou letech držel cenu kolem 600tis.Kč. A musím se přiznat, že byl u mě na prvním místě. U Leonu to byl podobný problém. Cupra se nevyrábí dlouho, myslím, že v prodeji na českém trhu je od jara loňského roku. Nabídka jetých Leonu Cupra byla velmi omezená. Snad jen v Německu to bylo o něco lepší(výběr), ale cena ještě vyšší než u Golfu. Do té doby jsem Focus ST neřídil, jen jsem si ho prohlédnul zvenku i zevnitř. Když jsem zjistil, že v AAA mají jeden třídveřový model ST, neváhal jsem a šel jsem si s ním zajezdit. Ochotní pánové v renomovaném bazaru mě okamžitě přesvědčovali ke zkušební jízdě. Taková nabídka se neodmítá, proto jsem nasednul a vyrazil. Stačilo 20km a já se do Focusu zbláznil. S klidným svědomím můžu napsat, že takovým zátahem Golf ani Cupra nedisponuje. Zvukový projev auta mi tak učaroval, že se mi z něj jen těžko vystupovalo a vysvětlovalo chlapcům z bazaru, že to není ono.
Další problém byl přesvědčit přítelkyni o kvalitách Focusu. Když byla semnou projet první ST v bazaru, o které jsem měl zájem, první výtka byla na velikou hlučnost. Druhá na třídvéřové provedení. Třetí byla, jak je u žen běžné, barva. Auťák byl v profláknuté orange electric. Proto mi nezbylo nic jiného než hledat pětidvéřové provedení v jiné barvě.
Po pár týdnech jsem narazil na chlapíka, který mi později splnil sen. Když jsem se jel podívat na pětidvéřové provedení v modré barvě netušil jsem, že se za 15 min dohodnem a já pojedu zpátky ve Focusu ST.


Výbava nad rámec základu:
-bixenony s ostřikovači
-vyhřívané čelní sklo + trysky ostřikovačů
-velký střešní spoiler
-metalická barva blue performance
-Audio Sony MP3 + 8 x repro
-8x airbag



Prodloužená záruka FordProtect do 06/2011

Silné stránky

Hlavně motor, to je ta silná stránka...nesmím opomenout podařené sedáky RECARO, ve kterých se cítí člověk i po pětistech kilometrech pořád svěží, ale o tom RECARO není. Zvuk pětiválce se Volvu resp. Fordu taky nesmírně povedl.
Vnitřní doplňky z leštěného hliníku, prahové lišty
Kožený volant s hlinikovými prolisy, logem ST, obšitý kůží perfektně padne do ruky a řízení je jedna radost.

Slabé stránky

-velmi velký poloměr otáčení
-vysoká spotřeba ve městě
-není tak nápadný jako v orange electric barvě, možná je to i dobře
-docela málo uložného prostoru v interiéru vozu

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Jelikož je auto v záruce do 06/2011 musím servisovat u autorizovaného servisu. Minulý týden jsem absolvoval druhou garanční prohlídku (první byla při 20tis.km ještě v srn). Výměna oleje, filtry, celková kontrola. Cena 4500Kč, takže spokojenost.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Vysmátý chlápek z Letohradu. Dovoz z Německa. Auto bylo zabaveno leasingovou společností prvnímu majiteli. Tyto auta jsou většinou v bezvadném stavu, skoro nová a za super peníze. Rozhodně bych si ho nové nekoupil. Z důvodu rapidního poklesu ceny během prvních dvou let.

TUNING

Rozhodnul jsem se nabarvit-lakovat třmeny brzd, co rikate? Ja rikam modrou...Jiz brzy na www.moje.auto.cz

 

Novinky v recenzi

7.6.2009 15:41

PRODEJ FOCUS ST!!!!!

Auto je na prodej více na:

http://www.sauto.cz/detail-vozu/osobni/ford/focus/7164115

11.8.2008 00:00

Nalakoval jsem brzdové třmeny na červeno. Výsledek je velmi zdařilý...fotky dodám

11.2.2008 00:00

Přidány nové fotky, hlavně interiéru

10.2.2008 00:00

Pánové, buďte prosím trpěliví. Recenze bude až nasbírám trochu zkušeností. Auto mám od 15.ledna 2008. Teď by nebyla objektivní


Další vozy Ford Focus



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Nemám důvod dát nižší hodnocení. Od auta, které nepřekročilo dva roky stáří se nedá ani nic jiného než spolehlivost očekávat.

praktičnost
10

Kdyby z mého pohledu toto auto nebylo praktické, tak si ho nepořídím. Jistě pro mnoho z vás bude krajně nepraktické z důvodu spotřeby, vysokého povinného ručení, malého zavazadelníku,velkého hluku..Pro mě je to nyní to nejpraktičtější auto.

prostornost
10

Ve své třídě a třídě hothatch myslím velmi prostorné. Zátím nemám rodinu a cestuji nejčastěji ve dvou lidech. Možná bych ocenil trochu více odkládacího prostoru.

jízdní vlastnosti
10

Z dosavadních zkušeností jsem mile překvapen a maximálně spokojen. Časem se jistě rozepíšu

jízdní komfort
9

Jak kde. Na to že má osmnácti palcová kola s nízkým profilem pneumatik a poměrně tvrdým podvozkem se nedá napsat, že je nekomfortní. Do města se příliš nehodí. Opakem jsou silnice první třídy a okresky.

provozní náklady
10

Pokud se chcete vozit se sportovním autem, nemůžete zde psát vysokou spotřebu. Pojištění se parádně vešlo do nejvyšší skupiny osobních aut, ale záleží kde ho přihlásíte. Rozdíl Praha a moje vesnice ročně 6000Kč. Jinak jsou ty náklady zatím nulové.

náhradní díly
0

nemůžu hodnotit

výkon motoru
10

Ford udělal dle mého názoru velmi dobře, že zvolil tento motor pro ST. Tento přeplňovaný pětiválec má opravdu dostatek síly pro závodníky ´´amatéry´´ :-)

spotřeba
8

Ve městě jde rapidně nahoru i s velice lehkou nohou, cca 13-14l. Na dálnici svižnou jízdou kolem jedenácti. Ale s tím jsem počítal. Tankuji na firemní CCS, takže mě to až tak nebolí.

hlučnost motoru
10

nad 3500 ot. neuvěřitelná :-) Při klidné jízdě byste neřekli, že máte pod kapotou takový orchestr, prostě o něm nevíte. Po sešlápnutí plynu se projeví až návykovým zvukem, který je opravdu lahodný pro ucho každého automobilového fanouška. Nuto slyšet!

kvalita sedadel
10

RECARO is good. Více se rozepíšu v recenzi. Velice povedené a dobře nastavitelné v 10ti směrech. Škoda, že sedadlo řidiče nejde snížit více, cítím se poměrně vysoko. Zadní sedadla základní. RECARA vzadu bych asi nechtěl, jelikož je pak auto jen čtyřmístné

brzdy
10

velice jisté, nevadnoucí ani při prudkém, dlouhém a opakovaném brždění. ABS zasahuje na asfaltu jen zřídka.

zavazadlový prostor
6

s rezervou jak u Fabie :-( Rezerva jde ovšem vyndat a tím se zvětší prostor o 130l. Nevím, ale jestli bych měl nervy někde na dálnici lepit kolo lepící sadou. Proto se spokojím s menším kufrem a rezervou.






Blesk.cz

Výluka tramvají od Dvorců po Modřany: Práce omezí provoz mimo špičku

Výluka tramvají od Dvorců po Modřany: Práce omezí…

Dopravní podnik dnes zahajuje tramvajovou výluku mezi Dvorci a Modřany v lokalitě Prahy 4 a Prahy 12. Aby oprava…

Už nemohla mlčet! Dvojče Bartošové (†48) Ivana promluvila poprvé od Ivetiny smrti

Už nemohla mlčet! Dvojče Bartošové (†48) Ivana…

Na veřejnosti se dvojče tragicky zesnulé zpěvačky Ivety Bartošové (†48) Ivana (53) objevovala málokdy, po smrti…

 

iSport.cz

Solaříková z Ulice: Hokej mě bere víc než fotbal. Proč je ráda, že nemá lístky?

Solaříková z Ulice: Hokej mě bere víc než fotbal.…

Usměvavá blondýnka Patricie Solaříková je prototypem sportovního nadšence. Nejenže sama miluje pohyb všeho…

Program čtvrtfinále MS: Češi vyzvou Němce, dojde na skandinávské derby

Program čtvrtfinále MS: Češi vyzvou Němce, dojde na…

Je rozhodnuto! Poslední zápasy základních skupin určily dvojice pro čtvrtfinále hokejového mistrovství světa na…

 

Reflex.cz

Babiš přiznal, že vymyslel Čapí hnízdo, pak na mě sháněl kompro, říká Vít Klusák. Teď odhaluje lovce dívek

Babiš přiznal, že vymyslel Čapí hnízdo, pak na mě…

2500 mužů během 10 dnů. Režisér Vít Klusák chce otevřít dveře bolestivému tématu. Připravuje dokument o mužích,…

Ocelový pakt utužil spolupráci mezi nacistickým Německem a fašistickou Itálií. Za porušení se Hitler pomstil

Ocelový pakt utužil spolupráci mezi nacistickým…

Před 80 lety, 22. května 1939, podepsali ministři zahraničí třetí říše Joachim von Ribbentrop a Mussoliniho…