Hyundai i30 (2012)
27.5.2012Ahoj, Rozhodl jsem se sem přidat recenzi nové i30 se základním motorem 1.4 benzín, protože s tímto motorem tady ještě neni. Auto neni moje mám ho…
Hyundai i30 (zetr007)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- motor 29.05.2012 17:02 jarda73
-
spotřeba 29.05.2012 18:14
sotomaior
- Re: spotřeba 29.05.2012 20:56 zetr007
-
Re: spotřeba 29.05.2012 23:19
Ronault.
-
Re: Re: spotřeba 30.05.2012 01:32
Tymkoo
- Re: Re: spotřeba 30.05.2012 08:25 zetr007
-
Re: Re: Re: spotřeba 30.05.2012 13:48
Pavko111
-
Re: Re: Re: Re: spotřeba 30.05.2012 14:01
Docent009
-
Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba 30.05.2012 14:58
zetr007
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba 30.05.2012 19:36
Ronault.
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba 30.05.2012 19:58
zetr007
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba 30.05.2012 20:15
Ronault.
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: s… 30.05.2012 20:24 zetr007
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: s… 31.05.2012 09:31 Nerez
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba 30.05.2012 20:15
Ronault.
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba 30.05.2012 19:58
zetr007
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba 30.05.2012 19:36
Ronault.
-
Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba 30.05.2012 15:18
zetr007
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba 30.05.2012 19:39 Ronault.
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba 30.05.2012 21:18
Pavko111
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba 31.05.2012 09:50
zetr007
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba 31.05.2012 13:39
Ronault.
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: s… 31.05.2012 17:29
zetr007
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R… 31.05.2012 20:13
Ronault.
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R… 01.06.2012 18:55
zetr007
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R… 01.06.2012 21:59
Ronault.
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R… 02.06.2012 14:15 das_autos
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R… 03.06.2012 07:34
zetr007
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R… 03.06.2012 11:58
Ronault.
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R… 04.06.2012 16:36
zetr007
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R… 04.06.2012 18:54
Ronault.
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R… 05.06.2012 10:01
zetr007
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R… 05.06.2012 13:18 Ronault.
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R… 05.06.2012 10:01
zetr007
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R… 04.06.2012 18:54
Ronault.
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R… 04.06.2012 16:36
zetr007
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R… 03.06.2012 11:58
Ronault.
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R… 01.06.2012 21:59
Ronault.
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R… 01.06.2012 18:55
zetr007
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R… 31.05.2012 20:13
Ronault.
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: s… 31.05.2012 17:29
zetr007
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba 31.05.2012 13:39
Ronault.
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba 31.05.2012 09:50
zetr007
-
Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba 30.05.2012 14:58
zetr007
-
Re: Re: Re: Re: spotřeba 30.05.2012 14:01
Docent009
- Re: Re: Re: spotřeba 30.05.2012 19:25 Ronault.
- Re: Re: spotřeba 30.05.2012 16:42 sotomaior
- Re: Re: spotřeba 21.07.2012 15:28 King of rain
-
Re: Re: spotřeba 30.05.2012 01:32
Tymkoo
- Kilowaty 30.05.2012 13:03 Nerez
- 1.4? radeji 1.6 04.07.2012 14:33 jeremiasz
- Hodnocení 17.09.2012 15:20 cb
-
-
zetr007 29.05.2012 20:55
« Re: motor
Jezdím bud s Oplem corsa 1.2 benzín (je to spíš už veterán :-) ) a jezdím za 6 - 7 l nebo s Fiatem Tipo 1.9 diesel kolem 6l nafty. Ta spotřeba v i30 je možná ovlivněná předešlejma řidičema, myslim že když někdo má půjčený auto jen na týden tak ho nešetří proto dlouhodobá byla na palubáku 7.3l. Ale mě to vycházelo skoro na 8l možná to bylo hodně ovlivněný tim jednim dnem "trápení" motoru. Přesto si myslim že i po zajetí to moc pod 7l jezdit nebude, tedy pokud nejste hodně "defenizivní" řidič. -
Jirka93 30.05.2012 19:12
« Re: motor
VW Sharan (1996) 1.9 TDI, 66kW - spotřeba 6,5 - 7,5 l nafty (motor 240 000 km)
Opel Astra (1996) 1.7 TD, 50 kW - spotřeba 7,5 - 8 l nafty (motor 202 000km)
Škoda Octavia (1999) 1.9 TDI, 81 kW - spotřeba 4 - 6,5 l nafty (motor 233 000km)
Škoda Fabia (2007) 1.2 HTP 42 kW - spotřeba 6 - 7 l benzínu (motor 120 000 km)
a nakonec traktor a spotřeba 50 - 80 l na sto po silnici a nejvíc 30l na hodinu v poli >:D
podotýkám že ta spotřeba je v plným obsazení auta...tzn. sharan se 7 lidma ostatní s 5 lidma ;) sám se dá jezdit o litr míň
-
-
sotomaior 29.05.2012 18:14
spotřeba
u tak syrového motoru je nesmysl hodnotit spotřebu, s trochu zajetou 1.6GDI jsem absolvoval cestu na dovolenou za 7l a to v ix35...ale jinak ať slouží!-
-
-
Pavko111 30.05.2012 13:48
« Re: Re: Re: spotřeba
Měl jsem půjčenou i30 GDI na 4 dny. Docela mě zarazilo že jí máš na 2 týdny a limit 1000 km, mi dali limit 500km a už u 4 dnů se ošívali že je velký zájem. Měl jsem motor nezajetý - jen 800km. Při půjčení říkali že můžu bez obav točit sem tam nad ty 4000 ot i při zajíždění (do 1000km), že je naopak dobře ať si motor zvyká. Tomu odpovídalo ježdění první den kdy si auto moc neoddechlo. Pocitově se mi ten GDI proti mému CRDI 85 kW zdál nějaký slabý, tak jsem ty koníky nad 4 tis ot hledal docela často = 9,1l spotřeba. Druhý den PC vynulovaný, pohodová, ale celkem svižná jízda cca 200 km na výlet = 6,1l. Pak už jsem to nenuloval a při dalším testování cca 100 km se škádlením k 6 tis ot (motor už měl přes 1 tis km= zajetý dle manuálu) a spotřeba vylezla na 7,2 l. Myslím že při pohodovém cestování na delší trasy nebude problém se dostat u zajetého motoru pod 6l (samozřejmě jak nepofrčíme 150 po dálnici). Na pojížděčky to bude podle stylu spíš přes 7l. Jinak fajnový podvozek, sedadla, tichoučký motor v nízkých otáčkách. Proti dieslu mi ale citelně chyběl tah v nízkých otáčkách. :-)-
-
zetr007 30.05.2012 14:58
« Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba
Věc se má takto, já měl i30tku od 21.5. do 28.5. a od 29.5. do 4.6. jí má moje přítelkyně (tu samou) jenže jezdit s tim nechce tak jezdim já. Žádné kilometry omezeny nejsou, má i dálniční známku(v Jižních čechách skoro na nic :-) ) , auto si bereš s plnou nádrží a vracíš taktéž. Je pravda že jsme se s přítelkyní registrovali na tuhle akci hned na jejím začátku a čekali jsme cca 5 týdnů, nedávno to zkoušel kamarád a už měli plno.-
Ronault. 30.05.2012 19:36
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba
Já to zkoušel včera a mají plno. Ještě jsem tam psal e-mail, že mi to nespěchá a spíše jsem zvědavý na CRDi a zkusil ještě jednoho prodejce.
Zajímalo by mě, jestli jsou obsazená i ostatní auta. Popravdě mě i30 zajímá spíše po praktické stránce, ale Genesis na 2 dny by taky nebyla k zahození.-
zetr007 30.05.2012 19:58
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba
No já si moch ještě vybrat jestli ten nejslabší diesel nebo tuhle 1.4 benzín tak jsem vzal tohle, ale Genesis a Veloster už nešli a to jsem se fakt registroval hned na začátku, je mi jasný že o to byl velkej zájem, myslim že už máš smůlu protože to příští tejden končí, ale nevim to určitě třeba budeš mít štěstí!-
-
-
Ronault. 30.05.2012 20:30
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba
No uvidíme.... když ne, tak ne. Příští týden jdu pro změnu prozkoumat auta na Peugeot Road days, na to se těším.
Jinak dneska jsem byl v Kie a musím říct, že se mi Ceed staticky líbí více. Ale je pravda, že jde vidět ta příbuznost. Když šáhneš na dno madla ve dveřích, tak z obou aut vytáhneš gumu >:D Tak jsem jim ji tam dal naopak, třeba je to trkne a po faceliftu ji budou lepit, tak to vypadá blbě, když si každý ze showroomu může odnést kus auta >:D
Tak mě napadá, že si ji na památku můžeš vzít i ty >:D
Ještě mě tak napadlo, že to uvnitř Ceedu docela zapáchalo. Prvně jsem si myslel, že smrdí vevnitř hodně Megane, ale tohle Megana dokonale přerazí a opravdový smraďoch je Rio, to jsem se div tím puchem z nových plastů zadusil 8-s
Naopak čuchově v pořádku to je uvnitř Golfu a 308. :-)-
zetr007 30.05.2012 20:51
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba
Tak od pažouta se mi s pro mě dostupnejch aut moc líbí 308 sw akorát mě dostala rezervou, ta je fakt na dobrým místě >:D >:-[] . Nová kia ceed se mi oproti hjondé zdá ve vnitř přepackaná a mín přehledná, ale jinak je to pěkný auto a moc nesmrděla když jsem v ní byl pravda paní prodejkyně měla silnej parfém tak ten to možná převoněl >:D . U Ria si všimni jak je v kufru oddělená rezerva to byl nákej polistirén či co >:D . Nejvíc mě osobně smrděl chevrolet cruze a moc taky nevoní klíčky tady od tý hjondé >:D . No ale každýmu voní něco jinýho, ale s golfem souhlasim ten je v poho a audi a passat taky >:D >:-[] . Tak na tu gumu v tom madle dveří jsem nepřišel hned ráno to zjistim >:D .-
Ronault. 30.05.2012 22:31
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba
308 SW má rezervu nějak zvláštně umístěnou? :-O Pokud vím, tak má klasicky pod podlážkou kufru, dokonce jako jedno z mála aut má plnohodnotnou.
Mě se zase uvnitř líbí více Ceed, ale i on má některé detaily slabší, ale ty jsou totožné s i30, třeba ovládání oken a zrcátek vypadá jak z 80. let.
Tu gumu si nech na památku. A nebo ji vem a až budeš vracet auto, tak řekni, že jim ji dáš jen tehdy, když ti ho nechají ještě pár dnů >:D-
zetr007 31.05.2012 09:39
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba
Ta 308SW co jsem v ní jel já měla tu rezervu pod kufrem ale ze spodu venku takže v zimě nebo za bláta bych fakt kolo měnit nechtěl. Prostě to tam francouzi ze spodu chytli vedle vejfuku >:D . Ale to je detajl kolikrát člověk mění kolo u auta za rezervu asi mockrát ne. Jinak je to pěkný auto!-
Ronault. 31.05.2012 13:37
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba
Fakt? Jsi si jistý?Vím, že krátká má rezervu uvnitř, na 100% I otcův 207 SW.
Jinak tohle je takový typický postoj, který je dost pokroucený. Já osobně bych raději rezervu pod autem? Asi jsem jediný, kdo kdy dostal defekt, ale jak to funguje?
Na R19 bylo kolo zespod, sundávalo se lehce zevnitř auta a špinavé nebylo. Resp. nikdy nebylo špinavější než, to, které bylo píchnuté a musel jsem ho sundat. To je prostě logické, že kolo, které je píchnuté musíš sundat a zašpiníš se tak či tak. A ono se dá i tu rezervu pěkně zabalit, existují na to obaly.
A hlavně, když venku prší a ty máš plný kufr a plné auto, tak musíš prvně "evakuovat" cestující do bezpečné vzdálenosti a pak vyložit celý kufr ven abys mohl vytáhnout rezervu. Takže nejen, že se zašpiníš ty od píchlého kola, ale zašpiníš i celý obsah kufru. A když to budeš překládat dovnitř auta, tak jen zvyšuješ riziko, že tě něco sejme.
Prostě je to blud, který tady šíří ti, co nikdy kolo v dešti neměnili.-
zetr007 31.05.2012 17:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba
Souhlasim s tebou ale ta rezerva tam fakt byla, ještě mě ten prodejce na to upozornoval že prej je to malá vada na jinak perfektním autě. Ale znovu opakuju je to jen detail! Každý auto něco má to by si člověk nemoch nic koupit.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
zetr007 30.05.2012 15:18
« Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba
Ta spotřeba u GDI je fakt dost zajímavá tady na Auto.cz při jejich testu to bylo naposled z nezajetou i30 6,5 - 7l a že čekaji že to bude klesat v Auto tipu ve srovnávacím testu C4, Golfa, M3, focuse a právě i30 1.6 GDI jim žrala přes 8 l a dost si na tu spotřebu stěžovali. Tak těžko říct jak to s tim je. Já bych ji bral kdyby to bylo kolem 6l normální jízdou. No ten diesel jak píšeš je určitě fajn a kolik ti bere? A v čem ho máš?-
Ronault. 30.05.2012 19:39
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba
Podle mě pod šest se dostaneš leda s prázdným autem a velkým odpíráním, jinak kolem 6-7, dálnice ve více lidech kolem sedmi. Výhoda 1,6 GDI je v tom, že je docela pružná i v nižších otáčkách, tedy na to, že je to atmosférický motor splňující Euro5, samozřejmě takovou pružnost měly i starší 1,6 s Eurem 3 apod, jenže kde ty časy jsou. -
Pavko111 30.05.2012 21:18
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba
Mám i30 cw crdi z roku 2009. Spotřeba 5-6l. Při eko jízdě se dá jet pod 5, ale je to nuda. Přes 6 se na dálkové dostanu jedině na dálnici a to musím hodně frčet. To je hlavní rozdíl že spotřeba ani při hodně svižné jízdě neletí moc nahoru jako u GDI. Zhruba když s crdi pojedu za 5 tak s gdi za 6l, když s crdi pojedu za 6 tak s gdi za 8l. Na 7l se s crdi dostanu se střešním boxem 520l, ve 4 lidech a plným kufrem na dálnici a musím frčet pořád přes 130km. To bych typnul s gdi tak za 10l.-
zetr007 31.05.2012 09:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba
Jojo diesel je diesel já bych ho bral hned do tý i30 myslim ted 1.6 81kw. Jenže je o cca 50000kč dražší než GDI a to by se mi vrátilo za delší čas, najedu tak kolem 20000km ročně nebo spíš mín. Myslim že ted nejpovedenější diesel pro normální lidi má Volkswagen 1.6TDI 77KW jenže kde je cena :-( . Ale na tenhle tvuj je taky docela dost chvály.-
-
zetr007 31.05.2012 17:29
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba
No právě zatim to je většinou ráno 20km tam a odpoledne zpět o víkendu kolem 100km bud za sportem nebo na výlet. Ale pořád pokukuju po práci na západ od našich hranic tam by ty nájezdy byli asi vyšší. No každopádně ted když uvažuju o kupování nového auta u mě jasně výtězí bénzín. Vypadalo to na golf 1.2 tsi 77kw comfort e. plus nákej doplněk, ale potom co se děje okolo tesíček nevim nevim, nerad bych těsně po záruce aby se mi potkal motor kvůli vytahanýmu řetězu nebo něco jinýho na tom motoru. Takže v tuhle chvíli u mě výtězí hjondé i30 v combi verzi s pár těma jejich paketama a s 1.6 GDI.-
Ronault. 31.05.2012 20:13
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba
Tak na těch 20 km je asi lepší ten benzín, já aktuálně taky "měním" zaměstnání a uvidím, buď budu chodit pěšky nebo 40 km v jednu stranu a to už pak asi diesel. Zatím teda mám LPG, ale 11 let a 300t km je docela poznat a moc se mi nechce dookola investovat do údržby.
Co se týká TSI, tak je to dost sporné. Podle mě 77 kW verze jede lépe než 1,6 GDI, hlavně má dostupný výkon všude tam, kde je potřeba. Cena je s Hjondé podobná. Spotřeba bude u TSI nižší, hlavně při troše snahy se dá jezdit do šesti litrů, osobně znám pár lidí, co s Octavkami 1,2 TSI jezdí za 5,5 l/100km, Golf je ještě o pár kilo lehčí.
Jenže ty řetězy, že jo... Byl jsem v Porsche Brno, udělal mi kalkulaci, Golf 1,2 TSI 77 kW Comfort Edition, pal.pc plus, RCD310, sport.paket Pescara (16 alu kola, zatmavená okna, mlhovky, sport.podvozek) a designový paket White .380 400 - 15 216 Kč sleva, takže konečná cena 365 184 kč. Dalo by se koupit jinde i levněji. Každopádně mi tady nabídli, že když si při objednání auta připlatím záruku, tak na 5 let bez omezení kilometrů mě to bude stát 6t Kč. Takže tohle by mělo na 5 let řešit veškeré případné problémy s řetězy.
Co jsem slyšel nějaká tajná data s motor enegering konference, tak problémy měly TSI u nějakých 3%, což je docela nízko. Jestli je to pravda, netuším...
Mně osobně se ještě pozdává i nabídka Peugeotu, aktuálně mají k prostřední výbavě (mimo benzínu) v ceně xenony a navigaci. S dostačující 1,6 HDI 68 kw se tak dá dostat na 360t sakum prásk, což je v dieselových nabídkách pomalu nepřekonatelná nabídka. Podle všeho mají PSA nejlépe řešený FAP na krátkých tratích.
Jo a docela se mi líbilo i Bravo, hlavně díky motoru 1,4 T-Jet 88 kW, který je prostě výborný a jede daleko lépe než celé 1,6 GDI :yes: V My life vychází na 334t...
No dalo by se povídat hodně dlouho. Aktuálně se tak trochu rozhlížím, tak mám přehled :-) To je tak, když uvažuju já o autě, to bude trvat tak ještě 2 roky a ani pak si nebudu jistý >:D-
zetr007 01.06.2012 18:55
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba
Jojo uplně tě chápu neni nadto mít klid a nepřemejšlet kde se co podělá, já mám Corsu a už jen čekám do srpna kdy mi končí technická a končim s ní. Sloužila docela dobře ale už nadešel čas na změnu. Jediná výhoda starejch aut jsou většinou dobrý ceny náhradních dílů a jednoduchost oprav.
Za ten Golf to je docela dobrá nabídka hlavně ta záruka je v poho. 1.2 TSI 77kw je parádní motor na ježdění, ale fakt moc nevěřim že se nebude zrovna mě s prominutím s..t *, jak píšeš řešila by to ta záruka tedy pokud se zrovna na tohle vztahuje. Mám s toho velkej strach, muj šéf má Turana 1.4 TSI 90kw a zrovna tohle ho postihlo s tim přeskočením motoru, no jemu to asi moc nevadilo, ale mě by asi trefilo >:D . Je pravda že ten 1.4 tsi je asi náchylnější než 1.2 tsi. No nevim určitou roli u mě hraje i velikost kufru proto bych radši combi a to jak koukám vychází právě dobře u Hjondé páč combi u Golfu je pro mě nedostupný aspon podle ceníku.
A nebude ten diesel slabej na tu 308?
No fiat má dobrý motory ale jinak mu moc nevěřim a některý italský řešení nějak nechápu >:D Jednim Fiatem i když starším taky jezdim.
No a ted babo rad :-) . Každopádně ti přeju štastnou ruku při výběru a at málo utrpí tvoje peněženka!-
Ronault. 01.06.2012 21:59
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba
Na ty rozvody se záruka týkat bude, dokonce VW dává těm, co jezdili pravidelně na garančky tuhle opravdu i v případě, že si tu záruku nepřiplatili. Ale chápu, těžko říct a pak bude "tys mi to poradil".
U Golfu kombi je nutné koukat na ceny skladových vozů. Ono popravdě Golf díky Comfort edition nějak objektivně neslevnil, protože on už před Comfort edition se prodával za stejné ceny, jen to nebylo v ceníku.
K té 308... Dneska jsem se byl svézt novým Ceedem. Byl ve výbavě Exclusive a s motorem 1,4 CVVT. Jelikož je to ten stejný motor, co teď máš v tom půjčeném i30, tak pokud ti postačuje on, tak 1,6 HDI 68 kW tě "zarazí do sedadel". Asi takhle, jel jsem s tím Ceedem a musím říct, že se mi jízda ještě více líbila než v i30, zdál se mi dostatečně pohodlný, ale zároveň nebyl tak rozhoupaný, taky byl výborně odhlučněný, tedy na poměry této třídy. Prostě bych mu dal ze svého pohledu přednost před i30, ale to je dáno i tím, že se mi podstatně více líbí a hlavně v bílé mu to seklo. Jen jediný problém měl a to ten motor. To je pro mne prostě slabota. Do otáček se tomu moc nechce, to zrychlení je mdlé, moc si nedokážu představit, že s tím něco předjíždím trochu více naložený a nedejbože v kombíku. Samozřejmě někomu to může stačit, ale podle mě i ta moje 11 let stará Laguna 1,6 16V je dynamičtější povoz a to i ona je pro mne na hranici.
Hned na to jsem jel s Ceedem SW minulé generace s 1,6 CRDi 81 kw (tuším tolik) a to auto je celkově slabší, hlučné, uskákané, řekl bych úroveň Meganu předchozí generace, ale ten motor prostě s tím autem dokáže dostatečně pohnout. Třeba taková ta situace, kdy se zařazuješ do pruhu na dálnici je pro 1,6 CRDi pohoda a hned jsem si dovolil vlevo, ale s 1,4 CVVT to bylo docela o nervy... no nevím... pochopím, že si to někdo koupí, stejně jako mám pochopení pro ty, co si koupí třeba HTP do Roomstera, ale já bych to nechtěl. Když benzín, tak 1,6 GDI.-
-
zetr007 03.06.2012 07:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba
No přesně ten pocit co popisuješ s tim motorem 1.4CVVT v Ceedu že to nejede a bál by ses předjet nebo se zařidit do levého pruhu na dálnici mám i já s touhle i30. Je to prostě motor pro hodně hodně klidný řidiče. Třeba se to malinko zlepší po zajetí ale o moc asi ne. Ten diesel co si nim jel ve starý Kia ceed 1.6 CRDi 85kw je podle mě uplně stejnej jako se dává do novejch ceedů a i30tek akorát má ted právě těch 81kw, ale nevim to uplně jistě, no každopádně tenle diesel je hodně povedenej všude je na něj chvála.
Každopádně si mi nasadil brouka do hlavy s tim 1.6HDI 68kw v tý 308. Já se timhle dieselm ani nezabejval po zhlédnutí čísel zdálo se mi že to určo bude líný jako bejk >:D . No půjdu ho zkusit, hlavně ta cenovka je fakt hodně hodně lákavá. A co říkaš na Fordy myslim ted hlavně Focuse?-
Ronault. 03.06.2012 11:58
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba
Jo, ta 1,6 CRDi je stejná, dokonce teď mají docela zajímavou věc v ceníku Ceeda, kdy jak 81 kW, tak 94kW stojí úplně stejně. Volba je jasná >:-[]
Vem to tak, že ta 1,6 HDI má 68 kW, ale při 4000 ot./min., zatímce 1,4 CVVT má 73 kW, ale až při 5500 ot./min. A hlavně, 1,4 CVVT má jen 137 Nm při 4000 ot./min, zatímco HDI má 230 Nm! při 1750 ot./min., čili kde je dostupný výkon a točivý moment je naprosto evidentní. Já občas s otcovým 207 SW 1,6 HDI jezdím, je vyšší než 308 a těžký je taky docela dost vzhledem k vyšší výbavě a můžu říct, že na závodění to není, ale předjíždí se s tím nebo třeba i na dálnici najíždí o hodně jistěji než s mou Lagunou 1,6 16V a tu bych označil za živější než tu 1,4 CVVT v Ceedu. Zkus a uvidíš.
Focus jsem zkoušel jen staticky, ale taky se chystám svézt. Staticky povím tolik, že milé překvapení oproti minulé generaci ve zpracování a materiálech interiéru, ale zklamání s místem vzadu a kufrem. Ale až se svezu, tak ti dám klidně vědět, nicméně počítám, že to dle ohlasů bude asi nejlépe naladěný podvozek ve třídě. Ve výbavě Winner, to až tak hrozně drahé není, ale ani ne levné... nicméně zase Focus su bude držet svou cenu a taky je to určitě kvalitní auto.
Žádná sranda něco vybrat, co? >:D Jak říkám, díky xenonům a navigaci v ceně bych dneska volil asi 308 s HDI, místa dost, interiér se mi líbí, jedinou slabší stránkou je jízda po nerovnostech, kde podvozek díky absenci multilinku přecejen nestíhá třeba nového Ceeda, ale toho starého strčí do kapsy, to si po té předváděčce dovolím tvrdit. ALe kdo ví, co bych nakonec volil, fakticky ti je dneska strašně komplikované.
Mimochodem, byla teď akce na Octavie Champion. Cenovka byla fakt dobrá, ale 3 dny po zahájení akce byly všechny vyprodané >:D Inu český sen >:-[]-
zetr007 04.06.2012 16:36
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba
S tim focusem mám taky jen jak píšeš statickou zkušenost. Souhlasim s tim co píšeš málo místa vzadu a kufr taky nic moc ještě bych dodal že je trošku přeplácanej vnitřek hlavně kolem řidiče a hlavně chudák spolujezdec ten se tam skoro nevejde. Ale motory má Ford parádní, no hlavně ty ecoboosty. Kamarád jel s tim nejmenším 1.0 a motůrek prej pěkně tahal i s tou krávou jakou ted Focus je >:D . Říkal že mu to přišlo jako to silnější tsíčko 1.2. No já ted nedávno odpovídal na práci prodejce právě Fordu, tak uvidim. Radši bych ale prodával VW nebo Škodovky a ted i třeba Kia Hjondé >:D .
Tak tovíš škodovka v česku jde nadračku. Ten champion bude asi výhodnej ale jak píšeš v česku hned vyprodáno. No já byl nedávno ve škodovce si udělat kalkulaci na fábku v combi se slabším tsíčkem, ve výbavě ambiente plus hodně hodně doplnků např. volant tříramenej v kůži s ovládáním tel. a rádia no a další věcičky rovnalo se to výbavě elegance ale takhle to vycházelo levněji. Nu a cenovka byla 385000kč pan prodejce mi dal 35000kč dolu a řek že když si přinesu od hjondé nebo kie lepší nabídku na podobně vybavený ceed nebo i30 on tu cenu dorovná. Upozornuju že to bylo v době před cca 2měsícema kdy se i30 a ceedy starší generace doprodávali a byli za hubičku. Takže jsem na to koukal a ta fábka by klidně mohla vyjít i na 285000kč. Ale dneska jsem koukal na konfigurátor a právě s tim chapionem by ta fabka vyšla hned bez slevy v podobné výbavě na 345000kč teda "jen" s manuální klimou. takže ten champion je opravdu výhodnej. No ale oproti třeba i30 hjundé se ve fábce člověk cítí tak nějak stísněně >:D .-
Ronault. 04.06.2012 18:54
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba
Možná se k tomu Focusu rozhoupu tento týden, dokud mám ještě čas. I když je pravda, že ten jeho "vzhled" by byl docela solidní překážkou. Hlavně s tím předním nárazníkem, který se tváří jako po zásahu tunerů a že je za ním minimálně šestiválec, by měli něco dělat.
Koukám, že prodejce Škodovky opět vtipálek >:D Vzhledem k tomu, že i v i20 je více místa než ve Fabce a on ti dorovná cenu k i30, tak je to docela vtip >:D Ještě teď se najdou ty i30 a jsou fakt za pěkné ceny, jen teda po svezení novou i30 by mě asi nikdo na tu starou nepřesvědčil >:D-
zetr007 05.06.2012 10:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba
Tak páni ve Škoda auto jsou si jisti že i přes ty jejich cenovky je lidi aspon v Čechách budou vždy s nadšením kupovat >:D .
Včera jsem vrátil i30 a musim říct s docela těžkým srdcem ;-) , no a přesed zpět do svojeho Opla a Fiatu, jsem upně odrovnanej, nikdy ti nedoporučuju jezdit delší dobu s novým autem a pak se vracet ke starýmu, je to totiž šok jako bejk >:D . Myslel jsem že se ani nerozjedu s těma mejma "veteránama". Musim uznat i když jsem měl hjondé jen 14 dní a s tim nejslabším motorem tak jsem si na něj rychle zvyknul a to sem moc nečekal. Popravdě náký projíždky s novejma autama jsem absolvoval, ale mít nový auto 14 dní je něco jinýho než třeba hodinová projíždka. Nojo no chtělo by to vyhrát ve sportce, ale pak by byl přetěžkej úkol jaký auto si vybrat >:-[] .
-
Ronault. 05.06.2012 13:18
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba
Tak vtipálci se najdou skoro všude, napříč všemi značkami. Ale mám raději přímé jednání. Teď mi třeba jeden prodejce během předváděcí jízdy jedné nejmenované značky vysvětlil, že ten jejich leasing s nulovým úrokem není vlastně vůbec výhodnější, než ten jejich běžný leasing >:D
Někdy stačí i hodinka nebo pár kilometrů. Předminulý týden jsem asi 40 km odřídil s pučeným Jaguárem s třílitrovým dieselem... když jsem přestoupil zpátky do Laguny, tak jsem měl pocit, že mi někdo mezitím z Laguny ukradl motor a nechal tam jen jeho zvuk >:D Ale já měl před Lagunou Favorita, takže ty skoky jsem taky zažíval, hlavně jak jsem měl pučenou Lagunu na skoro 14 dní na dovolenou a pak jsem se vracel do Favorita, tak ty první kilometry byly dost "hlučné" 8-s
Já ti nevím, možná kdybych vyhrál ve sportce, tak by se mi vybíralo lépe. Je to asi jiný pocit kupovat auto za své peníze a přemýšlet, že když si vyberu blbě, tak to budu třeba 3 roky splácet a prožívat muka 8-s >:D
A to jsou jen nová auta... vem si, že můžeš vzít třeba předváděcí nebo roční referenční, což ještě jde s přivřením očí akceptovat a pak si za 400t, co stojí golf v v TDI na o třídě větší [odkaz]
[odkaz] s 110 kW a 4C podvozkem je to výborné auto... no děs běs 8-s Ještě, že ty prachy aktuálně nemám.
Jinak z Hyundaie se nikdo neozval... 8-s >:-[]-
zetr007 05.06.2012 13:58
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba
To s tim leasingem s nulovým úrokem mě zajímá, víš o tom něco bližšího? Páč prodejce od hjondé se tim taky oháněl že ta možnost u nich taky je. Je pravde že jsem se dál neptal, ale moc by mě to zajímalo. No hlavní asi bude kolik bude činit RPSN.
Jinak to svezení s tim jaguárem muselo stát za to :yes: .
No vidíš co si člověk může koupit když má peníze a v tom ja jsem na tom stejně jako ty taky jich nemám nazbyt ;-\ . Já bych bral kdybych na něj měl hned Golfa v combi 1.6TDI Higline plus pár doplnků v paketech a s navigací, cena cca 590000kč a byl bych spokojen >:D . Ted to ale spíš vypadá na toho Hjundé i30 combi 1.6 GDI Trikolor plus pár paketů cena 404000kč za předpokladu že combi bude o 30000kč dražší než krátká i30. Ještě uvidim jak ta 308 SW s tim dieslem.
Já ti to psal že asi mít štěstí nebudeš ozval ses moc pozdě, ale nezoufej ted má za cca 14 dnů přijít to combi i30 a tam budou taky náký delší předváděcí jízdy aspon mi to tvrdil ten prodejce ale možná kecal >:D . Já si stim každopádně sjedu a snad mi to půjčí aspon na víkend.-
Ronault. 05.06.2012 19:08
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba
Ano, jde nakonec o RPSN. Funguje to tak, jako u všech takových akcí. Třeba na běžný leasing to mají uděláno tak, že neplatíš zřízení smlouvy, administrativní poplatek, máš výraznou slevu na povinné ručení, neplatíš další poplatky. No a na té s nulovým úrokem ty poplatky platíš a máš dražší povinné ručení. Klasika ;-) Ještě se zkusím zítra poptat na Peugeot road days na tu jejich akci, kdy můžeš zaplatit 50% při koupi a druhých 50% za rok, jestli tam jsou nějaké správní poplatky.
Tak počítej, že u VW na běžné neakční stupně výbav jako highline a trendline umí udělat mooc pěkné slevičky. Podle mě by ses s cenou dostal i o 90-100t níže. Ale je to už hodně peněz. Ale jak píšu, to bych silně váhal třeba nad Lagunou s 4C podvozkem, ten v dané ceně nemá konkurenci. Taky jsem řídil a hodně se mi líbilo naladění celého auta.
Uvidíme, zase tak hrozně se na Hyundai nezlobím, oni asi tušili, že se mi ta jejich i30 nelíbila >:D Pokud zvažuješ pracovat jako prodejce, tak si počkej až začneš pracovat, ať je to u kohokoliv. Rozdíly v autech nejsou tak velké (pokud to nebude Dacia nebo Lada) a jako zaměstnanec budeš mít přehled o akcích a taky ti určitě udělají moc pěknou cenu.-
zetr007 05.06.2012 19:53
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba
Zatim jsem jen poslal životopis na inzerát prodejce aut Ford. Uvidíme jestli se vůbec ozvou. To vím že maji pěkné ceny pro své zaměstnance a uměji udělat z nového auta ojeté jen kvůli ceně. To financování 50 na 50 má víc automobilek, dobrá bejvá akce od Opelu 24hodin.
No já s Hjondé problém nemám mě se i líbí i když jsou i hezčí a lepší auta z mého pohledu, ale zdá se že racionalitou a mojim potřebám se tahle i30 ve verzi combi nejvíc blíží (a hlevně mojim finančním možnostem).
Nečet si novej AutotTip? Je tam zajímavé srovnání FoFo, Golfu, Meganu, i30 a BMW1. Ten focus je s tim tříválcem. Nu ne že bych s těma německejma novinářema ve všem souhlasil, ale maji to pěkně udělaný ty tabulky. Zajímavostí je že tentokrát jim spotřeba s tou samou i30 1.6 GDI vyšla na 6.3l a skoro největší dojezd na nádrž, když v nedávném podobném testu a v tom samém časopise jim ta spotřeba vyšla 8.1l a nejmenší dojezd na nádrž. Spotřeba u GDI je asi záhada >:D >:D .-
jarda73 09.06.2012 17:56
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba
Mohl by jste někdo srovnat pocitově jízdu i30 1,4 a Fabii 1,2htp. Moc by mi to pomohlo v rozhodování. Nejsem žádný závodník, auto je pro mne spotřební matroš k přesunu z bodu a do bodu b. Díky-
Ronault. 09.06.2012 20:32
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba
Myslíš Fabii II 1,2 HTP? A který motor? Ten slabší nebo silnější? Já jel jen slabší v krátké verzi. Není to tak strašné, jak to bylo v první generaci Fabie, ale motor se vůbec nehodí na dálnice.
i30 (nová) je o pořádný kus dál, jízdně, odhlučněním, prostorem, materiály, zpracováním, to se s Fabii HTP nedá srovnat...-
-
Ronault. 10.06.2012 13:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba
Takže máš jedničkovou v kombíku se silnější HTP.
Pokud vemeš jen motor, tak nový i30 s 1,4 CVVT je podstatně více kultivovaný proti Fabii I, tižší a sametovější zvuk. Z osobní zkušenosti můžu říct, že HTP nejede až tak špatně, jenže v á dost úzkou výkonovou špičku a ještě k tomu nezvykle nízko. Na běžné ježdění je to v pohodě, na předjíždění je to trochu horší. Ale ani 1,4 CVVT není žádný dravec, můžeš být i klidně zklamaný, auto je těžší a výkon položený výše, ale je ho tam více než ve Fabce.
Ale hlavní rozdíl je v rozdílu třídy a generace, i30 je uvnitř oproti Fabce mnohem prostornější. Hlavně vzadu se sedí parádně, ne jak v stísněné Fabii. Taky je auto pohodlnější... vyzkoušej, je to opravdu velký rozdíl. Jen bych k i30 spíše popřemýšlel buď 1,6 CVVT nebo i 1,6 GDI. -
-
Pavko111 13.06.2012 06:32
« Re: spotřeba
Nová i30 a nový ceed nejsou konkurence pro Fábii, pro tu je konkurence i20 a nové Rio. Osobně když pominu design Fabie je hlavní problém Fabie malá šířka a prostornost uvnitř. A pak to hlavní - cena :no: Měl jsem na 4 dny půjčenou novou i30 s gdi a vystřídalo se v ní za tu dobu docela dost šoférů. Všichni byli překvapeni jak je to tiché i na rozbitých cestách. Fabia HTP je proti tomu hlučný a nekomfortní kostitřas.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ronault. 30.05.2012 19:25
« Re: Re: Re: spotřeba
To ti nevěřím, pokud jsi to auto netlačil.
Já samozřejmě se svou Lagunou s 1,6 16V taky spotřebu 5,1 l/100km, s 207 SW klidně 3,1 l/100km, ale kolik jsi schopen jet ve stylu ekorallye je úplně fuk.
Já jel s autem tak, jak jezdím se svým, kde mám dle pal.pc. spotřebu něco přes 7l/100km benzínu, tady to vyšlo stejně.
-
-
Ronault. 30.05.2012 19:33
« Re: Re: Re: spotřeba
1,6 GDI točila ve 130 km/h nějakých 3400 ot./min., v 1,4 CVVT jsem nejel, dle testů jsem jen četl v Ceedu, kde točí nějakých 3600-3700ot., nejde to moc dobře poznat, myslím z otáčkoměru.
Podle mě je ale 1,6 GDI pro auto takové velikosti spodní hranice, resp. ideální motorizace pro denní ježdění, slabší bych už nechtěl.-
-
Ronault. 30.05.2012 20:22
« Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba
Mě třeba do 130 km/h přišla právě ta 1,6 GDI docela v pohodě. Jezdím často delší trasy, tak jsem se na to soustředil, ale nad 130 už to bylo takové hlučnější, v tom jsou prostě auta s turbobenzínem lepší, třeba s TSI nebo 1,2 TCe v Meganu (ještě jsem teda nejel, ale dle testů to tak vypadá, objednaný na ní jsem).
Prostě ta 1,4 CVVT by s delšími převody byla moc mrtvá. Jde to vidět třeba na Mazdě 3 nebo Civicu, kteří mají dlouhé převody, ale auta jsou lenivější.
Je to prostě těžké v dnešní době udělat univerzální motor a převodovku.-
zetr007 31.05.2012 10:04
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba
Asi máš pravdu a je to poznat i na 4ce a 5tce že mezi nima neni moc velkej rozdíl tady u tý 1.4 CVVT. Asi by to pak opravdu už vůbec nejelo. No já jsem taky moc zvědavej na 1.2 TCe u meganu asi to bude paráda, bohužel mam problém s tim vnitřkem v meganu něco jako u tý kia ceed prostě když se mi nelíbí interier ani motor to nezachrání, ale je to škoda zrovna Renault má docela v poho ceny i když nevim jak servis.-
Ronault. 31.05.2012 13:41
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba
Mě se zase interiér Meganu líbí hodně, v dobré výbavě vypadá moc pěkně, lépe než ta hifi věž v i30. :-)
Ta 1,2 TCe je lákavá. Jen bych počkal tak rok až dva, ať to ještě doladí, ale je pravda, že Renault se dušuje, že není jiný motor, který by byl tak odtestovaný.... něco na tom bude, i nová 1,6 dCi se zatím tváří hodně spolehlivě, 2,0dCi jsou taky držáky, takže jasné zlepšení.
Servis... no jak jde, ale to je bohužel všude takové.
Jo a co se týče Meganu, tak spíše než zpracování a tvary interiéru, bych viděl trošku problém v místě vzadu. Ne, že by to bylo podměrečné, ale i30 je vzadu prostě pro kolena o něco prostornější. Jen záleží, jestli ti záleží na těch vzadu... mě až tolik ne >:-[] >:D
-
-
-
-
-
-
King of rain 21.07.2012 15:28
« Re: Re: spotřeba
I30 průměr 58 km/h najeto cca 850 km, kopce, hory(Šumava)...průměr 6,25 litru, jak dle palubáku, tak dle měření a to by se dalo jezdit mnohem ohleduplněji.
Test dálnice, 110 km/h...4,9...130 ....5,4 vždy cca 50 kilometrů.
Auto má najeto : 3500 km. 1,4CVVT.
-
-
-
-
-
zetr007 30.05.2012 20:08
« Re: Re: Re: Kilowaty
vid každá desetinka dobrá :-) . Někde jsem čet že zkoušeli 1.2 tsi 77kw a mělo ve skutečnosti asi 90 kw, tak možná někde zkoušeli i 1.4 benzín 80 kw od hjondé a vyšlo jim 73,2 tak to museli přepsat i s těma dvěma desetinama aby to navypadalo tak blbě >:-[] >:D .
-
-
-
jeremiasz 04.07.2012 14:33
1.4? radeji 1.6
jak pises, ze to je pro klidnejsi ridice, ja se povazuju za klidneho ridice, mam 1.6MPI a v prudsich kopcich bych uvital jeste vice vykonu, proste tu "stavicku", jinak v beznym provoze to je tak akorat, nizsi vykon by mi uz asi vadil.
Btw podle technicaku je vyrobce motoru KIA a parametricky je 1.4 v novem ceedu stejna jako v i30, ceed ma 1.6 v nabidce pouze GDI-
zetr007 04.07.2012 15:10
« Re: 1.4? radeji 1.6
Jj no vidíš tak to se schodnem, sice sem neměl možnost jet s tim co máš ty tu 1.6MPI ale jak jsem psal v tý recenzi tak já bych volil GDI nebo silnější diesel. Nebo bych počkal do příštího roku na nové motory s turbem, no jo ale kdo by čekal takovou dobu >:D >:D . Jsem pozvanej na předváděčku I30 combi s 1.6GDI. Ale bohužel asi stejně skončim u Golfa 1.2 TSI 77kw nemůžu se tomu ubránit >:D >:-[] . Tobě každopádně přeju mnoho kilometrů bez poruchy a s co nejmenšími provozními nklady.
-
Díky za odpověď.